Társoldalunk:

Hamilton ragyogó hajrája ellenére Vettel nyert Szahírban

2017.04.16., 16:42
rendezés

Vettel nagyot rajtolt, és a taktikája is működött, Hamiltont büntetés és a csapattársa is hátráltatta. Bottas csak az első kerékcseréig volt versenyben a győzelemért a Bahreini Nagydíjon.

Valtteri Bottas hiába őrizte meg az 1. helyet a kerékcserék első fordulójáig, F1-es karrierje első pole pozícióját nem sikerült győzelemre váltania, azzal Sebastian Vettel sétált el Bahreinből. A stratégiailag fordulatos versenyen, melyet a 13. körben beküldött Safety Car tett azzá, a Ferrari keverte legügyesebben a kártyáit, az első rajtsort kisajátító Mercedes viszont többször lábon lőtte magát.

"Sok hibát elkövettünk, melyek nélkül más lehetett volna a végeredmény, de a leginkább az hátráltatott, hogy a táv elején nem tudtunk olyan tempót diktálni, amire képesek lehettünk volna - ismerte el Toto Wolff. Botlottak, amikor nem reagáltak Vettel elévágási kísérletére a 10. körben, így a rajtnál Hamilton elé ugró német Bottast is meg tudta előzni, és nem biztos, hogy szerencsés döntés volt lágy gumikat adni az akkor még hátrébb haladó britnek a második etapra.

Vettel győzelme javarészt a bokszban dőlt elForrás: AFP/Andrej Isakovic

Mint kiderült, Hamilton nem tudta kihúzni egyetlen kiállással, és hiába hajrázott nagyot, nem tudta befogni Vettelt. Igaz, magát is szidhatja, mert ha nem kap büntetést Daniel Ricciardo feltartásáért, jó esélye lehetett volna rá. "Az én saram volt, ami a bokszutcában történt, elnézést kérek a csapattól az időveszteségért - mondta. - Mindig fájdalmas pontokat veszíteni, és elbukni az elérhető győzelmet. Ez van, de mindent beleadtam."

Egy darabig egy kupacban maradt az élmezőnyForrás: AFP/Karim Sahib

A csapattal a technikai is kibabrált. Lauda elárulta, hogy az első kerékcserénél nem működött tökéletesen az egyik légkulcs, Wolff pedig magyarázatot adott arra, miért szenvedett Bottas az első pillanattól kezdve. "A rajtrácson gondunk volt a generátorral, ezért nem tudtuk lejjebb ereszteni a nyomást a kerekeiben" - közölte.

Bottas fokozatosan kiszállt a játszmából

Ez megalapozta az izgalmas versenyt. A startnál 2. helyre fellépő Vettel a leszálló estében árnyékként követte Bottast, akit a hátsó gumik túlmelegedése hátráltatott, méghozzá annyira látványosan, hogy az élboly sokáig egyben maradt, 7 kör után 7 másodperc választotta el az első hét helyezettet.

Szenvedtem a hátsó gumikkal, ami megszorított. Kifogytam az állítási lehetőségekből a kormánykeréken, és az egész futamon túlkormányzott volt az autó, ezért voltam lassú - magyarázta Bottas. Az első bokszkiállása után a Ferrari mögött folytatta, és utoljára akkor járt hozzá közel, miután a biztonsági autó a 17. körben útjára engedte a mezőnyt. A 4-es kanyarnál mellé ért, de a külső íven indított támadása nem hozott eredményt, és az etapja végére 9,5 másodpercre leszakadt.

Vettel a rajtnál előzte meg az egyik Mercedest, az első kerékcseréjével pedig a másikatForrás: AFP/Karim Sahib

Addigra Hamilton is elment mellette, aki korábban, a Safety Car megjelenésekor a bokszba igyekezve befékezett Ricciardo előtt, így próbálva időt nyerni, amíg csapattársát is kiszolgálják a szerelők. A sportfelügyelők 5 másodperces büntetést róttak ki a britre, amit a második, 41. körben megejtett kerékcseréjekor töltött le.

Ezt követően begyújtotta a rakétákat, jelentős hátrányból az 1. helyre tört, ám csak Bottast tudta megelőzni, Vettel a célig 6,6 másodperc előnyt megtartott a 19-ből. Hamilton úriembernek nevezte csapattársát, aki kétszer ellenállás nélkül engedte el a futamon, a gumiproblémákkal sújtott finn viszont lehangoltan nyilatkozott a csapat kéréséről.

"Ez a legrosszabb, amit egy versenyző hallhat, de természetesen engedelmeskedtem, hátha Lewis támadhatja Sebastiant. Keserű pirula volt, de ilyen az élet. Nem volt meg a tempóm, és ki kell derítenünk, miért."

