Hamilton akadékoskodott, a Ferrari nullázott, Rosberg nyert

Események

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Nico Rosberg, Mercedes
MEXICO CITY, MEXICO - NOVEMBER 01: Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP drives ahead of Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP during the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on November 1, 2015 in Mexico City, Mexico. Lars Baron/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Mexikóban már sikerült behúznia a győzelmet a pole-ból Rosbergnek, akire egyedül a módosított stratégiát kifogásoló Hamilton volt veszélyes. A Ferrari versenyzői galibába keveredtek, és célba sem értek: Vettel a rajtnál defektet kapott, majd második kicsúszásával a falban kötött ki, míg Räikkönenen bosszút állt Botttas az oroszországi ütközésért.  
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Nico Rosberg lett a visszatérő Mexikói Nagydíj első győztese a felújított pályán. A német pilóta az előző három alkalommal nem tudta győzelemre váltani a pole pozíciót, de a 71 körös, Safety Car-fázissal is megszakított mexikói futamon végig maga mögött tartotta a már világbajnok Lewis Hamiltont, aki elégedetlenkedett amiatt, hogy a Mercedes menet közben beiktatott neki is egy második bokszkiállást.

"Pazar verseny volt, élveztem a csatát Lewisszal. Nagyon örülök, hogy nyertem" - értékelt tömören Rosberg. A Mercedes ellenfél nélkül maradt, mivel a Red Bullok nem veszélyeztették Rosberget és Hamiltont, a hétvégét katasztrofálisan lezáró Ferrari esélyei pedig már a rajtnál elszálltak a győzelemre. Sebastian Vettelt meglepő módon lerajtolta a gyengébb Renault-motorral Danyiil Kvjat, majd defektet kapott, miután az első jobbosnál majdnem a fűig letolta a másik Red Bullt. Daniel Ricciardo próbált korrigálni megcsúszás közben, de első szárnyával kiszúrta a jobbhátsó gumit a Ferrarin.

A rajt utáni pillanatok Forrás: AFP/Clive Mason

"Mégis hova a fenébe kellett volna mennem? Esélye sem volt az előzésre" - háborgott a rádión Vettel, Ricciardo ellenben úgy vélte, a német "megérdemelte (a defektet), mert semennyi helyet sem hagyott." Vettel a kerékcserét követően küzdött még a pontszerzésért, ám ez nem jött össze neki saját hibáiból kifolyólag. A 18. körben még megúszott egy megpörgést az egyik gyors kanyarnál, az 51.-ben azonban már nem, és a falban kötött ki, előidézve a Safety Car pályára küldését.

"Az utolsó pillanatban vettem észre Ricciardót, próbáltam több helyet csinálni neki" - mondta lehangoltan az ütközésről Ricciardóval. "Ilyesmit nem lehet szándékosan csinálni, úgyhogy nem hibáztatom érte."

Vettel először nem ért célba idén, összetörte a Ferrarit Forrás: AFP/Yuri Cortez

Vettel idén először nem ért célba hivatalosan – a spái defekt után hivatalosan még rangsorolták –, ezzel elvesztette a 2. helyet is a tabellán Rosberggel szemben, aki végig kontrollálta a futamot, folyamatosan reagálva Hamilton felzárkózási kísérleteire.

Vita Hamilton és a Mercedes között

A német a rajtnál levédte a belső ívet csapattársával szemben, majd stabilan őrizte az előnyt a hétvége korábbi részéhez képest sokkal melegebb aszfalton. Hamilton egyszer sem került támadási közelségbe, de a rádiós beszélgetések alapján nem örült neki, hogy a Mercedes a nagy előny birtokában, a biztonságot szem előtt tartva mindkettejüket kihívta egy harmadik szett gumiért. "Szerintem rossz döntés, de bejövök" - közölte mérnökével a 48. körben, miután feleselve vitatta a döntés jogosságát arra hivatkozva, hogy szerinte jó állapotban vannak az abroncsai. "Alig koptak" - magyarázta a sajtótájékoztatón.

Hamilton ezúttal nem talált fogást Rosbergen Forrás: AFP/Lars Baron

A dobogóra még Valtteri Bottas állhatott fel, miután a Safety Car után legyorsulta a tehetetlen Kvjatot a célegyenesben, átvéve tőle a 3. helyet. A dobogóra vezető útja során a 22. körben taccsra tette a korai váltócsere miatt a mezőny végéről rajtoló Kimi Räikkönent is, mintegy megtorolva a Szocsiban történt ütközésüket, végképp rémálommá téve a Ferrari napját.

Ezúttal fordított volt a történet a finnek között – az 5-ös kanyarnál Bottas próbált beszúrni Räikkönen mellé, aki fordulás közben a hátsó kerekével átbicskázott a Williams első kerekén, és félre kellett állnia a sérült futóművel –, de egyik sem hibáztatta egyértelműen a másikat. A sportfelügyelők vizsgálták az esetet, és a Ricciardo-Vettel ütközéshez hasonlóan nem szabtak ki büntetést egyik félre sem.

A sokáig 3. helyen haladó Kvjat az idei hungaroringi futam után másodjára állhatott volna dobogóra. "Semmit sem tehettem az egyenesben" - mondta szenvtelenül. Mögötte csapattársa, Ricciardo futott be, közvetlenül Felipe Massa Williamse előtt, akit az 51. körben előzött vissza, kihasználva a brazil autóján jelentkező erős gumikopást. "A középső etapban még jobb tempót diktálhattunk volna a keményebb gumikon, de nem tudtuk megmutatni" - nyilatkozta, hozzátéve, hogy szerinte az utolsó etapban célszerűbb lett volna ismét ezt a keveréket használniuk a lágy helyett.

A Red Bull lemaradt a dobogóról, az utolsó körökben bottal üthették Bottas nyomát Forrás: AFP/Mark Thompson

Kettős pontszerzés a Force Indiánál

A Force India mindkét autójával pontot szerzett, velük együtt Max Verstappen és Romain Grosjean egészítette ki az első tíz sorrendjét. A hazai fiú, Sergio Pérez a 8. helyen futott be, és "egyik legkeményebb versenyének" nevezte a mait. "A számításaink azt mutatták, hogy utolérhetem Massát és Hülkenberget, de nem így történt, szóval sok mindent kell kielemeznünk" - mondta. "A stratégia nem volt ideális."

A Lotusok szinte az egész versenyen tandemben haladtak, bár az utolsó körök egyikében a 11. helyen végző Pastor Maldonado majdnem a falba csúszott a 12-es kanyart elrontva. A két McLaren közül csak Jenson Button ért célba, mivel Fernando Alonsónak már az 1. kör végén le kellett parkolnia az MGU-H meghibásodása miatt. Elmondása szerint a csapat előre tudott a problémáról. "Már tegnap este kiszúrtuk, aztán délelőtt megbizonyosodtunk róla, de már nem volt idő az egység cseréjére" - közölte.

Még két futam van hátra a szezonból, legközelebb, két hét múlva Brazíliába látogat a mezőny.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!