Elképesztő körrekorddal Hamiltoné az austini pole

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes , USA Nagydíj
Vágólapra másolva!
Egyedül neki sikerült 1:35 alá vinnie a köridőt, ezzel 6 tizedet vert az eddigi pályacsúcsra az USA Nagydíj időmérőjének döntőjében. Rosberg a pálya második és harmadik szektorában gyorsabb volt nála, mégis kikapott 2 tizeddel. A Mercedesek mögé a Red Bullok, aztán nagy hátránnyal a Ferrarik sorakoztak fel.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Hiába volt biztató a Red Bullok tempója az USA Nagydíj szabadedzésein, az időmérőn esélyük sem volt harcba szállni a Mercedesekkel. Lewis Hamilton az első pole pozícióját szerezte meg Austinban, miután a Q3-ban mindkét körében gyorsabb volt Nico Rosbergnél, Daniel Ricciardo pedig több mint fél másodperces lemaradással végzett a 3. helyen.

Hamilton pole pozíciós ideje ráadásul óriási pályacsúcs is, az 1:34.999-es körrel mintegy 6 tizeddel gyorsabb volt az eddigi rekordnál. A brit az időmérő után elmondta, a jó szereplés egyik oka az volt, hogy az utóbbi évekkel ellentétben

ezúttal sikerült rendesen bevennie a trükkös 1-es kanyart.

"Az elmúlt években ez volt a gyenge pontom ezen a pályán, de most sikerült eltalálnom azt a kanyart is - magyarázta. "Sokáig próbálkoztam, és most végre megszereztem a pole-t ezen a pályán is, ez nagyszerű érzés. Külön köszönöm a szurkolóknak a biztatást, még hallottam is a hangjukat a célegyenesben."

Rosberg sem volt különösebben elégedetlen a teljesítményével, és bízik benne, hogy a 2. helyről indulva is a győzelemért harcolhat vasárnap. "Semmilyen konkrét problémám nem volt, csak az első szektorban nem voltam olyan gyors, mint a másik kettőben. Úgy éreztem, jól sikerült az utolsó köröm, ezért kicsit csalódott voltam, amikor megláttam Lewis idejét - nyilatkozta a német, aki több mint 2 tizeddel kapott ki Hamiltontól.

Hamilton az első szektorban volt sokkal gyorsabb Rosbergnél Forrás: AFP/2016 Getty Images/Clive Mason

A két Mercedes egyébként a Q2-ben a lágy gumikon teljesítette a leggyorsabb körét, ezért a vasárnapi futamot is ezeken az abroncsokon kell megkezdeniük. Rajtuk kívül még Max Verstappen választotta ezt a taktikát az élmezőnyből, az edzést a 3. helyen záró Daniel Ricciardo viszont a szuperlágyakon fog rajtolni.

"Nem aggódom, eleve arra számítottunk, hogy a Mercedes gyorsabb lesz az időmérőn - mondta Ricciardo, aki a Red Bull versenytempójában bízik, és szeretne harca szállni a Mercedesekkel a futamon.

ezért rögtön a futam elején megpróbálok előrébb kerülni."

A Ferrarinál nem értik, mi a baj

Verstappen több mint 2 tizeddel kikapott Ricciardótól, és elismerte, "nem volt fantasztikus" az utolsó köre. Hozzátette, ő maga döntött úgy, hogy vasárnap a lágy gumikon szeretne rajtolni, mert a szabadedzések tapasztalatai alapján ezt érezte a jobb választásnak. A szuzukai feltámadás után

a Ferrarinak még a Red Bull ellen sem volt esélye az időmérőn,

Kimi Räikkönen 4 tizeddel maradt el Verstappen mögött az 5. helyen, Vettel pedig további 2 tizedes hátránnyal követte őket. "Igazából nem tudom, miért ekkora a lemaradásunk, mert nem éreztem olyan rossznak az autómat - nyilatkozta csalódottan a német.

Nico Hülkenberg remek formában vezet Austinban, a három élcsapat mögött most ő futotta meg a legjobb időt. Csapattársa viszont csalódott lehet az időmérő után, Sergio Pérez meglepetésre nem tudott bekerülni a Q3-ba, csak a 11. helyről rajtolhat. A legjobb tíz között végzett viszont a két Williams, valamint Carlos Sainz is a Toro Rossóval.

A McLarenek közül Jenson Button már a Q1-ben búcsúzott,

miután az utolsó körében forgalomba került, leginkább Jolyon Palmer tartotta fel a Renault-val. A brit bosszús volt, mert úgy érezte, sokkal jobb helyen is végezhetett volna. "Tegnap a 8., ma délelőtt a 9. helyen végeztünk, de most megint rosszul időzítettünk, az utolsó szektorban 4 autót értünk utol" - kesergett. Csapattársa, Fernando Alonso a második szakaszba még bejutott, de ott csak a 12. helyen végzett.

Nem sikerült jól az első hazai nagydíját teljesítő Haas időmérője sem, Romain Grosjean az első etapban búcsúzott, Esteban Gutiérrez pedig 14. lett. A leggyengébben ezúttal is a Manor szerepelt, de Pascal Wehrleinnek sikerült megelőznie az autójával küszködő Felipe Nasrt.