A Mercedes sztárja pályafutásának 65. pole pozícióját szerezte a Kanadai Nagydíj kiélezett időmérőjén, befogva az örökranglistán példaképét, Ayrton Sennát. Vettel is mindent kihozott a Ferrariból, ami csak benne volt, de 3 tizeddel lemaradt Hamiltontól. Bottas és Räikkönen nem tudták tartani a lépést a csapattársaikkal, az eddigi pályacsúcsot azonban még ők is megdöntötték.
Izgalmas hajrát hozott a Kanadai Nagydíj időmérő edzésének Q3-as szakasza, amely során Lewis Hamilton magabiztos teljesítménnyel pályafutása 65. pole pozícióját szerezte, ezzel beállította a legendás Ayrton Senna eredményét, és felzárkózott a 68 pole-t elérő Michael Schumacher mögé. Hamilton a montreali pole-ok terén be is érte a hétszeres bajnokot, mindketten hatot szereztek meg.
Az időmérő előtt váratlanul felszökött az aszfalt hőmérséklete, többen is csúszkáltak, és a Ferrarikkal is többet kellett küzdeni, mint korábban. A Mercedesek mindhárom szakaszban erős ellenfeleik voltak, bár az elején Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is szuperlágy gumikkal kezdett, és megspóroltak 1-1 szett ultralágyat.

Ez a Q3-ban vált igazán fontossá, mert Vettel elfékezte magát az első mért körén a hajtűkanyarban, majd a bokszba száguldott, miután Hamilton egy szenzációs körrel, a mezőnyben akkor még egyedüliként 1:12 alatti kört futott. Vettel meglepetésre erre még tudott reagálni, az 1-es és 3-as szektorban gyorsabb is volt a Mercedesnél, középen viszont nem, és 4 ezredmásodperc hátránnyal feljött a 2. helyre.
Vettel ekkor újra a bokszba ment, és a Q3-ak során szokatlan módon harmadszor is kihajtott a pályára.
Javítani is tudott, de nem eleget, hiszen Hamilton újabb szenzációs kört teljesített, 1:11.459-cel tovább faragta a pillanatokkal azelőtti körrekordját, és 0,33 másodperces előnnyel megszerezte a pole pozíciót.

Hamilton ma pályafutása egyik legjobb formájában vezetett, és óriási jutalmat kapott: Ayrton Senna családja felajánlott számára egy bukósisakot, amit a legendás versenyző, Hamilton gyerekkori hőse versenyen is viselt.
A brit pilóta láthatóan meghatva a magasba emelte a híres sárga sisakot, majd magához ölelte, és nem is engedte a kezéből.
Vettel és Bottas szerezte meg a 2-3. helyet, ezzel 2013 óta először fordul elő, hogy az Ezüstnyilak nem sajátítják ki az első rajtsort a Kanadai Nagydíjon, Räikkönen ezúttal a 4. helyezett lett, miután az edzés végén már nem tudott felnőni főleg Hamilton, de Vettel tempójához sem. A Red Bullok hozták a számukra papírforma eredményt, a harmadik rajtsor Max Verstappené és Daniel Ricciardóé.

Felipe Massa maga mögött hagyta a monacói nehézségeket, és legyőzte a nagy rivális Force India két pilótáját, Sergio Pérez és Esteban Ocon mögött Nico Hülkenberg fért még be a legjobb 10 közé, miután ismét alaposan elbánt csapattársával. Jolyon Palmer csak a 15. lett, jelentős hátránnyal, így a menesztését váró pletykák várhatóan nem hagynak alább.
Nagyobb baleset nem, de kisebb botlások történtek az időmérő során.
A Q1 végén Pascal Wehrlein törte össze a Saubert, amikor a 2-es kanyarban megcsípte a füvet, így a tavalyi Japán Nagydíj óta először kikapott a csapattársától, és az utolsó lett. Ez egyben Stoffel Vandoorne újabb Q1-es búcsúját is jelentette, miközben Fernando Alonso hozta a 12. helyet, ami a legjobb, amit a McLaren várhatott.
