A Ferrarik hibáztak, Rosberg triplán örülhetett a kínai időmérőn

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg celebrates after taking pole position during qualifying at the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 16, 2016. / AFP PHOTO / JOHANNES EISELE
Vágólapra másolva!
Az elhúzódó sanghaji időmérőn Rosberg háromszorosan örülhetett: amellett, hogy megszerezte a pole-t, jelentős stratégiai előnybe került a futamra, ráadásul Hamilton az ERS meghibásodása miatt csak a mezőny végéről rajtolhat. Räikkönen és Vettel is rontott az utolsó mért körében, így Ricciardo beslisszolt eléjük a rajtrácson.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül52 bejegyzés

Folyamatos izgalmakkal tért vissza az F1-be a tavalyi szezon végéig használt, majd ideiglenesen elvetett időmérő rendszer. A korábban kiszámíthatónak tartott szisztéma több meglepetéssel is szolgált, ehhez viszont az is kellett, hogy gyakorlatilag

minden megtörtént a három szakasz során, ami egy időmérőn előfordulhat.

A délelőtti esőzések miatt száradó pályán kezdte a mezőny a Q1-et, amelynek ezúttal már csak a végén estek ki a versenyzők. A többség óvatosan, intermediate abroncsokkal próbálkozott először, a Manor pilótái viszont rögtön bevállalták a szuperlágy gumikat. Bár ne tették volna: Pascal Wehrleint meglepte egy bukkanó, és a hirtelen nedvessé váló pályaszakasz a célegyenesben, és nyitott DRS-sel megcsúszott, majd a bal oldali szalagkorlátnak csapta az autót.

Rosberg az idei első pole pozícióját szerezte Sanghajban, ahol 2012-es első rajtkockáját győzelemre váltotta Forrás: AFP/Johannes Eisele

A Manor nem tört össze vészesen, de a német újonc nem tudta folytatni az edzést, és bő 20 percig tartó piros zászlós szünet következett. Ennyi időre volt szükség ahhoz, hogy a bajba jutott autót elszállítsák, a törmeléket és a nedvességet megpróbálják feltakarítani a pályáról. Ez sikerült is, a pilóták már száraz abroncsokkal tértek vissza a pályára.

Kivéve Lewis Hamiltont.

A világbajnoki címvédő már a felvezető körén jelentette a rádión, hogy problémát tapasztal az erőforrásánál, és a hibát egészen kényszerszünet miatt hosszúra nyúló Q1 végéig nem tudták orvosolni. A Mercedes pilótája pár perccel a leintés előtt visszatért a pályára, de csak egy újabb felvezető körig jutott, mert kört már nem futott. Toto Wolff még az edzés után sem tudta megmondani, hogy az ERS meghibásodása milyen okra vezethető vissza.

Hamilton a mezőny végéről kénytelen rajtolni, és bár a sanghaji pályán lehet előzni, várhatóan igen nehéz dolga lesz a felzárkózás terén.

A meglepetések sora ezzel nem ért véget, hiszen Hamilton kiválásával csapattársa, Nico Rosberg taktikázni kezdhetett, és a Q2-ben a lágy abroncs használatával érte el legjobb, továbbjutást érő körét, így a vasárnapi futamot az üldözőivel ellentétben ő a lágy gumikon kezdheti. Ez stratégiailag igen kedvező helyzetbe hozhatja, hiszen a hétvégi kínálatban legpuhább Pirellik hamar elkophatnak a rajt után, akár pár kör alatt. Rosberg olyan jó kört futott a Q2-ben, hogy egyértelműnek tűnt a pole pozíció számára, de a Q3-ban futott első körénél Kimi Räikkönen még tudott jobbat menni.

Vettel eredménye elmaradt a várakozásoktól Forrás: AFP/Greg Baker

A másodiknál viszont már nem. Rosberg bő fél másodpercet vert a Q2-ben még leggyorsabb finn ellenfelére, aki elfékezte magát a hátsó egyenes végén, így második körében nem tudott javítani, és végül meglepetésre Daniel Ricciardo is gyorsabbnak bizonyult nála. A Red Bull pilótája így Rosberg mellől, a 2. kockából rajtolhat, mögötte a 4. helyen pedig Sebastian Vettel foglalhat helyet.

A német úgy döntött, megspórol egy szett szuperlágy gumit a futamra,

így mindent egy lapra tett fel, de ő is több hibát elkövetett a köre során, így még az 5. helyezett Valtteri Bottast is alig tudta megelőzni. Vasárnap viszont kisebb előnyben lehet, hiszen egy vadonatúj szett szuperlágy gumit is bevethet a siker érdekében.

Nem volt lefutott a vége

A Q3-ban ismét volt izgalom még az utolsó utáni pillanatban is, a Q2-ben viszont egy baleset miatt erről lemaradtunk. A második szakasz már bő 1 perccel hamarabb véget ért, mivel a 10. helyezett Nico Hülkenberg autójáról levált a bal első kerék a felnivel együtt, a német pilóta pedig kénytelen volt félreállni, ami egy újabb piros zászlós időszakot eredményezett.

Hülkenberget az edzés után az FIA három helyes büntetéssel sújtotta, így a 10. helyett csak a 13. kockából rajtolhat, de a legfontosabb, hogy a kerék nem talált el senkit.

A baleset elsősorban a 11. helyen búcsúzó Felipe Massának jött rosszul, de a brazil pilóta a szabad gumiválasztással vigasztalódhat. Bosszankodott a 12. helyezett Fernando Alonso is, akinek csapattársához, a 13. Jenson Buttonhoz hasonlóan nem maradt ideje elkezdeni az utolsó mért körét, pedig

Alonso szerint mindkét McLaren-Honda bejuthatott volna a Q3-ba.

Erre még várnunk kell, ahogy a Renault előrelépésére is. Mindkét sárga versenyautó kiesett a Q1-ben, így az enstone-i istálló vesszőfutása a szezon harmadik futamán is folytatódni látszik. A legnagyobb csapást viszont mindenképpen Hamilton szenvedte el, aki az eddigi 17 pontos hátránya mellé további lemaradást szedhet össze, ha holnap nem tud fordítani az idei Kínai Nagydíjon eddig őt sújtó pechsorozaton.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!