Bottas új rekorddal zárt az élen, Räikkönen kicsúszott

Események

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt
BOTTAS Valtteri (fin) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during Formula 1 winter tests 2017 at Barcelona, Spain from March 7 to 10 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az előszezon hatodik tesztnapján a Mercedes és a Williams is új mércét állított fel Barcelonában, a Ferrarinak viszont az idén először nem volt zökkenőmentes napja. A Red Bullban motort kellett cserélni, az pedig már nem is hír, hogy a McLaren tovább szenvedett.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül120 bejegyzés

A megszokottnál hűvösebb időjárás miatt lassan indult az F1-es teszt keddi napja: a reggel mindössze 13 fokos aszfalton sokáig kellett várni reprezentatív időkre, és az ebédszünetig csak a Mercedes és a Williams ment igazán gyorsan Barcelonában. Féltávnál Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, új tesztrekordot ért el 1:19.310-zel.

Bottas autóján az ultralágy gumik működtek, ahogy üldözője, Felipe Massa is ezeket használta. A Williams versenyzője a délelőtt folyamán egyszer kicsúszott a 13-as kanyarban, de ő és az autója is épségben megúszta a hibát, és később 1:19.420-ig jutott, ami esetükben is egyéni rekord, és mindössze 0,11 másodperccel lassabb Bottas körénél.

Bottas volt a leggyorsabb - galériával Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Jobban éreztem magam az autóban, miután változtattunk rajta – mondta Bottas. – Sokat fejlődünk, minden alkalommal egyre otthonosabban érzem magam az autóban. Ma a rövid etapokra összpontosítottunk, délelőtt sok aero tesztet végeztünk a fejlesztések miatt, és úgy tűnik, minden jó irányba megy, de még a maradék két tesztnapból is mindent ki kell hoznunk. A leggyorsabb körök nem számítanak, csak az, hogy amikor Melbourne-be érünk, hol is tartunk valójában.”

A Williamsnél ezúttal Massa és Lance Stroll is jól szerepelt.

„Délelőtt Felipe vezetett, és először próbáltuk ki a szuperlágy gumikat, úgyhogy van némi átnézendő adatunk. Délután Lance ült vissza az autóba, és jó munkát végzett. Ő korábban még soha sem próbálta ki a szuperlágy abroncsokat, de a pálya akkori állapotát is figyelembe véve jól megszokta őket. Mindent összevetve tiszta napot zárunk, 122 kört tettünk meg” – összegzett Rod Nelson, a Williams vezető tesztmérnöke.

Massa megint kitett magáért - galériával Forrás: DPPI/Florent Gooden

Látványosan indult a Ferrari délelőttje, mert annyi aerodinamikai mérőkeretet, antennát és kábelt aggattak az autóra, hogy az már groteszk látványt nyújtott. Erre azért volt szükség, mert éjszaka új fejlesztések érkeztek az autóhoz, alaposan átalakították az oldaldobozok előtti oldallégterelőket, és további, kisebb újításokat is bevetettek.

Räikkönen mindössze 39 kört tett meg a délelőtt során,

mert valamilyen folyadékrendszer működése aggodalmat okozott a Ferrarinál. A 2007-es világbajnok az ebéd előtt nem sokkal tért vissza a pályára, és a 3. helyre jött fel, lágy gumival a legjobb kört futva. Mögötte Max Verstappen zárt, ő mindössze 34 körig jutott az ebédig, és az utolsó órában már nem lépett pályára.

Nem nyer szépségdíjat a mérőeszközökkel teleaggatott Ferrari - galériával Forrás: DPPI/Florent Gooden

A középmezőnyben az ebédszünetig nem alakult ki váratlan fejlemény, és zavar sem lépett fel, a piros zászlók sem kerültek elő. Említésre méltó, hogy Pascal Wehrlein a délelőtt majdnem egy újabb versenytávot levezetett (bár eleinte csak 1-1 körös részletekben), és megelőzte Fernando Alonsót, aki a délelőtt csak az utolsó lett, és csak 27 kört tette meg.

Räikkönen besokallt, Hamilton feltűnést keltett

Délután sem indult nagyobb lendülettel a mezőny, mint az első négy órában, bő negyedóráig semmilyen mozgás nem volt a pályán, de később Lewis Hamilton, Lance Stroll és egy ebédidőben végrehajtott motorcsere után Max Verstappen alaposan belehúzott, és sorra futották a hosszú etapokat. A Red Bull pilótája összesen 102 kört tett meg, Sergio Pérez pedig alig kevesebbet.

de igen zaklatott napunk volt a piros zászlók miatt, és ezért nem is tudtuk befejezni a programunkat. Fontos volt a délutáni hosszú etap, hogy ráérezzünk a gumik teljesítményére. A gyenge kopás élvezetesebbé teszi a vezetést, kell még óvni őket, de keményebben lehet nyomni, mint az elmúlt években” – összegzett Pérez.

Pérez 100 kört futott szerdán - galériával Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Mercedes futásteljesítményével most sem vetekedhettek. Bottas délelőtti 70 körét Hamilton további 79-cel növelte, ráadásul teljesített egy 20 körös etapot ultralágy gumikkal. Ez még a Pirelli figyelmét is felkeltette, hiszen a lehető leglágyabb keverékkel ez jóval hosszabb táv, mint amit eredetileg terveztek, és

előre vetíti az egykiállásos versenyek megszaporodását.

„Elég jó nap volt, kellemes és sima, gondok nélkül. Még rengeteg teendőnk van, de mindent összevetve ismét eredményes napja volt a csapatnak. Az F1 mindig élvezetes, az autók is mindig lenyűgözőek, de ez a mostani gyorsabb, és nagyobb kihívás mindent kihozni belőle” – lelkesedett Hamilton, aki Bottashoz hasonlóan rövidebb és hosszabb etapokat is teljesített, valamint már az első nagydíjak beállításaival is foglalkozott.

Verstappennek akadtak gondjai, de így is 100 kör fölé jutott - galériával Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az Ezüstnyíl tehát egyszerre volt gyors és állóképes szerdán, ez viszont a Ferrarira ma nem volt igaz. Räikkönen délelőtt két órát veszített műszaki hiba miatt, majd délután is alig növelte a körszámát, és idejekorán be is fejezte a tesztnapot, mert a 3-as kanyarban besokallt, megpördült, és a fal fogta meg a Ferrarit. Nem esett nagyot, de már nem tért vissza a pályára, és ma csak 53 kört tett meg.

Räikkönen okozta a nap első piros zászlós szakaszát,

de a teszt végén akadt még alkalom a pihenésre. Verstappen Red Bullja a balszerencsés 13-as kanyarban állt meg, néhány perccel az újraindítás – és egyben a leintés – előtt pedig Marcus Ericsson alatt adta fel a Sauber a mai 106. körében.

„Akadt némi üresjárat, de délután majdnem egy teljes versenytávot teljesítettünk, ez jól jött" – mondta Verstappen, aki biztos abban, hogy az autó gyermekbetegségeit orvosolni lehet. Elismerte, unta magát a hosszú etap során, mert nem volt kivel versenyezni. Guillaume Rocquelin, a Red Bull vezető versenymérnöke szerint a rendellenességeket láttak az adatokban, és elővigyázatosságból cserélték ki a motort, hogy Verstappen biztosan teljesíteni tudja a délutáni szimulációt. Ez majdnem sikerült is.

Alonso szerint a Honda motor nem megbízható és nem is erős - galériával Forrás: AFP/Josep Lago

A délelőtti sorrend érdemben csak Stroll és Hamilton előrelépései miatt változott, de a hosszú etapok miatt ők is jóval lassabbak voltak, mint csapattársaik, akik délelőtt vezethették az autóikat. A szerdai nap során mindenki hosszabb etapokat futott, és Hamilton példáján látható, hogy

még az ultralágy gumik esetében sem csak a nyers tempó optimalizálásával foglalkoztak.

Barcelonában két nap maradt az autók felkészítésére a melbourne-i idénynyitó előtt, 16 óra időtartamot tölthetnek még a pályán a résztvevők, mielőtt csomagolni kezdenek, és elindulnak az ötödik kontinensre.

Alonso gúnyt űzött a Hondából

Szerdán is csak az ellenfelek futásteljesítményének töredékét tudta megtenni a McLaren, és Alonso ezúttal már nem fukarkodott a kritikákkal. Elmondása szerint a McLaren nincs nagyon lemaradva a karosszéria fejlesztése terén, egy gondjuk van csupán, az erőforrás. „Nincs megbízhatóság, és nincs teljesítmény. Minden egyenesben 30 km/órával lassabbak vagyunk.”

Alonso úgy vélte, a helyzet nem olyan rossz, mint 2015-ben volt, és az együttműködés jelentőségét hangsúlyozta, de azonnali válaszreakciót vár mindenkitől. A nyitónapon tapasztalt olajteknő meghibásodást „amatőr problémának” nevezte, és azt mondta, a többiekhez képest még csak a második tesztnapnál járnak, de bizonyos szintre így is fel tudnak készülni a melbourne-i futam előtt.