Szoros csatában Hamiltoné a pole Vettel előtt

Események

Horizontal Mercedes' British driver Lewis Hamilton leaves the pits during the third practice session at the Circuit de Catalunya on May 13, 2017 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / Josep LAG
Mercedes' British driver Lewis Hamilton leaves the pits during the third practice session at the Circuit de Catalunya on May 13, 2017 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / Josep LAGO
Vágólapra másolva!
A Mercedes versenyzője bebiztosította magának az 1. rajtkockát, de mindössze 5 századdal végzett ferraris vetélytársa előtt, akinek az autójában motort cseréltek a barcelonai időmérő előtt, és kis híján már a Q1-ben búcsúznia kellett, mert arra kérték, hogy álljon meg. Alonso egy hihetetlen erőfeszítéssel a 7. helyre tornázta fel a McLaren Hondát, a forró pálya több csapaton kifogott.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Noha a Ferrari magához ragadta a marsallbotot a Spanyol Nagydíj utolsó szabadedzésén, az időmérőn Lewis Hamilton diadalmaskodott, aki mindhárom szakaszban a leggyorsabb volt. Mögüle az a két versenyző, Sebastian Vettel és Valtteri Bottas fog rajtolni, akiknek a szerelői emberfeletti teljesítményt nyújtottak az elmúlt valamivel több mint fél napban: Bottasnak péntek éjszaka egy régebbi, négy futamon már használt erőforrást kellett beszerelni több probléma után, Vettel Ferrarijában pedig az utolsó tréningen jelentkezett vízszivárgás, így a szerelőknek lóhalálában kellett menetkész állapotba hozni az autót egy motorcserével.

A világbajnoki éllovas így is majdnem csúnyán megjárta, mert

alighogy pályára hajtott a Q1-ben, arra kérték, hogy térjen vissza a garázsba egy probléma miatt,

de ő visszakérdezett, és némi kapcsolgatást követően folytatni tudta a vezetést. E nélkül lehet, hogy már a Q1-ben kiesik, amivel komoly árat fizetett volna a bajnoki küzdelemben.

Vettel, Hamilton és Bottas. Kattintson a képre a szombati napról készített galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Lluis Gene

Így versenyben maradt, és a Q3-ban feltornázta magát a 2. helyre, miután az első körök után még lassabb volt Hamiltonnál és Bottasnál. A brit pole-jára még veszélyesebb lett volna, ha nem hibázik a sikánnál.

- mondta. - Az első Q3-as körömmel nem voltam teljesen megelégedve, éreztem, hogy van még bennem tartalék. Az utolsó köröm a sikánig nagyon jól alakult."

"Csoda, hogy egyáltalán pályára hajthattam. Szép lett volna a pole, de holnap remélhetőleg legyőzöm (Hamiltont)."

Sűrű az élmezőny, de az üldözőboly talán még sűrűbb

Az első három helyen kicsik voltak a különbségek, Hamilton és a 4. Kimi Räikkönen között 3 tizedmásodperc sem volt. Hamilton "nagyon jónak" nevezte a pole-t érő körét, amit egyébként nem az utolsó kísérletével szerzett meg.

Érdekesség, hogy a sajtószoba helyett ezúttal már szombaton is először a szabadban, a célegyenesben, kihangosítva interjúvolták meg az első három helyezettet.

Hamilton visszatért a pole-ba. Kattintson a képre a szombati napról készített galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Josep Lago

Ahogy várható volt, a Red Bull foglalta el az 5. és a 6. helyet. Daniel Ricciardo kikapott Max Verstappentől, elmondása szerint valamiért az utolsó szektort nem tudta összerakni. A holland ugyanakkor elégedett volt a csapat fejlesztéseivel, szerinte "hatalmasat" léptek előre velük. "A szezonban eddig most volt a legjobb a balanszom - nyilatkozta. - A megfelelő változtatásokat hajtottuk végre az időmérőre, minden nagyon jól működött."

Fernando Alonso már azzal óriási bravúrt ért el, hogy bejutott a Q3-ba, amire rátett egy lapáttal, hogy elcsente a 7. helyet a többiek orra elől.

- mondta. - Mindent jól összeraktunk, az autó magabiztossá tett ahhoz, hogy teljes erőből nyomhassam a gázt. Ennek nagyon örülök."

A mezőny ezen részén talán még szorosabb volt a csata, mint az élen: Alonso 1:21.048-cal lett 7., és alig 2 tizeddel bizonyult gyorsabbnak a Q3-ba bejutók maradékánál. Részt vehetett az utolsó felvonásban mindkét Force India, amely a jelek szerint egy körön sokat gyorsult, és talán már nem csupán a morzsák felcsipegetésében kell bizakodnia a futamon.

Az később derül ki, hogy a körülmények vagy a fejlesztések bolygatták meg az erősorrendet, mindenesetre a Q2-ben a 7. Esteban Ocon és a 13. Nico Hülkenberg között sem volt 3 tizednél nagyobb a differencia.

A küzdelem szorosságát érzékelteti, hogy

a Q1-ben öt különböző csapat - a Sauber, a Williams, a Renault, a McLaren és a Toro Rosso egyik - pilótájának húzták le a függönyt;

közülük leginkább talán Lance Stroll és Danyiil Kvjat pironkodhat, amiért ennyivel kikapott a csapattársától. A rangsorban utolsó orosz azonban biztosra vette, hogy az autójával valami hiba volt, mert "vezethetetlennek" találta.