Raikkönen megvédte Vettel győzelmét a Magyar Nagydíjon

Események

auto-prix Horizontal Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R), Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen (L) and other pilots race at the Hungaroring circuit in Budapest on July 30, 2017, during the Formula One Hungarian Grand Prix. / AFP PHOTO / Andrej
Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R), Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen (L) and other pilots race at the Hungaroring circuit in Budapest on July 30, 2017, during the Formula One Hungarian Grand Prix. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Mercedes előreküldte Hamiltont, hogy vegye üldözőbe a verseny második felében küszködő Ferrarikat, de hiába. Ha Verstappen nem löki ki Ricciardót az elején, a Ferrari és a Mercedes jobban megizzadt volna.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül77 bejegyzés

Sebastian Vettel az idei negyedik győzelmét aratta a Magyar Nagydíjon, és 14 pontra növelte az előnyét a világbajnokságban Lewis Hamilton előtt, aki ezúttal a dobogóra sem tudott felállni a Hungaroringen. Miután a szombati időmérőn kisajátították az első rajtsort, a Ferrarik a futamon is kettős győzelmet arattak a verseny második felében feltámadó Mercedesek előtt.

Az első sorból induló Ferrarik a rajtnál megtartották a vezetést, és Valtteri Bottas is a harmadik helyen maradt, Hamilton indulása azonban gyengébben sikerült, Max Verstappennel szemben veszített egy pozíciót. A holland nem örülhetett felhőtlenül a jól elkapott rajtnak,

a második kanyarnál ugyanis összeütközött a saját csapattársával, Daniel Ricciardóval.

Az incidenst Verstappen okozta, aki hibázott a 2-es kanyarban, blokkolta a kerekeit, majd eltalálta a csapattársa autóját. A holland gond nélkül folytatni tudta a futamot, Ricciardo autója viszont annyira megrongálódott, hogy azonnal fel kellett adnia a versenyt. A sportfelügyelők is Verstappent tartották felelősnek az ütközésért, ezért 10 másodperces időbüntetéssel sújtották.

A Ferrarik megtartották a vezetést a rajtnál Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

A csalódott Ricciardo a futam után "amatőr hibának" minősítette Verstappen megmozdulását. "Még rengeteg ideje lett volna rá, hogy megelőzzön, de valószínűleg nem szereti, ha a csapattársát maga előtt látja - nyilatkozta az ausztrál. - Egyáltalán nem volt helye az előzésre, mert Bottas ott volt közvetlenül előtte - nem is gondolom, hogy ez egy előzési kísérlet volt, csak egy óriási hiba."

Verstappen magára vállalta a felelősséget,

a verseny után Ricciardótól és a Red Bulltól is bocsánatot kért.

"Minden az 1-es kanyarban kezdődött. Jól kaptam el a rajtot, de Bottas kicsit kiszorított, ezért vissza kellett vennem a tempómból. A 2-es kanyarnál Daniellel együtt a jobb pozíciókért harcoltunk, de előttem volt egy autó. Nem volt hova mennem, blokkoltam a kerekeimet, és ezután csak utas voltam az autóban. Nyilvánvalóan nem az volt a szándékom, hogy eltaláljam Danielt" - magyarázta.

A lágy gumikon támadt fel a Mercedes

A Red Bull egyik legjobbnak ígérkező hétvégéje így csalódásba fordult át - Verstappen hiába diktált remek tempót a verseny második felében, az időbüntetése miatt nem tudott beleszólni a két élcsapat küzdelmébe. Kerék-kerék elleni csaták a Ferrarik és a Mercedesek között sem alakultak ki, de az olaszok az utolsó körökig nem lehettek biztosak a kettős győzelemben. Bár a verseny első felében egyre nagyobb előnyt építettek ki a harmadik helyen haladó Valtteri Bottasszal szemben, Vettel nem sokkal a bokszkiállása előtt arra kezdett panaszkodni, hogy oldalra húz a kormánya, ezért nehéz irányban tartani az autóját. A gumik állapotával sem volt elégedett, és a köridőin is látszott, hogy nehézségei vannak.

Vettel 14 pontra növelte az előnyét a bajnokságban Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az élcsapatok bokszkiállásai a 30. körben kezdődtek, először a Mercedesek, majd a Ferrarik teljesítették a kötelező kerékcseréjüket. Ekkor Verstappen vette át a vezetést, aki egészen a 43. körig kint maradt a pályán, ezután viszont csak Hamilton mögé, az 5. helyre tudott visszatérni. A Mercedesek a lágy gumikon határozottan jobb tempót diktáltak, mint a Ferrarik, egyre közelebb kerültek Vettelékhez. Közülük is Hamilton volt gyorsabb, aki a rádión közölte a csapatával: sokkal jobb tempóra lenne képes, ha nem kellene Bottas mögött haladnia.

Megegyezett a Mercedesszel, hogy a csapattársa elengedi őt, és a Ferrarik nyomába eredhet,

de ha nem sikerült megelőznie Räikkönent, vissza kell adnia a helyét a finnek.

Végül így is történt: Hamilton ugyan utolérte Räikkönen Ferrariját, a finn remekül védte az előtte haladó csapattársát, és a britnek nem nyílt valódi lehetősége a támadásra. Hamilton még az utolsó körben is a Ferrarik mögött haladt, már azt lehetett hinni, hogy megszegi az egyezséget, de a kör végén lelassított, és visszaengedte maga elé Bottast. Hamilton így a dobogóra sem állhatott fel, és 14 pontra nőtt a hátránya a világbajnokságban.

Vettel rendkívül boldog volt a Ferrari kettős győzelme után, és a nyilatkozatából kiderült, hogy keményen meg kellett küzdenie a látszólag sima sikerért.

A kormányom elkezdett oldalra húzni, ezért igyekeztem óvatosan vezetni, a kerékvetőke sem hajtottam rá - mondta. - Kimi talán gyorsabb lehetett volna, ezért figyelnem kellett, hogy ne hibázzak, és előtte maradjak. Az egész verseny alatt azt vártam, hogy néhány körre fellélegezhessek, de nem volt rá alkalmam."

Räikkönen elégedett volt a tempójával, de némileg bosszantotta, hogy nem volt reális esélye a győzelemre. "A rajt után csak követtem (Vettelt). Ez nem volt ideális, mert nyilván nyerni akarok, de a csapat szempontjából remek eredmény született. Ezen a pályán egyébként is nehéz előzni, ha az előttünk haladó nem hibázik, a csapattársunkkal szemben pedig még óvatosabbnak kell lennünk" - mondta.

Bottas elmondta, a verseny vége felé aggódni kezdett, hogy Hamilton mégsem engedi vissza a 3. helyre. "Egyre jobban nőtt köztünk a különbség, de köszönettel tartozom Lewisnak, hogy végül lelassított - mondta. - Kár, hogy ő sem tudta támadni a Ferrarikat, mert a tempónk jó volt, mégsem tudtunk előrébb végezni."

Hamilton versenye sem volt könnyű, a verseny nagy része alatt rádióproblémákkal küzdött, a csapat nem hallotta, amit mondott nekik. "Ez nehezítette a dolgomat, a bokszkiállásomat például tolhattuk volna későbbre, mert elégedett voltam az abroncsaimmal, de ezt nem tudtam nekik megmondani - nyilatkozta. -

A McLaren kettős pontszerzéssel távozik a Hungaroringről Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Alonso futotta a leggyorsabb versenykört

Verstappen tempója is javult a verseny végére, a Mercedesek helycseréjénél az is benne volt a pakliban, hogy ő is Hamilton elé kerülhet, de végül be kellett érnie az 5. hellyel.

A 6. pozícióban az idei legjobb eredményét elérő Fernando Alonso ért célba,

aki bizonyította, hogy a McLaren versenyképes lehet azokon a pályákon, ahol a szokásosnál jóval kisebb a motorerő szerepe. A spanyol ráadásul a futam leggyorsabb körét is megfutotta a leintés előtt.

"A leggyorsabb köröm igazi meglepetés volt, nem számítottam rá - mondta a spanyol, aki sokáig Carlos Sainzzal küzdött a 6. helyért, és végül a pályán sikerült megelőznie a honfitársát. - Alapesetben a 7-8. helyekkel számolhattunk, de Ricciardo kiesésével a 6. hely is elérhetővé vált.

Megszerezte első idei pontját a McLaren másik pilótája, Stoffel Vandoorne is, ő a 10. helyen ért célba egy elrontott bokszkiállás után. A belga előtt a két Force India ért célba, akik a csalódást keltő időmérő után örültek a pontjaiknak, de a tempójukkal egyáltalán nem voltak elégedettek. "Ebből a szempontból ez volt a legrosszabb hétvégénk az idényben" - mondta a csapattársa előtt, a 8. helyen célba érő Pérez.

A Renault és a Haas ezúttal lemaradt a pontokról, és egy-egy versenyzőjük ki is esett: Nico Hülkenberg egy rossz bokszkiállás miatt egyébként sem állt pontszerző helyen, majd az utolsó előtti körben kiállt a garázsba, Grosjeant pedig úgy engedték ki a pályára a kiállása után, hogy nem rögzítették megfelelően a kerekét rögzítő csavart. Nem teljesítette a versenytávot a Williamsnél Felipe Massa helyére beugró Paul di Resta sem, ő 7 körrel a verseny vége előtt, az utolsó helyről állt ki műszaki hiba miatt.