Rosberg nyitott az élen, a Ferrari megelőzte a Red Bullt

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 24: Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 24, 2016 in Budapest, Hungary. Arpad Kurucz / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A Német Nagydíj első edzésén Rosberg 3 tizedet adott Hamiltonnak, a Ferrari versenyzőinek sikerült megelőznie a Red Bull párosát. Az élcsapatok mögötti bolyban megtartotta vezető helyét a McLaren.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül36 bejegyzés

Rutinszerű szabadedzéssel tért vissza az F1 mezőnye a Hockenheimringre, ahol utoljára 2014-ben lépett pályára a mezőny. Tavaly egyáltalán nem rendeztek Német Nagydíjat, és az érdeklődés az idén is meglehetősen visszafogottnak tűnik. A célegyenes végén öt szektornyi lelátót reklámokkal borítottak be, és a többi részen is csak lézengtek a nézők.

Az eredményekre nem igazán lehet panaszuk, az eddigi színvonalra viszont annál igen. Zsinórban hetedik alkalommal is a két Mercedes zárta az élen az első szabadedzést, ezúttal Nico Rosberggel az 1. helyen. A két Ezüstnyíl lágy gumikkal kezdett, de már akkor is csak alig voltak lassabbak a szuperlágy gumikkal kezdő Ferrariknál.

Rosberg kezdett az élen Németországban - kattintásra galéria nyílik! Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Arpad Kurucz

Nem sokkal később ők is szuperlágyakra váltottak, és letaglózó előnyt autóztak ki. Rosberg sokáig 1,8 másodperccel gyorsabb volt a 3. helyezett Sebastian Vettelnél, de a Ferrari pilótája 1,1 másodpercre csökkenteni tudta a különbséget. Ez F1-es szinten ég és föld, így ezúttal sem lehet kétségünk afelől, hogy a Mercedesek a hétvége toronymagas esélyesei.

A versenyzők helyezései az élmezőnyben egyelőre egyértelmű sormintát rajzolnak ki: a két Mercedest a két Ferrari és a két Red Bull követi, majd a két McLaren és a két Toro Rosso jött a sorban. A csapattársak közötti különbségek ráadásul általában elhanyagolhatók, így az eredmények egyelőre hűen tükrözik az autók kezdeti teljesítményét.

Kisebb-nagyobb problémák

Javításra természetesen van még tér: Max Verstappen az edzés elején az alacsony hasmagasságra és a hátsó tapadás hiányára panaszkodott, Jenson Buttonnak az energia-visszanyerő rendszerrel, majd az alulkormányzottsággal és a kigyorsításokkal gyűlt meg a baja, Valtteri Bottas többször kicsúszott, Kevin Magnussen is elhagyta a pályát, a Jolyon Palmert helyettesítő Esteban Ocón autóján pedig a szervokormány romlott el.

A leglátványosabb kicsúszást Romain Grosjean követte el, mivel a francia versenyző megtalálta a pálya szélén lévő kevés kavicságy egyikét. Grosjean korábban majdnem nekiment Vettel autójának is, amikor az arénában utolérte az araszoló Ferrarit, mielőtt az kiállt a bokszba. A Ferrarikra Alonso is panaszkodott a rádión, ingerülten azt mondta, külön pályát kellene építeni nekik.

Bár csütörtökön a felvezető kör kivételével teljesen eltörölték a rádiótilalmat, egyelőre nem hallottunk sokkal több és érdekesebb üzenetet, mint a közelmúlt során, de elképzelhető, hogy nem is nagyon volt miről beszélgetni, mert a kisebb technikai hibák, és átlagos forgalmi helyzetek mellett igazán váratlan esemény nem történt az első szabadedzés során.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!