Társoldalunk:

Hamiltoné a pole, de a Ferrari megszorongatta a Mercedest

2017.03.25., 06:47
rendezés

Az Ausztrál Nagydíj időmérője jóval szorosabb párharcot hozott a két élcsapat között, mint a pénteki edzések alapján tűnt. Vettel megszerezte a 2. rajtkockát Bottas előtt, és 3 tizeden belülre került Hamiltonhoz képest is, a Red Bull viszont reménytelenül lemaradt, sőt Ricciardo a gumifalban végezte a döntő etapot.

Lewis Hamilton az élen tartotta a Mercedest az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, ahol pályafutása 62. pole pozícióját ünnepelhette. A háromszoros világbajnok magabiztosan, hiba nélkül az élre vezette az Ezüstnyilat, ellentétben új csapattársával, Valtteri Bottasszal, aki erőlködve próbált lépést tartani vele, de még Sebastian Vettel is megkeserítette az életét.

A várakozásoknak megfelelően a verseny a Q2-ben lett igazán éles, ekkor végre már senki sem spórolt semmivel, és a szoros küzdelem a Q3-ban is folytatódott. Ekkor az eső is fenyegetni kezdte a mezőnyt, ezért a Mercedes és a Ferrari pilótái rögtön kihajtottak a pályára, és csak ők tudtak mért kört teljesíteni, mert Daniel Ricciardo balesete miatt megszakították az edzést.

Hamilton és Vettel örülhetett az időmérő után - galéria!Forrás: AFP/William West

Hamilton meggyőző, 3 tizedmásodperces hátránnyal már ekkor vezetett, és Vettel is befért Bottas elé, de az újraindítás után változott a helyzet, mert a finn pilóta Hamilton első körénél még tudott jobbat, de a másodiknál már nem. Hamilton újabb körével ismét csaknem 3 tizedre növelte az előnyét, és Vettel ugyanúgy befurakodott a két Mercedes közé.

Szenzációs hétvégénk van eddig. Hihetetlenül büszke vagyok a csapatra - nyilatkozta Hamilton. - Óriási volt a szabályváltozás, komoly kihívás mindenkinek, de nagyon keményen dolgoztak, hogy az autó ma olyan legyen, amilyen. Valtteri is remek munkát végzett. A Mercedes nagyszerűen áll, de holnap szoros verseny lesz. Mindent jól össze kell hoznunk, de erősebb leszek, mint valaha.”

Jó autónk van, és csapatként is jól működünk - összegzett Vettel az időmérő után. - Az autó bevált, bár tegnap zavaros napunk volt, a tesztek alapján bizakodtunk. Nem voltam teljesen elégedett a körömmel, de szerintem a pole-ra nem volt esélyünk. Holnap a versenyen viszont bizonyíthatunk. Már várom, az emberek is feltüzeltek, motiváltak vagyunk.”

Bottas viszont nem volt lelkes.„A 3. hely nem ideális. Nem vagyok elégedett az eredménnyel, de büszke vagyok arra, amit a csapat elért. Én csak az előkészületek apró részét láttam, de jó megtapasztalni, hogy minden összeállt, és az élen küzdünk. Nem tudtam tökéletes köröket futni, úgyhogy nem örülök, de a versenytempónk erősnek tűnt. Remélhetőleg tiszta versenyünk lesz, és jó néhány pontot begyűjtünk.”

Verstappen is elfékezte magát a Q1-ben, de ez végül nem bizonyult döntőnek - galéria!Forrás: AFP/William West

Kimi Räikkönen a Q3-ban már nem tudta velük tartani a lépést. Az első mért körében elfékezte magát a 3-as kanyarban, és a második próbálkozására is csak a 4. helyet érte el, jelentősen lemaradva az élen álló triótól. A Red Bullnak viszont még erre sem volt válasza, Max Verstappen további 4 tizedet kapott, és Hamiltonnál majdnem 1,3 másodperccel lassabbnak bizonyult.

Ez azonban még így is sokkal jobb Daniel Ricciardo helyzeténél. A hazai pályán szereplő pilóta rögtön a Q3 elején megpördült a 14-es kanyarban, és autója hátuljával nekiütközött a falnak. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, erős autót építettek, és nem számított automatikusan sebességváltó cserére, de pilótája így is csak a 10. helyet érte el.

Az edzés egyik meglepetését ismét Romain Grosjean hozta, mert az üldözők között ő bizonyult a legjobbnak, és behozta a Haast a 6. helyre. Ez a legjobb, amire számíthattak, hiszen Hamiltonnál majdnem 1,9 másodperccel lassabb volt. Az élmezőny tehát valóban brutális előnybe került a kisebb csapatokhoz képest még úgy is, hogy a tavalyi pole-nál Hamilton csupán 1,6 másodperccel volt gyorsabb.

A Force Indiában nem volt benne a Q3-as kör - galéria!Forrás: DPPI/Florent Gooden

Grosjean és a mögötte következő Felipe Massa is leiskolázta a csapattársát: Kevin Magnussen és Lance Stroll is kiesett már a Q1-ben a 17. és a 19. helyen, ráadásul a kanadai pilóta még öthelyes rajtbüntetést is kap sebességváltó csere miatt, így valószínűleg a mezőny végéről rajtol, a szintén csalódást okozó Jolyon Palmer mellől. A Renault továbbra sem ütőképes, de a brit pilóta csapattársa,

Nico Hülkenberg azért odaért a 12. helyre, 1 századmásodperccel az éppen kieső Sergio Pérez mögött.

A Force India szempontjából csalódás, hogy mindkét versenyzőjük elbúcsúzott a Q2-ben, ráadásul az élcsapatokon kívül a Haas, a Williams és a Toro Rosso autói is gyorsabbnak bizonyultak. Carlos Sainz és Danyiil Kvjat nagyot csatázott, mindössze századok választották el őket egymástól a 8-9. helyen.

Vandoorne gyorsan kiesett - galéria!Forrás: AFP/Paul Crock

Nagy különbség alakult ki a McLaren berkein belül is. Fernando Alonso ismét megmutatta, hogy egy szinte használhatatlan autóval is helytáll, és 1,4 másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, a nagyra tartott Stoffel Vandoorne-nál, aki csalódottan már a Q1-ben kiesett a 18. helyen. Alonso úgy érte el a 13. rajtkockát, hogy elmondása szerint a Honda motor néha kihagyott az autójában, bár Vandoorne is küszködött autójának üzemanyag-ellátása miatt.

Bár a 16. helyen rögtön kiesett, mégis nagyot ment a Sauber újonca, Antonio Giovinazzi, aki csak azért nem győzte le rutinosabb csapattársát, Marcus Ericssont, mert az utolsó körében elfékezte magát az utolsó előtti kanyarban, és a fűről inkább visszatért a bokszba. Pascal Wehrlein viszont aggódhat, mert ha Giovinazzi így folytatja, a Sauber hosszabb távon is fantáziát láthat benne.

Origo
06:43

Hamilton vagy Ferrari?

Köszöntjük olvasóinkat az idei F1-es szezon első időmérő edzésének élő közvetítésében! Lewis Hamilton nagyon meggyőzően kezdett pénteken, szombaton délelőtt viszont a Ferrarik hasonlóan erősnek tűntek.

Ezek történtek eddig

Origo
06:46

Stroll rajtbüntetést kapott

A délelőtti baleset következményeként sebességváltót kell cserélni Lance Stroll autójában, ezért a kanadai pilóta élete első F1-es futamán öthelyes rajtbüntetést kap.

Origo
06:50

Nyugdíjas F1 pilóta programot keres

Jenson Button az idén már nem tartott a mezőnnyel, sokáig csak triatlonos képeket posztolt az Instagramon, de azért őt is megfertőzte a szezonkezdet. Nem tudja valaki, melyik csatorna közvetíti nála az F1-et?

Do you guys know if there's anything good to watch on tele this weekend? @storm_and_rogue_pomskies

A post shared by Jenson Button (@jensonbutton_22) on

Origo
06:53

A Ferrari csapatfőnöke nyerte a pénteki kommentversenyt

A melbourne-i színpadon arra kérték a csapatfőnököket, hogy két szóban jellemezzék a versenyzőiket. Maurizio Arrivabene gyorsan össze is foglalta Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen legfőbb ismertető jeleit:

Az egyikük beszél, a másik nem.

Origo
06:56

Bajban a Force India tulajdonosa

Vijay Mallyát kiadhatja az Egyesült Királyság, értesült az India Times. A Force India résztulajdonosa tavaly menekült el hazájából, ahol hitelezők konzorciuma bíróság elé állíttatná, mert több, mint 1 milliárd dolláros tartozást halmozott fel.

Origo
06:59

Ragyogó idő van Melbourne-ben

Akadtak fenyegető felhők, és felmerült az is, hogy eshet az időmérőn, ennek azonban most nyoma sincs. Minden adott, hogy elkezdődhessen a Q1.

Origo
07:02

Alonso már visszaért az installációs körről

Elkezdődött a Q1, egyre több pilóta indult installációs körre. Az idei szezonra 20 autó maradt a mezőnyben, az 5 leglassabb esik ki a Q1-ben.

Origo
07:04

Räikkönen mért kört kezd

A Ferrari szuperlágy gumival küldte ki a 2007-es világbajnokot. Alonso közben már időt is tudhat a neve mellett, 1:27.745-tel kezdett, mögötte a Wehrleint váltó Giovinazzi jön 1:28.204-gyel.

Origo
07:06

Vettel vezet, Räikkönen elszúrta a körét

A négyszeres világbajnok 1:25.733-mal az élre állt, Räikkönen kétszer is kicsúszott, ezért elvette a lábát a pedálról. A Mercedes meglepetésre ultralágy gumival küldte ki Bottast.

Origo
07:08

Bottas egyelőre gyorsabb Hamiltonnál

A két Mercedes átvette a vezetést ultralágy gumikkal. Bottas 1:24.514-et ért el, Hamilton 535-öt, de az utolsó szektorban gyorsabb volt ellenfelénél. Vettel 1:25.210-re javított, de szuperlágy gumikat használ. Pérez, Massa, Sainz, Räikkönen a további sorrend.

Origo
07:09

Vandoorne füvet nyírt

A McLaren újonca kissé kiszélesítette a pályát, de ezzel csak saját magának ártott, mást nem akadályozott, és folytatni tudta az edzést. Egyelőre nincs mért köre. Daniel Ricciardónak viszont nemsokára lesz, ultralágy gumikkal.

Origo
07:10

Elromlott a McLaren Honda

Vandoorne-t visszarendelték a bokszba, az üzemanyagrendszerével van probléma. Ezt nehéz lesz gyorsan megoldani.

Origo
07:12

Verstappen is kicsúszott a pályáról

Ugyanott hibázott, a 3-as kanyarban, mint Vandoorne. Stroll autóját megjavították, és ő is elkezdte az edzést.

Ricciardo ultralágy gumival 1:25.754-gyel kezdett az 5. helyen, Verstappen a gyenge kör miatt még csak a mezőny végén van.

Origo
07:14

Hamilton legyorsulta Bottast

1:24.191-re javított az Ezüstnyíllal, így most ő áll az élen, Ricciardo pedig felzárkózott Vettel mögé 1:25.383-mal, de a Ferrarival ellentétben ők ultralágy gumikat használnak. Verstappen nemrég arra panaszkodott, hogy kockásra fékezte a kerekét. Räikkönen most kezd mért kört, ultralágy gumival.

Origo
07:17

Räikkönen nem bírt Hamiltonnal

A Ferrarira is felkerültek az ultralágy gumik, de Hamilton még mindig vezet, mivel Räikkönen 1:24.464-et ért el, ami bő 2 tizeddel lassabb a Mercedes legjobbjánál. Magnussen közben kicsúszott a kavicságyba pont ott, ahol Verstappen is leamortizálta tegnap a Red Bull padlólemezét.

Origo
07:21

Q1: Az egyik McLaren kiesett

Stoffel Vandoorne nem tudott meglepetést okozni, Fernando Alonsóval ellentétben már a Q1-ben kiesett a McLaren Hondával. Antonio Giovinazzi a továbbjutás határán volt, de elrontotta az utolsó körét, és Marcus Ericsson kiszorította a legjobb 15-ből.

16. Antonio Giovinazzi
17. Kevin Magnussen
18. Stoffel Vandoorne
19. Lance Stroll (+5 hely)
20. Jolyon Palmer

Origo
07:23

Alonso esőért fohászkodik

Megnyugtatták, hogy simán továbbjutott, Räikkönen közben az autó hátuljára panaszkodott, Vandoorne pedig azt mondta, nagyon nehezére esett egy körön jól szerepelni. A végén még Verstappen befért a legjobb 3-ba Hamilton és Räikkönen mögött.

Origo
07:25

Csak Vettel nem használt ultralágy gumit a Q1-ben

Ez később jól jöhet még. Kezdődik a Q2!

Origo
07:29

Feléledt a tévés időmérés

A Q1-ben nem működött, de most már látható az új, igen tanulságos grafika is, amin nem csak a három szektor, hanem rövidebb szakaszokra bontva lehet látni az eredményeket.

Origo
07:31

Két Ferrari üldöz két Mercedest

Kezd komolyra fordulni a csata a Mercedesek és a Ferrarik között. Mindenki ultralágy gumikat használ, de Hamilton használt abroncsokkal kezdte az edzést. Erre a McLaren is felfigyelt.

Bottas vezet 1:23.215-tel, mögötte Hamilton (+0.036), Räikkönen (+0.161), Vettel (+0.243), Ricciardo (+0.774). Verstappen is használt ultralágyakkal kezdett a 6. helyen.

Origo
07:35

Grosjean a forgalomra panaszkodik

Azt mondta, hogy Ericsson és az egyik Red Bull feltartotta. A fedélzeti kamera képe szerint a Red Bull még elég messze volt tőle, de a mérnöke megnyugtatta, hogy jelentették az esetet.

Alonso arra panaszkodik, hogy a motorja nem reagál a gázpedálra az utolsó kanyarnál. Visszaért a bokszba.

Origo
07:37

Az időmérőn nem gyorsul sokat a mezőny

Bottas egyelőre csak 6 tizedet ver a tavalyi 1:23.837-es körre. A mezőny valószínűleg az idén befér az 1:22-es tartományba, de nem ugranak olyan nagyot, mint várták. Vettel új ultralágy gumikkal próbálkozik.

Origo
07:39

Rég volt ennyire szoros az eredmény

Vettel 0.186 másodperccel lassabb volt Bottasnál, és ezzel csak a 4. helyre ért oda. A Q2 még mindig csak a továbbjutásról szól, de az autók mozgásán már látható, hogy most senki sem spórol, Vettel is elkövetett kisebb pontatlanságokat, ami időbe került, különösen a 3-as szektorban a kigyorsításokon.

Origo
07:43

Mindkét Force India kiesett

A túlsúlyos autók nem jutottak be a Q3-ba, és Alonso számára is véget ért az edzés. A rádión azt mondta, ennél többet nem tehet. A 13. helyen zárt, és fél másodperccel maradt le a 10. helyről.

11. Sergio Pérez
12. Nico Hülkenberg
13. Fernando Alonso
14. Esteban Ocon
15. Marcus Ericsson

Origo
07:44

Pérezt feltartotta Massa

A visszajátszás szerint a Williams alaposan akadályozta a Force Indiát. Massa a 7. helyen továbbment, Pérez a 11. pozícióban kiesett. Van esély arra, hogy berendelik őket a sportfelügyelők.

Origo
07:45

Hamilton új gumikkal ment?

A tévés feliratok szerint használt szettet kapott az edzés elején, de a Sky Sports megkérdezte a Pirellit, és ők úgy tudják, hogy a Mercedes új abroncsokon futott már a Q2-ben is. Az eredmények alapján is ez valószínű, de nem lenne meglepő, ha Hamilton kopott gumival is tudná hozni Bottas tempóját.

Origo
07:46

Bottas egyensúlyozott a legjobban

A Q2-ben 1:23.215-tel ő zárt az élen, pedig egyik szektorban sem ő érte el a legjobb részidőt.

Origo
07:48

Rohannak ki a pilóták, fenyeget az eső

Ultralágy gumikkal jön mindenki, Bottas és Vettel az első a pályán, de jönnek a többiek is, mert már van, ahol szemerkél az eső.

Origo
07:50

Räikkönen is esőt jelent

Néhány esőcsepp jelent meg a sisakján, de mérnöke azt mondta a rádión, hogy a zápor még a város másik oldalán van, úgyhogy csak szemerkélés várható.

Origo
07:53

Piros zászló

Ricciardo mért kör nélkül összetörte a Red Bullt, ezzel valószínűleg csak a 10. helyről rajtolhat, ha javítható egyáltalán az autója büntetés nélkül, mert az autó hátulját csúnyán lebontotta.

Origo
07:54

Hamilton nagyot ment a kör végén

A Mercedes pilótája 1:22.496-tal 3 tizedet vert a többiekre, és egyelőre övé az 1. hely. Sebastian Vettel nagy csatát vívott az előtte haladó Bottasszal, és 3 tizeddel ugyan lassabb volt Hamiltonnál, de a finn pilótát 2 ezreddel egyelőre legyőzte. Rajtuk kívül csak Räikkönen ért körbe, ő majdnem 1 másodpercet vesztett Hamilton mögött, és egyelőre a 4. helyezett.

Origo
07:58

Íme az összetört Red Bull

Egy váltócsere simán kinéz Daniel Ricciardónak, ez a 15. rajthelyet jelentené neki. Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, a pilóta túl keményen nyomta a 14-es kanyarban.

Origo
08:00

Megvan, Räikkönen miért volt olyan lassú

"Nagyon elcsesztem a 3-as kanyart" - mondta a rádión. Christian Horner a Sky Sportsnak elárulta, Max Verstappennel is csak a finn pilóta legyőzésére hajtanak, az első három pilóta tempóját ma nem tudják hozni.

Origo
08:01

Újraindult az edzés

Ismét kisütött a nap, úgyhogy nem igyekeznek kifelé a pilóták. Csak egy etap maradt mindenkinek, ez főleg Verstappen, Massa, Grosjean, Kvjat és Sainz számára fontos, nekik még nincs mért körük. Ricciardónak sincs, de neki már nem is lesz.

Origo
08:06

Grosjean másfél másodpercre Hamiltontól

Pontosan ekkora lemaradásra számított a Haas az élmezőnyhöz képest. Bottas most kezdi a mai utolsó mért körét, és nemsokára jönnek a többiek is.

Origo
08:10

Hamiltoné a pole, Vettel indul mellőle

A háromszoros világbajnok 1:22.188-cal a leggyorsabb volt a melbourne-i időmérőn, és megszerezte a pole pozíciót, csapattársa Valtteri Bottas pedig csak a 3. helyet érte el. Sebastian Vettel 0.268 másodperc hátránnyal befurakodott a két Mercedes közé. Räikkönen a 4. lett Verstappen, Grosjean, Massa, Sainz, Kvjat és Ricciardo előtt.

Még több bejegyzés