Társoldalunk:
Hírlevél

Hamilton nyert, Räikkönen és Bottas az utolsó körben ütközött

2015.10.11., 12:39
rendezés

Rosberg az élről esett ki a gázpedál hibája miatt, Grosjean óriási balesetet szenvedett. Pérez a Safety Car alatt kereket cserélt, és kihúzta a célig a 3. helyen, miután Bottas és Räikkönen az utolsó körben megelőzték, de utána összeütköztek az Orosz Nagydíjon. Räikkönent megbüntették, így a Mercedes behúzta a konstruktőri vb-t.

Lewis Hamilton nyerte az incidensekkel teli Orosz Nagydíjat, miután csapattársa, Nico Rosberg a gázpedál hibája miatt az élről kiesett, így még az összetett 2. helyét is elvesztette a dobogó középső fokán végző Sebastian Vettellel szemben. Sergio Pérez pályafutása során ötödször állhatott fel a pódiumra, köszönhetően a Force India ügyes stratégiájának, valamint annak, hogy Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, akik az utolsó előtti körben megelőzték, pár kanyarral a leintés előtt összeütköztek.

Hamilton a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Sennát - katt a galériához!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A verseny már drámaian is kezdődött. Nico Hülkenberg az első féktáv után, a 2-es kanyarban a műfűre sodródva magától megpördült, és a pályára visszagurulva begyűjtötte Marcus Ericssont és Max Verstappent is. Közülük csak a fiatal holland tudta folytatni a versenyt egy kerék- és orrkúpcsere után, és be kellett küldeni a Safety Cart. Amelynek később, a 13. körben volt egy második jelenése is, amikor Romain Grosjean Jenson Button szélárnyékában kicsúszott a 3-as kanyarból, és a védőfalba csapódva ripityára törte a Lotust.

„Látva, hogy mi történik, éreztem, hogy nagy csatt lesz, úgyhogy befeszítettem az izmaimat, lehunytam a szememet, és vártam, hogy vége legyen" – mesélte az orvosi vizsgálat után a francia. "Nem volt a világ legkellemesebb érzése, de jól vagyok, a HANS és az autó elvégezte a dolgát."

Ez az incidens hozta játékba Daniel Ricciardót és Pérezt is,

akik néhány társukhoz hasonlóan megragadták a lehetőséget, és kereket cseréltek. Még 40 kör volt hátra, de mivel Szocsi sima aszfaltja kíméletesen bánik a gumikkal, volt rá esély, hogy kihúzzák a végéig. A hajrában aztán mindkettejüket utolérte a frissebb Pirelliken rohamozó Bottas és Räikkönen, akik Ricciardót már a 45. illetve 48 körben megelőzték, ám Pérezzel, aki szokásához híven ügyesen vigyázott a gumijaira, csak a leintés előtt tudtak elbánni.

Hülkenberg a rajt után megforgott, és begyűjtötte Ericssont is - katt a galériához!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Ekkor úgy tűnt, minden kicsúszott a kezünkből" – mondta Pérez. „Nagyon mérges voltam magamra, de éreztem, hogy mindent megtettem, amit lehetett. Addigra rengeteg kört teljesítettem azokon a gumikon, már durván elhasználódtak."

A Force India ezzel 28 pontra növelte az előnyét közvetlen ellenfelével, a Lotusszal szemben, míg Ricciardo a 48. körben – valószínűleg a futómű hibája miatt – leparkolta a Red Bullját a pálya szélére. Danyiil Kvjat viszont hazai pályán a 6. helyen ért célba, maga mögé utasítva a sauberrel későn kereket cserélő Felipe Nasrt.

Rosbergnek megint pechje volt

Hamilton a rajtnál ismét rámenős volt, de Rosberg ezúttal keményen ellenállt, és a 2-es kanyarnál későn fékezve visszaverte csapattársa támadását, aztán az első Safety Car-fázis utáni újraindításnál is elöl maradt. Ám már az 5. körben arra kezdett panaszkodni, hogy a gázpedálja beragad, és hiába engedi fel, a fordulatszám nem esik teljesen vissza. A végén megpróbálta teljesen leemelni róla a lábát, de az sem segített, ráadásul a térdétől nem tudott kormányozni sem, úgyhogy kénytelen volt kiállni a garázsba.

