Drámai pillanatokkal kezdődött az F1-es Malajziai Nagydíj első szabadedzése magyar idő szerint pénteken hajnalban. A mezőny a megszokott programot követve a tréning elején installációs körökkel kezdte a munkát, de Kevin Magnussen már az első kör végén füstölő autóval tért vissza a bokszutcába, ami a garázs előtt megállva többször lángra is kapott.
Magnussen gyorsan ki tudott ugrani a hirtelen lángokba boruló Renault-ból, miközben a szerelők nagy lélekjelenléttel, tűzálló öltözet nélkül is oltani kezdték az autót, amelynek tetején üzemanyag szivárgott. Többen is készenlétben álltak, és a lángok fellobbanásakor azonnal oltani kezdték a bajba jutott autót, miközben bátor szerelők próbálták kiszivattyúzni belőle az üzemanyagot.
Nick Chester, a Renault technikai igazgatója a Sky Sportsnak megerősítette, hogy üzemanyag szivárgott az autóból, ami szerencsére nem sérült meg komolyabban, így elképzelhető, hogy Magnussen a második szabadedzésen már részt vehet. Chester elmondta, már a Mexikói Nagydíjra készültek, kísérleti alkatrészeket szereltek Magnussen autójára, de még nem tudják, hogy pontosan mi történt, abban azonban biztos volt, hogy
az üzemanyagrendszer nyomáskiegyenlítő szelepe romlott el.
Christian Horner a Red Bull csapatfőnöke az edzés után hozzátette, hogy bár ugyanazt az erőforrást használják, mint a gyári Renault, az üzemanyagrendszerük nagyon eltér az ellenfelük megoldásától, ezért nem számít hasonló problémákra. Nem sokkal Magnussen balesete után a Renault kiküldte a pályára Jolyon Palmert, aki szintén teljesítette a szabadedzést műszaki hiba nélkül.
A látványos incidens 27 percet vett el az eredetileg 90 perces tréningből, de a Pirelli engedélyezte a csapatoknak, hogy a 30 percig használható első gumiszettek további 30 percig fent maradhassanak az autókon. Ennek is köszönhetően felgyorsultak az események az újraindítás után, hiszen a hasznos időtartam bő 60 percre mérséklődött. A mezőny nagy része azonnal pályára lépett.
Nem kellett sok ahhoz, hogy a Mercedesek az élre álljanak.
Nico Rosberg az egész edzés során gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, és végül csaknem fél másodperccel megelőzte csapattársát, aki szokatlan módon a lágy helyett a közepes keverékkel érte el legjobb idejét, ami jelzi, hogy jelentős tartalékok rejlenek még benne. Kiegyensúlyozott eredményeket szállítottak a Ferrarik is, bő 1 másodperccel lassabbak voltak az Ezüstnyilaknál, de a két autó között nem volt jelentős eltérés.
Ezúttal is Kimi Räikkönen volt a gyorsabb, az autó elejével azonban még elégedetlen volt, ezért egyebek mellett féktárcsát is cseréltek a Ferrarin. Hasonló problémája akadt Vettelnek is, ő az edzés elején azt mondta, annyira ráz az autója a célegyenes végén, hogy nem is lát. Az időtáblázat végén záró Pascal Wehrlein és a 13. helyezett Romain Grosjean is többször panaszkodott az autójára.
Az újraaszfaltozott szepangi pálya több pilótának is okozott kellemetlen pillanatokat.
Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Kimi Räikkönen is kicsúszott az edzés során, de mindannyian nagyobb probléma nélkül folytatni tudták a tréninget, mindössze némi kavicsot kellett kitakarítani az autójukból.
Meglepően jól kezdett Fernando Alonso az új Honda motorral szerelt McLaren volánja mögött: a kétszeres világbajnok a Ferrariktól alig lemaradva az 5. helyen zárt, így a hosszú egyenesek és a gyors kanyarok ellenére is elképzelhető, hogy tovább javul a wokingi istálló versenyképessége.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!