Délután már úgy ketyegett le a másfél óra, hogy az autókat egy pillanatra sem engedték ki a pályára, mert a mentőhelikopter a köd miatt nem tudott volna leszállni a 38 km-re lévő kórháznál. A csapatoknak a szombat délelőtti szabadedzésen kell majd felkészülniük az időmérőre és a versenyre.
Akció nélkül maradtak a Kínai Nagydíj második szabadedzésének nézői, az autókat ugyanis a másfél óra alatt egyáltalán nem engedték ki a pályára. Bár az eső is szemerkélt, a problémát a köd okozta:
a mentőhelikopter ugyan fel tudott volna szállni, de a 38 km-rel arrébb lévő, neurológiai sérülések ellátására alkalmas kórháznál nem landolhatott volna,
és a protokoll szerint ilyenkor nem lehetnek versenyautók a pályán.
A közönséget jobb híján csak Lewis Hamilton szórakoztatta, aki kisétált a lelátókhoz, és dedikált baseball-sapkákat dobált közéjük. A versenyzők egyébként tétlenségre voltak kárhoztatva.
„Erről érdemes beszélnünk, mert így a szurkolók járnak rosszul – ismerte el Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója. – Muszáj lesz foglalkoznunk a kérdéssel, de nem felejthetjük el, hogy
a helyzet 1980-as években gyökerezik, amikor Elio de Angelis egy teszten balesetet szenvedett, és a gyanú szerint túlélhette volna, ha mentőhelikopterrel időben kórházba szállítják."
Végül egész nap csak 14-en tettek meg mért kört, ők is még a délelőtti edzésen, amelynek több mint a fele szintén elmaradt a köd miatt. A csapatok egyáltalán nem tudtak érdemben készülni az időmérőre és a versenyre, amelyek alatt várhatóan száraz lesz az idő: csak szombat éjjelre jósolnak egy kiadós esőt. Mivel nem szerezhetik meg a szokásos mennyiségű adatokat például a gumik viselkedéséről, akár borulhat a papírforma is.

„Muszáj lesz mindent belesűrítenünk a szombat délelőtti edzésbe – mutatott rá Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke. – A mai elmaradt edzések miatt kapunk egy extra szett gumit, vagyis három szettünk lesz."
Alig 15 perccel az F1-es szabadedzés vége után a Porsche Supercup mezőnyét már ki is engedték a pályára - igaz, az nem nyitott pilótafülkés autókból áll.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Remélhetőleg most látunk valamit
Szép napot mindenkinek! Hamarosan következik a Kínai Nagydíj második szabadedzése, és ez remélhetőleg érdekesebb lesz az elsőnél, amelyet tönkretett a köd. Habár esett is, valójában nem ez volt a probléma, hanem a köd: a mentőhelikopter felszálhatott volna, de nem tudott volna landolni a kijelölt sanghaji kórháznál. Amúgy Max Verstappen volt a leggyorsabb, már ha számít ez valamit, mert sokan mért kört sem tettek meg.
Az idei lesz az utolsó Malajziai Nagydíj
A Liberty Media által az F1 élére kinevezett kereskedelmi igazgató, Sean Bratches az első edzés vége óta bejelentette, hogy az idei lesz az utolsó Malajziai Nagydíj - tehát búcsút kell intenünk Hermann Tilke első, és talán legjobb kreációjának, amely még 1999-ben csatlakozott a sorozathoz. Egyébként így is 21 futamból fog állni a szezon, mert Franciaország és Németország visszatér a naptárba, ami viszont jó hír.
Még mindig köd van
Az eső viszont elállt - ez is valami. Ettől függetlenül sajnos megint elhalasztották az edzés kezdetét, mert a mentőhelikopter nem tudna leszállni a kórháznál. Nagy kár, így a csapatoknak nehéz lesz felkészülniük.
Délelőtt többen megpördültek
A Pirelli azzal dicsekedett, hogy délelőtt 7 másodperccel jobbak voltak az idők, mint a tavalyi harmadik szabadedzésen, amikor szintén esett, de a körülmények igazság szerint nem voltak ugyanolyanok. Az intermediate gumikon többen megpördültek, köztük Nico Hülkenberg, aki a kavicságyban is ragadt, miután a Renault fara egy terhelésváltás közben önállósította magát. A versenyzők arra panaszkodtak, hogy az interek nagyon hamar lehűlnek. A rendes esőgumikkal nem volt ilyen gond.
A kamerás helikopter repül
Persze, mert annak nem kell leszállnia a kórháznál. A földi operatőrök pedig jobb híján a tócsába potyogó esőcseppeket és a helyi vadvilágot mutogatják.
Nincs Wehrlein-ellenes összeesküvés
A Sauber főnöke méltatlannak tartja, hogy egyesek kétségbe vonják: a fiatal német tényleg önszántából hagyta ki az első két versenyt, mert a Bajnokok Tornáján szerzett nyaksérülése miatt nem tudott edzeni. Az összeesküvés-elméletek szerint azért ültették a helyére Antonio Giovinazzit, a Ferrari tesztpilótáját, mert utána több pénzt kapnak, mint Wehrlein után, Monisha Kaltenborn azonban cáfolta ezt.
A versenyzőkre ráférne a gyakorlás
Mondjuk nem biztos, hogy a csapatok szívesen kockáztatnák az autóikat az esőben, és hozzá kell tenni, hogy a jelenlegi előrejelzések szerint sem az időmérőn, sem a versenyen nem fog esni. Viszont szombatról vasárnapra virradóra lesz egy kiadós zuhé, amit a futam előtt lemoshatja a gumit az aszfaltról.
Az edzés a tervezett időben ér véget
A szabályok szerint a szabadedzések alatt a felfüggesztések idején is ketyeg az óra, és a versenyirányítás nem is ad engedményeket: közölték, hogy magyar idő szerint 9.30-kor mindenképpen vége lesz a tréningnek. Azért bízzunk benne, hogy addig még látunk autókat a pályán... A FOM TV egy stábja az előbb bement a versenyigazgatóhoz, Charlie Whitinghoz, úgyhogy remélhetőleg az ő magyarázatát is meghallgathatjuk hamarosan.
Így dolgoznak a Williams háttérmunkásai
Karun Chandhok körbekalauzol minket a sanghaji irodában, ahol a mérnökök nyomon követik a pályán lévő versenyautóik minden rezdülését. Mondjuk most éppen nem túl elfoglaltak...
Alonso nem akar a plázában lógni
Miközben a Force India egyik bokszfalon ülő mérnöknője a a meteorológiai radart mutogatja Esteban Oconnak, érdemes elolvasni Alonso tegnapi nyilatkozatát, amelyben cáfolta, hogy a szezon közben bedobná a törölközőt. Azt mondta, még mindig szívesebben versenyez a középmezőnyben, semhogy az otthoni plazában lógjon.
Whiting megmagyarázta
A FOM TV-nek nyilatkozva megerősítette, hogy a pálya környékén megfelelőek a körülmények, a helikopter fel tudna szállni, de "a kórház 38 km-re van, és sajnos ott nem tudna leszállni. A reptérről 10 percenként kapunk jelentést. Ha (helyi idő szerint) 15.30-ig nem száll fel a köd, ma nem lesz edzés." Vettel optimista: még mindig bent ül a pilótafülkében. Bottas viszont a Mercedes garázsában sétálgat.
Grosjean máris új turbót kapott
Az FIA által kiadott szokásos dokumentumból kiderül, hogy már a második futamon új turbóra van szüksége, ami elég valószínűvé teszi, hogy később befigyel neki egy büntetés, mert az idén már mindenki csak négy hajtáslánc-elemet használhat. MGU-H-ból is újat tettek az autójába, de a Ferrari szerint abból várhatóan még a régit is felhasználhatja.
Stoffel Vandoorne szintén új turbót és MGU-H-t kapott, a Honda azonban a Motorsport.com-nak azt mondta, ezek más specifikációjúak, a régiek is benne maradtak a keretében. Daniel Ricciardónak pedig új vezérlőeketronikára volt szüksége, miután az Ausztrál Nagydíjról kiesett. A Red Bull egyébként is biztosra vette, hogy az idén be kell vállalniuk egy büntetést.
Még hajókat sem lehet úsztatni
Emlékeznek rá, amikor a csapatok spontán épített kishajókat úsztattak a bokszutcában a Japán Nagydíj hétvégéjén? Most ilyesmivel sem foglalhatják el magukat, mert nem esik eléggé. A versenyzők jobb híján csevegéssel ütik el az időt.
Toto Wolff nagyon vidám
Az előbb Bottasszal beszélgetett vigyorogva, most pedig a Sky-nak adott interjút a Mercedes melbourne-i vereségéről. "Hétfőn és kedden rögtön az eligazításokra mentem, és az egyik vezető mérnökünk azzal jött oda hozzám, hogy 'hát nem izgalmas?' - mondta. - A siker néha pocsék tanár. Egy vereség után erősebben térhetünk vissza." A Kínai Nagydíjról hozzátette, hogy "Sanghajban eddig az első gumik jelölték ki a határokat, meglátjuk, az újakkal is így lesz-e."
Vettel kiszállt az autójából
Hát, ez nem túl biztató. Az edzés fele lement, és még nem láttunk autót a pályán. Ha így marad, rövid napunk lesz, de nem adjuk fel ilyen könnyen. Hamilton egyébként tegnap azt mondta, él-hal egy igazi kerék-kerék elleni párbajért Vettellel, amilyet eddig annak ellenére sem igazán láttunk, hogy 2007 óta versenyeznek együtt.
De ki az a Vettee?!
Lehet, hogy kínaiul másképp írják. Upsz, de várjunk csak...
A lényeg, hogy ő maga jól mulat ezen.
A Red Bull autója sem az igazi
Mármint nem csak a motorjukkal van gond: Ricciardo a belső kamerás felvételekből rögtön kiszúrta, hogy a Ferrari és a Mercedes hátulja sokkal jobban tapad, mint az RB13-é. Ugyanakkor még nem tudja, hogy az autó tényleg nem állít elő elég leszorítóerőt, vagy csak a beállításokkal nyúltak félre. Verstappen viszont rámutatott, hogy Melbourne-ben tavaly sem voltak kevésbé lemaradva, legalábbis az időmérőn.
Még Darth Vader is hiába erőlködik
A lelátón színesebb közönség gyűlt össze, mint Mos Eisleyban, Darth Vader is ott ül a lézerkardjával, és amikor észrevette, hogy őt mutatja a kamera, távolról fojtogatni kezdte az operatőrt. Ha az erő tényleg vele van, inkább a felhőkkel csinálhatna valamit...
Günther Steiner 152 éves
A Haas főnöke valóban ma ünnepli az 52. születésnapját, de a kollégái kedvesen egy 1-est is odabiggyesztettek a szám elé - a sétabotra, amit legalább ilyen kedvesen ajándékba készítettek neki valami fémhulladékból. Ilyen barátok mellett nincs szükség ellenségre, ahogy mondani szokás. Steiner jól fogja fel a dolgot, és remegő térdekkel próbálgatja a botot. Szép.
Mit csiripelnek a verebek?
Sajnos nem halljuk, hiába mutogatja a pálya mellett csipegető népes madártársaságot az operatőr. Mintha a paddock nem lenne elég pletykás nélkülük is...
Gatyába rázták Palmer Renault-ját
A brit versenyzőnek Melbourne-ben horrorisztikus hétvégéje volt: a végén annyira kifakadt, hogy a Renault-nak rendre kellett intenie, és ki kellett csikarnia tőle egy diplomatikusabb nyilatozatot. Viszont utóbb kiderült, hogy joggal panaszkodott az autójára, ugyanis törött volt benne a keresztstabilizátor - végül ezért is esett ki. Palmer amúgy tisztában van vele, hogy mindenki azt várja, Hülkenberg fel fogja törölni vele az aszfaltot.
Hamilton kisétált a tribünhöz
Szép tőle! Átvágott a pályán, és a nézők örömére végigkocog a fő lelátó előtt. Jól teszi, ő legalább szórakoztatja a közönséget, és az ovációból ítélve sikert is arat. Még sapkákat is dedikál, hogy aztán feldobja őket a tribünre. Ez Darth Vadernek is tetszik. De mi lesz, ha a sapkákért összeverekednek a nézők, és a mentőhelikopter nem tudja őket kórházba vinni...? :-)
A Renault-nál kémfotókat nézegetnek
A technikai igazgató, Nick Chester és a főmérnök, Alan Permane a Sky Sports szerint jobb híján azzal üti el az időt, hogy a bokszfalon ülve a rivális csapatok fékrendszereiről és futóműveiről készült kémfotókat tanulmányozzák. Hiába, a Forma-1-ben minden tizedmásodpercet ki kell használni!
Erről beszéltünk
Íme képeken Hamilton kiruccanása a lelátókhoz:
Azóta visszatért a Mercedes garázsába, és Bottas mellett üldögél. A Ferrari mérnökei lázasan a monitorokra tapadnak. Mégis mit néznek? Valahol focimeccs van?
Ennyi volt! Ma nem lesz edzés...
A versenyirányítás megerősítette, hogy nem indítják el az edzést, amiből már eleve csak 10 perc lenne hátra. "Ez nem jó. Mi is hőböröghetünk, hogy nem tölthettünk időt a pályán, de az igazi vesztes a közönség" - mondja Rob Smedley.
Minden holnapra maradt
Ami a versenyt illeti, nem feltétlenül járunk rosszul, mert a csapatok megszokott felkészülési rutinja nélkül borulhat a papírforma. "Muszáj lesz mindent belesűrítenünk a holnap délelőtti edzésbe - mutatott rá Rob Smedley az imént. - A mai elmaradt edzések miatt kapunk egy extra szett gumit, vagyis három szettünk lesz."
Az előrejelzések szerint az időmérőn és a versenyen nem fog esni, csak szombat éjjel. De persze most sem az eső volt a gond, hanem a köd: a mentőhelikopter nem tudott volna leszállni a kórháznál. Balszerencsés, de van ilyen. Képzeljük el, mi történne, ha valaki a vizes pályán kicsúszna, és sürgős orvosi ellátásra lenne szüksége!
Köszönjük a figyelmet!
Hát, mára ennyi volt. Elemzést értelemszerűen nem lesz miből írnunk, de hírekkel azért jelentkezünk még. Addg is Romain Grosjean reakciójával búcsúzunk, amellyel nem nehéz azonosulni:
Szép napot!