Rosberg kezdett az élen Monzában, a Ferrarik lemaradtak

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, Olasz Nagydíj
Vágólapra másolva!
Az Olasz Nagydíj első szabadedzésén, péntek délelőtt a Mercedes fölénye több mint egy másodperc volt a 3-4. helyet megszerző Ferrarik előtt. Hamilton 2 tizeddel maradt le a köridőt egyedüliként 1:23 alá szorító Rosbergtől, és többször kicsúszott a második sikánnál.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A papírformának megfelelően a Mercedes versenyzői bizonyultak a leggyorsabbnak az Olasz Nagydíj első szabadedzésén, de meglepetésre nem az általuk kipróbált szuperlágy gumikkal, hanem a lágyakkal érték el a legjobb eredményeiket. Nico Rosberg ezúttal jobban kezdett Lewis Hamiltonnál, de az eltérés mindössze 2 tizedmásodperc, ami a hosszú pályán nem számottevő.

Rosberg egyszer, Hamilton háromszor csúszott ki az edzés során, mindkettejüknek a második sikánnal gyűlt meg a bajuk. A többiek inkább az Ascari kijáratánál hibázgattak, Felipe Massa és Max Verstappen is felhordott némi kavicsot a pályára, de komoly incidens nem történt, még a sárga zászlók sem kerültek elő az első 90 perc során.

Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Műszaki nehézségekből viszont annál több jutott: a visszavonulását csütörtökön bejelentő Felipe Massa sokáig a bokszban rostokolt turbóhiba miatt, Fernando Alonsónak pedig a hajtáslánc egyik elemével akadt gondja, ezért lépésben vánszorgott vissza a szerelőihez, ám az edzés végén ezzel már nem vesztett sok időt.

Nagy kérdés, hogy kell-e cserélni valamit Alonso autójában.

A szezon utolsó európai versenyhétvégéjének első szabadedzése inkább tesztnapra emlékeztett: Jenson Button, Max Verstappen és Sergio Pérez a 2018-ra tervezett glória tesztelésével kezdett, Button az első mért körét is úgy teljesítette, hogy az autóján fent volt a bukókeret. A Force India színeiben Pérez oldalán honfitársa, Alfonso Celis kapott tesztlehetőséget.

A Ferrari új erőforrást vetett be mindkét autójában, de mivel bizonyos alkatrészeikből már a büntetés nélkül engedélyezett utolsó példánynál tartanak, spóroltak a futásteljesítménnyel. Azt viszont meg akarták tudni, hogy jól működik-e az utolsó három fejlesztési zseton felhasználásával készített új változat, ezért a Haashoz hasonlóan már pénteken beépítették az aktuális erőforrást.

A Haas látványos új hátsó szárnyat is vitt Monzába,

a Toro Rosso Danyiil Kvjat autóján új aero csomagot próbálgatott, a Williams pedig szintén hátsó szárnyak összehasonlításával foglalkozott. A Pirelli ismét ellátta az egész mezőnyt a megerősített, lágy keverékű, jelöletlen abroncsokkal. Ezek a legtöbb autóra fel is kerültek, de továbbra sem tudni, hogy az idén még bevetik-e őket éles helyzetben is.

Spához hasonlóan ismét problémát jelentett a forgalom, de az ott látott indulatok egyelőre nem jelentkeznek. A gyors körön lévő versenyzőknek ezúttal is folyamatosan előzgetniük kellett, mert ellenfeleik is szerettek volna üres pályán körözni. Vettel jelezte is a rádión, hogy nem tudott rendes kört összerakni, így elképzelhető, hogy az ő ideális köre ennél gyorsabb is lehet a későbbiekben.

A múlt heti horrorisztikus balesete után Kevin Magnussen visszaült az autóba,

de sok köszönet nem volt ebben, mivel még csapattársánál, Jolyon Palmernél is lassabbnak bizonyult. A két Renault abszolút utolsó lett, ami az aerodinamikai fejlesztések hiányának tudható be, de a szintén Renault motorokat használó Red Bull-pilóták is csak a 8. és a 10. helyre értek oda.