Kezdettől fogva gyorsabbnak tűnt Hamiltonnál, és miután a Mercedes pislogott előbb, 6 körrel később kereket cserélve az élre került az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. A Mercedes a Ferrari tempójával sem tudott mit kezdeni, Räikkönen viszont alaposan lemaradt.
Sebastian Vettel fölényes és fontos győzelemmel indította a Forma-1 2017-es szezonját az Ausztrál Nagydíjon, amelyen a Ferrari nemcsak a stratégiával járt túl a Mercedes eszén, hanem gyorsabbnak is tűnt nála. Valtteri Bottas első versenye a címvédő istállónál kicsit vontatottan kezdődött, de végül közvetlenül Lewis Hamilton mögött fejeződött be, míg Kimi Räikkönen a csapattársától lemaradva 22 másodperces hátránnyal lett 4, miután Max Verstappen elől is menekülnie kellett.

Az új autókkal futott első verseny ugyanakkor rögtön rávilágított a szabálymódosítások árnyoldalaira is. Igaz, hogy az Albert Parkban mindig nehéz volt előzni – tavaly is csak 26 helycserét láttunk, az egyik legkevesebbet a szezonban –, de a megerősített aerodinamika miatt most különösen annak tűnt. Akadt pár látványos jelenet, mint amikor Esteban Ocon és Nico Hülkenberg sztereóban hagyta ott Fernando Alonsót, és más pályákon kicsit jobb lehet a helyzet, ám az szinte biztos, hogy az idén az elmúlt évekhez képest kevesebb előzés lesz.
„(Danyiil) Kvjat elég helyet hagyott nekem, de érezni lehet, hogy mennyivel szélesebbek az autók" – mondta Sergio Pérez, aki később Carlos Sainzcal össze is koccant egy előzés közben. Bottas hozzátette: „Az a baj, hogy pár másodperces hátrányból már a tapadás nagy része elveszik, nagyobb mint eddig."
Az a félelem is beigazolódott, hogy a szabálymódosítások széthúzhatják a mezőnyt:
a középmezőny elején, a 6. helyen végző Felipe Massa 57 kör alatt 83 másodpercet kapott Vetteltől, aki mögötte mindenkit lekörözött, a Williams versenyzője mögött befutó Pérez pedig további 26 másodperccel később ért célba. Ezek a különbségek csak lassan fognak csökkenni, ahogy beérnek a fejlesztések.
Egyébként a teszteken kialakult kép tükröződött vissza a futamon is. A Red Bull a senki földjén volt, jócskán lemaradva a Ferraritól és a Mercedestől, ráadásul Daniel Ricciardo napja már a rajtrácsra menet rémálomba fordult, amikor a váltója egy szenzorhiba miatt beragadt. Pedig azt a Q3-ban történt balesete miatt a verseny előtt kicserélték, így azonban csak a bokszból, eleve 2 körös hátrányból vágott neki a távnak, aztán 26 kör után ki is esett.
„Az a pozitívum, hogy ennek az egésznek vége, és végre hazamehetek – nyilatkozta szomorúan, ezúttal a védjegyévé vált széles mosoly nélkül. – A lavina már tegnap elindult. Most nyilván csalódott vagyok, de holnapra túlleszek rajta. Azt hiszem, végül az üzemanyagellátással adódott gond. Erőt merítek abból, hogy Max egész jó tempót diktált."
A Forma-1 új korszaka egyébként is sok kieséssel kezdődött: összesen heten adták fel a versenyt, mindannyian műszaki probléma következtében.
Többen – Kevin Magnussen és Fernando Alonso – a felfüggesztés hibája miatt, aminek akár a megnövekedett terhelés is lehetett az oka. A szombati időmérőn egyes kanyarokban a 8 g-t is elérte a maximális oldalgyorsulás.
A Mercedes pislog előbb
Bár a pilótáknak az idéntől már teljesen manuálisan kell rajtolniuk, és a kuplungkar lineárisan működik, ez némi meglepetésre senkinek nem okozott komolyabb gondot. Vettel egy pillanatra beragadt, de sikerült megtartania a 2. helyet, és az élmezőnyben csak Felipe Massának sikerült javítania egy helyet, amikor elment Romain Grosjean mellett.

Hamilton simán megtartotta a vezetést, de már az első körökben látszott, hogy meg fog gyűlni a baja Vettellel, akit nem tudott lerázni. A csapattársaiktól hamar elhúztak, 10 kör után már 5 másodperc előnyük volt Bottasszal és Räikkönennel szemben, ám a Ferrari egyre közelebb került az élen álló Mercedeshez. „Közelről követve csökken a leszorítóerő, és csúszkálnak a gumik, Sebastian mégis mögöttünk tudott maradni. Ebből is látszik, hogy a Ferrari ma gyorsabb volt nálunk" – vélte a címvédő csapat főnöke, Toto Wolff.
A 17. körben Vettel már egy másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest, akit ezért behívtak a bokszba egy új szett lágy gumiért.
Tudtuk, hogy beragadhatunk Verstappen mögé, de aggódtunk az elévágás miatt"
– ismerte el Wolff. Pontosan ez történt: Hamilton a Red Bull mögé tért vissza, és hiába sürgették a rádión, annak ellenére sem tudta megelőzni, hogy újabb – igaz, két fokozattal keményebb – gumikon volt.
A Ferrarinál ezt látva ellenálltak a kísértésnek, és hidegvérűen kint hagyták a pályán Vettelt további 6 körig. Ez azért válhatott be, mert az idei Pirellik végre jól bírják a strapát, így Vettel még 20 kör után is egyéni legjobb időket ért el az ultralágyakkal, amelyeken rajtolt. A Ferrari tökéletesen időzített: pont akkor, a 23. körben cserélték le a kereket a német versenyző autóján, amikor néhány kritikus méterrel Verstappen és az őt üldöző Hamilton elé hajthatott ki a bokszból.

A Mercedesnél számítottak rá, hogy az elévágás hátrányos lehet, de Niki Lauda szerint nem követtek el stratégiai hibát, mert a Ferrari gyorsabb volt náluk, ezért Vettel mindenképpen eléjük került volna a kerékcserék egyetlen fordulója során. Ráadásul Hamilton, aki már néhány kör után panaszkodni kezdett a gumikra, nem halaszthatta tovább a kiállását. „Főleg az első etapban, az ultralágyakon voltak hihetetlenül gyorsak – mondta a Ferrariról.
Csak egy körrel álltam ki előbb, mint terveztük, de egyszerűen nem is tudtam volna tovább menni ezekkel a gumikkal.
Talán a beállítások miatt, úgyhogy azokon még csiszolnunk kell."
„Mindig sejtettük, hogy tűrhető tempónk van, és készültünk az elévágásra, de végül Lewis állt ki előbb, aztán feltartották, így az utóvágás kínálta magát – magyarázta a Ferrari vezető versenymérnöke, Jock Clear. – Seb nagyon rálépett a gázra, amikor Lewis kiállt, hátha gondjai lesznek a gumik bemelegítésével."

A többi éllovashoz hasonlóan a második etapjára Vettel is a lágy gumikra váltott, és mivel Hamilton még mindig Verstappen mögött küszködött, lazán elvitorlázott a távolba. Mire a Red Bull egyetlen talpon maradt versenyzője a 25. körben kiállt a bokszba, az élen haladó Ferrari előnye már 6 másodperc volt, és a táv fennmaradó részében Vettel láthatóan csak Hamilton tempójához igazodva, könnyedén kontrollálta a különbséget, amely egy ponton 10 másodpercnél is nagyobb volt közöttük.
Clear azonban úgy vélte, sem a Ferrari, sem a Mercedes valódi gyorsaságára nem derült fény az Albert Parkban.
„Eleinte Lewis menedzselte a tempót, mert ez volt a helyes, a végén viszont Seb – mondta. – Tényleg nem tudnám megmondani, melyik volt a gyorsabb autó ma. Itt annyira nehéz előzni, hogy Sebnek nem volt értelme túlságosan nyomnia Lewis mögött, de Lewis sem nyomta teljes gázzal, ezért egyikünk tempójára sem derült igazán fény."
