A második tesztnapot is a Ferrari zárta az élen

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, teszt
Vágólapra másolva!
Vettel az új ultralágy gumikat kipróbálva máris megközelítette a Mercedes tavalyi legjobb idejét Barcelonában, de a nap sztahanovista hőse Rosberg volt, aki Hamilton hétfői teljesítményét is túlszárnyalva 172 kört tett meg. Az autók ma szokatlanul megbízhatóak voltak, csak a Renault küszködött komolyabb problémákkal.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül154 bejegyzés

Akárcsak tavaly, az idén is Sebastian Vettel és a Ferrari zárta az élen az előszezon első két tesztnapját, a Mercedes pedig kedden ismét maratoni távot teljesített:

Nico Rosberg még Lewis Hamilton hétfői teljesítményét is túlszárnyalva 172 kört húzott le,

ami kereken 800 km-t jelent. Az új autók egyébként is szokatlanul megbízhatóak voltak, hiszen míg a csapatok egy évvel ezelőtt mindössze 2068 km-t tettek meg a második tesztnapon, most 5516-ot. Ez autónként számolva majdnem kétszer jobb eredmény.

A fejlődés nem kis mértékben a McLarennek köszönhető. Ők a Hondával kapcsolatos műszaki problémák miatt tavaly végigszenvedték a teszteket, Fernando Alonso azonban ma 119 körig jutott – egy éve, amikor négy napig ült az autóban az előszezon során, összesen is csak 117 kört tudott vezetni. A nap végén azt mondta, büszke a csapatára.

A McLaren felkészülése sokkal jobban indul, mint tavaly - katt a galériához! Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Buettner

A spanyol nem akart jóslatokba bocsátkozni a McLaren esélyeivel kapcsolatban, de úgy vélte, megfelelő választ adtak a tavaly vergődésükre. Szerinte a valódi erőviszonyokra majd csak az első két-három verseny után derül fény.

– tette hozzá. „Aerodinamikai téren pedig van pár kifejezetten innovatív része, amelyek számunkra legalábbis újak." Alonso igyekezett véget vetni a visszavonulásáról szóló kósza pletykáknak is, tréfásan megjegyezve, hogy a téli üresjáratban egyesek „kissé túl kreatívakká válnak" a hírszerkesztésben.

Javult a motorhang

Habár a Ferrari tavaly a Barcelonához viszonyítva kevésbé tipikus Jerezben kezdett ilyen jól, a mostani eredményeik sem tekinthetőek igazán reprezentatívnak. Vettel ugyanis a Pirelli új, alapvetően egyes utcai pályákhoz tervezett

ultralágy gumiját kipróbálva futotta azt az 1:22.810-es kört,

amely csupán 18 ezreddel rosszabb a Mercedes 2015-ös legjobbjánál. Az sokkal biztatóbb, hogy 126 kört tett meg – az SF16-H ugyan 2 perccel a leintés előtt megállt alatta, de alighanem csak azért, mert szándékosan kifogyatták belőle a benzint.

Vettel mindkét napon az élen végzett - katt a galériához! Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/Nurphoto/Joan Valls

A Ferrariról egyébként egyik ügyfele, Gene Haas elárulta, hogy már a melbourne-i idénynyitóra is új specifikációjú motorral készülnek. Vettel ismét pozitívan nyilatkozott az autójukról, viszont azt mondta, a motorok az új kipufogószabályok ellenére még mindig nem elég hangosak.

– tette hozzá.

Az ultralággyal végzett a 2. helyen, 7 tizedmásodperces hátránnyal Daniel Ricciardo is. A Red Bull délután elővigyázatosságból a tervezettnél hamarabb befejezte a tesztelést egy lehetséges technikai probléma miatt, de egyébként zökkenőmentesen zajlott a napjuk. Ricciardo délelőtt rövid, majd délután hosszú etapokat tett meg. „Lényegében a listán szereplő összes etapot teljesítettük, pedig az ütemterv általában igencsak optimista, úgyhogy ez ma jó nap volt" – mondta. „Több mint 100 körig jutottunk különösebb gond nélkül."

A Force India egyelőre ígéretesen megy - katt a galériához! Forrás: AFP/Jose Jordan

A 3. helyezett Sergio Pérez a Force Indiával már az egy fokozattal keményebb szuperlágy Pirellikkel érte el 1:23.650-es eredményét. Ő az autó aerodinamikai korrelációs elemzését és a rendszerellenőrzéseket végezte el, majd délután már a beállításokkal is elkezdett kísérletezni, és elégedett volt a VJM09-ben töltött első napjával. „Az autóban komoly potenciál rejlik, máris kényelmesen érzem magam benne" – jelentette ki.

A Mercedes és a Williams rejtőzködött

A Mercedes nem villogott: Rosberg 2 másodperces lemaradással zárta negyedikként a napot, csakhogy ő a közepes keverékű Pirellikkel futotta a legjobb körét.

Amikor egyforma gumikat használtak, kétszer is üldözőbe vette, sőt egyszer meg is előzte Vettelt a pályán.

A Sauber továbbra is a tavalyi C34-gyel tesztelt, Marcus Ericsson a lágy gumikat használva az 5. helyen végzett. Miután hétfőn leszakadt az autójuk első szárnya, az új amerikai csapatnak, a Haasnak ma jobb napja volt: Esteban Gutiérrez 79 kört tett meg, és délután egyre feljebb kapaszkodva egészen a 6. pozícióig jutott. Igaz, ehhez be kellett vetnie a lágy gumikat.

Rosberg nem használt a közepesnél lágyabb gumit - katt a galériához! Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Buettner

A Mercedeshez hasonlóan a Williams sem feltűnősködött, Rosberg után azonban Valtteri Bottas töltötte a legtöbb, 134 kört a pályán.

Elismerte, hogy az FW38 potenciálja egyelőre kérdéses,

mert még meg sem próbáltak a jó köridőkre hajtani, a tervezett programjukat viszont befejezték. Ez a csapat vezető tesztmérnöke, Rod Nelson szerint meglehetősen sokrétű volt, egyaránt magába foglalt hosszú etapokat, megbízhatósági, valamint aerodinamikai és kasztniteszteket is.

A Renault rosszul kezdett

Tűrhető napja volt a Manornak is, hiszen a csapatnál töltött második tesztnapján Pascal Wehrlein 71 kört húzott le az MRT05 volánjánál, és 2,3 másodpercet faragott a hétfői időeredményéből. A német versenyző azt mondta, az autó valójában még ennél is jelentősen gyorsabb, és már hétfőről keddre rengeteget fejlődött.

A hétfői problémák után, amikor a szoftverrel küszködtek, a Renault ma újabb gondokkal szembesült:

Jolyon Palmer autója délután füstölve megállt.

A brit újonc elismerte, hogy a motorral volt baj, amelyet ezért ki kellett cserélni, s bár azt mondta, a Mercedesről a Renault hajtásláncára való hirtelen áttérés óhatatlanul nehézségekkel jár, „katasztrofálisnak" nevezte a franciák gyári csapatának első lépéseit.

Palmer úgy érzi, hátráltatja, hogy túl kevés kört tett meg - katt a galériához! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Palmer az első napon 37, majd a másodikon is mindössze 42 kört tudott megtenni az RS16-tal. „79 kör, és túl vagyok a tesztnapjaim felén. A jövő héten többre lesz szükségem" – jelentette ki a brit, akit szerdától már Kevin Magnussen vált a volánnál.

A tabella alján, 3,7 másodperces hátránnyal Max Verstappen végzett,

a Toro Rossóról azonban kiderült, hogy csak egy átmeneti autót hoztak el Barcelonába,

amellyel elsősorban a Ferrari motor beépítését és az új, karbonházas sebességválót tesztelik. A hírek szerint már a jövő hétre elkészül az STR11 következő, B-specifikációjú változata. A csapat technikai igazgatója, James Key elárulta, hogy délelőtt egy kisebb villamossági probléma hátráltatta őket, de biztatónak nevezte, hogy már a második napon 121 kört tudtak teljesíteni az új autóval.

„Az első körök nagyon izgalmasak voltak, már csak az új motor miatt is. Ezt örömteli volt felfedezni, és kapásból jónak éreztem" – tette hozzá Verstappen. „Elég sok kört mentünk, ami nemcsak a csapatnak, hanem nekem is fontos volt, hogy mielőbb otthonosan érezzem magam az autóban."

A csapatok Barcelonában csütörtökig folytatják a tesztelést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!