A Ferrari pilótája a leggyorsabbként mehet nyaralni, de szerdán mindenki a visszatérő Robert Kubicát éltette, pedig a McLaren tehetsége, Lando Norris még nála is feltűnőbb eredményt ért el.
Bőven akadtak érdekességek a Hungaroringen rendezett hivatalos teszt második napjának délelőttjén, hiszen Robert Kubica ismét F1-es autóba ült a Renault színeiben, a Mercedes reggel bevetett egy továbbfejlesztett glóriát, meglepően jó köröket futott a McLaren tinédzser tehetsége, a Ferrari pedig mindkét versenyzőjét bevetette.
A legnagyobb érdeklődés természetesen Kubica visszatérését övezte, hiszen a lengyel pilóta először próbálhat ki élesben egy 2017-es autót. Több száz, folyamatosan skandáló, és remek hangulatot teremtő szurkolója által éltetve Kubica több mint egy versenytávot levezetett a délelőtt során, és egy megpördüléstől eltekintve folyamatosan egyre jobban szerepelt.

Az ebédszünet idején Kubica már a múlt hétvégi F1-es Magyar Nagydíj 18. helyére kvalifikált volna, ez ugyan még gyengébb kör volt a két Renault-pilóta eredményénél, de a leggyorsabb versenykörüknél már jobbnak bizonyult, és Kubica a nap folyamán egyre konzisztensebbé is vált. Jó hír számára az is, hogy már délelőtt gyorsabban ment, mint legutóbb, a 2010-es Magyar Nagydíj időmérőjén.
Már a délelőtti félidőt is Sebastian Vettel zárta az élen,
aki attól a pillanattól vezetett, hogy pályára lépett a Ferrarival. A német pilóta 1:17.124-ig jutott, ez természetesen gyengébb a szombati pole-körénél, de ezúttal bizonyára nem sajtolt ki minden teljesítményt az autóból. Vettel még az ebédszünet előtt átadta az autót Kimi Räikkönennek, aki 20 kört még megtett Vettel 40 köre után.

Räikkönen rögtön a 2. helyen kezdett Vettel mögött, de a délelőtt során nem sokáig maradt ott, mert jött a McLaren színeiben először tesztelő brit Lando Norris, aki az egész nap alatt remekül vezetett, és a délelőtti leintés előtt 1:17.894-gyel ezredre azonos időt futott Stoffel Vandoorne múlt szombati időmérős körével. A szünet előtt aztán előcsalta a piros zászlót is, mert lerobbant alatta az autója,
a McLaren azonban kibírta a délutánt is, és hozzásegítette Norrist ahhoz, hogy lenyűgöző tempóval mutatkozzon be az F1-es közvéleménynek.
A legszorgalmasabb versenyző címére Carlos Sainz pályázott a délelőtt során, aki 68 kört belerakott a Toro Rossóba, mielőtt nyári szünetre indult, de Kubica még nála is többet ment, 74 körrel a háta mögött ment ebédelni. Sainz a végén kapott egy szett ultralágy gumit, így a 4. helyen zárta a délelőttöt.

Elbúcsúzott a Force Indiától a DTM-ben szereplő Lucas Auer is, aki átadta az autót Nyikita Mazepinnek, de előtte jobb időt ért el, mint az orosz pilóta kedden. George Russell reggel egy órán keresztül egy továbbfejlesztett glóriát kapott a Mercedesre, ezzel mért kört nem tett meg, és összesen csak 36-szor fordult az ebédig.
Délután, nem sokkal a leintés előtt visszakerült a glória az autóra, mielőtt az olajnyomás hibája miatt meg kellett állnia a pályán.
„Sokkal jobban kilátok a glória mögül, mint vártam. Amikor a nap elkezdett lemenni, el is takarta azt előlem, úgyhogy többet láttam, mint egyébként. A versenyző szemszögéből a kilátás teljesen rendben van, csak a rajtlámpák kapcsán merülhet fel hátrány. A be- és kiszállás megszokást igényel, eleinte vesződtem vele, de néhány próba után már jól ment" – magyarázta Russell.
Elkerülte a műszaki hiba a Red Bull csapatát, így Pierre Gasly 60 körig jutott, szorgalmasan ment Luca Ghiotto is a Williamsnél, és 67 kört tett az autóba, Santino Ferrucci újabb 57 kört teljesített kizárólag lágy gumikkal, a Saubernél vendégeskedő Macusita Nobuharunak viszont csak 45 kör jutott délidőig.
Az élmezőny sorrendje délután sem változott
Vettel, Norris és Räikkönen sorrendje egészen a nap végéig változatlan maradt, de az ifjú brit megkapta az ultralágy gumikat is, így 1:17.385-re tudta javítani a legjobb eredményét, ami gyorsabb annál, amit Stoffel Vandoorne kedden tudott a Hungaroringen, és Fernando Alonso Q3-as körénél is gyorsabb, bár a kétszeres világbajnok azt szuperlágy gumikkal teljesítette.
„Eleinte kihívást jelentett, hogy hozzászokjak az autóhoz, de a nap végére már otthonosan éreztem magam benne – nyilatkozta Norris. – Sikerült teljesíteni minden tesztet, amit a csapat kért, és minden rendben ment" – tette hozzá az ifjú brit, akit személyesen Eric Boullier is figyelt a bokszfalról.
Bár a teszten természetesen nem volt ott, Alonso egy Twitter-bejegyzése szerint figyelte az eseményeket, és örült Kubica visszatérésének is. A lengyel pilóta több etapot is elképesztően következetes időkkel teljesített, majd a nap vége felé ő is megkapta az ultralágy gumikat, ennek köszönhetően a 4. lett 1:18.572-vel, de
szuperlágyakkal is megközelítette Jolyon Palmer időmérős teljesítményét.
