Rosberg nyert Monzában, már csak 2 pont a hátránya
2016. szeptember 04. 13:37
Visszatértek a rajtproblémák Lewis Hamilton autójában, így a brit nem tudta győzelemmel megkoronázni eddig szinte makulátlan hétvégéjét Monzában. Csúnyán elpuskázta a startot, jobbról libasorban elhúzott mellette Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo, és a 6. helyről, ahogy várni lehetett, csak a 2.-g tudott visszakapaszkodni; míg Rosberg köszönte szépen, győzelemre váltotta az ölébe hullott 1. helyet.
Az élbolyból látszólag Vettel indult a legjobb ütemben, de Rosberget nem tudta legyorsulni az első kanyarig, igaz, ha sikerül, valószínűleg akkor sem ment volna sokra vele, mert a Mercedes brutális fölénye megmaradt a futamra. Rosberg körönként nagyjából 0,3-0,7 másodperccel húzott el a Ferrariktól, melyeknek
a felzárkózó Hamilton ellen sem volt esélyük, hiszen a mezőny javával együtt kétszer álltak ki kerékcserére,
míg a Mercedesek csak egyszer.
Hamilton így, miután a 2. körben Ricciardót, a 11.-ben pedig hosszas üldözés után Bottast is maga mögé utasította, klasszikus előzés nélkül átugrotta őket. Rosberg ellen azonban, a hasonló forgatókönyvvel kezdődő 2014-es versennyel ellentétben ezúttal nem tudott mit tenni: Bottas megelőzését követően hiába tisztul ki előtte a pálya, néhány kör alatt 12-ről 15 másodpercre dagadt a hátránya, és ennél később sem közelítette meg lényegesen jobban csapattársát.
"A rajt döntötte el a versenyt. Utána csak megpróbáltam visszajönni a 2. helyre, hogy csökkentsem a veszteséget" - mondta. Ezzel 2 pontra csökkent az előnye a világbajnoki tabellán. Rosberget a díjátadón kifújolta a közönség, ennek ellenére lelkesen megénekeltette őket a Mad Concertjének dallamára.
Vettel azt üzente a tifosinak, hogy "higgyetek, mi hiszünk benne, hogy nyerni fogunk." Ez ma nem volt benne a pakliban, sőt, Räikkönen azt hitte, hogy a Mercedes még erősebb lesz, ezért nincs hiányérzete.
Ricciardo manőveréért megérte végignézni
A legizgalmasabb csata az 5. pozícióért zajlott Bottas és Ricciardo közt. A táv nagy részében legfeljebb kb. 2 másodperc választotta el őket, és az ausztrál a gumikkal ügyesebben sakkozva végül lépéselőnybe került, beadva a mattot is nem sokkal a leintés előtt. Ricciardo az első etapját három körrel hosszabbra nyújtotta, mint Bottas, majd a lágy gumikat hét körrel később vetette le nála,
így kellően kevés maradt a távból ahhoz, hogy az utolsó etapjára újra megkapja a szuperlágy keveréket.
A 47. körben egy merész féktávval beesett a lágy gumival felszerelt Williams mellé a célegyenes végi sikánnál, sikerrel befejezve a manővert. "Egyszer sem kerültem ennyire közel hozzá, mint abban a körben, s bár tudtam, hogy messze vagyok,
nem hittem, hogy ennél közelebb férkőzhetek hozzá. Úgyhogy megpróbáltam, miért ne?"
- nyilatkozta Ricciardo fülig érő vigyorral. Tudta, hogy Bottas korrekten szokott viselkedni, ezért nem félt az ütközéstől.
A finn állítása szerint "feltekerte a motorját, minden gombot megnyomott, amit tudott", mégsem tudta elhárítani a támadást. "Annyira későn fékeztem, amennyire tudtam, mégis bebújt mellém. A sikánból is jobb volt a kigyorsítása" - tette hozzá.
A Red Bull ezúttal csak bottal üthette a Ferrari nyomát, és több pontot bukhattak volna velük szemben, ha Max Verstappen a félresiklott rajtja után nem menti meg a 7. helyet. "Amikor elengedtem a kuplungot, működésbe lépett a lefulladásgátló. Balszerencse" - mondta a holland az első méterekről, ahol a 12. helyig esett vissza.
Bár a Renault V6-nak korábban nem volt erőssége a motorerő, a fejlődést jelzi, hogy Verstappen a táv elején Nico Hülkenberg Mercedes-motoros autóját, valamint Fernando Alonsót is leelőzte, majd miután elévágott Felipe Massának, apránként elhúzott tőle. Hülkenberg csapattársát, Sergio Pérezt a 48. körben előzte meg.
A Williams visszavágott
A Force India ugyan ismét kettős pontszerzéssel zárta a futamot,
a Williams visszavette tőlük a 4. pozíciót a konstruktőri tabellán.
Ehhez Bottas mellett Massa is kellett, aki 9. lett Pérez mögött. "Nem szenvedtem a lágy gumikkal annyit, mint korábban, és a szuperlágyakon igazán jó volt a tempóm. Hamar utolértem Sergiót, és ha egy körrel tovább tart a verseny, talán előtte végeztem volna" - közölte a szezon végén visszavonuló brazil.
Pérez amiatt járt pórul, hogy már a 28. körben letudta utolsó kerékcseréjét – Verstappen így 7, Massa 8 körrel frissebb gumikon támadhatta a végén. Elismerte: hiba volt.
"Optimistán vártuk az utolsó etapot. Megpróbáltuk kivédeni Verstappen elévágását,
de végül túl korán álltunk ki a bokszba"
- mondta. "Ezen a hétvégén nem volt olyan erősek, mint vártuk. A Williams gyorsabb volt."
A McLaren kicsit talán túl optimistán érkezett Monzába. Nem aggódtak a sok egyenes miatt, de Alonso hiába zárta a 9. helyen az első kört, szép lassan kiszorult a pontszerzők közül, még a rajtot elrontó Button is megelőzte. Annyival vigasztalódhat, hogy a verseny végi kerékcserének köszönhetően megfutotta a leggyorsabb kört, a 2013-as Abu-dzabi Nagydíj óta először.
"Szenvedtünk, nem voltunk elég gyorsak a pontszerzéshez" - ismerte el. "Próbálunk a pozitívumokra koncentrálni. Jó versenyek következhetnek számunkra, ezekből kell kihoznunk a maximumot." A futamon az is hátráltatta, hogy az első bokszkiállásánál nem váltott zöldre a lámpája, az egyik szerelő integetésére kellett elindulnia.
Az Olasz Nagydíjról 4-en estek ki: Danyiil Kvjat padlólemeze megsérült, ezért a táv kétharmadánál feladta, míg Pascal Wehrleint azért szólította azonnal megállásra a Manor, mert szivárgott az olaja, és nem akarták, hogy megsérüljön a motorja.
Felipe Nasr és Jolyon Palmer pedig ütközés miatt nem ért célba, amit a sauberes okozott. "A GP2-ben és a GP3-ban rendesebben versenyeznek" - panaszkodott tisztességtelen vetélytársára Palmer. "Egymás mellett haladtunk, és annyi választást hagyott, hogy vagy ütközünk, vagy lehajtok a pályáról."
Mindez a 2. körben történt az első sikán után, ahol Nasr nem hagyott helyet a Renault-nak. A sportfelügyelők ezért 10 másodperces büntetést róttak ki rá, amit a brazil még letöltött, nehogy a következő versenyen, a Szingapúri Nagydíjon kapjon hátrasorolást a rajtrácson.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!