Lewis Hamilton futotta meg a legjobb köridőt a Monacói Nagydíj első szabadedzésén, de csapattársa, Nico Rosberg is gyors volt az új ultralágy gumikon, csupán 1 tizedes lemaradással végzett a 2. helyen. Sebastian Vettel 4 tizedes hátránnyal követte a Mercedeseket, mögötte a két Red Bull végzett.
A Mercedesek az első percektől kezdve uralták a mezőnyt, a most debütáló ultralágy gumikon egymást váltogatták az élen. Hamilton végül 1:15.537-es körrel nyerte az edzést, ez csak fél másodperccel lassabb, mint a tavalyi pole pozíciós ideje. Az ultralágy gumik ráadásul meglehetősen tartósnak is bizonyultak, Hamilton az edzés első felében több mint tíz kört teljesített rajtuk egyhuzamban, és szinte végig javulni tudott.
A Ferrarik az edzés nagy részében nem a gyors köridőkre helyezték a hangsúlyt, ezért sokáig a Red Bullok álltak a 3-4. helyen, és Danyiil Kvjat is jó időket futott a Toro Rossóval. Vettel végül fél órával az edzés vége előtt tudott bemenni 1:16 alá, ami a Mercedesek ellen ugyan nem volt elég, de Daniel Ricciardót és Max Verstappent sikerült megelőznie. A Force India versenyzői elégedettek lehetnek, Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is befért a legjobb tíz közé, és Kimi Räikkönent is sikerült megelőzniük. A hétvégét nagy reményekkel váró McLaren egyelőre nem villogott, a 13. és 15. helyen végeztek.
Az edzést számos incidens zavarta meg, gyakran érvénybe lépett a virtuális Safety Car-szabály. Alig fél óra után Felipe Massa törte össze a Williamst a St. Dévote kanyarban, ahol később többen is kicsúsztak a bukótérbe. A másik Williamsszel Valtteri Bottas az alagútban csúszott meg látványosan, de sikerült elkerülnie az ütközést. Jolyon Palmer viszont találkozott a korláttal, Esteban Gutiérrez autója pedig leállt motorhiba miatt. A legfurcsább incidens az edzés végén történt, és a piros zászlót is meglengették miatta: Rosberg ráhajtott egy csatornafedélre, ezért defektet kapott, majd a fedő Jenson Button autóját is eltalálta. A McLarennek megsérült az első szárnya, és a brit sem úszta meg a defektet. Az edzést leállították, és a hátralévő néhány percre már nem is indították újra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!