A Q2-ben Carlos Sainz ugyanúgy kicsúszott, mint korábban Wehrlein, ő viszont nem törte össze az autót, ellentétben Danyiil Kvjattal, aki a hajtűkanyar előtti sikán kijáratánál ment neki a falnak az autó jobb hátuljával. Egy gumi és egy felni bánta, ő pedig a 11. helyen búcsúzott a kanadai időmérőtől, ráadásul elképzelhető, hogy ki kell cserélni a sebességváltót az autójában.
Elérkeztünk a kanadai időmérőhöz is
Köszöntjük Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig egy kis visszatekintés a múltba: így utazott a Safety Car, amikor még nem a Mercedes-AMG adta a flottát.
Régi hagyomány éled újjá Kanadában
Ismét megrendezik a csapatok tagjai számára az evezősversenyt, amelyen ráadásul a FOM csapata is részt vesz, Ross Brawnnal is a fedélzeten. A csapatok nagy erővel készültek a helyi idő szerint 19 órakor kezdődő küzdelemre, a Toro Rosso még külön válogatót is tartott.
Körbemenne a montreali pályán? Csak tessék!
A Kanadai Nagydíj helyszíne nagyrészt közutakból áll, ez is lehetővé tette, hogy a Google Street View autói is körbemenjenek rajta. Így 360 fokban mi is körülnézhetünk a körön.
Visszatért a Ferrari vezérszurkolója
A "sapka" fejlesztést is kapott, immáron az idei autót próbálja imitálni.
Az élővilág is befolyásolhatja az eredményeket
Tavaly sirályok álltak Sebastian Vettel útjába, az idén pedig Lewis Hamilton majdnem elütött egy mókust. És akkor a mormoták még meg sem érkeztek.
A statisztika Hamilton mellett szól
Az eddigi hat időmérőn háromszor ő bizonyult a leggyorsabbnak, míg Vettel, Räikkönen és Bottas 1-1 elsőséget szerzett.
Kubica vajon komolyan gondolja?
A héten egy élesnek tűnő tesztet teljesített egy 2012-es Renault-val Valenciában. A Renault leszögezte, hogy nem volt tétje a gyakorlásnak, Kubica viszont az olasz Sky Sports műsorában azt mondta, hogy felkészültnek érzi magát a visszatérésre, de ő maga sem tudja, mit hoz a jövő.
Alaposan felmelegedett az aszfalt
44 fokos a hőmérséklete. A meleg a Ferrarinak általában jót tesz, de az idei gumikkal nagyon könnyű kiesni az ideális működési tartományból.
Q1: A két Toro Rosso az első a pályán
Sainz volt az első, aki kihajtott, majd Kvjat követte, de jön a helyiek kedvence, Stroll is. Jó hír, hogy Alonso alatt is megmozdult a McLaren.
Itt a legkevésbé fontos a pole?
A Sky Sports szerint mindössze a versenyek 33,1%-át nyerték meg Kanadában a pole pozícióból induló versenyzők. Ez nem jó ómen a mai leggyorsabbnak.
Szuperlágyakkal kezdenek a Ferrarik
Vettel és Räikkönen is spórol az ultralágyakkal, az alsóház viszont természetesen rögtön az ultralágyakat rakta fel. Räikkönen 1:13.548-cal vezet Vettel előtt (+0.239), Hamilton is ultralággyal jött ki.
Vettel átvette a vezetést
1:13.046-tal az élre állt, még mindig szuperlágy gumikon. Räikkönen nem javított, továbbra is a 2. helyezett, de Ocon feljött a nyakára, ő viszont mindenki máshoz hasonlóan ultralágyakon megy. Hamilton most kezdett mért kört.
Hamilton felzárkózott Vettel mögé, ultralággyal
Folytatódott a trend, az első két szektorban gyorsabb volt Vettelnél, majd a pálya végén kikapott tőle, így 0.03 másodperccel lassabbnak bizonyult, ultralágy gumikkal is. Aztán jött Bottas, és szintén ultralággyal átvette a vezetést, 1:12.864-gyel. Verstappen megelőzte Ocont, Ricciardo viszont nem bírt vele.
