Óriási meglepetéssel zárult a bakui Európa Nagydíj időmérő edzése, amelyen a korábban szinte utolérhetetlennek tűnő Lewis Hamilton csak esett és kelt, majd a Q3-ban végül a falnak ütközött, így csupán a 10. helyről rajtolhat. Nico Rosberg közben növelni tudta a tempóját, és bár a Q2-ben gyorsabb volt, mint a Q3-ban, így is simán, bő 7 tizedmásodperc előnnyel megszerezte a pole-t.
Hamilton vesszőfutása a Q2-ben kezdődött.
Többször elfékezte magát és a bukótérből jött vissza a pályára, az eredeti terveivel ellentétben két gumiszettet is el kellett használnia, mert sokáig csak a 10. helyen szerénykedett. Végül egy szintén kockásra fékezett szuperlágy szettel bejött a 2. helyre, de ez inkább a Mercedes elsöprő fölényének volt köszönhető, semmint a világbajnoki címvédőnek.
A Q3-ban már nem volt szerencséje sem, és érintőre vette a falat egy jobbkanyar belső oldalán, ami pont elég volt ahhoz, hogy eltörjön a felfüggesztése, és kénytelen legyen megállni a pályán. Csalódottan tájékoztatta csapatát, hogy feladta az időmérőt, ráadásul ekkor csupán a 9. helyezett volt, de az utolsó pillanatban Max Verstappen is megelőzte, így csupán a 10. helyről rajtolhat.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Sky Sports műsorában kihagyott lehetőségnek nevezte Hamilton szereplését, és kijelentette, az autó elég jó volt ahhoz, hogy az első három szabadedzésen tündöklő Hamilton az első 1-2 helyre érjen oda. Ez azonban nem történt meg, így Rosberg újabb pole-t ünnepelhet,
Hamilton aggódhat, hogy a középmezőnyben megússza-e a rajtot baleset nélkül.
Hamilton a hétvége harmadik komolyabb balesetét szenvedte el, pénteken Daniel Ricciardo, a harmadik szabadedzésen Sergio Pérez törte össze az autóját. A Force India versenyzője nagy árat fizet ezért a hibáért, mert remek tempót diktált, és a 2. helyet szerezte meg, de csak a 7. kockából rajtolhat.
Így is sokkal jobban járt azonban csapattársánál, mivel Nico Hülkenberg elszámította magát, és kifutott az időből és az üzemanyagból a Q2 végén, ezért a 12. helyen kiesett.
A várakozásoknak megfelelően a forgalom és a sárga zászlók alaposan befolyásolták a kiesők és a továbbjutók sorsát.
A 18. helyen búcsúzó Jenson Button és a 14. helyen kieső Fernando Alonso is e külső tényezőket okolta a váratlanul korai kiesés miatt, Alonso a rádión azt mondta, a forgalmi helyzet „sokkal rosszabb nem is lehetett volna.” A McLaren az idén először vesztette el az egyik autóját már a Q1-ben, de még ők is optimistábbak lehetnek, mint a Renault. A gyári istálló két versenyzője, Kevin Magnussen és Jolyon Palmer simán az utolsó két helyen zárt.
Ez annak fényében kifejezetten kínos számukra, hogy Daniel Ricciardo ugyanazzal a motorral, és erőn felüli teljesítménnyel a 3. helyet szerezte meg a Q3-ban. Érdekesség, hogy a szezon második leghosszabb pályáján ezredre azonos (!) időt futott Sebastian Vettellel, de a Ferrari versenyzője később ért célba, ezért a Red Bull pilótája ünnepelhetett, miután saját elmondása szerint „meglehetősen átlagos” kört futott a piros zászló előtt.
A Ferrari nagyon szerencsés volt,
hogy Pérez büntetés miatt mögéjük kerül, és Hamilton összetörte az autóját, mert így Vettel a 3., Kimi Räikkönen pedig a 4. helyről indulhat. Az időmérőre sem sikerült igazán megtalálniuk a formájukat, és több, mint 1 másodperccel lassabbak voltak Rosbergnél, de a Q1 elején még az ECU meghibásodása miatt aggódtak, ennek tükrében a szereplésük elfogadható.
Csalódást keltő a Williams szereplése, mivel a tempójuk alapján az élmezőnyben kellett volna zárniuk az időmérőt, de ehhez képest Felipe Massa csak a 6. lett, Valtteri Bottas pedig a 8. helyen zárt. A finn pilóta a Q2-ben majdnem összeütközött Max Verstappennel, majd a szerelői – veszélyesen - közvetlenül Vettel elé engedték ki a bokszutcában a Q3 végén, és a forgalom is akadályozta őt.
Danyiil Kvjat Kanada után ismét jobban szerepelt csapattársánál, és a 6. helyet szerezte meg, sőt utódját, Verstappent is megelőzte, aki holnap Hamiltont követve törne az élmezőny felé.
A verseny egyik nagy kérdése lesz, hogy Hamilton ki tudja-e majd használni a Mercedes kimagasló tempóját.
Előzni könnyű Bakuban, főleg a DRS és a szélárnyék segítségével, de a GP2 első futamán rengeteg baleset és több Safety Car fázis is befolyásolta az eredményeket, ráadásul az ütközések miatt csak 10 autó ért célba. Ezek alapján bár Rosberg toronymagas esélyessé lépett elő, még ő sem nyugodhat meg az első bakui Európa Nagydíj előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!