Kubicán kívülről egyáltalán nem látszott, hogy ma ment először a 2017-es Renault-val, 142 körével két versenytávot levezetett, nála csak a Williams vendége, Ghiotto teljesített több kört, ő 161 alkalommal fordult, de Gasly (107), Ferrucci (116) és Macusita (121) is 100 fölé jutott, Vettel és Räikkönen ennyit hajtotta a Ferrarit.

„Délelőtt a jelenlegi csomagunk aerodinamikájával foglalkozunk, majd a járműdinamikára és a futóműre tértünk át – nyilatkozta Jeff Calam, a Red Bull projektmérnöke. – Az ebédszünet után elsősorban a gumikon dolgoztunk, majd ismét az aerodinamika jött. Ezek nem hoznak szalagcímeket, de nagyon értékes információ a csapatnak, és irányt mutat nekünk a további versenyekre."
Délután, a teszt vége felé megsokasodtak a piros zászlók, háromszor is leintették a mezőnyt, a végén már néhány perccel meg is rövidítették a pályaidőt. Az egyik megállást Kvjat autója okozta, röviddel az után, hogy bő 2 tizedmásodpercre megközelítette Sainz délelőtti eredményét. Honfitársa, a szintén orosz Mazepin délután sokáig a mezőny végén tartózkodott, és végül
nem tudta utolérni a délelőtt vezető Auer tempóját.
A 12. helyezett Ferrucci sokáig csak lágy gumikkal körözhetett, délután viszont szuperlágy abroncsot is kapott, azonban így is csak az utolsó előtti helyre ért oda a sauberes Macusita elé, aki gyakorlatilag végig a sereghajtó volt, és Vetteltől majdnem 5 másodpercet kapott, de még Ferruccinál is 1,004 másodperccel lassabbnak bizonyult.

„Teljesítettünk néhány remek etapot a Pirelli lágy abroncsaival, és jó volt az autó balansza is. Délután a szuperlágyakra váltottunk, de inkább a további versenyekre fejlesztettünk. Nagyon sokat léptünk előre, különösen az autóval, és azzal, ahogy a gumik elkezdenek működni. Nagyon örülök a csapat fejlődésének, szerintem nagyszerű munkát végeztünk" – nyilatkozta Ferrucci.
A két tesztnap során – a lelkes lengyel közönségnek is köszönhetően – 5500-an látogattak ki a Hungaroringre,
és elképzelhető, hogy ebből is hagyomány lesz, hiszen a csapatok már megállapodtak arról, hogy 2018-ban is maradnak nálunk tesztelni a Magyar Nagydíj után. Előtte viszont bő 3 hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik az idei F1-es világbajnokság.
Majdnem egy McLaren zárt az élen tegnap
Köszöntjük Olvasóinkat a hungaroringi F1-es teszt második napjának élő közvetítésében! Ez tulajdonképpen a Magyar Nagydíj programjainak +2. napja, hiszen az összes csapat itt maradt nálunk tesztelni, sőt ma igazi sztárok is autóba ülnek. De mi történt tegnap?
Vettel, Räikkönen, Kubica a mai három húzónév
Inkább az újoncoké ma a főszerep, de a Ferrari mindkét versenyzőjét beveti, de így döntött a Toro Rosso is. Íme a mai névsor!
Mercedes: George Russell
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Red Bull: Pierre Gasly
Force India: Nyikita Mazepin, Lucas Auer
Williams: Luca Ghiotto
Renault: Robert Kubica
Haas: Santino Ferrucci
Toro Rosso: Carlos Sainz, Danyiil Kvjat
McLaren: Lando Norris
Sauber: Macusita Nobuharu
Ki ez a sok ismeretlen név?
Charles Leclerc, a fiatal generáció talán legígéretesebb tagja tegnap vezethette a Ferrarit, de a többiek között is vannak még tehetséges fiatalok. Az alábbi cikkben összefoglaltuk, hogy kikkel találkozhatunk később is az F1-ben.
Megérkezett a lengyel keménymag Kubica miatt
Arénahangulatot teremtenek a célegyenesben, még a távoli 4-es kanyarnál is hallani a skandálást. Nagy nap lesz ez az F1-nek.
Nagy a tömeg a Renault boksza előtt is
Kubicát már tegnap is fotósok armadája kísérte, bármerre is ment. Ma ez nehezebb lesz, mert F1-es autóval fog közlekedni.
Miért olyan nagy ügy Kubica tesztje?
A lengyel pilótát 2006 és 2010 között az F1 egyik legnagyobb tehetségének tartották, Fernando Alonso egyenesen a legjobb versenyzőnek nevezte őt. Kubica a BMW Saubernél megnyerte a 2008-as Kanadai Nagydíjat, ha a csapat folytatta volna a fejlesztéseket, talán a világbajnoki címért is harcolhatott volna akkoriban.
2011-ben már a Renault versenyzőjeként életveszélyes balesetet szenvedett egy raliversenyen, a jobb karja maradandó károsodásokat szenvedett, de az idei évre sikerült olyan szintre rehabilitálni, hogy Kubica ismét tud F1-es autót vezetni. Két sikeres tesztet végrehajtott már egy 2012-es Lotus-Renault-val, megjárta a csapat szimulátorát is, ezúttal viszont egy igazi nagydíjhelyszínen, két nappal az F1-es futam után tesztelhet egy kurrens autót. Ha jó lesz a tempója, még bármi lehetséges a számára.
Közben el is kezdődött a mai tesztnap
Egyelőre semmiről sem maradtunk le, 8 óra pályaidő áll a mezőny rendelkezésére, így nem kell kapkodniuk a munkával.
Kubica az elsők között a pályán
Elcsépelt kifejezés ez, de ezek tényleg történelmi pillanatok, főleg manapság ritka, hogy ilyen sérülés után valaki ismét komolyan veszi az F1-es visszatérés lehetőségét. Kubica újra a pályán egy 2017-es autóval!
Glóriát tesztel a Mercedes
Az ifjú George Russell autójára szerelték fel a bukókeretet. Russell még igen fiatal, jó eséllyel az egész pályafutása során a glória mögül kell majd kinéznie.