Rosberg ezúttal megőrizte a vezetést a rajtnál - katt a galériához!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Elég veszélyes volt. A jó rajt után vezettem a versenyt, és magabiztos voltam a győzelem felől" – mondta. „A világbajnoki cím így még messzebbre került, de természetesen úgyis lehetetlen megnyernem, ha ilyen bagatell hibák hátráltatnak."

Hamiltonnak két hét múlva,

Austinban elég lesz Rosbergnél 2 ponttal, Vettelnél pedig 9-cel többet szereznie ahhoz, hogy harmadszor is világbajnok legyen.  

Ő maga is elismerte: „Nicónak hihetetlen pechje van, hogy mindig őt sújtja valamilyen probléma." Hamilton Szocsiban a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Ayrton Sennát az örökranglistán, és holtversenybe került Vettellel. A futam végén a hátsó vezetőszárnya – feltehetően valamilyen törmeléktől – „instabillá" vált, ezért Hamilton kicsit lelassított, és közelebb engedte magához a vetélytársát, a helye azonban soha nem forgott veszélyben.

Hamilton hátsó szárnyába a verseny végén törmelék ragadt - katt a galériához!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„A rajt jól sikerült" – magyarázta. „Az volt a lényeg, hogy Nico szélárnyékába kerüljek. Megpróbáltam kivágni mögüle, de nem voltam elég gyors, és ő kitartott."

Bár a pólókat már legyártották hozzá, a Mercedes a leintés után még nem ünnepelhette a konstruktőri vb-győzelmet, mert ez attól függött, hogy Räikkönen megtarthatja-e az 5. helyét a Bottasszal történt ütközés ellenére is. Végül 30 másodperces büntetést kapott, amivel visszacsúszott nyolcadiknak, így a Mercedes mégiscsak behúzta zsinórban második címét.

A Ferrari jól taktikázott

Räikkönen egyébként a két Mercedesnél is jobban rajtolt, és rögtön feljött a 3. helyre, amelyet azonban Bottas az első újraindítást követően vissza tudott venni tőle. Ezután Vettellel gyűlt meg a baja, aki tolta lefelé a pályáról, de amikor a 17. körben beszúrt mellé, ő nem hagyta magát, és kötelékben lesodródtak a 2-es kanyarban. Räikkönen csak a bukótérben elfordulva maradt a csapattársa előtt, ezért a rádióban kikérte a Ferrari tanácsát. „El kell engednem, vagy nem?" – kérdezte, majd röviddel később azt mondta: „Oké, elengedem."

Vettel ekkor került Räikkönen elé, majd levadászta, és a 25. körre utolérte a 2. helyen haladó Bottast.

A Williams pislogott először, és egy körrel később kihozta a bokszba a finnt, aki azonban forgalomba került.  

Így Vettel még 4 kört megtehetett a kerékcseréjéig, ahonnan sikerült visszatérnie Ricciardo és a még mögötte haladó Bottas elé. A Ferrari kis híján Räikkönennel is megelőzte a bokszban a Williamst, de ez pár méter híján nem jött össze nekik.

Vettel megelőzte Rosberget az egyéni összetettben - katt a galériához!Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Vettel pozíciójára innentől kezdve senki nem jelentett fenyegetést, sőt a lágy (tehát a keményebb keverékű) gumikon tartotta a lépést Hamiltonnal, és még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. „Az autóm fantasztikusan ment, egyre jobban. Egy ponton úgy éreztem, van egy kis esélyem utolérni Lewist, de még bőven volt tartalékja" – ismerte el a német. „Kicsit fejlődnünk kell, hogy igazán megszorongassuk a Mercedest. Még ők vannak elöl, de egyre közelebb kerülünk hozzájuk."

