Társoldalunk:

Körrekorddal Hamiltoné a malajziai pole, Rosberg alig verte Verstappent

2016.10.01., 10:45
rendezés

A címvédő elsőségét senki nem veszélyeztette, a hibázó Rosberg is alaposan lemaradt mögötte a 2. helyen. A Red Bullok a második rajtsort bérelték ki, a Ferrari ezúttal sem tudott beleszólni a legjobb pozíciókért zajló küzdelembe.

Lewis Hamilton folytatta remek malajziai szereplését, és körrekordot futva biztosította be magának a pole pozíciót a vasárnapi versenyre. Hamilton 1:32.850-et ért el, és 0,414 másodperccel bizonyult gyorsabbnak csapattársánál, Nico Rosbergnél. Hamilton végig a legjobb volt az időmérőn, de elrontotta az utolsó körét, így kisebb szerencse is kellett ahhoz, hogy az övé legyen az 1. rajtkocka.

Rosberg ezúttal lassabb is volt nála, és többet is hibázott. Az első Q3-as körében kiszélesítette a pályát, a második alkalommal pedig az idei évre megváltoztatott utolsó hajtűkanyarban állt keresztbe az autója, így a 2. kockának is örülhet, mert az első etap után még csak az 5. helyen szerénykedett Hamilton, a két Red Bull és Kimi Räikkönen mögött.

Hamilton az 57. pole pozícióját szerezte - még több kép a galériában!Forrás: AFP/Manan Vatsyayana

Az is mutatta, hogy milyen gyenge volt az első próbálkozása, hogy ellenfelei ideiglenesen befértek elé, a Red Bull és a Ferrari ugyanis egy pillanatig sem volt önerőből képes az első soros rajthelyek elérésére. A Scuderia a Q1-ben közepes gumikkal próbálkozott, de túl lassúak voltak, és ők is kénytelenek voltak feltenni a lágy abroncsokat, utána pedig a Red Bullok is megizzasztották őket.

A Q2-ben Räikkönen és Sebastian Vettel még meg tudta közelíteni a Mercedeseket, utána viszont eljött Max Verstappen ideje. A 19 esztendős tehetség remek formában autózott, kihasználta, hogy a Szingapúri Nagydíj után változtattak autójának alapbeállításán, és legyőzte az időmérőkön általában remekül hajtó csapattársát, Daniel Ricciardót a 3. helyért folyó csatában.

A Ferrarik csak Verstappen hátát láthatják - galériaForrás: 2016 Getty Images/Clive Rose

Ezt már csak tetőzi, hogy a két Ferrari sem tudott mit kezdeni velük: eleinte Räikkönen volt a gyorsabb, de Vettel az utolsó körében elorozta tőle az 5. rajtkockát. A 2007-es világbajnoknak erre már nem volt válasza, mert feladta az utolsó körét, így kénytelen beérni a harmadik rajtsorral a Force India duója, Sergio Pérez, Nico Hülkenberg, valamint Jenson Button és Felipe Massa előtt.

Button az edzés egyik kulcsfigurája volt, mivel a Q1-ben megpördült, később felháborodottan panaszkodott a forgalomra, különösen Esteban Ocon miatt, akit kénytelen volt kifékezni. Így is eljutott azonban a 9. helyig, amit csapattársa, Fernando Alonso is megcélzott, neki azonban motorcsere miatt az utolsó rajtkockából kell majd felzárkóznia.

Bottas elpazarolt egy szett gumit - kattintásra galéria nyílikForrás: AFP/Mohd Rasfan

Javítani próbál majd a 11. helyen szerénykedő Valtteri Bottas is. A Williams pilótája meglepetésre kiesett a Q2-ben, ráadásul az edzés végén elpazarolt egy lágy gumiszettet is, amivel javítani próbált a továbbjutás érdekében. Ez nem sikerült neki, ahogy a tükrét elhagyó Romain Grosjeannak, és csapattársának, Esteban Gutiérreznek sem.

Jól szerepelt, bár csak a 14. helyre ért oda Kevin Magnussen, alig több, mint egy nappal azután, hogy kigyulladt az autója a bokszutcában. Alaposan feladta a leckét a 19. helyezett Jolyon Palmernek, aki a Sky Sportsnak nem köntörfalazott, és azt mondta, hogy „aki vacak kört fut, az vacak helyezést fog elérni.” Danyiil Kvjat ezúttal legyőzte Carlos Sainzot, a két Sauber pedig a Manor pilótáit.

Komolyabb baleset nem történt, de több kisebb-nagyobb vezetői hiba befolyásolta a végeredmény kialakulását. A Q3 végén a csapatok aggódni kezdtek az eső közeledése miatt, az viszont nem érkezett meg. A vasárnapi futamon már ezzel is számolni kell majd, és a hosszabb etapok eredményei azt mutatják, hogy bár övék az első rajtsor, a Mercedesnek Verstappenre mindenképpen oda kell figyelnie.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
12:02

Hamiltoné a malajziai pole pozíció

A Mercedes pilótája kicsúszott az 1-es kanyarban, ezért feladta az utolsó körét, de szerencséje van, mert Rosberg sem futott jó kört, így ő csak a 2. helyre ért oda Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Pérez, Hülkenberg, Button és Massa elé.