Kubica rögtön lebontotta maga körül a garázst
Nem alakul zökkenőmentesen az indulás a lengyel pilótánál.
Sainz kezd a Toro Rossónál
Aerodinamikai adatokat gyűjt a csapat számára, és konstans tempóval fog haladni a pályán.
Vettel viszonylag gyors körrel kezd
A múlt vasárnapi futam győztese 1:20.347-tel nyitott, majd 1:19.328-ra faragta az időt. Tegnap állítólag egy új diffúzor is felkerült a Ferrarira, de Charles Leclerc azt mondta, ő sem tudja, mit teszteltek az autón. Ez elég nyomós érv lenne ahhoz, hogy Vettel elhalassza a szabadságát.
Az olasz Luca Ghiottónak is van már mért köre a Williamsszel, de az 1:48 még csak tapogatózásnak jó.
Mintha kicsit elviselhetőbb lenne a glória a Mercedesen
Ebből a szögből nem olyan borzasztó ronda, mint eddig volt, de várjunk még meg további képeket...
Még a Haas is a Renault-t filmezi
"Az milyen menő már, hogy a haasos barátaink ezt készítették nekünk, így még több Kubica-videót tudunk mutatni" - írta a Renault a Twitteren.
A McLaren csapatfőnöke is a Hungaroringen van
Szokatlan, de Eric Boullier is itt maradt a tesztre, ő is a saját szemével figyeli, ahogy tehetségük, Lando Norris először hajt F1-es autóval a pályára. Szuperlágy gumikat kapott és aerodinamikai mérőkereteket szereltek az autóra.
Vettel lágy gumival kezdett
Leclerc is ezzel a keverékkel futotta a tegnapi legjobb körét.
Kubica minden megmozdulását rajongás övezi
Újabb installációs körre indult a lengyel pilóta, szurkolói legnagyobb örömére. Nagyszerű lenne, ha ők néhány ezredmagukkal a 2018-as Magyar Nagydíjra is eljönnének.
Közben szegény Lando Norrist nem veszi körül ekkora figyelem, de ezt valószínűleg nem bánja, legalább a feladatára koncentrálhat.
Sainz a 2. helyen kezdte a napot
Ez nem volt nehéz, hiszen Vettel 1:19-es körénél egyelőre sokkal lassabb, 1:22.420-at futott elsőre, aztán 1:21.816-ra faragta a körét. Kubicától egyelőre nem kell aszfaltszaggatást várni, mert aerodinamikai műszereket szereltek a Renault-ra.
Nem kell sokat belelátni a 46-os számba
A 46-os számot Valentino Rossi tette híressé a MotoGP-ben, ma Kubica is ezzel a rajtszámmal megy a Renault-nál, de ennek nincs üzenetértéke, korábban Szergej Szirotykin is ezt a számot kapta, amikor a Renault-nál tesztelt. Lando Norris a McLarennél a 47-essel megy, és Paul di Resta sem magának választotta a 40-est a múlt hétvégén, ezek előre kiosztott számok.
Ghiotto lenyomta Sainzot a 2. helyről
Az F2-es bajnokságban szereplő olasz pilóta a Williamsszel 1:21.262-re javított, ezzel majdnem fél másodperccel gyorsabb most Sainznál.
Ferruccinak és Gaslynak is van már mért köre
Ma jobban indul a nap a Red Bullnál, mint tegnap, hiszen Max Verstappen szinte az egész délelőttöt a bokszban töltötte, Pierre Gasly viszont néhány installációs kör után 1:23.061-et ért el, ezzel Santino Ferrucci és a Haas mögött az 5. helyezett. Az olasz nevű amerikai a 4. helyezett 1:22.554-gyel.
A Mercedesnél még mindig a glóriával kísérleteznek
Mit szoktak erre mondani? Nem rossz, de a jó nem ilyen.
Ez a harmadik generációs glória a Mercedesen
Így néz ki Russell autója a sikánból kifelé. Szokjuk a látványt, egyelőre úgy néz ki, hogy jövőre minden autón ilyen lesz.
Kubicának van mért köre, Vettel tovább gyorsul
A négyszeres világbajnok már az 1:18-as tartományt ostromolja 1:18.073-mal, Kubica pedig feliratkozott a listának a végére, egyelőre 1:23.383-at futott a Renault-val.
Kubica lendületesen javítja a köridőket
1:24.299-cel kezdett szuperlágy gumikon, majd 1:23.383-at futott, most 1:22.701-nél jár, és előrelépett az 5. helyre. Szuperlágy gumival ez természetesen nem nagy idő, de ne felejtsük el, hogy nem csak visszatérő az F1-be, de az autót sem ismeri.
Vettel már csak 2 tizedre van Leclerc-től
A Ferrari pilótája 1:17.646-ra szorította le a mai legjobb köridőt, és még 10 óra sincs. Tegnap úgy hírlett, hogy csak 2 órára ugrik be a Ferrariba, utána átadja az Kimi Räikkönennek.
Valaki elnézhette a parkolóját
Egy magyar rendszámú Mercedes parkol a Ferrarinak fenntartott helyen. Tegnap George Russell sem zavartatta magát, és beállt a főnöke helyére, bár Toto Wolffot ez valószínűleg nem zavarja, ő hétfőn már otthon babázott.
Kisebb kavarodás az élen, de Vettel még mindig vezet
Pont az első óra leteltének végén Ferrucci ideiglenesen megelőzte Sainzot, majd a spanyol pilóta megjavította Gelael tegnapi eredményét, és feljött a 2. helyre.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.646 - 15 kör
2. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:20.055 - 15 kör
3. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.643 - 19 kör
4. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.391 - 16 kör
5. Norris (McLaren MCL32) 1:21.661 – 8 kör
6. Kubica (Renault RS17) 1:22.130 - 12 kör
7. Gasly (Red Bull RB13) 1:22.909 - 10 kör
8. Auer (Force India VJM10) - 7 kör
9. Macusita (Sauber C36) - 4 kör
10. Russell (Mercedes W08) - 4 kör
11. Räikkönen (Ferrari SF70H) - 0 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Kilenckörös etapon van túl Kubica
Ez alatt futotta az aktuális legjobb körét. Vettel hét kört ment, majd egy másik, rövidebb etap alatt állította be a jelenlegi legjobbját, ami még 1,4 másodpercre van a pole körétől.
Vettel tovább hajszolja a Ferrarit
1:17.498 az aktuális legjobbja, még mindig messze van a pole időtől, de azt valószínűleg nem is éri majd el, hiszen egy teszten nem szükséges a motort csúcsra járatni, ellentétben az időmérőtől. A Mercedes leszerelte a glóriát Russell autójáról.
A pillanat, amikor Kubica leszakította a névtáblát
Szerencse, hogy nem Palmerét, különben az egész internet most erről pletykálna. Talán megvan a felelős is?
Russellnek már ma is van mért köre
A glóriától megszabadított Mercedes 1:20.325 alatt ért körbe a brit tehetséggel a volán mögött. Pablo Elizalde, a Motorsport.com rezidens humoristája szerint az Ezüstnyílra azért szerelték fel a bukókeretet, hogy megvédjék magukat a Kubica-mániától.
Továbbra is új diffúzorról pletykálnak a Ferrarinál
Bizonyítékot nehéz szerezni róla, de a Sky Italia szerint új diffúzor működik a Ferrarin. Egy olasz újságíró szerint ez akár az Ausztria előtt elvesztett leszorítóerő 70%-át is visszahozhatja. Ezt alighanem csak a nyári szünet után, Spában látjuk majd meg igazán.
Kubica már majdnem hozza Latifi idejét
Tegnap a kanadai F2-es pilóta, Nicolas Latifi vezette a Renault-t a Hungaroringen. Kubica pillanatnyilag 1:20.327-tel az 5. helyezett, 1 tizedre van Latifi tegnapi eredményétől. Közben brit háziverseny alakul a 3-4. helyen, Norris 1:20.279-cel feljött a képzeletbeli dobogós helyre az 1:20.325-re képes Russell elé. Vagyis, a Mercedes csak 2 ezreddel van Kubica előtt.
Már leszerelték, de a glória még mindig kísért
Laura posztolta az alábbi képeket Russell autójáról. Ezek még korábban készültek, de ebből a szögből ma még nem láttuk a csúf fejvédőt. Russell egyébként a sisakjával is kisebb felhördülést keltett az interneten, mert a piros alapszín és a fekete körív felül nagyon emlékeztet Michael Schumacher utolsó sisakfestésére, bár a rostély körül már egyértelműen más a minta a brit pilóta fejvédőjén.
Az időmérős tempó még messze van Kubicának
A lengyel pilóta 1:20.327-nél tart, Nico Hülkenberg 1:17.468-at tudott szuperlággyal a Q3-ban vasárnap, Jolyon Palmer a Q2-ben kiesett, ő 1:18.415-re volt képes. Kubica egyelőre az utolsó lenne a rajtrácson, Marcus Ericsson 1:19.972-vel zárta a sort.
Russell kicsit javított, és megelőzte Norrist, egy ideig
Mercedes előzte a McLarent az időtáblázaton, Russell 1:20.173-ra javított, de honfitársa nem hagyta magát, és 1:19.897-tel feljött Vettel mögé a 2. helyre.
Kubicát nézni is jó a pálya szélén
Chris Medland, a RACER és az F1 Racing szerzője szerint jó látni, ahogy Kubica megy a pályán a Renault-val.
Jönnek a Star Wars poénok
A McLarennél tesztelő Lando Norris keresztneve egyezik az eredeti Csillagok Háborúja történet egyik karakterének, Lando Calrissiannak a nevével. Kicsit sokáig kellett várni, de a McLarennél is elkezdtek ezzel viccelődni, legutóbb azt kérdezték vajon, hogy Norris tempója vajon mennyi lenne parsec-re átváltva.
Vettel tovább gyorsul, Kubica viszonylag következetes
A Ferrari pilótája 1:17.124-nél jár, ez 9 tizedre van a pole körétől. Kubica nemrég fejezett be egy etapot szuperlágy gumikkal, így alakultak a körei: 1:20.418, 1:20.327, 1:22.507, 1:20.470, 1:28.312.
Közben Ferrucci is visszatért a bokszba, ő lágy gumikat használt eddig.
Vettel ma is motorral érkezett a Hungaroringre
Norris tempója egyre jobb
A 17 esztendős fiatal megszilárdította 2. helyét, élete első F1-es tesztjén csak Vettel van előtte 2 óra elteltével.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 39 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:19.145 – 26 kör
3. Russell (Mercedes W08) 1:19.643 - 22 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:20.055 - 36 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:20.238 - 19 kör
6. Kubica (Renault RS17) 1:20.327 – 29 kör
7. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 27 kör
8. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.643 - 34 kör
9. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.235 - 29 kör
10. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 12 kör
11. Räikkönen (Ferrari SF70H) - 0 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Kubicának ma nincs sok ismerőse a pályán
Mindössze 5 pilóta versenyez még az F1 mezőnyében, akik 2010-ben is ott voltak, amikor a lengyel utoljára a világbajnokság tagja volt. Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Felipe Massa, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg közül egyelőre csak Vettel van a pályán, de nemsokára jön Kimi Räikkönen is, aki 2010-ben éppen ralizott, de 2006 és 2009 között Kubicával is osztozott az F1-es pályákon.
Közben a közönségkedvenc 1:20.255-re gyorsult, de még mindig a 6. helyen van.
A versenytempónál már jobbak a ma idők
Mivel nem ismerjük az autók pontos konfigurációját, a tesztprogramokat és az üzemanyagszinteket, sok következtetést nem lehet levonni abból, hogy Kubica és a 2. helyezett Norris is jobb tempót diktál már, mint csapattársaik a versenyen.
Hopp, egy megpördülés!
Kubica kicsit gyorsan ért az 1-es kanyar csúcspontjához, és kitört a Renault hátulja. Nagy baj nem lett belőle.
Még egy érdekes adat Kubica tempójáról
A lengyel pilóta egy V8-as Renault-val 1:21.328-as kört teljesített a 2010-es Magyar Nagydíj időmérőjén, akkor a 8. helyezett volt, meglepetésre kikapott az orosz Vitalij Petrovtól, aki 1:21.229-et tudott.
Azóta a Hungaroring és az autók is felgyorsultak, bár a nyomvonal alapvetően nem változott, Kubica azonban most 1:20.255-nél tart, ami 1 másodperccel jobb még Petrov akkori körénél is. Ha csak az emberi tényezőt nézzük, akkor is elmondható, hogy a sérült Kubica tud gyorsabban is menni az egészségesnél, és bírja a megnövekedett terhelést is.
Russell és Auer rákapcsolt, a 3. helyért hajtanak
Illetve, nem biztos, hogy a 3. helyért, de ahhoz vannak a legközelebb. Russellé most a pozíció, 1:19.643-mal, a DTM-ből átugró Auer pedig 1:19.693-mal követi őt a 4. helyen.
Imádja a közönség Kubicát
Nem kérdés, hogy nagyon jót tenne az F1-nek Közép-Európában, ha a lengyel versenyző visszatérhetne a mezőnybe.
Kubica már nem lenne utolsó a Magyar Nagydíj időmérőjén
Kubica a mai lista 4. helyére ugrott 1:19.681-gyel, ez a 18. helyre, vagyis az utolsó előtti sorba már jó lett volna a Magyar Nagydíj múlt szombati időmérőjén is. Arról nem is beszélve, hogy az F2-es Nicolas Latifi tegnapi körénél már sokkal gyorsabb.
Ferrucci ma még csak egyféle gumit használt
A sárga jelzésű lágy abroncsok népszerűek a Haasnál.
Nem biztos, hogy a Mercedes szabályos autóval tesztel
Mintha a méretek nem lennének teljesen összhangban a feltételekkel.
Norris jól bírja a hőséget
A tegnapi naphoz hasonlóan egyelőre ma is egy Ferrari és egy McLaren áll az élen a Hungaroringen. Lando Norris épp most futott egy 1:18.914-et, így 2 másodpercen belülre került Sebastian Vettelhez képest a 48 fokos aszfalton. Carlos Sainz és a Toro Rosso közben kigurult a bokszba egy kis frissítőért, 50 körrel a háta mögött. Ma ő eddig a legszorgalmasabb, de az ebédszünetben várhatóan kiszáll, és átadja a helyét Danyiil Kvjatnak.
Újabb mérföldkő Kubica visszatérésében
Az igazán mókás futamösszefoglalókról híres MiniDrivers elkészítette a Kubica karikatúrát is. Most már tényleg minden adott a visszatéréshez.
Hangulatjelentés a Force Indiától
Felbőg egy motor a háttérben
- Vajon, ki lehet az, aki ki akar menni a...?
Hallani a közönség buzdítását
- Hagyjuk.
Vettel végzett mára
Sebastian Vettel befejezte a munkát a mai napra, és átadja az autót Kimi Räikkönennek. Lehet, hogy a finn pilóta még a 13 órakor kezdődő ebédszünet előtt pályára lép, de valószínűleg inkább délután lehet rá számítani.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:18.564 – 36 kör
3. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 35 kör
4. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 – 47 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.693 - 34 kör
6. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:20.055 - 51 kör
7. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 37 kör
8. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.643 - 48 kör
9. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.235 - 44 kör
10. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 23 kör
11. Räikkönen (Ferrari SF70H) - 0 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Erről beszéltek az előbb a Force Indiánál
Räikkönen a 2. helyen kezd
Akadt egy kis zavar, mert a Ferrari meglepően gyorsan elintézte a versenyzőcserét, erről azonban a transzpondereknek nem szóltak, de már Kimi Räikkönen van a pályán, és 1:18.462-vel máris feljött Vettel mögé a 2. helyre.
100 kör is összejöhet ma Kubicának
Egyelőre 55-nél jár, vagyis akár az ebédszünet előtt is összejöhetne egy versenytáv (ez azonban nem valószínű), a nap végére azonban simán 100 fölé érhet, ami igen szép visszatérés lenne. Egyelőre Sainz a legszorgalmasabb 58-cal, de ő az ebédnél várhatóan kiszáll.
Auer is közelít az 1:18-hoz
Nincs már sok ideje, mielőtt átadja az autót Nyikita Mazepinnek, ezért rákapcsolt, és 1:19.242-vel feljött a 4. helyre a két Ferrari és Norris mögé.
Oconnak nem jutott autó, de így sem bírja vezetés nélkül
A Force India pilótája szimulátorozással üti el az időt, a spái pályán megy egy virtuális Mercedes-AMG GT3-mal.
Robert Ku-bi-ca!
Räikkönen gyorsult, de Norris így is elkapta
A Ferrari pilótája 1:18.237-re gyorsult, de a McLaren fiatalja a kort nem tisztelve 1:18.231-yel befurakodott Vettel és Räikkönen eredménye közé.
Hogy áll az a szárny?!
Ferruccit elküldte ebédelni a Haas azzal az ígérettel, hogy később a szuperlágy gumival is tesztelhet, és feltettek egy képet, amint az amerikai pilóta a 4-es kanyarban halad, és annyira kileng a T-szárnya, hogy rendesen ferdén állt, amikor a fotós elkapta a pillanatot.
Kubica kap még egy etapot az ebéd előtt
62 kört tett meg eddig, még az sem kizárt, hogy összejön egy versenytáv az ebédszünet előtt, de ha nem, ez akkor is szép futásteljesítmény eddig, és szerencsére a gyakran betegeskedő Renault is bírja a megpróbáltatásokat.