Vettel a 2015-ös Szingapúri Nagydíj után tért vissza a dobogó tetejére. Látszott rajta, hogy madarat lehet fogatni vele, a világbajnoki esélyekről azonban szerinte még korai beszélni.
Nem vagyok nagy rajongója a pezsgőnek, de a dobogón ízlett! Remélem, kapok még néhány palackkal az idén
– mondta később. – Mindenki számára nagy megkönnyebbülés ez a szép győzelem. Az elmúlt hónapok kemények voltak, de leszegett fejjel dolgoztunk. Ez a csapat szempontjából óriási eredmény a tavalyi megpróbáltatások után."
Tartottak a gumiktól
Wolff elismerte, hogy a csapatok még féltek kissé az ismeretlen Pirelliktől. „Azt a célt elértük, hogy a gumik tovább tartanak, és keményebben lehet nyomni velük, ami talán kicsit félrevezetett minket. Valószínűleg jobban is meghajthattuk volna őket" – vallotta be. Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat kivételével, akinek az autójában a pneumatikus rendszert kellett feltölteni, a várakozásoknak megfelelően mindenki egyetlen kerékcserével jutott el a célig. A második etapra a legtöbben óvatosságból a lágy keveréket választották, Verstappen és Massa viszont a szuperlágyat, és az is jól bírta a megpróbáltatásokat.

Verstappen majdnem 10 másodperccel volt Räikkönen mögött, amikor a kiállását követően visszatért a pályára, de a hátrányát az 50. körig lefaragta szűk 2 másodpercre, mielőtt a finn a hajrában rálépett a gázra, megfutva a verseny leggyorsabb körét is. „Verstappen miatt nem aggódtam túlzottan, mert tudtam, hogy itt mennyire nehéz előzni. A 4. hely távolról sem tragédia – jelentette ki Räikkönen, aki főleg az első etapban maradt le Vetteltől. – Itt minden az időmérőn és a rajton múlik, ma azonban az ultralágy gumikon ugyanúgy küszködtem, mint tegnap. A lágy gumikon már jobb volt az autónk."
Verstappen meglepődött, hogy tartani tudta a lépést Räikkönennel, és úgy érezte, a Red Bull a versenyen sokkal jobban működött, mint az időmérőn
– igaz, még így is csaknem fél perccel Vettel után ért célba.
A Ferrariéhoz hasonlóan kezdetben a Mercedes háziversenye is egyoldalúnak tűnt. Az első 15 körben Bottas 8 másodpercet kapott Hamiltontól, a második etapban, a lágy gumikon viszont fordult a kocka, és 2 másodpercen belül megközelítette a csapattársát, hogy végül közvetlenül mögötte intsék le. „Kicsit jobbra számítottam, de ez elfogadható kezdet – mondta a finn. – A nagy kérdőjel számomra az első etap, amikor nem voltam elég gyors, az ultralágyakon túlságosan csúszkáltam. Ahogy átváltottunk a lágyakra, minden rendben ment, rögtön keményebben tudtam nyomni a gázt, és sokkal jobban élveztem a vezetést."
A középmezőnyben fordulatosabb volt a küzdelem
Eközben az élkvintett mögött Felipe Massa egyedül, senkitől nem fenyegetve haladt a 6. hely felé.
Nem is rossz egy ilyen öregembertől!
– viccelődött. – Tudtuk, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull gyorsabb nálunk. A verseny jól ment, a rajtnál sikerült megelőznöm Grosjeant, ami fontos volt, mert gőzöm sincs, a szombati körét honnan rángatta elő. Utána végig magányosan vezettem, kontrollálva a tempót."
Grosjean nem jutott messzire, az új Ferrari motor, amelyet a Haas annyira dicsért az előszezonban, ugyanis már 14 kör után megadta magát, míg csapattársát, Magnussent – aki az első körben nekiment Marcus Ericsson Sauberjének – később a felfüggesztés hibája vonta ki a forgalomból. Ketten, Jolyon Palmer és az újonc Lance Stroll pedig fékproblémák miatt estek ki.