Origo
11:59

Kezdődik az esőpánik

Az utolsó körre kanyarodva a Red Bull arról kérdezte Verstappent, hogy látott-e esőcseppeket a 4-es kanyarban. Azt mondta, hogy nem, Hülkenbergnek szóltak, hogy az időjárás nem fog gondot okozni.

Origo
11:56

Button mindent egy lapra tesz fel

Ő az egyetlen, aki nem futott mért kört egyelőre a Q3-ban, valószínűleg nem maradt elég gumija. Hasonló cipőben jár Rosberg is, mert az első forduló után csak az 5. helyen áll. Már jön is ki a pályára.

Origo
11:54

Verstappen fél másodpercet adott Vettelnek

Verstappen és Ricciardo gyorsabban ment Räikkönennél és Vettelnél. Nagyobb meglepetés egyelőre, hogy Rosberg elrontotta a körét, kicsúszott, és csak az 5. helyre ért oda, Räikkönen mögé.

Hamilton már a körrekordot ostromolja 1:32.850-re javított, és 0,57 másodperces előnnyel vezet. Rosberg nagy nyomás alá kerül.

Origo
11:47

Q2: Hamilton emelte a tétet

Bő fél másodperccel verte csapattársát is a Q2-ben.

Origo
11:43

Q2: Bottas kiesett

Meglepetésre a Williams pilótája kiesett, ráadásul egy lágy gumiszettet is elpazarolt a végén. Magnussen meglepetésre legyőzte a Toro Rossókat, ahol ezúttal Kvjat volt a gyorsabb.

11. Valtteri Bottas
12. Romain Grosjean
13. Esteban Gutiérrez
14. Kevin Magnussen15. Danyiil Kvjat
16. Carlos Sainz

Origo
11:40

Kezdődik a hajrá

Az első 7 helyen álló Hamilton, Rosberg, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Vettel és Massa a bokszban maradt, a többiek próbálnak javítani, és bekerülni a legjobb 10 közé.

Origo
11:37

Palmer megfogalmazta az F1 alap igazságát

"Ha az ember vacak kört fut, vacak helyezést fog elérni." - nyilatkozta a Sky Sportsnak a "rubbish" szót használva.

Origo
11:35

A Ferrarik most nem bírnak a Red Bullokkal

Räikkönen és Vettel is csak Verstappen és Ricciardo mögé ért oda. A különbségek nem jelentősek, a holland pilóta 1:33.775-öt tudott, Ricciardo 888-at, Räikkönen 903-at, Vettel 972-t. A gond csak az, hogy Hamilton 046-ot.

Origo
11:31

Hamilton most nagyon odacsapott Rosbergnek

1:33.046-ot ért el, miközben Rosberg csak 1:33.609-re volt képes. Hamilton ráadásul a 4-es kanyart kicsit ki is szélesítette, és láthatóan időt is vesztett.

A két Red Bull közben 1:33.775-tel és 888-cal Verstappen-Ricciardo sorrendben feljött a 3-4. helyre. A Ferrarik még csak most tartanak a felvezető körnél.

Origo
11:29

Hamiltont óvatosságra intik

Észnél kell lennie, mert lehetséges, hogy ezt a gumiszettet használják majd a futam első etapjában. Ez azon múlik, hogy ezzel bizonyul-e a leggyorsabbnak. Rosberg nagyon lassú felvezető kört futott, majd a célegyenes elején kapcsolt versenytempóra. Nem akarta túlmelegíteni az abroncsait.

Origo
11:28

Q2: A két Mercedes már a pályán

Közben Alonso azt mondta a Sky Sportsnak, hogy holnap a szerencsében bízik, mert egyébként nehéznek tartja, hogy 12 autót meg kell előznie a pontszerzésért. Elmondta, hogy a McLarenben pénteken beszerelt, majd egyelőre félretett új motor nem erősebb a korábbiaknál, csak megbízhatóbb.

Origo
11:25

Q1: Hamilton továbbra is az élen

A szünetben több visszajátszást lehetett hallani a feldúlt Buttontól, aki igen kiakadt Oconra, mert nem engedte el őt, és ki kellett fékeznie a Manort.

Origo
11:24

Q1: Magnussen nagyot ment a Renault-val

Miközben Palmer a 19. helyen kiesett, a pénteken még lángoló autóval Magnussen a 12. helyen jutott tovább. Szép eredmény azután, hogy kicsivel több, mint egy nappal ezelőtt még így nézett ki az autója.

Lángoló Renault péntekenForrás: AFP/Mohd Rasfan
Origo
11:21

Q1: Alonso a legnagyobb név a kiesők között

A kétszeres világbajnok búcsúja azonban nem meglepő, hiszen rajtbüntetés miatt mindenképpen az utolsó helyről kellene indulnia.

