A Ferrari feltámadt, Vettel megelőzte a Mercedeseket

Események

Forma-1, Monacói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
GP MONACO F1/2016 - MONTECARLO © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
Vágólapra másolva!
Ricciardo nem tudott javítani a csütörtöki idején, így a monacói időmérő előtt Vettel állt az élre, megelőzve Hamiltont és Rosberget. Verstappen nekiment a palánknak, de nem sérült meg az autója.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A Ferrari váltotta a Red Bullt a tabella élén a Monacói Nagydíj utolsó edzésén, melyet a pénteki pihenőnap után rendeztek. A legjobb időt Sebastian Vettel érte el, 18 ezreddel megelőzve Lewis Hamiltont, valamint 122-vel Nico Rosberget, de Hamilton valószínűleg az élre állt volna, ha leggyorsabb körében nem ront az utolsó kanyarok egyikében, mivel előtte mindkét szektorban megfutotta a legjobb részidőt.

Daniel Ricciardo, akinek ideje kereken két tizeddel lassabb volt a csütörtöki etalonjábál, hátrébb esett a tabellán, 4. lett, csapattársát megelőzve - a Red Bullok viszont a többiekhez képest korábban jegyezték legjobb körüket. Max Verstappen az edzés második felében átélt néhány ijesztő pillanatot is a Massenet kanyarban, ahová túl nagy lendülettel esett be, és

jobb oldali kerekeivel végigszánkázott a palánk mentén,

de szerencséjére nem sérült meg komolyabban az autója.

Vettel állt az élre az időmérő előtt Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A 6. és a 7. helyen a továbbra is remeklő Toro Rossók végeztek, Danyiil Kvjat 65 ezreddel megelőzte Carlos Sainzot, akivel egy darabig teljesen azonos idővel álltak a tabellán. Vettellel ellentétben

Kimi Räikkönen nem tudott bemenni az 1:14-es tartományba, és csak 9. lett

Sergio Pérez és Nico Hülkenberg Force Indiája közé ékelődve.

Az első 10 mögött kialakult egy kisebb szakadék, de a mezőny második felére is jellemző volt, hogy nem nagyon keveredtek a csapatok versenyzői a helyezéseket tekintve. A Force Indiákat a Williamsek és a McLarenek követték a sorban, de a 11. Massa hátránya 4 tized volt Hülkenberg mögött.

A versenyzők többnyire az ultralágy gumikat használták, sokan a hosszabb etapokat is azokon teljesítették. A vezetői hibák inkább az edzés második felében jöttek elő, bár Jolyon Palmer már az első percekben megpördült az uszodánál, és sok időt vesztett a hátsó szárnyának szervizelése miatt, mivel enyhén nekikoccolta a korlátnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!