Bíztatóan kezdett, csalódottan zárt a Red Bull

A Red Bull szintén csak rövid ideig kacérkodhatott a győzelem gondolatával. Verstappen 2 helyet javított a rajtnál, és húzta magával Ricciardót a Bottas-Vettel-Hamilton mögött, de az első bokszkiállást követően mindkét pilóta versenye rossz irányba fordult. Elsősorban a hollandé, aki Vettel stratégiáját másolva korán megkapta a második szett gumit; csakhogy rögvest ezután a bukótérben landolt.

Elszálltak a hátsó fékek, amint ráléptem a pedálra. Nagyon beesett, nem tudtam fékezni" - mondta. E nélkül talán ő is beleszólhatott volna az élen zajló küzdelembe.

Hamilton gyorsan visszaelőzte RicciardótForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Ricciardo ugyan Hamilton elé, harmadiknak tért vissza az első kerékcseréje után, de a Safety Car mögött nem tudta bemelegíteni a lágy keveréket, és nem csak a Mercedes, hanem Felipe Massa és Kimi Räikkönen is azonnal faképnél hagyta, amint lehetett.

"A verseny elején őszintén hittem, hogy van esélyünk a győzelemre. Bizakodtunk, és az első etap kedvezőnek tűnt - nyilatkozta Ricciardo. - Valtteri láthatóan szenvedett, úgy hallom, a gumik miatt. Én haladtam a vonat végén, és láttam, hogy előttem többet csúszkálnak, ezért próbáltam jobban vigyázni a gumikra. Azt gondoltam, nagyon jó helyzetben vagyunk."

A lágy gumikra váltás azonban nem jött be, "az újraindításnál szenvedtem, az egész első kört végig csúszkáltam." Ez az abroncs később sem igazán működött a Red Bullon, s bár Massát egy bátor manőverrel visszaelőzte, meg kellett elégednie az 5. hellyel, 17 másodperccel befutva Kimi Räikkönen mögött.

Räikkönen a Bahreini NagydíjonForrás: AFP/Andrej Isakovic

Akinek meg kétszer kellett áthámoznia magát Massán - először a 8. körben vette vissza tőle a rajtnál elvesztett pozíciót, másodszor a 24. körben -, és a Williams mögött annyi időt vesztett, hogy később hiába zárkózott fel Bottasra, támadásra már nem maradt ideje a dobogóért.

A győztes Vettel "álomszerűnek" nevezte autóját, és elismerte: megijedt, hogy a Safety Car keresztbe tesz neki, lerombolva az elévágással szerzett előnyét. "Azt gondoltam, na ne, már megint. Pedig a korai kiállás fantasztikusan bevált - utalt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjra, ahol pórul járt. - Szerencsém volt, és meg is lepődtem, hogy a többiek elé kerültem. Azt hittem, oda az előnyöm."

Vettel az újabb győzelmével újra a vb-tabella élére álltForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Vettel így ismét egyedül vezeti a világbajnoki tabellát.

Sainz büntetést kap az ütközésért

A versenyt a 13. körben Carlos Sainz és Lance Stroll ütközése akasztotta meg. Noha a kerékcseréről a pályára visszatérő Toro Rosso pilótája káromkodva dühöngött, amiért az újonc "nem látta, hogy jövök belül", gyanúsan úgy tűnt, valójában ő felelős az 1-es kanyarban történt ütközésért.

Ezt a sportfelügyelők is így látták, és 3 rajthelyes büntetéssel sújtották Sainzot.Stroll a három F1-es versenyéből egyiken sem ért célba, és zsinórban másodszor lökték ki. "50-60 méterrel (Sainz) előtt jártam, egyszerűen belém repült. Nevetséges - nyilatkozta csalódottan. - Már a kanyar közepén fordultam, amikor nekem ütközött."

Az újonc Stroll mindhárom versenyen kiesettForrás: AFP/Karim Sahib

Massa viszont a 6. helyre hozta be a Williamst, és szerinte a születésnapos alapítónak ez olyan, mint egy győzelem. A Force India hiába szúrta el az időmérőt, a mezőny második feléből kettős pontszerzésig jutott, miközben az előzetesen erre esélyes Renault-nak csak a 9. Nico Hülkenberg szállított pontokat, akit Romain Grosjean is megelőzött.

A McLaren roppant kínos hétvégéje folytatódott a vállalatcsoport többségi tulajdonosának otthonában, három nap alatt negyedszer fuccsolt be a turbó hőenergiáját hasznosító generátoruk, az MGU-H. Ebből hármat Stoffel Vandoorne szenvedett el, akit ma ért az utolsó csapás: a rajtrácsról le kellett tolni az autóját, el sem indulhatott a futamon. Szűkszavúan csak annyit mondott, hogy a rajtrácsra vezető körében meghibásodást észleltek.

Alonso majdnem eljutott a célig az új motorral, de ahogy várni lehetett, nem brillírozott, mivel a friss egység behangolására nem volt módjuk. "Még sohasem vezettem ilyen kevés erővel" - gyarapította a rádión elhangzott zúgolódásai sorát, és 3 körrel a leintés előtt végül beparkolt a garázsba.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Origo
15:42

Bottas meglepetésre a pole-ból indul

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Bahreini Nagydíj élő közvetítésében! Szombaton gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, a Ferrarik beleszürkültek a mezőnybe, a Red Bullok viszont gyorsabbak voltak a vártnál. Íme az időmérő krónikája:

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
15:44

Ilyen, amikor váratlan esemény történik az F1-ben

A hét közepén a McLaren bejelentette, hogy Fernando Alonso részt vesz az Indy 500-on a Monacói Nagydíj helyett, szombaton pedig Valtteri Bottas szerzett meglepetés pole pozíciót. Rögtön megugrott a Google-keresések száma.

Origo
15:44

A Red Bullról már lehullt a lepel

Készülődnek a csapatok a nemsokára kezdődő versenyre.

Origo
15:47

Alonsót már mindenkinek eladta a sajtó

Német lapértesülések szerint Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője Bahreinben elkezdett tárgyalni Fernando Alonso ügynökével a jövő évi átigazolásról, a Marca viszont arról számolt be, hogy a spanyol pilóta a Porsche színeiben jövőre részt venne a Le Mans-i 24 órás versenyen. A kettő akár egymástól függetlenül is igaz lehet, főleg, ha Alonso esetleg rögtön megnyerné az Indy 500-at. A Porsche a McLaren sportautó üzletága szempontjából piaci konkurensnek tekinthető.

Origo
15:48

A McLarennél nem adják fel

Rendületlenül gyakorolják a kerékcseréket a wokingi istállónál, remélhetőleg az autóik eljutnak a bokszkiállásokig, mert a bahreini hőség már több Honda erőforrással leszámolt a hétvégén.

Origo
15:51

Frank Williams 75

Születésnapot ünnepel az F1 egyik legendás csapatfőnöke, a 75 esztendős Sir Frank Williams. A brit szakember manapság már inkább a háttérből igazgatja az istálló ügyeit, feladatainak nagy részét a babát váró lánya, Claire és az igazgatótanács vette át, de Frank a mai napig aktívan felügyeli a Williamst. A fotón Damon Hill és Ayrton Senna társaságában látható az 1994-es Csendes-óceáni Nagydíjon.

Origo
15:54

Kellemes Húsvétot kíván a Haas!

Kevin Magnussen azt reméli, hogy Safety Cart hoz neki a nyuszi, miután Sergio Pérezhez hasonlóan belefutott a sárga zászlókba a tegnapi Q1-ben, és az utolsó helyen kiesett.

Origo
16:14

A Ferrarinak kezdeni kell valamit a padlólemezével

Pat Symonds, a Sky Sports szakértője felvételek segítségével rámutatott, hogy bár a Ferrari legalitása nem kérdőjeleződött meg a teszteken, látható, hogy Räikkönen autóján alaposan deformálódik a padlólemez nagy sebességnél. Ez Symonds szerint szabálytalan.

Méltatta viszont a csapatot, mert már a szezon harmadik futamára új első szárnyat készítettek, ráadásul rögtön 4 példányban is. Ez nagy teljesítmény, hiszen óriási munkaerő szükséges egy ilyen bonyolult alkatrész összeszereléséhez. Symonds szerint tavaly ők erre csak lassabban lettek volna képesek, mert nincsenek ilyen erős forrásaik.

Origo
16:33

Alonso szerelője is nehezen viseli a megpróbáltatásokat

"Legyen már vége ennek a hétnek! Megtörtnek érzem magam" - írta Marc Cox, és ezzel betekintést engedett a csapatnál uralkodó hangulatba.

Origo
16:35

Eközben Silverstone-ban

Mick Schumacher bemutatkozott az F3-as Európa-bajnokságban, és szokatlan módon a versenyre édesanyja, Corinna is elkísérte. A fotón Jean Todttal, az FIA elnökével, Michael Schumacher korábbi csapatfőnökével és barátjával láthatók. Todt azt írta, hogy a találkozás "visszahozza a régi szép időket."

Origo
16:39

Ecclestone nem mutatkozik az utódjaival

Bernie Ecclestone, az F1 tiszteletbeli elnöke is ellátogatott a Bahreini Nagydíjra, és bár utódjai, Chase Carey és Ross Brawn is ott vannak, nem lehetett őket egymás társaságában látni. Ecclestone-on még az ing sem ugyanolyan, F1 logós fehér inget visel, míg Carey és Brawn felsőjén a Formula One Management logója látható. Ecclestone a Sky Sportsnak azt mondta, részéről minden változatlan, csak már nem dolgozik.

Origo
16:42

Räikkönen állhatott a legtöbbször dobogóra Bahreinben

Origo
16:44

Érdekesen alakulhatnak a taktikák

A leggyorsabb taktika, ha az adott pilóta az első 15 kört szuperlágy gumikon teszi meg, majd a 33. kör környékén ismét kereket cserél. A bátrak kihasználhatják, hogy az időjárás ma szelesebb és hűvösebb, mint tegnap volt, ez jót tesz a gumikopásnak, és egy Safety Car fázissal meglephetik a kétszer megálló ellenfeleket.

Origo
16:46

Räikkönennek nem maradt új szuperlágy gumija

Ez a kerékcserék utáni első néhány körben akár döntő tényező is lehet. Emlékeztetőül, a piros jelzésű a szuperlágy, a sárga a lágy és a szürke a közepes keverékű abroncs.

Origo
16:47

Vandoorne nem tud elrajtolni?

A McLarent visszatolták a garázsba, és Vandoorne kiszállt. Ez nem jó jel 13 perccel a rajt előtt.

Origo
16:49

Vandoorne máris kiesett

Újabb Honda erőforrás romlott el, Vandoorne nem tud részt venni a futamon. Ez igen kínos a McLarennek, mivel a vállalatcsoport többségi tulajdonosa a bahreini királyi család. Alonso már a rajtrácson, miután tegnap kicserélték a javíthatatlan erőforrását.

Origo
16:52

Ugyanaz a gond a Honda motorral, mint tegnap

A Sky Sports riportere szerint ugyanaz a probléma merült fel Vandoorne autóján, ami tegnap Alonsónál, így a belga pilóta máris kimerítette az idei erőforrás-keretét.

Origo
16:54

Kisebb probléma Räikkönennél is

A rajtrácsra menet megsérült az egyik oldalsó légterelő az autóján, és az egyik csatlakozó is levált, ezt az FIA engedélyével oldották meg a rajtrácson.

Origo
16:55

Valóban hűvösebb van ma

Ez nem jó hír a Ferrarinak, nekünk viszont izgalmakat hozhat, hiszen felborulhatnak az előre kiszámolt taktikák. A verseny egyik kérdése, hogy a páros rajtkockákból az idén hogyan sikerül elindulni. Tavaly Nico Rosberg és Valtteri Bottas is bizonyította, hogy a poros oldalról is lehet előzni.

Origo
16:57

Készülődik a mezőny a felvezető körre

Origo
16:59

Egységes taktikát követ a mezőny

Origo
17:00

Mindenki elindult a felvezető körre

Vandoorne kivételével, persze. Vajon Alonso alatt meddig bírja a tegnap ismét újraépített McLaren Honda?

Origo
17:04

Rajt: Bottas maradt az élen

Vettel lerajtolta Hamiltont, és mindkét Red Bull Räikkönen elé került. Verstappen még Ricciardót is megelőzte.

Origo
17:05

1. kör: Vettel próbálja támadni Bottast

Hamilton kissé lemaradt mögöttük, Vettel nézelődött a hátsó egyenesben, de nem tudott komoly támadást indítani a Mercedes ellen. A középmezőnyben óriási csaták kezdődtek, kicsivel előrébb Massa is megelőzte Räikkönent, aki már csak a 7. helyen halad.

Origo
17:06

2. kör: Vettel közelebb van Bottashoz, mint Hamiltonhoz

Az 1. kör végén a Ferrari hátránya 0,4 másodperc volt, Hamiltoné 1,2 másodperc. A további sorrend: Verstappen (4.), Ricciardo, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean, Ocon.

Origo
17:08

2. kör: Verstappené a leggyorsabb kör

1:36.716-ot ért el, de ez csak századokkal jobb Bottas körénél. A finn pilóta lélegzetvételnyi előnyhöz jutott Vettel előtt, de továbbra is szoros a küzdelem. Vettel mindössze 14 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál az előző körben.

Origo
17:09

3. kör: Hasonló a forgatóköny, mint Ausztráliában

Most Bottas vezet és Vettel kényelmesen üldözi, de nem igazán látni, hogy hol tudna támadást indítani. Az élmezőny nem tudott meglógni, Bottasnál valószínűleg többen is tudnánek gyorsabban menni.