17. Marcus Ericsson
18. Felipe Nasr
19. Jolyon Palmer
20. Esteban Ocon
21. Pascal Wehrlein
22. Fernando Alonso

Origo
11:17

Räikkönen egy hajszállal Vettel előtt

Rákapcsolt a két Ferrari, lágy gumikkal Räikkönen 1:34.556-ot futott, Vettel pedig 557-et, így 0,112 és 113 ezredmásodpercre vannak lemaradva Hamiltontól. Így már biztosan továbbjutnak.

Origo
11:16

Aggasztóan üresek a lelátók

Vasárnapra ez biztosan változni fog, valószínűleg még nem értek ki a Petronas vendégei, de igen foghíjasak a lelátók Szepangban.

Origo
11:14

Nem jött be a Ferrari taktikája

Räikkönen és Vettel sem bízza a véletlenre, megpróbáltak közepes keverékű gumival továbbjutni, de inkább ők is felrakták a lágyat, és a hajrában javítanak a köreiken.

Origo
11:13

Buttont megint feltartották

A Sky Sports szerint a 15. helyezett Button arra panaszkodott, hogy Ocon nagyon feltartotta, és szeretné, ha megbüntetnék ellenfelét. A McLaren pilótája két helyre van a kieséstől, de az ideje szinte biztosan nem lesz elég a továbbjutáshoz a hajrában.

Origo
11:11

Räikkönen megelőzte Vettelt

A két Ferrari a közepes keverékű gumival csak a középmezőnyre jó, de ha a sereghajtók nem tudnak jelentősen gyorsulni, akkor megúszhatják a kockáztatást. Räikkönen és Vettel a 9-10. helyen tartózkodik, mindketten visszatértek a bokszba. Vajon megelégednek ezzel?

Origo
11:10

Grosjeant az ág is húzza

Versenyek óta folyamatosan panaszkodik az autója nehéz vezethetősége miatt, most pedig még a jobb oldali visszapillantó tükre is leszakadt. Az alábbiakban pedig egy két Button megpördüléséről:

Origo
11:08

Kevés lesz a Ferrarik tempója?

Sorra jönnek be eléjük az ellenfelek, Vettel a 7. helyre csúszott vissza, Räikkönen pedig csak a 12. pozícióban áll. A finn rádión azt jelentette, hogy az autó hátulja nagyon rosszul viselkedett.

Origo
11:07

Räikkönen is a pályán, Button pörög

A finn pilóta Vettel mögé az ideiglenes 4. helyre ért oda, de nem sokkal később Magnussen megelőzte, gyaníthatóan lágy gumival. A dán pilóta az előbb a pálya szélére is lement, mögötte pedig Button pördült meg a pályán. A 300. futamára készülő McLaren-versenyző a forgalomra panaszkodott.

Origo
11:06

Hamilton azért is áthajt a poron

Ez sem tántorította el azonban attól, hogy az élre álljon 1:34.444-gyel, Rosberg 1:34.460-nal a 2. helyezett. Vettel közepes keverékkel 1:35.566-tal kezdett.

Origo
11:04

Wehrleiné az első köridő

1:36.999-cel. Hamiltont közben figyelmeztették, hogy semlegesítő por maradt az aszfalton a célegyenesben. Természetesen áthajtott rajta.

Origo
11:03

A Mercedes nem tart esőtől

Hamilton szólt a rádión, hogy igen sötét van a pálya egyes részein, de a csapat megnyugtatta, hogy a radaron nem látnak semmit. Szerintük nem fog esni az eső.

Origo
11:01

Indul a Q1

Wehrlein már a pályán, de jönnek a Mercedesek is. Hamilton rögtön belehajt a folyadéksemlegesítő porba, ami felgyülemlett azon a helyen, ahol rajtot lehet gyakorolni a bokszutca végén.

Origo
10:59

Nagyon kiegyenlített az élen állók versenye

Rosberg viszont a legfontosabb mutatóban, a pontok terén egyelőre jobban áll.

Origo
10:56

Folyadék került a pályára

Az időmérő előtt rendezett betétfutamon a rajtnál folyadék került a rajtrács belső oldalára. Ez az időmérőt nem igazán befolyásolja majd, de kérdés, hogy holnap a páros oldali rajtkockák tapadása mennyivel lesz rosszabb ettől.

Origo
10:54

Ennyire meleg van Szepangban

A Red Bull hőkamerás képekkel illusztrálja, hogy mennyire melegük van a Malajziai Nagydíjon. Nagyon. Felhők érkeztek a pálya fölé, de ez sem segít a helyzeten.

Origo
10:49

A sárga zászlók esetén mostantól nincs kegyelem

Charlie Whiting tisztázta a versenyzőkkel, hogy milyen viselkedést vár el veszélyhelyzetek esetén. Mostantól nincs vita.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
10:46

Verstappen eddig rászolgál a várakozásokra

Tegnap ünnepelte 19. születésnapját, és esélylatolgatásunkban is az egyik legütőképesebb versenyzőnek jelöltük meg. Szombaton délelőtt csak Hamilton tudott gyorsabb lenni nála.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
10:40

Az év legforróbb időmérője következik

Köszöntjük olvasóinkat a Malajziai Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Az év egyik, ha nem a legforróbb időmérő edzése következik, nemsokára kezdünk, addig ajánljuk átfogó esélylatolgatásunkat!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: