Ricciardo és Räikkönen a Mercedes sarkában loholt az időmérő előtt

Események

Forma-1, Német Nagydíj, Nico Rosberg, Mercedes
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg drives on the track during the second practice session ahead of the Formula One Grand Prix of Germany at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 29, 2016. / AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ
Vágólapra másolva!
Rosberg fél tized előnnyel végzett Hamilton előtt a Német Nagydíj utolsó edzésén, de a Mercedes előnye elolvadt: a 3. Ricciardo és a 4. Räikkönen 2 tizeden belül került hozzájuk, valamint Vettel és Verstappen lemaradása sem volt nagy. Vettel az utolsó körében megrongálta az első szárnyát.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Elolvadt a Mercedes előnye a Német Nagydíj időmérője előtt: a pálya rövidsége ellenére Nico Rosberget péntek délután még 6 tizedre követte a legközelebbi nem mercedeses üldöző, az utolsó edzésen viszont öten is ennél közelebb férkőztek hozzá a szuperlágy gumin.

A német pilóta megtartotta az 1. helyet, ám Lewis Hamilton alaposan ráesett a nyakára, s végül csak 57 ezreddel végzett mögötte. Az első gyorskörök után még a brit állt előrébb. Az utolsó percekben a 3. helyre Daniel Ricciardo, a 4.-re Kimi Räikkönen ugrott előre, akik megelőzték csapattársukat a rangsorban péntekhez képest, és 2 tizeden belülre kerültek Rosberghez viszonyítva. Az 5. Sebastian Vettel lemaradása 366, a 6. Max Verstappené 444 ezred volt.

Rosberg az élen maradt, de fogyóban az előnye Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Vettel egy utolsó pillanatban elkövetett hibával

megrongálta az első szárnyát a Ferrarin, amikor a 10-es kanyarnál túl szélesre sodródott.

Pedig felesleges volt nyomnia, hiszen akkor már a bokszba tartott visszafelé.

Néhány versenyző azonban sokkal rosszabbul járt: a pocsék hátsó tapadásra panaszkodó Jenson Button csak 6, a furán megpördülő Romain Grosjean csak 4 kört tudott megtenni. A francia autójának fara a 4-es kanyarra fordulva tört ki, s miután gazdája visszaterelte a bokszba, többször nem is hajtott pályára. Grosjean szerint a váltó meghibásodása okozta a megpördülését.

Sergio Pérez azzal vesztett időt, hogy megsérült a Force Indiája, amikor az 1-es kanyart túl szélesre véve átpattogott a rázókövön és a füvön. Emiatt nem jutott előrébb a 12. helynél, és csapattársa, Nico Hülkenberg is épphogy befért az első tízbe. Ott a Williamsek megjelenése számít jelentős változásnak; Valtteri Bottas 7., Felipe Massa 8. lett úgy, hogy látszólag kényelmes előnnyel a középmezőny élére ugrottak.

Az időmérőig Hamiltonnak volt izgulnivalója:

a sportfelügyelők vizsgálat alá vonták, mert a Mercedes veszélyesen engedte ki egyszer a garázsból,

és a bokszutcában érkező Grosjeannak állóra kellett fékeznie, hogy elkerülje az ütközést. Amennyiben megrovást kapott volna büntetésként, az 10 rajthelyes büntetést jelentett volna számára, mert ebből a fajta szankcióból már ez lenne neki a harmadik idén. A testület viszont úgy döntött, a Mercedest büntetik meg 10 ezer euróra.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!