Az ultralágy gumi megtette a hatását a Toro Rossónál
Sainz megkapta a lila jelzésű abroncsokat az ebédszünet és a vakáció előtti utolsó etapjára, és felugrott a 4. helyre 1:18.850-nel. Ez csak "promóciós kör" volt, a többiek lággyal vagy szuperlággyal mentek eddig.
Norris már le is rázta Räikkönent
Legalábbis az időtáblázaton. A McLaren fiatal tehetsége igen meggyőző teljesítményt nyújt, 1:17.894-nél jár, és 0,77 másodperccel lassabb eddig Vettelnél. Ez ezredre ugyanannyi, mint Vandoorne köre a szombati Q3-ban.
Piros zászló zárta az első félidőt
Érdemben nem rövidült le a délelőtti félidő, amit Sebastian Vettel zárt az élen, de több érdekes esemény is történt, köztük Lando Norris teljesítménye is figyelemre méltó, na meg az, hogy alatta is megállt a McLaren.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.894 – 58 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 20 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 36 kör
7. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 - 74 kör
8. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 60 kör
9. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 67 kör
10. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.235 - 57 kör
11. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 45 kör
12. Kvjat (Toro Rosso STR12) - 0 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 0 kör
Nem kérdés, hogy ma ki volt eddig a leggyorsabb
Sajátos étrendet követnek a versenyzők
Na, de ennyire? Szalámi és feketeszeder a menü a Mercedesnél.
Tegnap két kanadai volt, ma két orosz pilóta lesz
Ráadásul mindketten most ülnek be az autókba. Danyiil Kvjat a Toro Rosso versenyzője, Nyikita Mazepin a Force Indiánál vendégeskedik.
Elindult a délutáni félidő
Közben érkezett egy gyűjtés Kubica egyik korábbi etapjának köridőiről. Nem gyors a tempó, de viszonylag konzisztensek a körök.
Alonso is figyeli Kubica visszatérését
Legutóbbi tweetje szerint örül a lengyel pilóta felbukkanásának. Korábban Alonso a legjobb versenyzőnek is nevezte Kubicát, akivel igen jó barátságot is ápolt, bár mostanában nem beszéltek.
Megvan, miért nem tesztel egyszerre Sainz és Kvjat
A Toro Rosso szerint így legalább nem ütköznek össze.
Ennél sokkal unalmasabb válasz az, hogy a szabályok nem is engednék meg, legalábbis ugyanannál a csapatnál nem.
Az első fecskék már a pályán
Ghiotto szinte rögtön munkához látott a Williamsnél és Ferrucci is követte a példáját a Haas színeiben, miután letudta az ebédet és a kötelező interjúkat.
A lengyel B-közép fáradhatatlan
Kubica tempója még nem kimagasló, de Palmerék aggódhatnak
Az ebédszünet előtti etapja miatt Hülkenberg és Palmer ellen sem kell szégyenkeznie.
Vettel nem akarta megváltani ma a világot
"Kipróbáltunk néhány dolgot. Ilyenkor nem lehet felforgatni a világot, de tesztelés közben az ember kicsit bátrabban kísérletezik. Fontos volt ráérezni az auóra, és nagyon elégedett voltam vele" - mondta a német pilóta, Kubicával kapcsolatban pedig hozzátette: "Nagyszerű, hogy visszatért. Soha sem kételkedtem a tehetségében, a tempójában és az autóvezetési képességében. Nem tudom, hogy van a karja, elég régen találkoztam vele, de remélem, élvezi a mai napot. Az autók eléggé megváltoztak, és ez kedvezhet a vezetési stílusának."
Már Kvjatnak is van mért köre
1:21.868-cal kezdett, ez egyelőre Macusita megelőzésére volt elegendő, honfitársa, Mazepin egyelőre a lista végén áll, kör nélkül.
Jegyezzük meg ezt az arcot
Lando Norris délelőtt meglepően jó tempót autózott, nyilván nagyon korai még bármiről is beszélni, hiszen több lépcsőfok áll még előtte, de valószínűleg nem ma vezet utoljára F1-es autót.
Kubica versenyszimulációt futhat
Most 1:22-es köröket teljesít, ami arra utal, hogy alaposan megtankolták a Renault-t. Ma már 89 kört levezetett, akár két versenytáv is összejöhet ma neki.
Ferrucci végre gyorsabb gumikat kapott
Ma még csak lágy abroncsokat használhatott, de felkerültek az autójára a szuperlágy gumik is.
Kubica közben a 91. körében kihajtott a bokszba, így csak Gasly és Ferrucci van kint.
Ég a kezek alatt a munka a Mercedesnél
Mazepin is megjelent a pályán
Egyelőre köridő nem várható tőle, mert aerodinamikai mérőkereteket szereltek fel az autójára. Kezdődik a Force India délutáni tesztprogramja is.
Ferrucci és Kvjat is gyorsulni tudott
Az amerikai pilóta azonban nem ugrott nagyot a szuperlágy gumival, mindössze 2 tizedet javított a korábbi eredményén.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.894 - 58 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 20 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 36 kör
7. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 - 91 kör
8. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 72 kör
9. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 90 kör
10. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.032 - 71 kör
11. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:21.471 - 20 kör
12. Macusita (Sauber C36) 1:23.133 - 55 kör
13. Mazepin (Force India VJM10) - 4 kör
Kubica ezúttal lágy gumikat kapott
Csúcsdöntés aligha lesz, hosszabb etap annál inkább valószínű.
Végre előkerült a Mercedes
Russell tegnap több mint 100 kört teljesített, ma viszont még csak 37-nél jár, de legalább újra a pályán van. Közben Macusita egy hajszállal javított a még délelőtt beállított korábbi legjobbján, de 1:23.086-tal még mindig messze az utolsó a mezőnyben.