Räikkönennek kellene egy gyorsabb kör
Ő Vettellel ellentétben nem javított az első körén, és azzal jelenleg csak a 8. helyen áll. Még bőven van ideje a kiesőzónához képest, de ha biztosra akarnak menni, Räikkönent ki kell küldeni még egyszer.
Hamilton vezet, Bottas követi, de Vettel is biztonságban van
Sőt, már Bottas áll az élen, 1:12.685-tel, mindössze 7 ezredmásodperccel Hamilton előtt. Ez tulajdonképpen papírforma eredmény, hiszen Vettel még nem kapott az autójára ultralágy gumit.
Räikkönen súrolta a falat
Vandoorne-nak is volt egy szoros pillanata, de mindketten megúszták. Räikkönen mondjuk azóta a bokszban van, de úgy tűnik, a Ferrari biztos abban, hogy a 16. helyezett Magnussen nem fog 8 tizedet javítani.
A rádión Räikkönen az első gumik tapadására panaszkodott, ez ma már nem sokáig fog gondot okozni neki. Verstappen arról érdeklődött a mérnökénél, hogy ugyanaz-e a fékbetét, mert blokkolnak a kerekei.
Alonso is majdnem nekiment a bajnokok (gumi)falának
Az idén már nem egyszerű betonfal övezi az utolsó kanyar legendás kijáratát, de a pilóták ettől még így is tisztelik a bajnokok falát. Alonso mondjuk most majdnem nekiment, tempósan rántotta el az autóját a rázókőről.
Wehrlein összetörte a Saubert
Az autó hátulja sérült, a 2-es kanyar előtt megcsípte a füvet, és megpördülve a védősávnak ütközött. Ezzel tönkretette azoknak a körét, akik az utolsó pillanatban próbáltak javítani.
Q1: Vandoorne megint kiesett
A McLarennél nem fognak örülni, tehetségük megint kihullott már a Q1-ben.
16. Stoffel Vandoorne
17. Lance Stroll
18. Kevin Magnussen
19. Marcus Ericsson
20. Pascal Wehrlein
Íme Wehrlein összetört Sauberje
A német pilótát a tavalyi Japán Nagydíj óta nem verte el a csapattársa az időmérőn, akkor Esteban Ocon győzte le. Most a gumifal és Marcus Ericsson is megtette.
Q1: Bottas volt a leggyorsabb
A két Ferrari spórolt az ultralágyakkal, de már nem sokáig, indul a Q2, ahol ők is be fogják vetni a lila gumikat.
Csak Alonso nem jött még ki a Q2-re
Mindenki más már a pályán van, egyelőre a két Toro Rosso áll az élen, de ennek nincs jelentősége, mert a két Mercedes két melegítő kört teljesít az első éles, mért körük előtt.
Hamilton vezet, Sainz megpördült
A brit pilóta úgy is az élen áll, hogy többet is kellett előznie a mért köre során. 1:12.496-ot ért el, Räikkönen a 2. helyezett 1:12.580-nal, Bottas a 3. helyezett 1:12.584-gyel, Vettel 1:12.749-cel egyelőre a 4. helyen áll, miután majdnem összetörte a Ferrarit.
Megpördült Sainz is, ugyanúgy, mint Wehrlein, de ő nem ment neki a falnak, és folytatni tudta az edzést.
Alonso egyelőre kívül a top 10-en
Az első két, kanyargós szektorban még belül volt a legjobb 10-et elválasztó határon, de amikor kellett volna az erőforrás teljesítménye, már lemaradt, és egyelőre csak a 13. helyezett. A rádión azt mondta, hogy a motorja kevésbé erős, mint a Q1-ben volt.
Palmer elfékezte magát a 2-es kanyarban, de nagyobb baj nélkül megúszta.
Na, de mi a helyzet a Red Bullokkal?
Egyelőre eseménytelen edzésük van, mivel a Renault motornak nincs olyan időmérős üzemmódja, mint a Mercedesnek vagy a Ferrarinak. Ricciardo egyelőre az 5. helyezett, bár csak egy hajszállal van Vettel mögött, Verstappen pedig Massa elől menekül a 6. helyen. A Williamsnek jót tett, hogy új specifikációjú Mercedes motort kaptak (ahogy a Force India is), ezért kicsit javul a teljesítményük.
Hamilton nem javított, Verstappen igen
A háromszoros világbajnok elhasznált egy szett gumit, amire már nem lesz szüksége, de nem tudott javítani, és Räikkönen sem, Bottas viszont igen, ő 1:12.563-mal feljött a 2. helyre. Verstappen 1:12.751-et ért el, ez mindössze 2 ezredmásodperccel lassabb Vettel körénél.
Q2: Alonso kiesett, rossz napjuk van a spanyoloknak
Kvjat defekttel és törött jobb hátsó felnivel fejezte be az időmérőt, miután a hajtűkanyar előtti sikánnál nekicsúszott a falnak. Ez az eredményt nem befolyásolta, a 11. helyen így is kiesett.
11. Danyiil Kvjat
12. Fernando Alonso
13. Carlos Sainz
14. Romain Grosjean
15. Jolyon Palmer
Q2: Palmer megint nem cáfolta meg a kétkedőket
Inog a helye a Renault-nál, de ezúttal is alaposan kikapott Nico Hülkenbergtől. A német pilóta 1:13.406-tal a 10. helyen továbbjutott, Palmer viszont 1:14.293-mal a 15. helyen kiesett a Q2-ben. 8 tizedmásodperc különbség csapaton belül igen sok.
Q2: Hamilton és Bottas volt a leggyorsabb, a Ferrarik lépéshátrányban
Q3: Vettel siet kifelé a bokszból
Ő az első, aki elhagyja a bokszutcát, mögötte honfitársa, Hülkenberg, majd némi várakozás után Hamilton is útnak indult. A Mercedes pilótája ma a 65. pole pozícióját szerezheti meg, amivel beérné Ayrton Sennát, és felzárkózna a 2. helyre az örökranglistán a 68 pole-os Michael Schumacher mögé.
Vettel elrontotta az első mért körét, Hamilton megtorolta
Mélyen fékezett a hajtűkanyarban, blokkolt is a jobb első kereke, 1:12.423-at ért el, Hamilton 1:11.791-gyel vezet. Bottas 1:12.177-tel a 2. helyezett, Räikkönen 1:12.341-et tudott. Verstappen 1:12.540-nel az 5. helyezett.
Hamilton alaposan odapörköl a mezőnynek
Az 1:11.791-es köre az eddigi leggyorsabb Montrealban, és bő 3 tizeddel jobb annál, amit egyelőre bárki tud, beleértve a csapattársát is. Fél lábbal az övé a pole.
Vettel újra a pályán, Hamilton még tudna javítani
Hamilton az első két szektorban még javítani is tudott az előző körén, aztán ő is elfékezte a hajtűkanyart, és inkább elvette a lábát a pedálról. Vettel kijött a mai utolsó mért körére.
Vettel majdnem megfogta Hamiltont, és még próbálkozhat
1:11.795-öt ért el, igen, ez mindössze 4 ezredmásodperccel lassabb Hamilton körénél. Vettel ezt a középső szektorban vesztette el, itt többször is ellenkormányoznia kellett. A közönség nagy morajlásban tört ki.
Hamilton már a pályán, Vettel beveti a megspórolt ultralágyat
Óriási hajrá lesz, Hamilton most kezdi a mért körét, és még utána is maradhat ideje még egyre. Vettel nemrég viharzott ki a bokszból a harmadik Q3-as etapjára. Räikkönen és Bottas is kint van.
Hamiltonban van még tartalék, a többiekben már nem volt
A Mercedes pilótája 1:11.459-cel tovább javított, erre már Vettelnek sem volt válasza, de így is maradt a 2. helyen, miután 1:11.789-re javított. Bottas és Räikkönen nem tudott gyorsulni, ők a 3-4. helyről rajtolhatnak holnap. Verstappen, Ricciardo, Massa, Pérez, Ocon, Hülkenberg a további sorrend.