Lehetett rá számítani, hogy a gyorsabb autóknak köszönhetően idén a spielbergi Red Bull Ringen is megdől a körrekord, és nem is kellett sokat várni az új pályacsúcsra: Lewis Hamilton már péntek délelőtt, az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén 1:05.975-ös kört futott, szűk 3 tizedet javítva az eddigi legjobb időn.
Az edzés leggyorsabb körét ráadásul a hétvégén a legkeményebb keveréknek számító lágy gumikon futotta,
ami azt vetíti előre, hogy a hátralévő edzéseken a pilóták még sokat fognak faragni ebből az időből.
A körülbelül 25 fokban, szikrázó napsütésben zajló szabadedzésen fél órát kellett várni arra, hogy érdemben is beinduljon a körözés, ekkor azonban a két Mercedes rögtön az élre állt. A Ferrarik viszont nem a tempójukkal, hanem a hibáikkal hívták fel magukra a figyelmet: pár percen belül Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is megpördült, miután hibáztak az első kanyarnál. Nem ők voltak az egyetlenek, akik így jártak, a másfél órás gyakorlás alatt
rengeteg megpördülést, hibát, kicsúszást láthattunk, alig volt olyan pilóta, aki végig tiszta köröket tudott futni.
Az autóját azonban senki nem törte össze, egyszer sem kellett baleset miatt megszakítani a körözést.
Vettel a megpördülése után rövid időre átvette a vezetést, de Hamilton pár perccel később visszavágott, és ezután csak a két Mercedes-pilóta valamelyikének sikerült az élre kerülnie. Hamilton végül 20 perccel az edzés vége előtt futotta meg azt a körét, amelynél már senki nem tudott jobbat felmutatni, bár Verstappen az edzés utolsó perceiben belehúzott, és 190 ezredre megközelítette a britet a szuperlágy gumikon. A harmadik helyen Valtteri Bottas végzett, Vettel pedig a 4. helyre szorult majdnem fél másodperces hátránnyal. Räikkönen a további 2 tizeddel lassabb körével hatodikként zárt, a két Ferrari közé Daniel Ricciardo fért be a Red Bull-lal.
Az edzés egyik legnagyobb meglepetését a McLaren okozta:
noha a péntek délelőtti gyakorlásból soha nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, mindenképpen említésre méltó, hogy az új fejlesztésű Honda motorral Stoffel Vandoorne a 7., Fernando Alonso pedig a 9. legjobb köridőt futotta meg. A legjobb tíz közé még Danyiil Kvjat Toro Rossója és Esteban Ocon Force Indiája tudott bekerülni, a többieknek pedig a délutáni szabadedzésen lesz lehetőségük a javításra.