Nico Rosberg lett a visszatérő Mexikói Nagydíj első győztese a felújított pályán. A német pilóta az előző három alkalommal nem tudta győzelemre váltani a pole pozíciót, de a 71 körös, Safety Car-fázissal is megszakított mexikói futamon végig maga mögött tartotta a már világbajnok Lewis Hamiltont, aki elégedetlenkedett amiatt, hogy a Mercedes menet közben beiktatott neki is egy második bokszkiállást.
"Pazar verseny volt, élveztem a csatát Lewisszal. Nagyon örülök, hogy nyertem" - értékelt tömören Rosberg. A Mercedes ellenfél nélkül maradt, mivel a Red Bullok nem veszélyeztették Rosberget és Hamiltont, a hétvégét katasztrofálisan lezáró Ferrari esélyei pedig már a rajtnál elszálltak a győzelemre. Sebastian Vettelt meglepő módon lerajtolta a gyengébb Renault-motorral Danyiil Kvjat, majd defektet kapott, miután az első jobbosnál majdnem a fűig letolta a másik Red Bullt. Daniel Ricciardo próbált korrigálni megcsúszás közben, de első szárnyával kiszúrta a jobbhátsó gumit a Ferrarin.
"Mégis hova a fenébe kellett volna mennem? Esélye sem volt az előzésre" - háborgott a rádión Vettel, Ricciardo ellenben úgy vélte, a német "megérdemelte (a defektet), mert semennyi helyet sem hagyott." Vettel a kerékcserét követően küzdött még a pontszerzésért, ám ez nem jött össze neki saját hibáiból kifolyólag. A 18. körben még megúszott egy megpörgést az egyik gyors kanyarnál, az 51.-ben azonban már nem, és a falban kötött ki, előidézve a Safety Car pályára küldését.
"Az utolsó pillanatban vettem észre Ricciardót, próbáltam több helyet csinálni neki" - mondta lehangoltan az ütközésről Ricciardóval. "Ilyesmit nem lehet szándékosan csinálni, úgyhogy nem hibáztatom érte."
Vettel idén először nem ért célba hivatalosan – a spái defekt után hivatalosan még rangsorolták –, ezzel elvesztette a 2. helyet is a tabellán Rosberggel szemben, aki végig kontrollálta a futamot, folyamatosan reagálva Hamilton felzárkózási kísérleteire.
Vita Hamilton és a Mercedes között
A német a rajtnál levédte a belső ívet csapattársával szemben, majd stabilan őrizte az előnyt a hétvége korábbi részéhez képest sokkal melegebb aszfalton. Hamilton egyszer sem került támadási közelségbe, de a rádiós beszélgetések alapján nem örült neki, hogy a Mercedes a nagy előny birtokában, a biztonságot szem előtt tartva mindkettejüket kihívta egy harmadik szett gumiért. "Szerintem rossz döntés, de bejövök" - közölte mérnökével a 48. körben, miután feleselve vitatta a döntés jogosságát arra hivatkozva, hogy szerinte jó állapotban vannak az abroncsai. "Alig koptak" - magyarázta a sajtótájékoztatón.
A dobogóra még Valtteri Bottas állhatott fel, miután a Safety Car után legyorsulta a tehetetlen Kvjatot a célegyenesben, átvéve tőle a 3. helyet. A dobogóra vezető útja során a 22. körben taccsra tette a korai váltócsere miatt a mezőny végéről rajtoló Kimi Räikkönent is, mintegy megtorolva a Szocsiban történt ütközésüket, végképp rémálommá téve a Ferrari napját.
Ezúttal fordított volt a történet a finnek között – az 5-ös kanyarnál Bottas próbált beszúrni Räikkönen mellé, aki fordulás közben a hátsó kerekével átbicskázott a Williams első kerekén, és félre kellett állnia a sérült futóművel –, de egyik sem hibáztatta egyértelműen a másikat. A sportfelügyelők vizsgálták az esetet, és a Ricciardo-Vettel ütközéshez hasonlóan nem szabtak ki büntetést egyik félre sem.
A sokáig 3. helyen haladó Kvjat az idei hungaroringi futam után másodjára állhatott volna dobogóra. "Semmit sem tehettem az egyenesben" - mondta szenvtelenül. Mögötte csapattársa, Ricciardo futott be, közvetlenül Felipe Massa Williamse előtt, akit az 51. körben előzött vissza, kihasználva a brazil autóján jelentkező erős gumikopást. "A középső etapban még jobb tempót diktálhattunk volna a keményebb gumikon, de nem tudtuk megmutatni" - nyilatkozta, hozzátéve, hogy szerinte az utolsó etapban célszerűbb lett volna ismét ezt a keveréket használniuk a lágy helyett.
Kettős pontszerzés a Force Indiánál
A Force India mindkét autójával pontot szerzett, velük együtt Max Verstappen és Romain Grosjean egészítette ki az első tíz sorrendjét. A hazai fiú, Sergio Pérez a 8. helyen futott be, és "egyik legkeményebb versenyének" nevezte a mait. "A számításaink azt mutatták, hogy utolérhetem Massát és Hülkenberget, de nem így történt, szóval sok mindent kell kielemeznünk" - mondta. "A stratégia nem volt ideális."
A Lotusok szinte az egész versenyen tandemben haladtak, bár az utolsó körök egyikében a 11. helyen végző Pastor Maldonado majdnem a falba csúszott a 12-es kanyart elrontva. A két McLaren közül csak Jenson Button ért célba, mivel Fernando Alonsónak már az 1. kör végén le kellett parkolnia az MGU-H meghibásodása miatt. Elmondása szerint a csapat előre tudott a problémáról. "Már tegnap este kiszúrtuk, aztán délelőtt megbizonyosodtunk róla, de már nem volt idő az egység cseréjére" - közölte.
Még két futam van hátra a szezonból, legközelebb, két hét múlva Brazíliába látogat a mezőny.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!