A hátvédszerep elkerüléséért küzdő Valtteri Bottas azután, hogy az első edzésen több mint 4 tizedet kapott Lewis Hamiltontól Monzában, a délutánin visszavágott, és csapattársa előtt végezve megfutotta a legjobb köridőt.
A lágy gumin még Hamilton vitte a prímet, aki egyedüliként ment be ezzel a keverékkel 1:22 alá, de a szuperlágyakon 56 ezreddel kikapott csapattársától.
A Mercedes előnye ugyanakkor megfogyatkozott, és a Ferrari már közelebb került hozzájuk,
mint délelőtt őhozzájuk a Red Bull.
Jó hír a hétvégi izgalmak szempontjából, hogy Sebastian Vettel hátránya mindössze 140 ezred volt Bottashoz képest, és Kimi Räikkönen sem tűnt elveszettnek, bár az edzés vége felé panaszkodott a balanszra, és emiatt ki is csúszott a kavicságyba. A lágy gumin egyébként egy fokkal gyorsabbnak tűnt Vettelnél.
Nem meglepetés, hogy az 5-6. helyet a Red Bullok foglalták el, az már annál inkább, hogy mögéjük a McLarenek érkeztek meg
Stoffel Vandoorne-Fernando Alonso sorrendben. A belgát és a spanyolt ezúttal nem hátráltatták nehézségek, és úgy látszik, a nemrég továbbfejlesztett Honda motor valóban előrelépést jelent.
Ebbe az edzésbe nem kavart be az eső, több sárga zászlós megszakítás ellenben igen. A Toro Rossónál és a Renault-nál nincs sok ok az örömre, előbbi csapatnál mindkét pilóta, utóbbinál Nico Hülkenberg edzése ért véget korán egy műszaki hibával. Carlos Sainznak ráadásul pont a születésnapján robbant fel a motorja. Rajtuk kívül Kevin Magnussen sem jutott el a tréning végéig, mert eltörött a futóműve a kettes számú Lesmónál.
Komolyabb vezetői hiba nem történt a másfél óra során, Lance Stroll megpördülése az Ascariban jelentette a legnagyobb bakit.