Origo
17:11

4. kör: Bottas most rákapcsolt

1:36.453-mal az övé a leggyorsabb kör, de csak 1 tizedet vert Vettelre, nála viszont ezúttal Hamilton is gyorsabb volt. Räikkönen kicsúszott az utolsó kanyarban, és lemaradt Massa mögött, továbbra is csak a 7. helyen szerénykedik.

Origo
17:13

5. kör: Most Vettel volt egy hajszállal gyorsabb

Harmonikaszerűen, de csak századokkal ingadozik a különbség a legjobb 3 pilóta között az élen. Közben a visszajátszáson jól látható, hogy a két Red Bull összejátszott Räikkönen ellen, aki annyira rájuk figyelt, hogy közben Massa is elment mellette.

Origo
17:14

7. kör: Vettel annyira védekezik, amennyire támad

A Ferrari és mögötte Hamilton is használhatja a DRS-t, és a különbség is hasonló. Vettel hátránya 5-6 tized, Hamiltoné mögötte 8 tized.

Origo
17:16

8. kör: Räikkönen végre Massa előtt

A DRS segítségével kifékezte jóval lassabb ellenfelét a célegyenes végén, most rá kell kapcsolnia, hogy utolérje a Bottas-vonat végét, és felzárkózzon Ricciardo mögé a kerékcserékig. Körülbelül 6-7 köre van erre.

Origo
17:18

9. kör: Räikkönen rákapcsolt

Egy kör alatt 4 tizedet faragott a hátrányából Bottashoz képest, de még mindig jóval Ricciardo mögött van. Hamilton egy kicsit lemaradt Vettel mögött, az előbb Verstappen is támadni tudta. A 9. kör elején Stroll lágy gumikra váltott, Magnussen pedig félreállt és kiesett. Műszaki hiba történt, de füstöt nem eregetett az autója.

Origo
17:20

10. kör: Bottas a hátsó gumikkal küszködik, Vettel a bokszban

Mérnöke azt mondja, hogy túl nagy a nyomás a hátsó abroncsokban. Vettel kockáztat, maradnak a két kerékcserés taktikánál, és szuperlágy gumikkal tér vissza a pályára.

Origo
17:21

11. kör: Szabad a pálya Vettel előtt, Verstappen is cserélne

A 12. helyre jött vissza, Stroll az előző körben a leggyorsabb volt lágy gumikkal is, 1:36.303-mal. Vajon bejön Vettelék húzása?

Origo
17:22

11. kör: Verstappen is szuperlágyakra cserél

A 11. helyre jön vissza, mert közben Ocon is kereket cserélt, Vettel viszont már kénytelen volt a pályán megelőzni Pérezt. A 8. helyre jött fel.

Origo
17:24

12. kör: Verstappen kiesett, Räikkönen a bokszban!

Fékhiba miatt orral a falnak csúszott. Nem volt nagy baleset, de nem tudja folytatni. Vettelé a leggyorsabb kör 1:34.597-tel. Räikkönen is kereket cserélt, de csak lassan végeztek a szerelők, a 10. helyre jött vissza.

Origo
17:25

13. kör: Stroll megállt a pályán, Safety Car!

Az 1-es/2-es kanyarnál áll az autója, valószínűleg a bokszból kihajtó Sainzcal ütközött össze.

Origo
17:27

14. kör: A Mercedesek a bokszban, Vettel vezet

Bejött a Ferrari taktikája, a Mercedes is kénytelen volt átállni a két kiállásos taktikára, de Vettelt nem tudták maguk mögött tartani. Egyszerre cseréltek kereket Bottas és Hamilton autóján, ezzel a brit visszaesett a 4. helyre Ricciardo mögé. Massa visszaelőzte Räikkönent, Hülkenberg, Ericsson, Pérez és Grosjean a pontszerzők sorrendje.

Origo
17:28

14. kör: Hamiltont érdemes lesz figyelni

A Mercedes tudta, hogy a kettős kerékcsere miatt Hamilton hátrányba kerül, ezért ő lágy gumikat kapott, és biztosan a verseny végéig megy. Vettelnek és Bottasnak rohannia kell, hogy kiautózzanak egy kerékcserényi előnyt a bokszkiállásig, mert előzni nehéz lesz.

Origo
17:30

15. kör: Hamiltont vizsgálják a sportfelügyelők

A bokszba behajtva feltartotta Ricciardót, hogy időt nyerjen, amíg Bottas autóján dolgoznak a szerelők. A Mercedes félhet Ricciardótól, mert ő is lágy gumikat kapott, és elé került, a 3. helyen.

Origo
17:31

16. kör: Ricciardo "megerősítette", hogy Hamilton feltartotta

Alákérdezett a mérnöke, és ő tudta, hogy mit kell mondania. Nem állított valótlant, a visszajátszás szerint Hamilton tényleg az elvárhatónál lassabban ment.

Origo
17:33

17. kör: Újra versenyezhetnek a pilóták

Vettel és Bottas óriási csatába kezdett, de a Ferrari éppen az élen maradt. Hamilton felzárkózott mögéjük, rögtön megelőzte Ricciardót, akit Massa is elhagyott, és most a szuperlágy gumis Räikkönen támadja őt.

Origo
17:34

17. kör: Räikkönen is megelőzte Ricciardót

A Red Bullon egyelőre nem működnek a lágy gumik, Pérez felzárkózott mögé szuperlággyal, aki a lágy gumis Hülkenberget előzte meg.

Origo
17:35

18. kör: Hamilton lágy gumival is gyorsabb volt Bottasnál

A tempója alapján a finn valószínűleg nem ma szerzi meg pályafutása első győzelmét. Vettel 1,1 másodpercre növelte az előnyét és Hamilton is tapad rá, de neki már nem kell kereket cserélnie.

Origo
17:37

19. kör: Räikkönen nem áll jól

Megint beragadt a lágy gumival autózó Massa mögé, de neki szuperlágy abroncsa van, amit később kénytelen lesz lecserélni. A dobogóra nincs reális esélye.

Origo
17:38

19. kör: Vettel fél másodperccel gyorsabb Bottasnál

A Ferrari 1:34.503-mal a leggyorsabb kört futotta, de Bottasnál Hamilton továbbra is gyorsabb tud lenni, lágy gumival. Ha a két Mercedes helyet cserélne, Vettel győzelmi esélyei csökkennének.

Origo
17:39

20. kör: Hamiltont megbüntették

5 másodperces időbüntetést kapott, mert szükségtelenül lassan ment a bokszba befelé. Már nem kell kiállnia, de ha megteszi, ott kell majd várakoznia, egyébként hozzáírják a büntetést az eredményéhez.

Origo
17:42

22. kör: Hamilton aggódni kezdett

Attól tart, hogy nem éri utol Vettelt, ha nem cserélnek helyet Bottasszal. Valószínűleg igaza van, de most nincs olyan közel a csapattársához, hogy a helycsere felmerülhessen, a különbség 1,3 másodperc.

Origo
17:43

23. kör: Az sem kizárt, hogy Hamilton is kétszer áll ki

Mivel Hamilton nagyon hajtja a lágy gumikat, az is lehet, hogy a verseny végére még visszakap ő is egy szuperlágy szettet, így legalább egy rövid ideig az élre állhat, és szabadon autózhat. Egyelőre nem tiszta, hogyan alakul majd a verseny, izgalmas, hogy többféle kimenetel is lehetséges.

Origo
17:44

24. kör: Räikkönen megint megelőzte Massát

Hasonló manőver volt, mint az előző alkalommal, kihasználta a DRS-t és kifékezte az ellenfelét.

Origo
17:46

25. kör: Vettel előnye megnyugtató, de elegendő-e?

3,8-4,1 másodperc között ingadozik a különbség Bottashoz képest, Hamilton hátránya 5,2 másodperc, Räikkönené alig 13. Ha Vettel most kiállna a bokszba, pont megkapná a nyakába a 8-10. helyért csatázó Hülkenberget, Grosjeant és Ocont.

Origo
17:48

26. kör: Vettel előnye most nagyot nőtt

A különbség már 5 másodperc Bottas előtt, Hamilton hátránya 5,7 másodperc. Palmer nekiment Kvjat autójának, és az első szárnyáról rengeteg törmelék került az 1-es, 2-es kanyarba. Tilos a DRS használata.

Origo
17:49

27. kör: Bottas elengedte Hamiltont

A célegyenes végén történt meg a helycsere, Hamilton hátránya 6,2 másodperc, és 5 másodperc büntetése is van. Újabb taktikai irányváltás.

Origo
17:51

28. kör: Hamilton gyorsabb Vettelnél

Bottas "nem különösebben gyors", mondták Räikkönennek, Hamilton viszont Vettel nyomába eredt, és majdnem 4 tizedet faragodtt le a hátrányából. Még mindig 6,1 másodperc a különbség.

Origo
17:53

29. kör: Ricciardo bevetődött Massa mellé

Vakmerő kísérlet volt, de vigyáztak egymásra, Massa visszatámadott a 2-es kanyar után, de Ricciardo megvédte magát. Hamilton hátránya még mindig 5,9 másodperc, de Bottas már 5,9-re van. Vettelt nyugtatják a rádión.

Origo
17:54

30. kör: Kezd fáradni a szuperlágy?

Már 18 kört megtett velük Vettel, Hamilton az előző körökben stabilan gyorsabb volt nála a lágyakkal és Bottas is nagyon lemaradt mögöttük. Hasonló tempóra képes, mint Räikkönen.

Origo
17:55

30. kör: Bottas a bokszban

A 31. kör elején tév issza pont a 8. helyezett Hülkenberg elé a 7. helyre. Természetesen lágy gumikat kapott, és a verseny végéig ezeket használja majd.

Origo
17:57

31. kör: Hamilton lendületesen közelít

3-5 tizedet minden körben farag a hátrányából, pedig Vettel is siet, az előző körben el is fékezte magát. A különbség 4,7 másodperc.

Origo
17:59

32. kör: Bottas nagyon gyors, de forgalomba került

Sorban hozta az abszolút legjobb szektoridőket, de utolérte Ocont, aki rögtön megadta magát, de Bottas így is időt vesztett. Így is sokkal gyorsabb volt az élmezőnynél, Vettelen 8 tizedet hozott. Lassan a Ferrarinak is jönnie kell, de valószínűleg minél kevesebbet akarnak lágy gumikon menni.

Origo
18:00

33. kör: Vettel is lágy gumikra vált

2,7 másodperc alatt végeztek a szerelők, és pont visszaért Ricciardo elé. Bottas simán megelőzte Massát a célegyenesben, de a Red Bull még mindig köztük van. Most mire képes Hamilton?

Origo
18:02

33. kör: Bottasé volt a leggyorsabb kör

1:34.087-tel igyekszik a forgalom ellenére is. Hamilton vezet Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Pérez, Hülkenberg, Ocon és Kvjat előtt. A Sky Sports bokszutcai riportere szerint Hamilton esetében a Mercedesnél fel sem merül, hogy ne jöjjön ki még egyszer a bokszba.

Origo
18:04

35. kör: A Ferrari is a bokszba várja Hamiltont

Vettel megelőzte Räikkönent, és 1:34.004-gyel a leggyorsabb kört is megfutotta. A pályán 15 másodperc a hátránya Hamiltonhoz képest, ez a valóságban kicsivel több, mint 10, Hamilton büntetése miatt.

Origo
18:05

36. kör: Újabb leggyorsabb kör Vetteltől

1:33.826 Vettel legújabb leggyorsabb köre, a hátránya 13,7 másodpercre csökkent, és Bottas megelőzte Ricciardót. Räikkönen megint lázad, hogy ki akar állni kereket cserélni.

Origo
18:07

37. kör: Räikkönen a bokszban

Eltűnt Bottas elől, és természetesen lágy gumikat kap. Meglepetésre Massa is kiáll a bokszba, ő a végére ismét lágy gumikkal folytatja. Vettel 12,806 másodpercre csökkentette a hátrányát vagyis tisztán csak 7,8 másodpercre van Hamiltontól.

Origo
18:10

40. kör: Lewis "még nem állt ki"

Bottas fülére szóltak, hogy csökkentenie kellene a hátrányát Vettel mögött, elmondták neki, hogy  Hamilton előtte van, de "még nem állt ki a bokszba." Közben Ricciardo is maradt a két kiállásos taktikánál, és szuperlágy gumikkal folytatja a futamot. Räikkönené a leggyorsabb kör 1:33.757-tel.

Origo
18:13

41. kör: Hamilton lágy gumikat kap a végére

15 kört kell megtennie, és letöltötte az 5 másodperces büntetését is, így a befutó eredménye egyezni fog a nem hivatalos végeredménnyel is. Hamilton visszajön a 3. helyre, az előnye fél célegyenes Räikkönen előtt, ő viszont szuperlágy gumikkal megy.

Origo
18:14

41. kör: Ricciardoé a leggyorsabb kör

Szintén szuperlágy gumikon, 1:33.748-at ért el, és üldözi Räikkönent az 5. helyen. Vettel 9,5 másodperces előnnyel vezet Bottas előtt, ő további 9,8-cal van Hamilton előtt, aki 7 másodperc előnnyel renndelkezik Räikkönen előtt. Ricciardo további 8,4-gyel van a Ferrari mögött.

Origo
18:16

43. kör: Hamilton a gumikról érdeklődik

Megkérdezte, hogy miért ezt a gumit kapta, de a Mercedes szerint most a lágy gumi jobb választás, mint a szuperlágy. A Sky Sports szerint a csapat olyan precízen mérte le Hamilton büntetését, hogy az 5 másodperc helyett 5,1-et állt csak, mielőtt munkához láttak volna.

Origo
18:17

44. kör: Hamilton száguld Bottas után

1:32.962-vel új leggyorsabb kört futott, Bottas csak 1:34.374-et, ha Hamilton tartaná ezt a tempót, az utolsó körre még Vettelt is utolérhetné.

Origo
18:18

45. kör: Hamilton hátránya nagy, de még bármi lehet

Bő 16 másodperc a lemaradása, de másfél másodperccel gyorsabb a Ferrarinál körönként. Ha most jönne egy Safety Car, Vettel is bajban lenne.

Origo
18:19

46. kör: Hamilton még mindig 1 másodpercet hoz Vettelen

Bottason még többet. Ha a csapattársa egy kicsit is feltartja Hamiltont, Vettel megnyeri a versenyt, ha gond nélkül el tud menni, akkor még lehet csata a győzelemért. Szóltak Vettelnek, hogy Hamilton kezdi utolérni Bottast.

Origo
18:21

46. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól

1:32.798-cal üldözi Bottast, 1,2 másodperccel gyorsabb Vettelnél is. Azt mondták Hamiltonnak, hogy megvan a tempója a győzelemhez.

Origo
18:22

47. kör: Bottas simán elengedte Hamiltont

Ennél nyilvánvalóbban nem lehet félreállni valaki elől, Hamilton mehet Vettel után. 13,2 másodperc a hátránya.

Origo
18:24

48. kör: Hamiltont tovább hajszolják

Azzal bíztatják, hogy Vettel forgalomba kerül a lekörözöttek miatt, bár ezeket az autókat valószínűleg Hamilton is utoléri majd. Az előző körben is hozott egy másodpercet a Ferrarin.

Origo
18:25

49. kör: Még nincsenek látótávolságban

Vettel már elfordul a hosszú egyenes végén, amikor Hamilton odaér az elejére. Palmer nem akarta elengedni Vettelt, jó fél kört araszolt a Renault mögött, mire a célegyenesben elment mellette. 10,2 másodpercre csökkent a különbség, Hamilton 1,8 másodpercet hozott a Ferrarin.

Origo
18:27

50. kör: Hamiltont még mindig motiválják

7 kör van hátra, és 9,7 másodperc a különbség, de Hamilton nagyon jó tempóban jön, most is hozott 8 tizedet Vettelen. Az utolsó méterekig izgalmas lesz a verseny.

Origo
18:27

51. kör: Két lekörözött van Vettel és Hamilton között

Meg 8,9 másodpercnyi távolság. Sok múlik azon, hogy Palmer és Ericsson mennyire lesz majd előzékeny a Mercedesszel.

Origo
18:29

52. kör: Hamiltonnak mázlija van

Ericsson lerobbant előtte, így nem tartja fel Hamiltont, Palmer viszont még előtte van. A különbség 8,3 másodperc, sárga zászlók vannak érvényben. Ericsson szerint a sebességváltója adta fel a küzdelmet.

Origo
18:30

53 kör: Vettel hamarosan három autót ér utol

A Wehrlein-Alonso-Kvjat vonat mögé kezd felzárkózni, ez is sorsdöntő lehet a verseny végkimenetele szempontjából.

Origo
18:31

54. kör: Hamilton megelőzte Palmert

Vettel pedig lenyomta Kvjatot, és Alonso mögé érkezik a célegyenesben, de nem tudott elég közel kerülni az előzéshez, főleg azért, mert Alonso is támadni próbálja Wehrleint.

Origo
18:32

54. kör: Három autó Vettel és Hamilton között

Alonso nehezebben, Wehrlein könnyebben megadta magát, a különbség az utolsó mérésnél 6 másodperc volt. Hamiltonnak innen már nehéz dolga lesz.

Origo
18:34

55. kör: Alonso előzékenyen elengedte Hamiltont

De az is lehet, hogy műszaki gondja van, mert elfékezte magát, így Kvjat is el tudott menni mellette, és alaposan lemaradt mögöttük.

Origo
18:35

55. kör: Eddig bírta a Honda motor

54 és fél kört kibírt a tegnap beszerelt új Honda erőforrás. Kvjat közben támadja Wehrleint, és nemsokára megérkezik mögéjük Hamilton. Másfél kör van hátra, valószínűleg Hamilton feladta az üldözést.

Origo
18:36

56. kör: Hamilton is megszabadult a lekörözöttektől

Már nincs senki Vettel és Hamilton között, de túl nagy maradt a különbség, ha a Ferrari és Vettel kibírja, Hamilton már nem éri utol őt az utolsó körben.

Origo
18:39

57. kör: Vettel megnyerte a Bahreini Nagydíjat

A két Mercedes, Hamilton és Bottas követte a célba a dobogón, Räikkönen a 4. helyet szerezte meg Ricciardo, Massa, Pérez, Grosjean, Hülkenberg és Ocon előtt.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: