Nehezen indult be a körözés a Brit Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, délelőtt ugyanis esett az eső Silverstone-ban, és a gyakorlás elején még vizes volt az aszfalt. A kezdeti, intermediate gumikon megtett körök után Nico Rosberg futott először mért időt a slick gumikon, ezért az edzés első felében ő vezette a tabellát. A németnek a péntek délután kihagyott edzés után fontos volt, hogy minél több kört tegyen meg az utolsó gyakorláson, Lewis Hamilton viszont csak fél óra elteltével hajtott ki a pályára.
A címvédőt rögtön a lágy gumikon küldték ki a bokszból, és azonnal az élre állt, majd később is csak néhány percre engedte át az első helyet a csapattársának. Végül 1:30.904-es idővel zárta az edzést az addigra teljesen felszáradt pályán, de
Rosberg is reménykedhet az időmérő előtt, csupán 63 ezreddel maradt el a csapattársától.
A péntek délutáni edzéshez hasonlóan megint a Red Bull került a legközelebb a Mercedeshez, de a németek házi versenyébe ezúttal sem tudtak beleszólni, Daniel Ricciardo több mint fél másodperces hátránnyal követte őket. Sebastian Vettel lemaradása a 4. helyen már több mint egy másodperces volt, de a németnek ennél nagyobb problémája is volt: az edzés utolsó perceiben dühösen a levegőbe csapott, majd
közölte a rádión a csapatával, hogy megint tönkrement a váltója.
A négyszeres világbajnokot Ausztriában váltócsere miatt sorolták vissza 5 hellyel az időmérő után, azt egyelőre nem tudni, hogy Silverstone-ban is számíthat-e büntetésre.
A helyezéseket tekintve a McLaren is tartotta a jó formáját, Fernando Alonso Nico Hülkenberget és Kimi Räikkönent megelőzve a 7. helyen zárta az edzést, de a lemaradása 1,8 másodperc volt. A szombati szabadedzés eredményei egyébként a szokásosnál kevésbé mérvadóak a kezdetben vizes pálya és az edzés utolsó harmadában lengetett piros zászló miatt.
A gyakorlást negyed órával a leintés előtt kellett megállítani, amikor a Stowe kanyar kijáratánál
Marcus Ericsson elvesztette az uralmát a Sauber felett, majd nagy erővel a falnak csapódott.
A svéd autója alaposan összetört, de Ericsson látszólag sértetlenül szállt ki belőle, bár később elvitték egy orvosi rutinvizsgálatra. Az órát nem állították le, így a gumifal helyrehozása után a versenyzőknek már csak 5 percük volt a körözésre – igaz, ezt a legtöbben ki is használták, és javítottak az idejükön.
Nemsokára jelentkezünk bővebb összefoglalóval!