Räikkönen és Bottas nem ért egyet

A második etapban a Ferrari egyértelműen gyorsabb volt a Williamsnél, és miután a bokszból pont melléje érkezett meg, Räikkönen nem szakadt le Bottastól. Az utolsó körben, a végzetes pillanatban megpróbálta elvenni tőle a 3. helyet egy kétségbeesett manőverrel, de nagyon későn fékezett, és Bottas a normális íven elfordulva, a kanyar csúcspontjánál nekiment a Ferrarinak.

Egyszer már megelőztem őt ott a versenyen, és a 3-as kanyarban most is egyre közeledtem hozzá"

– magyarázta Räikkönen. „Nem voltam túl messze tőle, ezért úgy döntöttem, megint megpróbálom. Miután belevágtam a manőverbe, már nem hátrálhattam ki belőle. Fogalmam sincs, hogy számított-e rám, vagy látta-e, hogy jövök. Megpróbáltam minél beljebb fordulni, de nem volt hová menekülnöm, és összeütköztünk."

Bottas azonban nem értett egyet a honfitársával abban, hogy egyszerű versenybaleset történt.

Nem láttam ott senkit, én voltam elől, erre valaki nekem jött"

– vélte. „Borzasztóan csalódott vagyok, hiszen az utolsó körben már a 3. helyen álltam, mégis nulla ponttal kell távoznom innen. Nagy kár." Míg Räikkönen behozta ötödiknek a megrongálódott Ferrarit, Bottas nem tudta folytatni a versenyt.

A Williams legfeljebb azzal vigasztalódhatott, hogy az időmérőt elrontó Felipe Massa, aki a keményebb gumikon rajtolt a 15. helyről, a zavarosban halászva feljött 4.-nek. Tegnapi balesete után rajthoz állt a futamon Carlos Sainz is, s bár a mezőny végéről kellett nekivágnia az 53 körös távnak, pontszerző helyen haladt, amikor fékhiba miatt megpördült, és 7 körrel a vége előtt kiesett.

Button a 9. helyen végzett a McLarennel - katt a galériához!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az incidensekből a McLaren húzta a legnagyobb hasznot: Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak is sikerült pontot gyűjtenie, ami a Honda motorral küzdő csapatnak az idén még csak negyedszer sikerült. Alonso azonban utólag 5 másodperces büntetést kapott a 16-os kanyar többszöri levágása miatt, amivel elvesztette a 10. helyet, így az utolsó pont végül Verstappen ölében landolt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
14:51

Hamilton a konstruktőri állásról érdeklődött

"Srácok, megnyertétek a konstruktőrit?" - kérdezte a rádión a levezető körben. "Még nem" - szólt a válasz. Elkezdődött a díjátatás, hamarosan bővebb összefoglalóval jelentkezünk!

Origo
14:50

Kucsmát kapnak a dobogósok

A gumiszállító a Texasra készített cowboy kalapok után az Orosz Nagydíjra is lecserélte a szokásos baseball sapkákat. Pérez dobogójának mindkét ellenfele örül. Ezúttal három boldog pilóta állhat fel a pódiumra.

Origo
14:47

Hamilton nagyot lépett a bajnoki cím felé

25 ponttal növelte előnyét Nico Rosberg előtt, így már 73 egységgel vezet, miközben maximum 100 pontot lehet szerezni a további futamokon. A konstruktőri címet egyelőre nem nyerték meg, de ha Räikkönent hátrasorolják, az is meglehet már Szocsiban. Niki Lauda erre azt mondta a Sky Sportsnak, hogy "nem így szeretném megnyerni", de ez persze csak formaság, a Mercedes mindenképpen az idei konstruktőri bajnok lesz.

Origo
14:43

Räikkönen hibája volt a baleset

Túl messziről szúrt be a belső ívre Bottas mellé, aki erre nem számíthatott. A sportfelügyelők már vizsgálják az esetet, ebből szinte biztosan büntetés lesz a Ferrari pilótájának. "Mi a ***** csinált?" - kérdezte Bottas a rádión.

Origo
14:42

53. kör: Hamilton megnyerte az Orosz Nagydíjat

Hamilton, Vettel, Pérez, Massa, Räikkönen, Kvjat, Nasr, Maldonado, Button, Alonso a pontszerzők sorrendje.

Origo
14:41

53. kör: Baleset! Pérez lesz a 3.

Bottas és Räikkönen összeütközött, a Williams kiesik, a Ferrari visszaesik.

Origo
14:40

52. kör: Pérez kapitulált

Bottas és Räikkönen is megelőzte, ismét finn csata zajlik a dobogós helyért, de Bottas valószínűleg meg tudja tartani a helyét.

Origo
14:39

50. kör: Vettel továbbra is siet

1:40.071-re javította a leggyorsabb köridőt. Hamiltont közben a hátsó szárny problémájára figyelmeztették, erre ő azt felelte, hogy érzi azt. Javasolták neki, hogy ne használja a DRS-t. Ezen nem fog múlni a győzelme.

Origo
14:37

50. kör: Ricciardónak a futóművel volt gondja

"Valami eltört" - jelentette a rádión, ezután kérték meg, hogy álljon félre. Bottas közben már keményen támadja Pérezt a dobogóért.

Origo
14:36

48. kör: Räikkönené a leggyorsabb kör

Elkezdte kergetni Bottast, 3 másodperc a hátránya. Hamilton közben 10,8 másodperccel vezet Vettel előtt, a 3. helyezett Pérez előnye 9 tizedmásodperc Bottas előtt. Ha a Force India fel tudja tartani a Williamst, hármas csata lehet a dobogóért.

Origo
14:35

48. kör: Vettel majdnem elütött egy pályabírót

Egy sportbíró beszaladt egy hátsó szárnyelemért, amit Sainz hagyott el, Vettel viszont versenytempóban közeledett. Vettel a rádión "nagyon bátornak" nevezte a veszélyt okozó bírót.

Origo
14:33

48. kör: Räikkönen is túljutott Ricciardón

Ezzel feljött az 5. helyre, Ricciardo ráadásul néhány kanyarral később fel is adta a futamot. Pontot szerezhet a McLaren, hiszen Button így feljött a 10. helyre.

Origo
14:31

47. kör: Sainz ismét a falna ütközött

Előtte már egyszer meg is pördült, az első fékei melegedtek túl. Megpróbálta folytatni, de végül kénytelen volt félreállni. A 7. helyről esett ki, ahova a mezőny végéről jött fel tegnapi komoly balesete után.

Origo
14:29

45. kör: Räikkönen levágta a pályát

Ezzel ideiglenesen Ricciardo elé került, de a szabályok miatt kénytelen volt visszaengedni ellenfelét, sőt Räikkönen alaposan le is maradt a Red Bull mögött.

Origo
14:27

44. kör: Bottas végre megelőzte Ricciardót

A DRS és a szélárnyék segítségével hosszú üldözés után megelőzte ausztrál ellenfelét, előtte rádión arról tájékoztatták, hogy Pérez kezd szenvedni az abroncsai kopása miatt, így még mindig elérhetik a dobogót. Bottas hátránya bő két másodperc, de gyors szektoridőkkel kezdte a felzárkózást.

Origo
14:25

42. kör: Maldonado megint átlépte Buttont

Ezen a futamon már másodszorra előzte meg a Lotus-Mercedes a McLaren-Hondát, ezzel a venezuelai átvette a 11. helyet a 12. Buttontól, és a 13. Alonsótól, akit már Verstappen is támad. Ez az eddigi tapasztalatok alapján nem sok jót jelent a kétszeres bajnoknak.

Origo
14:24

42. kör: Leggyorsabb kör Vetteltől

Valószínűleg saját szórakoztatására siet Sebastian Vettel, és megfutotta a verseny leggyorsabb körét 1:40.532-vel. Hátránya 12,1 másodperc. Pérezt közben figyelmeztették, hogy figyeljen az első gumik állapotára, de válaszolt, hogy jobban nem tudja óvni őket. Mérnöke azt mondta, hogy az előző körben jó munkát végzett.

