Társoldalunk:

Hamilton leiskolázta a mezőnyt Melbourne-ben

2017.03.24., 05:54
rendezés

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén a Ferrari volt a Mercedes legkeményebb kihívója, Vettel be is férkőzött Bottas elé, Hamilton azonban a rövid és a hosszú etapokon is vérfagyasztó tempót diktált. Palmer összetörte a Renault-t, ezért megvolt a szezon első megszakítása is.

Lewis Hamiltonnak nem akadt komoly ellenfele az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén, amelyen fél másodpercet vert mindenki másra. Sebastian Vettel ugyan beférkőzött a két Mercedes közé, de a Ferrari nem mutatott olyan átütő erőt, mint a teszteken, és a 4. helyen végző Kimi Räikkönen is elismerte, hogy a napjuk nem volt zökkenőmentes.

Hamilton simán szerezte meg a vezetést - katt a galériához!Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

Hamilton leadta az első figyelmeztető lövést új csapattársának, Valtteri Bottasnak is, akinél a rövid és a hosszú etapokon egész nap fél másodperccel gyorsabbnak tűnt, és aki így először kaphatott valódi ízelítőt a rá váró kihívásról.

A brit klasszis az ultralágy gumikon 1:23.620-as eredményt ért el, máris 1 tizedmásodpercen belül megközelítve Vettel 2011-es körrekordját.

Bottas többször le is sodródott, egyszer pedig majdnem megpördült az edzés során, de 9 ezredmásodperccel így is kikapott a gyorsabbik Ferraritól.

Igaz, a végeredmény nem feltétlenül volt reprezentatív, mert pont akkor lépett érvénybe dupla sárga zászló Felipe Massa Williamsének lerobbanása miatt, amikor az élmezőny tagjai – köztük a Mercedes párosa és Vettel – az időmérő-szimulációjuk első körét teljesítették volna az ultralágy gumikon. Emiatt el kellett venniük a gázt, és mire újra ráléphettek, a gumijaik már nem voltak ideális állapotban. Räikkönen kivétel volt, ő ugyanis később vágott neki az időmérő-szimulációjának.

A Red Bull nem tűnt annyira erősnek, mint délelőtt: Daniel Ricciardo és Max Verstappen a Mercedesek és a Ferrarik mögött végzett, még Vetteltől is 5-8 tizeddel elmaradva. Verstappen azonban a szuperlágy Pirelliken tette meg a legjobb körét, mivel egyszer lesodródott a pályáról, és a „fűnyírás" közben megsérült az autóján a padlólemez, amely javításra szorult, így többé nem tudott kimenni a pályára.

Amikor a csapatok az edzés második felében hosszú etapokat tettek meg, a Mercedes fölénye még meggyőzőbbnek tűnt.

A Toro Rossók ekkor feltűnően gyorsak voltak, és Carlos Sainz a tabellán is 7. lett, megelőzve a Haas versenyzőjét, Romain Grosjeant, valamint Nico Hülkenberget, aki már a Renault-t képviseli.

Sainz és Kvjat a hosszú etapokon különösen jól ment - katt a galériához!Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

A McLarenek ezúttal lerobbanás nélkül túljutottak a napon, és Fernando Alonso a tűrhető 12. helyen, a két Force India között zárt. A Williamsnek viszont gondjai voltak: Massa váltója üresbe kapcsolt, aztán nem reagált, de a brazil versenyző úgy vélte, nem az romlott el, hanem elektromos problémáról volt szó. Kevin Magnussen is csupán 8 kört tudott a pályán tölteni, mert a hűtővíz szivárgása, illetve az abból eredő túlmelegedés a garázsban tartotta az autóját.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
05:53

Az első edzés már lement

A magyar idő szerint hajnali nyitóedzéssel megkezdődött a Forma-1 2017-es idénye Melbourne-ben, ahol szép, napos, bár kissé szeles idő fogadta a csapatokat.

Az hamar kiderült, hogy a Mercedesszel újra számolni kell, ahogy az várható volt. Lewis Hamilton csaknem 6 tizedmásodpercet saját csapattársára, Valtteri Bottasra is, de a Mercedes előnye nem tűnt olyan óriásinak, ha figyelembe vesszük, hogy a mezőnyből egyedül ők vetették be az ultralágy gumikat. A Red Bull a szuperlágyakon is meglepően jó tempót diktált az új aerocsomaggal, míg a Ferrari nem erőltette meg magát: azon az alapon, hogy a még nyers, poros pályán úgysem tanulhatnak sokat, össz-vissz 26 kört tettek meg. Délután a csapatok már megteszik majd az első hosszú etapokat is, úgyhogy több derülhet ki az erőviszonyokról.

Origo
05:58

Kicsit befelhősödött

Ez meglátszik a hőmérsékleten is: bár 23 fok van, az aszfalt hűvösebb, mint délelőtt volt, csak 28 fokos egyelőre. Az Albert Parkban egyébként rögtön megmutatkozott az új autók tempója. Hamilton 1:24.220-as ideje 5,5 másodperccel volt jobb, mint amivel tavaly nyerte ugyanezt az edzést, igaz, a Pirelli most először elhozta Melbourne-be az ultralágy gumikat is. Vettel 1:23.529-es körrekordja szinte biztosan jócskán megdől a hétvégén.

Origo
06:01

Zöld zászló!

És Grosjean máris kihajt a pályára a Haasszal, aztán követi csapattársa, Kevin Magnussen is. Mindketten a szuperlágy gumikat használják, ez a skála közepén van itt.

Origo
06:04

Vettel a bokszban beszélget

Úgy tűnik, egyelőre most sem siet ki a pályára. Délelőtt alig volt kint, nem sok derült ki a Ferrari tempójáról. Alonso sincs még a pilótafülkében. A McLaren az első edzésen nem váltotta meg a világot, de legalább nem robbant le, és a versenyzői megtettek 32 kört. Alonso a tisztességes 14. helyen végzett, igaz, 2,9 mp-vel elmaradva Hamiltontól. Az autója most bakon áll, és szerelik, akárcsak Verstappen Red Bullját.

Origo
06:05

Megvannak az első mért körök

Grosjean 1:26.912-vel vezet. Kihajtott a pályára Vandoorne is, aki délelőtt utolsó lett a McLarennel, de az autóján sokáig dolgoztak.

Origo
06:08

Egyre nagyobb a forgalom

Stroll, Kvjat, Ricciardo és Ocon is aktivizálta magát, úgyhogy a két Haasszal és Vandoorne-nal együtt most heten vannak kint. Grosjean pár másodpercre fűnyíróvá változtatta az autóját egy elfékezés után. Az F1-et egyes szolgáltatók az idéntől már UHD felbontásban közvetítik, ez a jelenet jól mutathatott!

Origo
06:10

Magnussent behívják a bokszba

Fékproblémák? A Haas a télen is tovább küszködött velük. Ricciardo a lágy gumikon 1:27.025-tel kezdett, ami a 2. helyre elég Grosjean mögött. Hamilton is megjelent a pályán.

Origo
06:11

Massa az élre áll

A szuperlágyakon 1:26.367-es kört futott, 24 ezredet verve Kvjatra, aki viszont a lágyakon volt. Csakhogy érkezik Hamilton...

Origo
06:12

Hamilton gyors körrel kezd

Előtte már ment egy lassút, most 1:25.283-as időt ért el, pedig a lágy gumik vannak a Mercedesén. Bottas gyorsabb körön van, de a szuperlágy Pirelliken...

Origo
06:14

Már Bottas a leggyorsabb

De 1:25.149-es idejével a szuperlágyakon is alig 0,134 mp-t vert Hamiltonra.

Origo
06:15

Räikkönen az élre áll

Ő is a szuperlágy gumikat kapta meg az első etapjához, és Bottasnál 62 ezreddel hamarabb ért körbe az Albert Parkban. Vettel ugyanezeken a gumikon érkezik.

Origo
06:17

Vettelt feltartják

A második szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, de az utolsóban beragadt Hamilton mögé, aki épp egy lassabb kört ment. Räikkönennek viszont Stroll-lal akadt egy félreértése: feltartotta a Williams újoncát, mert a rádión azt mondták neki, lassú körön van, pedig nyomta a gázt. Hamilton közben javított, és már a 2., 9 ezreddel Räikkönen mögött.

Origo
06:19

Már csak ketten nem voltak kint

Alonso McLarenjét és Verstappen Red Bullját szerelik. Vettel közben a szuperlágy Pirelliken 1:24.926-tal az élre ugrott, míg Räikkönennek a mérnöke azt mondta a rádión, "gőzöm sincs, Stroll mit művelt az előbb, mer ta kör végén mégis bement a bokszba."

