A két Ferrari volt a leggyorsabb a Kínai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel a szuperlágy gumikon maguk mögé utasította a Mercedeseket. A tréningen a délelőttihez hasonlóan meglepően sok incidens történt: Pascal Wehrlein autóján lerázódott a pilótafülke fejvédő pereme, Esteban Gutiérrez Haasjának hátsó fékjei kigyulladtak, és a forró aszfalton, a viszonylag erős szélben sokan le-lesodródtak a pályáról.
Köztük a címvédő, Lewis Hamilton, aki
már délelőtt is kicsúszott kétszer, és ezt délután újabb két pályaelhagyással fejelte meg.
Ő eleinte a közepes, míg Nico Rosberg a lágy gumikat használta, de amikor mindketten a szuperlágy keverékre váltottak, Hamilton 2 tizeddel kikapott a csapattársától. Ráadásul a váltócsere miatt a versenyen eleve hátrányból fog indulni.
A Ferrarik ismét más programot követtek, mint a többség, így a leggyorsabb keveréket is negyedórával később vetették be, amikor valamivel jobban lehettek a pályaviszonyok. A csapat számára ugyanakkor ígéretes, hogy
a pálya mindhárom szektorában ők érték el a legjobb részidőt.
Räikkönen, aki közvetlenül Vettel után teljesítette a körét, 1 tizedet vert a csapattársára, bár a német versenyző nem volt egészen kibékülve a balansszal. A leintés előtt csúnyán el is fékezte magát, kiengedve a Ferrarit egy szervizútra.
A Ferrarik és a Mercedesek mögött szokás szerint Daniel Ricciardo végzett a Red Bull-lal – igaz, ő is szóvá tette, hogy a pályaviszonyok trükkösek voltak. Bekerült még az első tíz közé Max Verstappen, a Force India párosa, valamint Valtteri Bottas is. A Williamsnél úgy vélték, sikerült megoldaniuk a délelőtti problémát, amikor Massa autójáról kétszer is levált a bal hátsó gumi: valószínűleg a kerékagy egy része ért hozzá. Egyébként ez Bottas esetében is megtörtént, csak ő megúszta defekt nélkül.
Fernando Alonso az első edzést követő orvosi vizsgálat után végleg megkapta a sanghaji rajtengedélyt, és a 11. helyen zárt. A Renault viszont a délelőtti, szintén defektet okozó, feltételezett futóműhiba miatt egyáltalán nem tudta pályára küldeni Kevin Magnussent, Gutiérrez pedig az első edzésen elszenvedett elektromos gondok és a másodikon jelentkező fékprobléma következtében egész nap csupán 6 kört teljesített.
A pénteken szerzett adatokat a csapatok az időmérőn nem feltétlenül tudják majd hasznosítani, mivel szombatra esős időt jósolnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!