Az utolsó négy pontszerző helyet a Force India és a Toro Rosso foglalta el. Carlos Sainz mindössze 1,2 másodperccel Pérez mögött ért célba, holott előzőleg Kvjat tűnt esélyesebbnek rá, hogy a szuperlágy gumikon levadássza a Force Indiát. Az eltérő stratégiára való tekintettel Sainz előre is engedte őt, csakhogy 8 körrel a leintés előtt ki kellett állnia a bokszba feltölteni a pneumatikát, amivel visszakerült a csapattársa mögé.
Mögötte Esteban Ocon egy látványos előzéssel biztosította be F1-es pályafutása első pontját, amikor az 52. körben kivágott Alonso McLarenje mögül. A spanyol versenyző némi meglepetésre egészen addig pontszerző helyen haladt, de akkor az autója a futómű hibája miatt elkezdett balra húzni, és ő úgy vélte, egyébként is csak a körülményeknek köszönhetően találta magát annyira elöl.
Azért voltunk ott, mert a tegnapi időmérőnk tűrhetően sikerült, de valójában mi vagyunk az utolsók, esetleg az utolsóelőttiek.
Ricciardo és Grosjean kiesése miatt örököltük meg a 10. helyet – mondta nem túl optimistán. – Ma az eddigi legjobb versenyeim egyikét futottam. Nagyon kellett spórolnom a benzinnel, ami jelentősen hátráltatott, mégis tartani tudtam a pozíciómat."
Stoffel Vandoorne a másik McLarennel eljutott a célig, igaz, a legutolsó helyen, 14,5 másodperccel lemaradva még a Sauber újoncától, Antonio Giovinazzitól is, aki az időmérőhöz hasonlóan a versenyen is szép munkát végzett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Az év első futama következik
Köszöntjük olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj élő közvetítésében! A hétvégén mindenből megvolt már az idei első, már csak a futam van hátra, amit Lewis Hamilton kezdhet az élről, mellette viszont Sebastian Vettel igyekszik majd az első kanyar felé.
Ricciardót az ág is húzza
A hazai hős, Daniel Ricciardo összetörte az autóját a szombati Q3-ban, ezért csak a 10. helyet érdemelte ki, ráadásul az autójában sebességváltót kellett cserélni, úgyhogy csak a 15. helyről indulhat. Azt mondta, két kerékcserés taktika esetén jól jöhet számára, hogy maradt még két teljesen új szett ultralágy gumija, és nagyon örülne egy Safety Car fázisnak 15 körrel a vége előtt. Rajta kívül csak Lance Stroll kapott rajtbüntetést, szintén a sebességváltó cseréje miatt.
Elkészült az idei F1-es osztálykép is
Ezen Marcus Ericsson mellett Pascal Wehrlein látható, de a mai futamon az ő helyén Antonio Giovinazzi, a Ferrari tesztpilótája versenyez a Saubernél. Wehrlein a korábbi hátsérülése miatt nem állt készen a bevetésre, ezért a Sauber behívta Giovinazzit, aki először azt hitte, viccelnek vele, és csak tegnap reggel esett le számára, hogy tényleg behívták a csapathoz. Annyira meglepődött, hogy majdnem legyőzte Ericssont, és egy apró gyorshajtástól eltekintve szinte hibátlanul vezetett szombaton.
Ma megtudjuk, lehet-e előzni az új F1-ben
Ricciardo 15. helye és a középmezőnyből kiemelkedő tempója lehetővé teszi, hogy az ausztrál pilóta végig előzze a fél mezőnyt, de kérdés, hogy erre képes lesz-e, mert sokan attól tartanak, hogy hiába gyorsultak az autók, nehéz lesz előzni velük. Jean Todt, az FIA elnöke elismerte, "aggódik" azért, mert nagyra nőttek a különbségek a csapatok között, ez nem tesz jót a küzdelemnek.
Ricciardo nem jutott el a rajtrácsig
Ricciardo hétvégéje rosszról még rosszabbra fordul, a Red Bull pilótájának új váltója 6. fokozatban ragadt, és megállt az autója a pályán útban a rajtrács felé. Ki is szállt, úgyhogy nem tud felállni a rajtrácsra.