Origo
06:21

A sorrend

20 perc után így állunk: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Sainz, Massa, Kvjat, Pérez, Grosjean, Ericsson, Ricciardo, Magnussen, Hüllkenberg, Plamer, Ocon, Vandoorne, Stroll, Wehrlein.

Origo
06:23

Verstappen a pályán

A Red Bull javítását befejezték, a szuperlágy gumikon küldték ki a pályára. Hamarosan Alonso McLarenjével is végeznek. Sőt, e pillanatban ő is megjelent!

Origo
06:24

Baleset!

Upsz: Palmer Renault-ja alaposan összetörve áll a célegyenes elején. Piros zászló...

Origo
06:27

A Renault rendesen összetört

A célegyenesre ráfordító jobbosban röviddel a bekormányzás után megforgott, és a bal oldali gumifalba csapódott. Túl korán adott gázt? Kicsit furcsa baleset volt, de a kár jelentős: az RS17 hátsó szárnya letört, és a bal hátsó futóműve is megroggyant. Ezzel Palmer ma már aligha tér vissza a pályára.

Origo
06:30

Így néz ki a Renault

Pedig Palmer az eddigi legjobb körében járt egyébként. A garázsba visszatérve rögtön a számítógéphez sietett, hogy a telemetrián megnézze, ő hibázott-e. Egyelőre nem tudhatjuk, mert az autó fara nem a terhelésváltásnál, de úgy tűnt, még a kigyorsítás előtt tört ki.

Origo
06:32

Palmer nem véletlenül dühös

Prost rosszallóan ingatta a fejét a balesetet látva, és itt van a helyszínen a nagyfőnök, Jerome Stroll is. Közben újraindult az edzés, még 58 perc van hátra. A Renault-t tréleren visszaszállítják a bokszba.

Origo
06:33

Verstappen az első a pályán

Ő nem sokkal a megszakítás előtt ment ki először, úgyhogy van mit behoznia. Vettel és Grosjean az ultralágyakon követi, vagyis alighanem megkezdődnek az időmérő-szimulációk. Kiderül, mit tud a Ferrari?

Origo
06:36

Massa Williamse lerobbant

Úgy tűnik, a váltója beragadt üresbe, úgyhogy le kellett parkolnia a Williamst a 11-es kanyarnál. Ott sárga zászlók vannak, ami kicsit lassítani fogja az időmérő-szimulációkat.

Origo
06:39

Mindenki elveszi a gázt

Az első szektorban Hamilton és Bottas 1-2 tizeddel gyorsabb volt az ultralágyakon Vettelnél, de aztán mindannyiuknak lassítaniuk kellett a dupla sárga zászlók miatt. Most újra próbálkozhatnak, mert a Williamst kitolták a pályáról, viszont Grosjean sodródott le az imént. Verstappen, még a szuperlágyakon, 87 ezreddel megközelítette Vettelt, így már ő a 2.

Origo
06:42

Hamilton az élre ugrik

1:23.620-as kört ment a Mercedesszel, viszont Vettel gyorsabb volt Bottasnál. A Mercedesekkel ellentétben ő az első szektorban nem javított a korábbi részidején, de összességében 0,547 mp-vel elmaradt Hamiltontól. Bottas megint majdnem 6 tizeddel volt lassab ba csapattársánál. Vajon tud ennél többet is? Lehet, hogy sokkolni fogja Hamilton tempója.

Origo
06:43

Räikkönen füvet nyír

Ő tiszta körülmények között teljesítette volna az első körét az ultralágyakon, csakhogy elrontotta az első kanyart, és kicsit kisodródott. Most újra próbálkozik...

Origo
06:45

Räikkönen csak 4.

A második körét zavartalanul tudta befejezni, de 4 tizeddel lassabb volt Vettelnél, úgyhogy csak a 4. helyen áll. Ricciardo most hajtott ki a bokszból az ultralágyakon.

Origo
06:47

A Mercedes iszonyú gyors

Martin Brundle a 11-es kanyar mellől figyel, és azt mondta, "ha ilyen gyorsan kellene átmennem ezen a kanyaron, eleredne az orrom vére is." Vandoorne közben megelőzte Alonsót, és a 15. helyen áll, de ehhez az ultralágy gumikra volt szüksége.

Origo
06:49

Räikkönen javít

Ez már az 5. köre az ultralágyakon, az első két szektorban mégis egyéni legjobb részidőt ért el, bár összességében csak pár századot faragott le az előző eredményéből. A Ferrarik egy körrel többet töltöttek a pályán az időmérő-szimulációjuk során, mint a Mercedesek. Ricciardo is megtette  az első körét az ultralágyakon, de csak 5. lett. Hamiltontól 1 másodpercre, Vetteltől félre van.

Origo
06:52

Verstappen kisodródik

Elég rendesen lement a rázókövön túlra, a Red Bull a füvön és a kavicságyon pattogott át. Közben úgy tűnik, a Mercedesek hozzá is látnak a versenyszimulációjukhoz, mégpedig az ultralágy gumikon.

Origo
06:53

A sorrend

Bő 50 perc után így állunk: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Sainz, Grosjean, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Ocon, Massa, Ericsson, Stroll. Hamilton épp a rajtolást gyakorolta.

Origo
06:59

Ross Brawn a Mercedesnél cseveg

Az F1 új sportszakmai főnöke nem vesztegeti az idejét: Toto Wolff-fal és Niki Laudával beszélget a Mercedes bokszában. Közben Sainz, Grosjean és Hülkenberg is nekilátott a hosszú etapjának, Vettel pedig készül rá. A Renault versenyzője a lágy gumikat használja, a többiek az ultralágyakat.

Origo
07:02

Alonso már a 12.

Az ultralágy gumikon 1:26.000-ra faragta le az idejét, ezzel beférkőzött a Force Indiák közé. Nem is rossz. Hamilton azonban a hosszú etapja elején is 1:27.5-öt tudott - amúgy gyakorlatilag minden körben fél másodpercet ver Bottasra, ami nem túl jó ómen az ifjú finn számára.

Origo
07:08

Vettel a szuperlágyakon

Ő a többséggel ellentétben ezen a keveréken teljesíti az első hosszú etapját, és egyelőre 6-8 tizeddel lassabb körönként, mint a Mercedesek, bár eléggé küszködik a forgalommal. A Red Bullok és a McLarenek még nem kezdték el a versenyszimulációikat.

Origo
07:14

Bottas kereket cserélt

Befejezte az ultralágyas etapját, és ő is a szuperlágyakra váltott. Az előbb majdnem megpördült, de megfogta valahogy. Most óriási a forgalom odakint, 16-an vannak a pályán. A Ferrari megosztja a a gumikat a pilótái között, Räikkönen az ultralágy Pirelliken kezdett.

Origo
07:18

Hamilton brutálisan gyors volt

Több 1:27-es kört is ment az ultralágy gumikon, ami a többi csapatnak nem igazán jött össze, bár Sainz a szuperlágyakon is ment egy 1:27.9-et az előbb. A hosszú etapon egyelőre sem Bottas, sem Ricciardo és a Ferrarik nem tudták tartani a lépést Hamiltonnal.

Origo
07:23

Bója a pályán

Emiatt sárga zászló is volt, valaki nyilván eltalálta kanyarodás közben. Hamilton már 24 kört tett meg a jelenlegi szett ultralágyon, és még a legutóbbit is 1:28.372 alatt teljesítette, aztán bement a bokszba. Most négyen is a lágy Pirelliken köröznek - a csapatok még nyilván nem biztosak a vasárnapi stratégiában. A tavalyi adatok az új autókkal nem sokat érnek.

Origo
07:28

Ericsson kicsúszott

A Sauber a kavicságyban ragadt, VSC fázist rendeltek el. Hamilton előzőleg a lágy gumikon folytatta a versenyszimulációját, mégpedig azokon is egy újabb 1:27-es körrel. Veszélyes! A Mercedesnek a hosszú etapokon egyelőre senki nem ér a nyomába. Érdekes módon még a Toro Rosso tempója feltűnően jó, a Ferrari és a Red Bull egyelőre nem mutat túl meggyőző formát.

Origo
07:30

A Red Bullnak csak egy autója van

Verstappenét az időmérő-szimulációja óta javítják, úgyhogy ő nem tudott részt venni a hosszú etapokban. A Red Bullnak így nem lesz túl sok adata a gumikról, ez hátrányt jelenthet.

Origo
07:36

Az edzésnek vége

Hamilton nyert Vettel és Bottas előtt, de a hosszú etapokon még nagyobb volt az előnye, mint a rövideken, a Mercedes tehát megint feladta a leckét a többieknek. Köszönjük a figyelmet! Nemsokára jelentkezünk az eredményekkel és az összefoglalóval, délután pedig a köridők részletes elemzésével is. Szép napot!

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: