Vágólapra másolva!
Rosberg még Hamiltonra is fél másodpercet vert az első szabadedzésen, a 3. helyezett Räikkönen majdnem 2 másodperccel lemaradt, míg Vettel csak a közepes gumikat használta. Az Alonsót helyettesítő Vandoorne a 18. helyen mutatkozott be.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Egy téli tesztnap menetére hasonlított a Bahreini Nagydíj első szabadedzése. A csapatokat a szokásosnál hűvösebb, 22 fokos levegő, és az erős szél miatt nehéz körülmények fogadták Szahírban, ráadásul a futamot vasárnap később, naplementében, majd koraeste rendezik majd, így ezúttal kevés reprezentatív adatot tudtak begyűjteni. Emiatt a másfél órás edzés első hatvan perce igencsak fékezett habzású volt, a végén viszont pont a forgalom nehezítette meg a csapatok dolgát.

Rosberg elképesztő tempóval kezdett, még Hamiltont is nagy előnnyel verte Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A versenyzők többsége közepes keverékű gumikkal kezdett, majd utolsóként a Mercedes pilótái is pályára léptek, és a lágy gumikkal rögtön az élre álltak. Nico Rosberg már az első próbálkozás alkalmával is gyorsabbnak bizonyult Lewis Hamiltonnál, és egy később futott etap során tovább tudta növelni az előnyét. Végül szokatlanul nagy, 505 ezredmásodperces különbséggel utasította maga mögé a világbajnoki címvédőt, a 3. helyezett Kimi Räikkönennek pedig már 1,8 másodpercet adott. A Sky Sports szerint

a Mercedes programjába az is belefért, hogy a fékhűtő eltömődését szimulálják.

Ez Rosbergnek okozott gondot az Ausztrál Nagydíjon. Ott a német pilóta kezelni tudta a hőmérséklet emelkedését, Bahreinben viszont egy ilyen probléma sokkal súlyosabb lenne a hosszú egyenesek végén lévő erős féktávok miatt.

A fékezéssel több pilótának is meggyűlt a baja, különösen Felipe Massa csúszkált sokat, de a Sergio Pérez helyére tervezetten beugró Alfonso Celis is többször elhagyta a pályát. Komolyabb műszaki hiba nem hátráltatta a munkát, mindössze

Romain Grosjean hagyta el az autójáról a tanksapkát,

valamint Esteban Gutiérrez és Kevin Magnussen haladt lassan, de egyelőre nem tudni, hogy az autójuk makacsolta-e meg magát.

Vettel többet ült a partvonalon, mint az autóban Forrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh

Visszafogottan kezdett a Ferrari Bahreinben: Kimi Räikkönen bő 3 másodperccel jobb volt a tavaly ilyenkor futott idejénél, a lágy gumikon így is sokat kapott Rosbergtől. Sebastian Vettel csak a közepes keveréket próbálgatta, miután Ausztráliában mellőzték ezt a változatot, és csupán 11. lett. A Scuderia minden bizonnyal a kora esti szabadedzést tekinti majd mérvadónak, erre utal az is, hogy

Vettel tette meg a legkevesebb kört az első tréningen.

Ezúttal is ígéretes volt a Red Bullok tempója. Daniel Ricciardo mindössze 3 tizedet kapott Räikkönentől, és Danyiil Kvjat is szorosan mögötte következett az 5. helyen, ráadásul jelentős távot, 30 kört tett meg. Nico Hülkenbergnek köszönhetően a Force Indiánál is van ok az optimizmusra, mivel a német pilóta a 6. helyen zárt, míg Celisnek mindössze az utolsó előtti, 21. pozícióra futotta - majdnem 5 másodperces lemaradással.

A Toro Rossónál ezúttal Carlos Sainz volt a gyorsabb, ő 7. lett, közvetlenül Max Verstappen előtt. Romain Grosjean ezúttal a 9. helyen végzett, Felipe Massa pedig tizedikként nyitott, ami egyelőre szerény kezdés a Williamstől, de még így is jobb, mint Valtteri Bottas 12. helyezése.

Vandoorne tesztpilótai feladatokat kapott a bahreini első szabadedzésen, Alonso is tanácsokkal segítette a munkáját Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Nagy érdeklődés övezte a Fernando Alonso autóját átvevő Stoffel Vandoorne bemutatkozását is. A belga fiatal csak tegnap repült vissza Japánból, miután kiderült, hogy a kétszeres világbajnokot ausztráliai sérülése miatt nem hagyják versenyezni.

Vandoorne aerodinamikai méréseket végzett,

és egyike volt a négy pilótának, akik nem próbálták ki a lágy gumit. Így nem meglepő, hogy csak a 18. helyen kezdett, szűk 1 másodperccel a lágy gumival a 14. helyet elérő Jenson Button mögött. Az első szabadedzés alapján a versenyen várható helyzetről nem sokat tudtunk meg, de a mezőny gyorsulása megint lenyűgöző:

tavaly Räikkönen 1:37.827-tel kezdett a közepes keverékű gumikon, ennél még Vettel is 2,7 másodperccel gyorsabb volt

azonos keverékű abroncsokkal, Rosberg lágy gumival futott 1:32.294-es eredménye pedig szinte egy másik géposztály teljesítményét idézi.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!