A Pirelli egy kerékcserére számít
A gumigyártó szerint a 22. kör környékén jönnek majd be a pilóták lecserélni a rajt előtt felrakott ultralágy gumikat szuperlágyakra. Aki mégis két kerékcserét tervez, már az első 14 kör során bejöhet a bokszba.
Kvjatnál is gond van
A Toro Rossóban elromlott a tűzoltókészülék, és e nélkül nem rajtolhat el. A Red Bullnál nem indul gördülékenyen a szezon. Tegnap kiderült, hogy a Renault mindhárom csapatuknál visszatért a 2016-os ERS-hez, ami 5 kg-mal nehezebb és alacsonyabb teljesítményű, mint az idei.
Egy szenzor romlott el Ricciardo autóján
Christian Horner azt mondta a Sky Sportsnak, hogy még dolgoznak azon, hogy Ricciardo legalább a bokszutcából elindulhasson. 9 percük maradt a rajtig.
A Sky szerint Kvjat autóján megoldották a problémát.
Nagy kavarodás jöhet a rajtnál
Az idén még nehezebb rajtolni az F1-es autókkal, mint korábban, ezért lehet, hogy a tegnap kiharcolt pozíciók gyorsan megváltoznak. Ez korábban Lewis Hamilton egyik gyengéje volt, de azt mondta, sokat dolgoztak a rajtok javításán.
Ricciardo autója még mindig szét van szedve
Hamilton már húzza a kesztyűjét az autóban, nemsokára indul az idei első felvezető kör.
Egyelőre nincsenek további gondok
Mindenki el tudta hagyni a rajtrácsot a felvezető kör elején, Ricciardo autója viszont nem készül el időben. A Red Bull szerelői dolgoznak még, de kérdés, hogy körhátránnyal egyáltalán van-e értelme elindulni.
Elhalasztották a rajtot
Új felvezető kör kezdődik, ezzel Ricciardo nyert némi időt, de nem úgy tűnik, hogy a Red Bullnak ez elég lesz. A visszajátszás szerint Nico Hülkenberg vagy Esteban Ocon állt rossz helyre.
Közben helyesbítünk, nem Ocon, hanem Ericsson rajtol szuperlágy gumikon.
Rajt: Az élen a helyzet változatlan
Hamilton gyenge tapadásra panaszkodott, de simán eljött az élen. Vettel nem indult túl jól, de visszatartotta Bottast, és Räikkönen is maradt a 4. helyen. Ericsson és Magnussen összeakadt, a kavicságyban kötöttek ki.
1. kör: Vettel üldözőbe vette Hamiltont
A Ferrari zsinórban három leggyorsabb szektort futott, és tapad a szökni próbáló Hamiltonra. Vajon előzési pozícióba is kerülhet? Magnussen folytatni tudta a versenyt egy kerékcsere után.
2. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör
Az utolsó szektorban már ő volt a leggyorsabb, 1:19:638-cal az övé volt a leggyorsabb kör is, de Vettel továbbra is a sarkában van.
Ricciardo 2 kör hátránnyal elhagyta a bokszot.
3. kör: Vettel még mindig 1 másodpercen belül
7 tizedmásodperc a hátránya, és a 3. körben 1:29.043-mal ő volt a leggyorsabb. Hamarosan használhatja a DRS-t is. Bottas kicsit lemaradt, és Räikkönen is.
4. kör: Hamilton egy hajszálnyival távolabb
1,2 másodpercre nőtt a különbség, néha látni, ahogy Vettelnek korrigálnia kell nagy igyekezetében. Verstappen közben szintén tapad Räikkönenre, de nincs támadási pozícióban.
5. kör: Hamilton most kezd lendületbe jönni
1:28.786-ra javította a leggyorsabb kört a versenyen, erre Vettel egyelőre csak 1:29.127-et tudott, úgyhogy stabilan 1 másodperc fölé nőtt a távolság.
Visszajátszás: Magnussen ment neki Ericssonnak
A Haas pilótája megcsúszott a 3-as kanyar belső kerékvetőjén, ezért öklelte fel a Saubert, de úgy tűnt, a két autónak nem is volt elég hely a szűk kanyarban. Vizsgálják az esetet. Kisebb csoda egyébként, hogy további balesetek nem történtek, a sereghajtók között többen is állóra fékezték a kerekeiket.
