Rutinszerű szabadedzéssel tért vissza az F1 mezőnye a Hockenheimringre, ahol utoljára 2014-ben lépett pályára a mezőny. Tavaly egyáltalán nem rendeztek Német Nagydíjat, és az érdeklődés az idén is meglehetősen visszafogottnak tűnik. A célegyenes végén öt szektornyi lelátót reklámokkal borítottak be, és a többi részen is csak lézengtek a nézők.
Az eredményekre nem igazán lehet panaszuk, az eddigi színvonalra viszont annál igen. Zsinórban hetedik alkalommal is a két Mercedes zárta az élen az első szabadedzést, ezúttal Nico Rosberggel az 1. helyen. A két Ezüstnyíl lágy gumikkal kezdett, de már akkor is csak alig voltak lassabbak a szuperlágy gumikkal kezdő Ferrariknál.
Nem sokkal később ők is szuperlágyakra váltottak, és letaglózó előnyt autóztak ki. Rosberg sokáig 1,8 másodperccel gyorsabb volt a 3. helyezett Sebastian Vettelnél, de a Ferrari pilótája 1,1 másodpercre csökkenteni tudta a különbséget. Ez F1-es szinten ég és föld, így ezúttal sem lehet kétségünk afelől, hogy a Mercedesek a hétvége toronymagas esélyesei.
A versenyzők helyezései az élmezőnyben egyelőre egyértelmű sormintát rajzolnak ki: a két Mercedest a két Ferrari és a két Red Bull követi, majd a két McLaren és a két Toro Rosso jött a sorban. A csapattársak közötti különbségek ráadásul általában elhanyagolhatók, így az eredmények egyelőre hűen tükrözik az autók kezdeti teljesítményét.
Javításra természetesen van még tér: Max Verstappen az edzés elején az alacsony hasmagasságra és a hátsó tapadás hiányára panaszkodott, Jenson Buttonnak az energia-visszanyerő rendszerrel, majd az alulkormányzottsággal és a kigyorsításokkal gyűlt meg a baja, Valtteri Bottas többször kicsúszott, Kevin Magnussen is elhagyta a pályát, a Jolyon Palmert helyettesítő Esteban Ocón autóján pedig a szervokormány romlott el.
A leglátványosabb kicsúszást Romain Grosjean követte el, mivel a francia versenyző megtalálta a pálya szélén lévő kevés kavicságy egyikét. Grosjean korábban majdnem nekiment Vettel autójának is, amikor az arénában utolérte az araszoló Ferrarit, mielőtt az kiállt a bokszba. A Ferrarikra Alonso is panaszkodott a rádión, ingerülten azt mondta, külön pályát kellene építeni nekik.
Bár csütörtökön a felvezető kör kivételével teljesen eltörölték a rádiótilalmat, egyelőre nem hallottunk sokkal több és érdekesebb üzenetet, mint a közelmúlt során, de elképzelhető, hogy nem is nagyon volt miről beszélgetni, mert a kisebb technikai hibák, és átlagos forgalmi helyzetek mellett igazán váratlan esemény nem történt az első szabadedzés során.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!