Végre előkerült a Mercedes
Russell tegnap több mint 100 kört teljesített, ma viszont még csak 37-nél jár, de legalább újra a pályán van. Közben Macusita egy hajszállal javított a még délelőtt beállított korábbi legjobbján, de 1:23.086-tal még mindig messze az utolsó a mezőnyben.
Kubica már 100 kör fölött jár
Ebben a pillanatban 104-nél vagyis majdnem másfél versenytávot levezetett ma már, és még van bő 2,5 órája. A körszám tekintetében viszonylag szorosan halad a nyomában Luca Ghiotto a Williamsszel, ő 100-nál jár.
Auernek sem jutott az új Force India pólóból
A Magyar Nagydíjon a versenycsapat tagjai már új szerelést viselhettek, Auernek és a tesztgárda többi tagjának még a régi maradt.
Ferrucci is bejutott 1:21 alá
Az amerikai fiatal 1:20.994-re javította az eddigi legjobb eredményét, ennél azonban sokkal izgalmasabb Kubica előző etapja:
1:21.2, 1:21.4, 1:21.3, 1:21.3, 1:21.5, 1:21.1, 1:21.5, 1:21.0, 1:21.6, 1:21.5, 1:21.3, 1:21.3.
Ma még a tegnapinál is nagyobb a hőség
A levegő 38, a pálya 55 fokos hőmérsékletű. A Hungaroringen nem ritka, hogy nagyon meleg van, de ez már tényleg kezd túlzás lenni.
Hova tűnt Kimi Räikkönen?
A Ferrari pilótáját sietve még az ebédszünet előtt beültették 20 körre a Ferrariba, miután Sebastian Vettel kiszállt belőle, azóta viszont se híre, se hamva a finn pilótának. Biztosan lelkes, hogy ezért már lassan három napja várakozik Budapesten.
Nocsak, forgalom a pályán
Kubica utolérte a Mercedest vezető Russellt a 4-es kanyarnál, majd inkább kihívták őt a bokszba. 114 körnél jár ma, az egészségi állapota, a kondija és a képességei is kifogástalannak tűnnek.
Macusitát már Mazepin is lenyomta
Elkezdett mért köröket futni a Force India vendégpilótája is, Nyikita Mazepin 1:32-vel kezdett, majd 1:21.577-re javított. Ezzel az utolsó előtti, de ma még csak 12 kört tett meg.
Ilyen vigyort még nem láttunk Räikkönentől
A finn pilóta közismerten utálja az interjúkat és a nyilvános szerepléseket, most mégis sikerült alaposan megnevettetni, ráadásul egy kínos helyzetben. Megkérték, hogy nevezze meg a négy latin-amerikai országot, ahol az F1 versenyzett már, de csak Mexikó jutott az eszébe. Amikor megkérdezték tőle, hogy honnan származik az (argentin) Juan Manuel Fangio, rávágta, hogy USA.
Räikkönen azért csak meglett
Javítani egyelőre nem tudott, de 26-ra növelte a ma megtett köreinek számát. Az előző kvízzel kapcsolatban érdemes hozzátenni, hogy a földrajz valószínűleg nem az erőssége, mert azt sem tudta, hogy melyik folyó szeli ketté Budapestet, de a többi kérdés kapcsán egész jól szerepelt.
A körszámok nőnek, az eredmény keveset változott
Két óra maradt a tesztelésből a Hungaroringen.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.894 - 61 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 27 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
5. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:19.499 - 61 kör
7. Kubica (Renault RS17) 1:19.681 - 114 kör
8. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 77 kör
9. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 113 kör
10. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:20.803 - 26 kör
11. Ferrucci (Haas VF-17) 1:20.994 - 90 kör
12. Mazepin (Force India VJM10) 1:21.577 - 12 kör
13. Macusita (Sauber C36) 1:22.284 - 85 kör
Végre nem csak a célegyenesben készül videó
Mióta a Liberty Media engedélyezte, hogy a csapatok rövid videókat készítsenek a teszteken, megszámlálhatatlanul özönlenek a felvételek a garázsból kihajtó autókról. Jobb esetben a telefonok eljutnak a bokszfalig is, ekkor láthatunk egy elsuhanó autót a célegyenesben, a Force India viszont rájött, hogy a vagyont érő motorhome mellől a Hungaroring 3-as szektorára is rá lehet látni.
Végül is, egy hete itt vannak, és maradt még 2 órájuk.
Apró javulás Kubicától
Szuperlágy gumikon bő 2 tizeddel lejjebb szorított az eddigi legjobbját, és megelőzte Russellt, így előrelépett a 6. helyre a mai összesítésben. Gyorsult egy kicsit Kvjat is, ő 1:20.456-nál jár a 10. helyen.
Újabb nyilatkozatmorzsa Vetteltől
"Fontos, hogy a versenyhétvégéken kívül is beülhessek az autóba, mert ilyenkor szabadabban próbálgathatunk dolgokat. Ma volt néhány órám. Apróságokkal kísérleteztünk, hogy lássuk, milyen érzést adnak vissza. Most pihenünk egy kicsit, aztán folytatjuk."
Kubica tovább növeli a tempót
Már 1:19 alatt jár, pontosan 1:18.952-vel szerepelt a listán, az 5. helyen. Előtte Sainz ultralágy gumikkal ment, rajta kívül két Ferrari és egy McLaren van. Ezzel a 15. lehetett volna a Magyar Nagydíj rajtrácsán, de érdekes, hogy a Q1-ben és a Q3-ban a végül 10. helyezett Sainz is csak századokkal volt gyorsabb ennél.
Most már az a kérdés, hogy Kubica lenyomja-e ma Palmert
Palmer a Magyar Nagydíj időmérőjén 1:18.699-et ért el a Q1-ben, és 1:18.415-öt a Q2-ben, ahonnan nem jutott tovább. Kubica ennél, 124 körrel a sérült karjában egyelőre fél másodperccel lassabb a számára ismeretlen autóban, idén mindössze két komoly teszttel a háta mögött.
Räikkönent hosszú etapra küldték
1:22-es köröket fut, vagyis alaposan megtankolhatták a Ferrarit, és a forgalommal is küzdenie kell. Lágy gumikat használ.
Norris közben a mai 67. körében jár.
Videón nézhető az FIA érvelése a glória mellett
Az FIA feltöltötte a Magyar Nagydíjon megtartott sajtótájékoztatójuk teljes, angol nyelvű felvételét, amiben látható a prezentáció is sok-sok példával arra vonatkozóan, hogy miért jutottak el a glória bevezetéséhez, és milyen típusú balesetek megelőzését segítheti elő a ronda szerkezet, amit George Russell ma reggel is tesztelt.
Ultralágy gumikkal is kiküldték Kubicát
Elsőre nem tudott javítani, és remélhetőleg, ez így is marad, mert az ultralágy gumi rontja az összehasonlíthatóságot, mivel azt a hétvégén nem használhatta a mezőny.
Mazepin és Macusita is gyorsult
Az orosz tesztpilóta a 8. helyre ugrott a Force Indiával, és 1:19.967-tel, Macusita továbbra is az utolsó 1:21.998-cal, de a szorgalmas Ferruccihoz hasonlóan ő is 103 körnél jár ma. Az amerikai pilóta két nap alatt összesen 205-nél, ez már majdnem 3 versenytáv.
Kubica és Norris tovább gyorsult
Ők a mai nap "felfedezettjei", egy óra van hátra a tesztből.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.682 - 78 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 49 kör
4. Kubica (Renault RS17) 1:18.572 - 132 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
6. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
7. Russell (Mercedes W08) 1:19.391 - 77 kör
8. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.692 - 34 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:20.309 - 43 kör
10. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 93 kör
11. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 145 kör
12. Ferrucci (Haas VF-17) 1:20.994 - 103 kör
13. Macusita (Sauber C36) 1:21.998 - 103 kör
Kubica és Norris tovább gyorsult
Ők a mai nap "felfedezettjei", egy óra van hátra a tesztből.
1. Vettel (Ferrari SF70H) 1:17.124 - 40 kör
2. Norris (McLaren MCL32) 1:17.682 - 78 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF70H) 1:18.237 - 49 kör
4. Kubica (Renault RS17) 1:18.572 - 132 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR12) 1:18.850 - 68 kör
6. Auer (Force India VJM10) 1:19.242 - 49 kör
7. Russell (Mercedes W08) 1:19.391 - 77 kör
8. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.692 - 34 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR12) 1:20.309 - 43 kör
10. Gasly (Red Bull RB13) 1:20.337 - 93 kör
11. Ghiotto (Williams FW40) 1:20.414 - 145 kör
12. Ferrucci (Haas VF-17) 1:20.994 - 103 kör
13. Macusita (Sauber C36) 1:21.998 - 103 kör
Kár ezekért a promóciós körökért
Norris és Kubica is ultralágy gumikon érte el a legjobb körét, így hiába került 2 tizeden belülre a brit fiatal Fernando Alonso Q3-as köréhez, nehéz értelmezni a teljesítményét, mert Alonso csak szuperlágy gumikat használhatott. Ugyanaz a helyzet a Kubica és Palmer közötti különbség kapcsán is, mindenesetre mindkét pilóta remekül szerepelt ma.
Gasly is 100 körnél jár
Kubica (134), Gasly (102), Ghiotto (152), Ferrucci (104) és Macusita (108) a mai 100-as klub tagja. Ebbe ma már maximum a Ferrari léphet be, Vettel délelőtt 40, Räikkönen eddig 52 kört tett meg.
Norris és Räikkönen tovább gyorsul
Működik az ultralágy gumi a McLarenen, Norris már csak 0,261 másodpercre van Vetteltől a legutóbbi, 1:17.385-ös körével. Räikkönen a délután folyamán először javított, most 1:17.842-nél jár.
Nincs nagy tömeg az F1-es teszten
Kedden 2000, szerdán 3500 néző látogatott ki a Hungaroringre. Utóbbi nagy része valószínűleg lengyel.
Fél órája maradt a mezőnynek
Ennek ellenére nincs nagy tolongás a pályán, Mazepin az egyetlen, aki rója a köröket a Hungaroringen.
Dugó volt a bokszutcában
Räikkönen akadályozta a forgalmat, de semmi rendkívüli nem történt, csak betolták a garázsba.
Piros zászló
Kvjat állt meg a pályán, de még a Toro Rosso sem tudja, hogy miért. Ez mindössze a második megszakítás ma.
Kvjat egyébként pont most volt a leggyorsabb
Mármint egyénileg, az 1:19.116-os köre a 6. helyre elég, és lehet, hogy ma már nem is látjuk többet a pályán, mert mindössze 19 perc van hátra. Újra zöldre váltottak a lámpák.
Újabb piros zászló, de csak pillanatokra
Tegnap délelőtt, ma délután került elő kétszer a piros zászló, most valamilyen törmelék került a pályára. A Renault addig Kubica legutóbbi etapjának kezdetéről posztolt.
A Mercedes tényleg glóriát rakott az autójára
Az FIA elképzeléseivel azonban nem biztos, hogy összhangban van a megoldásuk. A kép friss, a glória visszakerült az igazi Mercedesre is.
Kubica lefutotta a két versenytávot
140 körnél jár, és még nincs vége, nála csak Ghiotto futott ma többet, ő 160 alkalommal fordult a Hungaroringen.
Piros zászlóval véget ér a mai teszt
Kubica visszaért a bokszba, így biztosan nem vele akadt probléma, de a tesztet az utolsó percekre már nem indítják újra. Vettel a leggyorsabbnak bizonyult, de Norris és Kubica napja miatt lesz emlékezetes a Hungaroring történetének első, kollektív F1-es tesztje. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az eredményekkel és az összefoglalóval!