8. kör: Hamilton tovább növelte az előnyét
A Mercedes már másfél másodperccel vezet a Ferrari előtt, ebben a lekörözött Magnussen is szerepet játszhatott. A rádión 1:28.0-s kört kértek tőle, de azt lehetetlennek tartja, 1:28.379-cel azonban majdnem 4 tizedet adott Vettelnek.
Ricciardo utolérte a 15. helyezett Vandoorne-t, de csak a körhátrányát próbálja ledolgozni.
9. kör: Vettel tudott válaszolni
1:28.234-re gyorsult, Hamilton 394-et futott, úgyhogy kissé csökkent a különbség köztük. A 10. körben Vandoorne kiállt a bokszba, új lágy gumikat kapott, de alig tudott kiállni a bokszból. Az erőforrással van gondja.
11. kör: Hamilton a gumikkal küzd
A rádión jelentettel, hogy túlmelegedtek az abroncsai, de az előző körben így is gyorsabb volt Vettelnél. Bottas nem tudja tartani velük a lépést, Räikkönen hátránya pedig már 11 másodperc a 4. helyen.
12. kör: Palmer feltűnően lassan közlekedik
A rádión a fékekre panaszkodott. Vettel közben ismét a leggyorsabb kört futotta 1.28.221-gyel, Hamilton az előző körben 424-et futott, de a Ferrari tempóját látva rögtön abszolút legjobb 1-es szektort teljesített.
13. kör: Hamilton tovább gyorsult
1:28.117-nél jár, ez már majdnem az a tempó, amit pár körrel ezelőtt kértek tőle. Stroll közben a 14. helyezett Giovinazzit támadja, de a GP2 tavalyi 2. helyezettje egyelőre tartja magát a Sauberrel.
15. kör: Grosjean alatt elfüstölt a Haas
Bejött a bokszba, de nagy füst csapott fel az autóból. Egyértelmű motorhibának tűnik, ez rossz hír a Ferrarinak. Palmer közben még mindig a fékhibával küszködik.
16. kör: Nagy kár Grosjeanért
A francia pilóta remekül szerepelt a szombati időmérőn, és a rajtnál is csak Felipe Massa előzte meg. Stabilan haladt a 7. helyen, de az autója megadta magát.
Indulnak közben a kerékcserék, Ocon és Giovinazzi is kint volt, Vettel még mindig másfél másodpercre van Hamiltontól.
17. kör: Hamilton a bokszban!
Ebben a körben Vettel már visszajött 1 másodpercen belülre, és Hamiltont gyorsan kimentették a pályáról, mielőtt utolérte volna Ericsson lekörözendő Sauberét. A Mercedes lágy gumit kapott.
18. kör: Vettel kint maradt a pályán
A Scuderia pilótája gyorsan leküzdötte Ericssont, és most szabad előtte a pálya. A használt ultralágy vagy az új lágy gumi lesz jobb?
19. kör: Nem jön be a Ferrari terve
Hamilton új leggyorsabb kört futott 1:27.551-gyel, ami majdnem 6 tizeddel jobb Vettel előző körénél. Hamilton viszont nemsokára utoléri Verstappent, és Vettel mérnöke is azt mondta, hogy minden rendben.
20. kör: Hamilton még mindig panaszkodik
Alulkormányzottsággal küzd, és azt kérte, hogy tájékoztassák a helyzetről, hogy óvhassa az abroncsait. Az előző körben visszalassult, és Vettel 2 tizedet adott neki.
21. kör: Hamilton utolérte Verstappent
Massa közben kereket cserélt, szuperlágy gumikat kapott, a Pirelli által előírt 1 kerékcserés taktikát követi.
Hamilton közben utolérte Verstappent, de DRS-sel sem tudta megelőzni. Mérnöke azt mondta, fontos az előzés, de Vettelhez képest még mindig jól állnak.
23. kör: Hamilton egyelőre nem tud előzni
Ezt el is mondta a mérnökének, aki azt kérte, hogy tartsa nyomás alatt ellenfelét. Verstappen a rádión azt jelentette, hogy küzd a hátsó gumik tapadásával.
24. kör: Vettel a kerékcsere után is Hamilton előtt!
Lágy gumikat kapott, és éppen visszatért Verstappen elé, aki támadni kezdte, de Vettel visszatartotta őt. Hamilton még mindig a Red Bull mögött van.
24. kör: Ericsson kiesett
Műszaki hiba miatt félreállt a 3-as szektorban, Vettel közben 3 másodpercre növelte az előnyét Hamilton előtt, aki azt mondta, hogy valami nem stimmel a gumikkal. Verstappen még mindig közöttük van.
25. kör: Bottas is kereket cserél
Ideje volt már, nagyon hosszúra nyújtotta az első etapot, de Räikkönen még nála is többet megy. A Mercedes lágy gumit kapott, a mögötte szintén kereket cserélő Verstappen viszont szuperlágyat.
26. kör: Vettel vezet, Räikkönen a bokszban
A 2007-es világbajnok is lágy gumikat kap, ő sem akar már többet kiállni a bokszba. Jelentős hátránnyal ér vissza Bottas mögé.
Az élen most Vettel diktálja a tempót, alaposan lerázta Hamiltont, aki még mindig a gumikkal küzdhet. A mérnöke azt mondta, hogy gondolkodnak a B terven, ez valószínűleg 2 kerékcserés taktikát jelent.
28. kör: Hamilton félúton Vettel és Bottas között
A háromszoros világbajnok körülbelül 6 másodpercre van a négyszeres világbajnoktól, és bő 6 másodperccel halad csapattársa előtt.
Ricciardo megállt a bukótérben a 29. körben, az autója üresben van, lehetséges, hogy megint a sebességváltóval volt gond.
31. kör: Rosberget is meglepte a Ferrari
Nem számított arra, hogy Vettel elkapja Hamiltont. A Mercedes továbbra is 6 másodperc hátrányban van, és Bottas is kezd közeledni hozzá.
32. kör: Ricciardo mai napja egy képben összefoglalva
Az RB13-as "valakinek" balszerencsét hozott.
Christian Horner szerint motorhiba történt a Red Bullnál.
33. kör: Hamilton hozza, amit kérnek tőle
1:27.711-et futott, mérnöke azt kérte, hogy "27 végét" fusson. Az előző két körben 7 tizedet faragott a hátrányából, de Vettel több autót is lekörözött, akiket Hamilton csak most fog utolérni.
35. kör: Hamilton sokat vesztett a lekörözéssel
Utána viszont egy abszolút leggyorsabb 1-es szektorral és egy egyéni legjobb 2. szektorral folytatta az útját.
Így alakultak eddig a csúcssebességek:
35. kör: Majdnem egyforma az élen a tempó
Vettel 1:27.483-at, Hamilton 1:27.435-öt ért el, ez mindkettejük esetében egyéni legjobb. Hamiltont arról tájékoztatták, hogy maradnak az A tervnél. 7,5 másodperc a hátránya.
37. kör: Bottas közeledik Hamiltonhoz
A kerékcsere óta kevesebb, mint a felére csökkent a hátránya, már 3 másodpercen belül van Hamiltonhoz képest.
39. kör: Bottas a leggyorsabb a pályán
Az előző körökben tizedekkel jobb volt mindenkinél, most csak árnyalatnyi a különbség az élmezőnyben. Bottas viszont sokkal később cserélt kereket Hamiltonnál, a verseny végéig előnyben lesz a gumik terén.
40. kör: Hamilton már 8 másodpercre van Vetteltől
Pat Symonds, a Sky Sports szakértője szerint Bottas példáján látható, hogy az első etap megnyújtása volt a helyes döntés. Az élen állók közül Hamilton cserélt gumit elsőként.
41. kör: Közben Alonso ismét megdolgozik a pénzéért
A kétszeres világbajnok a 10. helyen halad a McLarennel, ami az előszezoni tesztek eredményei láttán kisebb csoda. Ocon a sarkában lohol, de Alonsóval nehéz dolga lesz.
42. kör: Hamilton egyre messzebb Vetteltől
9,2 másodpercre nőtt a távolság a Ferrari és a Mercedes között, Bottas viszont már csak 2,5-re van csapattársától.
43. kör: Räikkönent próbálják motiválni
Nem sok sikerrel. Mérnöke szólt neki, hogy Hamilton még mindig panaszkodik a gumikra, de csak annyi választ kapott, hogy "oké, oké". Sietnie kellene, mert Verstappen 1:27.045-tel új leggyorsabb kört futott, és egy kör alatt 7 tizeddel közelebb jutott a Ferrarihoz.
44. kör: Verstappen száguld, Stroll megállt
A holland tinédzser 1:26.964-gyel igyekszik Räikkönen után szuperlágy gumikon, Stroll viszont nemrég kicsúszott, majd a bokszban véget ért számára a verseny. Valószínűleg műszaki hiba hátráltatta.
44. kör: Hamilton most nagyot ugrott Vettel felé
A Ferrari beragadhatott a lekörözöttek mögé, mert csak 1:27.954-et tudott, Hamilton viszont 1:27.033-at vagyis 9 tizedet lefaragott a különbségből.
46. kör: Alakul a csata a pontszerző helyekért
A 8. helyezett Kvjat szorosan üldözi Pérezt, akinek autóján meglazult a motortakaró elem. Ez biztonsági kockázatot is jelent, ezért nem lepődnénk meg, ha kihívnák őt a bokszba. Vettel nemsokára lekörözi őket.
A 10. helyért is küzdelem folyik, Ocon élete első F1-es pontjára hajt Alonso mögött.
48. kör: Vettel nagyon beragadt a lekörözöttek mögé
Hamilton újabb fél másodpercet hozott rajta, és ebben a körben még ennél nagyobb köridőkülönbség sem lenne meglepő. A Mercedes hátránya 7 másodpercre csökkent.
A visszajátszás szerint Pérez autóján szerencsére nem a karosszériaelem lazult meg, csupán valami szemetet szedett össze.
49. kör: Lauda szerint nem hibáztak a taktikával
A Sky Sports szerint Niki Lauda olaszul azt nyilatkozta, hogy nem rontották el a taktikát, csupán a Ferrari nagyon gyors ma. Bottas már csak 1,7 másodpercre van Hamiltontól.
50. kör: Megállt a másik Haas is
Ericsson Saubere mellé parkolt le a 3-as szektorban. Grosjean után Magnussen sem ér célba a Haasnál.
52. kör: Alonsót egyszerre ketten is megelőzik
Ocon átvette az utolsó pontszerző helyet, de Hülkenberg is hihetetlen tempóval érkezett mögötte. Alonso azt mondja, valami gond lehet a futóművel, mert balra húz az autója.
53. kör: Alonso feladta, Kvjat száguld
A spanyol versenyző lemondhat a pontról, Kvjat viszont 1:26.711-gyel a leggyorsabb kört érte el egy nem tervezett bokszkiállás után. Még mindig a 9. helyen halad.
53. kör: Vettel megszabadult a lekörözöttektől
Ezt egy újabb leggyorsabb körrel jelezte: 1:26.638-ra javította az eredményt, pedig már némi spórolást is megengedhetne magának. Verstappen 1,2 másodpercre csökkentette a hátrányát Räikkönen mögött.
55. kör: Vettel előnye már 10 másodperc
2014 óta nem fordult elő, hogy a Mercedest csak úgy, váratlan körülmények nélkül legyőzzék, ráadásul Vettel már 10 másodperces előnnyel vezet.
56. kör: A Force India az idén is jól áll
Az időmérőn Esteban Ocon 14. helye elkeserítő lehetett a számukra, de Ocon feljött a 10. helyre, Pérez pedig tartja a 7. pozíciót. A Williamsnél csak Massa halad pontszerző helyen, ő a 6. helyezett.
57. kör: Vettel megnyerte az Ausztrál Nagydíjat!
2014 óta ez az első alkalom, hogy nem a Mercedes egyik pilótája vezeti az egyéni világbajnokságot. Hamilton és Bottas a 2-3. helyen ért célba az Ezüstnyilakkal. Räikkönen a 4. lett Verstappen, Massa, Pérez, Sainz, Kvjat és Ocon előtt.