Massa jó idővel nyerte a tesztnapot

Események

Forma-1, Felipe Massa, Williams, teszt
Vágólapra másolva!
A Williams gyorsabb volt a szuperlágy gumikon, mint a Red Bull az ultralágyakon. A Ferrari rendületlenül rótta tovább a köröket a lágyakon, a McLarenben és a Renault-ban megint motort kellett cserélni a második tesztciklus nyitónapján.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Felipe Massa volt a leggyorsabb, és ő tette meg a legtöbb kört is Barcelonában, ahol kedden a 2017-es előszezon második tesztciklusának nyitónapjával folytatódott a csapatok felkészülése a Forma-1 közelgő idényére. A múlt héthez hasonlóan az évszaknak megfelelően tökéletes időjárási körülmények fogadták az istállókat: végig sütött a nap, és az aszfalt hőmérséklete kora délután a 34 fokot is elérte, ami már a gumik szempontjából is elfogadható.

Massa érte el a legjobb időt kedden - a galériához kattintson! Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Williamsnek óriási szüksége volt egy eredményes tesztnapra, miután a múlt héten másfelet elvesztegettek az újonc Lance Stroll kicsúszásai miatt. Ma a veterán Massát állították csatasorba, és biztosan nem bánták meg: 168 kört, azaz 782 km-t – két és fél versenytávot – teljesített mindenfajta fennakadás nélkül a nap folyamán.

A legjobb, még késő délelőtt jegyzett 1:19.726-os ideje mindössze 21 ezreddel maradt el Valtteri Bottas múlt heti rekordjától,

ráadásul az eggyel keményebb, szuperlágy keverékű gumikkal állította be – igaz, egy egészen rövid etapon, tehát valószínűleg alacsony üzemanyagszinttel.

„Rengeteg kört tettem meg, kicsit érzem is a fáradtságot, de minden oké. Jó formában vagyok a szezon kezdetéhez – állította Massa, aki úgy véli, a Williams a látványos köridők ellenére nincs a Mercedes szintjén. – Már az is szép eredmény lesz, ha dobogós helyekért harcolhatunk. Majd Ausztráliában kiderül, hogy állunk valójában."

Végre mutatott valamit a tempójából a Red Bull is. Daniel Ricciardo már a lágy gumikkal is az élmezőnyben tanyázott, aztán az ultralágyra váltva 1:19.900-as eredményt ért el, mindössze 0,174 másodperccel Massa mögött. Ezen délután, amikor a hosszabb etapokra koncentrált, nem javított. A Red Bull vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin elárulta, hogy a csapat tulajdonképpen egy nagydíj pénteki edzésnapjához hasonló programot bonyolított le.

A Red Bull RB13 aerodinamikai áramlásmérő kerettel felszerelve - katt a galériához! Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Ma el tudtunk kezdeni a teljesítményre koncentrálni kissé. Kipróbáltuk a puhább keverékeket, s bár a legjobb körömet az ultralággyal futottam, nem voltam sokkal gyorsabb vele, mint a lággyal. Ebből szerintem tanultunk valamit – emlékeztetett Ricciardo, aki a határokat keresve párszor lesodródott a pályáról, ezért az autója apróbb kozmetikai javításokra szorult. – Összességében elégedett voltam azzal, amit délelőtt elértünk. A múlt héthez képest kezd életre kelni az autónk." Az ausztrál ugyanakkor hozzátette, hogy a Ferrari és a Mercedes még előttük jár.

A Williamshez és a Red Bullhoz hasonlóan a Ferrari is ma érte el az eddigi legjobb időeredményét a teszt öt napja során.

Sebastian Vettel csupán 46 ezredet vert saját, múlt szerdai idejére, és szűk 2 tizeddel elmaradt Massától, csakhogy ő egész nap az egy fokozattal keményebb (azaz a lágy) Pirelliket nyúzta, és egy hosszabb etapban regisztrálta ezt az időt, amelyhez hasonlót egyébként több körben is futott a délután folyamán. A Ferrari ismét ellenállt a kísértésnek, hogy bevesse a lágyabb keverékeket, amelyek a gumigyilkos Barcelonában úgysem érnek annyit, mint máshol, és a Williamsszel azonos számú, 168 kört tettek meg.

A Mercedes nem hősködik

Közben a Mercedes, akárcsak múlt csütörtökön, diszkréten meghúzódott a háttérben. A délelőtt vezető Lewis Hamilton a 4., az őt délután leváltó Valtteri Bottas pedig az 5. helyen végzett, ráadásul a W08 padlólemezét délelőtt javítani kellett, ezért együtt is „csak" 135 kört tudtak a pályán tölteni. Hamilton az ebédszünetben nyilatkozva kijelentette, hogy szerinte

az eddig látottak alapján nem a Mercedest, hanem a Ferrarit kell a 2017-es szezon favoritjának tekinteni.

„Nem vehetjük le róluk a szemünket, mert pazar munkát végeztek – mondta. – És úgy tűnik, a Red Bull is elég erős."

A Mercedes ma sem volt kiugróan gyors - a galériához kattintson! Forrás: DPPI/Florent Gooden

Hamilton az idők alapján úgy látja, jelenleg Ferrari-Mercedes-Red Bull az erősorrend az élen. „Ma délelőtt nem éreztem túl jól magam a pályán, de akadtak kisebb gondjaink a gumik hőmérsékletével, és megsérült a padlólemez is. Ezért áldoztam fel a délelőttöm egy részét, hogy a csapat biztosan végezzen a javítással, mire Valtteri sorra kerül – magyarázta a háromszoros világbajnok, aki elismerte, hogy a tesztelést szívesen kihagyná. A legjobb idejét ma ő és Bottas is a lágy gumikon érte el.

A középmezőnyt ezúttal a Force India vezette. Esteban Ocon 142 kört tett meg, és közben semmilyen hibát nem vétett, úgyhogy elégedett volt a napjával. „Megtettünk hosszú etapokat, és olyanokat is, amelyekben a teljesítményre koncentráltunk. Ezek nagyon érdekesek voltak: a kasztnival és a gumikkal is foglalkoztunk, sőt sikerült időt szakítanunk az aerodinamikával és a motorokkal kapcsolatos munkára is – árulta el Ocon, aki szuperlágy gumikon érte el a legjobb idejét. – Érzékelem a fejlődést a múlt héthez képest: minden alkalommal, amikor kimegyünk a pályára, kipróbálunk valami újat, és szerintem a helyes irányba haladunk."

A 7. helyen Nico Hülkenberg végzett,

a Renault-nak azonban nem volt igazán jó napja, mert egy állítólagos „szenzorhiba" miatt megint motort kellett cserélniük

azt követően, hogy a délelőtt vezető Jolyon Palmer alatt a bokszba megérkezve alig 15 kör után megállt az RS17. Hülkenberg délután teljesíteni tudott 57 kört, de így is a Renault töltötte a legkevesebbet a pályán ma. A német versenyző ennek ellenére nem keseredett el, és méltatta az új Pirelli gumikat.

– mondta. – És nagyon gyorsan is lehet menni velük!"

Kvjat, a nyomában Oconnal - a galériához kattintson! Forrás: DPPI/Florent Gooden

A 8. legjobb időt Kevin Magnussen érte el a Haasszal, majd a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat következett a tabellán. Akárcsak a Williamsnek, az ő csapatának is égető szüksége volt egy sima napra, miután a múlt héten ők tették meg a legkevesebb kört, és az orosz pilóta eredményesnek érezte a keddi munkájukat. Délelőtt az aerodinamikai és mechanikai beállításokkal foglalkozott, majd kipróbált néhány új alkatrészt, délután pedig a kerékcseréket is gyakorolta a Toro Rosso.

McLaren: Folytatódik a rémálom

Ha a McLarennél azt hitték, túl vannak a nehezén, csalódniuk kellett, mert folytatódtak a gondok a Honda új motorjával, amelyet öt tesztnap alatt már harmadszor kellett kicserélni.

Múlt hétfőn az olajteknő konstrukciós hibájára derült fény, másnap valószínűleg a szelepekkel volt gond, ma pedig elektromos problémáik voltak.

A csapat sportigazgatója, Eric Boullier elárulta, hogy a három hibajelenség közül kettő valószínűleg összefügg, de elismerte, hogy ez az elhúzódó kálvária „a végletekig" próbára teszi a McLaren és a Honda kapcsolatát.

Vandoorne végül a motorcsere ellenére is 80 kört tett meg a McLarennel - katt a galériához! Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Ez az F1, itt muszáj teljesíteni, a nyomás tehát hatalmas – mondta. – Nem nyúlhatunk mellé. Nekünk is a lehető legjobb autót kell megépítenünk, vagyis ez mindkét félre érvényes." Stoffel Vandoorne délelőtt 34 kört tett meg a kevesebb, mint négy óra alatt lebonyolított motorcseréig, majd azt követően, délután további 46-ot. Közben aerodinamikai teszteket végzett, és már a Melbourne-ben várható körülményekre is készült a McLarennel. 1:22.537-es idejét, amely 2,8 másodperccel maradt el Massáétól, a lágy gumikon érte el.

A leglassabbak a Sauber versenyzői voltak. A svájci istállónál ma délelőtt állt munkába a múlt hetet nyaksérülés miatt kihagyó Pascal Wehrlein, akit délután Marcus Ericsson váltott a pilótafülkében, de egy héttel ezelőtti egyéni legjobbjától ő is 1,8 másodperccel elmaradt.

A tesztelés Barcelonában péntekig folytatódik.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!