Origo
14:22

42. kör: Sainz közben meglepetésre készül

A tegnap még kórházba kerülő spanyol pilóta jelenleg zavartalanul a 7. helyen halad élete első Orosz Nagydíján. Kiesés nélkül nem várható, hogy előrébb tud kerülni, de a hazai hős, Danyiil Kvjat előtt is magabiztos előnnyel halad.

Origo
14:19

40. kör: Pérez jó helyzetben

13 kör van hátra a versenyből, és Pérez továbbra is magabiztosan őrzi 3. helyét, előnye 2,1 másodperc a 4. Ricciardo előtt, és egyelőre az ausztrál - aki ugyanakkor cserélt kereket - nem is tud közeledni hozzá.

Az élen Vettel próbálja tartani a lépést Hamiltonnal, az elmúlt két körben 12,4 másodpercre csökkentette a hátrányát, de esélytelen, hogy utolérje a britet.

Origo
14:16

37. kör: Vettel nagyot autózott a kerékcsere előtt

Most látni, mennyit ért Vettelnek, hogy a bokszban meg tudta előzni Bottast, és még Ricciardo elé is visszaért, majd gyorsan Pérezt is maga mögé utasította. A német pilóta 13,7 másodperccel autózik az új leggyorsabb kört (1:40.695) futó Hamilton mögött, az 5. Bottas viszont már 25,5 másodpercre van az élen álló Mercedes mögött.

Origo
14:14

36. kör: Räikkönen pillanatokig Bottas előtt

Az egyik finn kihasználta a másik hibáját, miközben a Williams pilótája Ricciardót támadta a 4. helyért, de Bottas végül meg tudta tartani pozícióját. Vettel közben egy másodpercet hozott Hamiltonon, erre ő újabb leggyorsabb körrel reagált. A brit 1:40.777-et futott, és 12,9 másodpercre növelte előnyét.

Origo
14:12

34. kör: Alonso panasz helyett viccel

Szóltak neki, hogy versenyben van a jelenleg 9. Massával, erre ő úgy felelt, hogy "értékelem a humorodat!" Button és Alonso jelenleg a 10-11. helyen áll.

Origo
14:11

33. kör: Nasr is a bokszban

Vettel így visszaveszi a 2. helyet, és egyelőre tudja tartani Hamilton tempóját, de hátránya 13,2 másodperc, így a Mercedesnek nem kell aggódnia. Pérez egyelőre a 3. helyen áll köszönhetően a korai kerékcseréjének, mögötte Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Sainz, Kvjat, Massa és Button.

Origo
14:08

33. kör: Vettel már Pérez előtt

Szép manőverrel kifékezte az egyre kopó gumikon autózó Force Indiát, amiért dicséretet kapott csapatától. Vettel most Hamilton és Nasr (!) mögött az ideiglenes 3. helyezett, miután Kvjat is kiállt a bokszba.

Origo
14:06

33. kör: Hamilton a kerékcsere után is vezet

Senki sem veszélyezteti a brit pilóta útját a győzelem felé, még úgy sem, hogy a jelenlegi 2. Kvjat még nem volt kint a bokszban.

Origo
14:05

33. kör: Räikkönen Bottas mögé jött vissza

A bokszot még honfitársa előtt hagyta el, de a kigyorsítás alatt a Williams ismét elé tudott kerülni. Räikkönen próbálta támadni a Ricciardóval meccselő Bottast, de nem tudott előrébb lépni.

Origo
14:03

30. kör: Vettel jön először a bokszba

Közben Bottas megelőzte Sainzot, de ez sem volt elég, Vettel simán visszaért még a 7. helyezett Ricciardo elé is. Pérez viszont előttük maradt, őt a pályán kell majd megelőzni.

Origo
14:01

28. kör: Már Räikkönen is a dobogóra hajt

Neki is szóltak, hogy Bottas beragadt. A Williams pilótája a 11. helyen halad Sainz mögött. A Ferrarik számára kulcskérdés lehet, hogy visszaérnek-e a jelenleg 7. Pérez elé. Egyelőre nem elég még Vettel előnye sem.

Origo
13:59

27. kör: Megint nem volt tökéletes a Williams bokszmunkája

Bottas autóján ezúttal a bal hátsó kereket nem tudták idejében rögzíteni. Vettelnek közben szóltak, hogy Bottas forgalomba került. A Ferrarik még mindig a pályán vannak, a különbség köztük 2,4 másodperc.

Origo
13:57

25. kör: Nem Sainz hibája a záróvonal átlépése?

A Sky Sports szerint a Toro Rosso nem tudta eldönteni, hogy kihívják-e a spanyol pilótát, ezért egymással ellentétes rádióüzeneteket küldtek neki. Így fordulhatott el, hogy zavarában Sainz ráhajtott a vonalra.

Origo
13:55

25. kör: Nem túl gyors kerékcsere a Williamsnél

3,4 másodperc alatt cserélték le Bottas abroncsait, ennél a Ferrari általában gyorsabb szokott lenni. Ez később még akár a 2. hely sorsát is eldöntheti.

Origo
13:55

24. kör: Vettel már DRS távolságon belül

8 tizedmásodpercre van a finn pilótától, és a 25. körben is közelebb tudott kerülni hozzá. A kör végén Bottas kiállt a bokszba, Vettel a pályán maradt.

Origo
13:53

24. kör: Sainz büntetésre számíthat

A bokszbejáratnál átlépte a fehér záróvonalat, ezt általában szigorúan bírálják el a sportfelügyelők, bár Bottas ezért pénteken csak megrovást kapott. Verstappen is kiállt a bokszba, így az utolsó előtti helyre esett vissza. Alonsót is figyelmeztették pályalevágás miatt a 16-os kanyar kapcsán.

Origo
13:51

23. kör: Vettel tovább közelít

1,6 másodperccel jár Bottas mögött, akit már jól lát a fedélzeti kamera képe alapján is. Közben a 8. helyezett Pérezt érdemes figyelni, aki 17 másodperccel van Bottas mögött, de egyszer már volt kint a bokszban.

Origo
13:48

22. kör: Egyéni legjobb idő Vetteltől

4 tizedet faragott le hátrányából Bottas mögött, már csak 2 másodpercre van a finntől. Bottas szerint az abroncsok továbbra is "következetesek" az autóján.

Origo
13:47

20. kör: Hamilton továbbra is távolodik

Az új leggyorsabb kör 1:41.336, és utána még gyorsabb 1-es szektorral folytatta a körözést a brit pilóta. Bottas hátránya már 5,4 másodperc, Vettel további 2,4-re van tőle.

Origo
13:46

20. kör: Bottas rákapcsol?

Vettel a 19. körben 2,3 másodpercre csökkentette hátrányát, de a finn egy abszolút legjobb első szektoridővel reagált, valószínűleg szóltak neki, hogy a Ferrari közelíteni kezdett. Verstappen közben arról számolt be, hogy a gumik már egyáltalán nem tapadnak az autóján.

Origo
13:44

18. kör: Vettel próbál közelíteni

3 tizedet faragott le Bottas előnyéből, így 2,9 másodperc Vettel lemaradása a Williams mögött. Nemsokára esedékesek a tervezett bokszkiállások.

Origo
13:43

18. kör: Grosjean nem sérült meg

Megvizsgálták a pálya kórházában, és nem találtak semmilyen sérülést az orvosok, számolt be a Sky Sports.

Origo
13:42

18. kör: Hamilton megint a leggyorsabb

1:41.499 az új rekord, előnye 2,7 másodperc, Vettel előtt pedig 6 másodperccel vezet. Räikkönen hátránya 7,5 másodperc.

Origo
13:41

17. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól

1:41.709-et futott, 2 másodpercre növelte előnyét az élen. Räikkönen közben arra panaszkodik, hogy az egyenesekben nem tud elég gyors lenni. Ricciardo megelőzte Sainzot és feljött a 10. helyre.

Origo
13:39

16. kör: Újraindul a futam

A 17. kör elején Vettel támadta Räikkönent, aki a bukótérbe hajtva verte vissza csapattársát, néhány kanyarral később viszont elengedte a németet. Vettel így feljött a 3. helyre. Bottas előtte majdnem nekiment Hamiltonnak.

Origo
13:37

16. kör: A sorrend a kiállások után

Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Kvjat, Nasr, Massa, Maldonado, Pérez, Ricciardo.

Pérez az első, aki már járt a bokszban,

Origo
13:36

15. kör: Javítják a gumifalat

Sokáig tarthat a Safety Car fázis, mert alaposan megsérült a gumifal Grosjean autójának becsapódása miatt. Ez a kereket cserélő versenyzőknek jól jöhet, mert Alonsót arról tájékoztatták, hogy megpróbálnak végig menni a nemrég felrakott kerekekkel. Hamilton panaszkodik, hogy "a Safety Car a valaha volt leglassabb" tempót diktálja, így nem tudja tartani autójának üzemi hőfokát.

Origo
13:33

Rosberg már nem gondol a bajnokságra

Az első Safety Car fázis alatt már gondja volt a gázpedállal, ami miatt a végén már kormányozni sem tudott rendesen, annyira el kellett emelnie a lábát a pedálról. "Hihetetlen, hogy ilyen megtörténhet" - mondta a Sky Sportsnak a műszaki hiba miatt kiesett versenyző.

Origo
13:31

12. kör: Grosjean autója túlkormányzott lett

Button szélárnyékában autózott a nagy sebességű balosban, megcsúszott, korrigálni próbált, de megpördült és becsapódott a falba. Oválpályás balesetekre emlékeztetnek a történtek. Hamiltonnak javasolták, hogy a pálya bal oldalán haladjon a törmelék miatt. Közben Alonso is kereket cserélt.

Origo
13:29

12. kör: Grosjean saját lábán szállt be az orvosi autóba

Közben kerékcsere hullám indult, Pérez, Ricciardo, Sainz és Button ezzel valószínűleg két kerékcserés taktikára áll át.

Origo
13:27

12. kör: Grosjean nagyot bukott, Safety Car

Nagyon összetört a Lotus, a kerekek is leszakadtak róla. Újabb aggasztó képek Szocsiból. Grosjean szerencsére ki tud szállni a roncsból.

Origo
13:26

10. kör: Hamilton máris rákapcsolt

Már 3,1 másodperc az előnye a 2. helyezett Bottas előtt, aki továbbra is körönként fél másodperccel gyorsabb a Ferrariknál. Sainz a mezőny végéről már a 11. helyen jár, ő is megelőzte Buttont, Verstappen viszont még mindig csak üldözi Alonsót a 15. pozícióban.

Origo
13:24

10. kör: Maldonado a pontszerzők között

A venezuelai versenyző simán faképnél hagyta a gyengébb Honda motort használó ellenfelét. Hamiltonnak közben azt mondták a rádión, hogy megnyugodhatnak a fogyasztás miatt, valószínűleg ezért engedték Bottast közeledni. Hamiltont megerősítették abban is, hogy Rosberg feladta a futamot.

Origo
13:22

9. kör: Bottas tapad Hamiltonra

A 9. körben a Williams finn pilótája gyorsabb tudott lenni az élen álló ellenfelénél, így 2,3 másodperc a hátránya. A Ferrarik jelenleg nem tudják tartani velük a lépést.

Origo
13:21

9. kör: Rosberg kiszállt az autóból

A sisakot még nem vette le, de gyakorlatilag kiesett a versenyből. Hamilton vezet Bottas, Räikkönen és Vettel előtt. A további sorrend: Pérez (4.), Kvjat, Ricciardo, Nasr, Massa, Button.

Verstappen a 15. helyen Alonsót üldözi.

Origo
13:19

8. kör: Rosberg a bokszban

Már a pályán is lelassult, és a bokszba is épp, hogy be tudott gurulni. Műszaki hibája van, ez óriási lépés Hamilton számára a világbajnoki cím felé. A gázpedál okozza a bajt.

Origo
13:18

7. kör: Hamilton átvette a vezetést

Rosberg hibázott a 2-es kanyarban, kissé elhagyta a pályát, csapattársa pedig a belső íven legyorsulta. Rosberget nem sokkal később Bottas is megelőzte.

Origo
13:15

6. kör: Vettel meccsel Räikkönennel

Kívülről támadja, csaknem összeérne, a finn nem engedte el csapattársát. Rosbergnek közben gondja akadt a gázpedállal, de még mindig vezet 1 másodperc előnnyel.

Origo
13:15

4. kör: Verstappen nem érte utol a mezőnyt

A Safety Car fázis nem volt elég hosszú, hogy a holland pilóta felzárkózzon, így 8 másodperc hátrányban van a 17. Stevens mögött.

Origo
13:13

4. kör: Rosbergé a leggyorsabb kör

Az első két szektorban még csapattársa közelített hozzá, a különbség mégis 0,9 másodpercre nőtt Rosberg és Hamilton között. Bottas hátránya 2,4 másodperc a német mögött.

Origo
13:12

3. kör: Ismét verseny van

Bottas rögtön vissza is előzte Räikkönent, így a sorrend: Rosberg, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Pérez, Kvjat, Ricciardo, Nasr, Button.

Origo
13:11

Vettel már az induláskor hátrányba került

Räikkönen a pálya tisztább oldaláról simán lerajtolta. Érdekesség, hogy később, Hamilton négy kerékkel elhagyta a pályát, és a bukótérből kigyorsítva kezdte támadni sapattársát.

Origo
13:08

1. kör: Hülkenberg okozta a balesetet

Megpördült a műfüvön, és eltalálta Verstappen autóját is, aki defekt miatt épp most cserél kereket, és új első szárnyat is kapott. Ericsson nem tudta elkerülni a keresztbe álló Force Indiát így ő is rögtön kiesett. Verstappen a rádión részletesen beszámolt mérnökének a történtekről, azt mondta, nem tehetett semmit a baleset elkerülése érdekében. Grosjean is kereket cserélt.

Origo
13:05

Rajt: Räikkönen feljött a 3. helyre

Hamilton nem rajtolt jól, de így is támadni tudta Rosberget a 2-es kanyar féktávjánál, mögé beragadt Bottas, így Räikkönen elé tudott kerülni. Hülkenberg és Ericsson összeütközött, Safety Car lépett a pályára.

Origo
13:03

A Mercedesek lassan állnak fel a rajtrácsra

Torlódik a mezőny, mert Rosberg nem akar sokat állni, ezért reagált arra, hogy Hamilton csak lassan közelített a rajtrács felé. Vettel megelőzte Bottast, de visszaengedte.

Origo
13:01

Hosszú az út az 2-es kanyarig

Az első igazi féktáv a 2-es kanyarnál található, addig egy elnyújtott ívben gyorsíthatnak a pilóták, akár egymás szélárnyékában is. Felipe Massát figyelmeztették, hogy ha elhagyja a pályát, a sávot követve térhet csak vissza a pályára. A mezőny közben már a rajtrács felé halad.

Origo
12:59

Rosbergnek mindenképpen nyernie kell

Lewis Hamilton 48 pont előnnyel vezeti az egyéni pontversenyt, és az Orosz Nagydíj után már csak négy futam marad az idei szezonból. Amennyiben a brit pilóta tovább tudja növelni a különbséget, a a német versenyző matematikai esélyei is erősen lecsökkennek.

Origo
12:55

A Safety Car itt is szerepet kaphat

A betétfutamokon pályára lépett a Safety Car, és az F1-es Orosz Nagydíj alakulását is befolyásolhatja, hiszen a falak nincsenek túlságosan messze még akkor sem, ha nem hagyományos utcai pályát építettek Szocsiban. Egy kiállás várható a 18-22. kör között, de kérdés, hogy ezt befolyásolja-e esetleg egy biztonsági autós fázis.

Origo
12:52

A McLaren tesztpilótája nyerte az idén a GP2-t

Stoffel Vandoorne már két fordulóval, azaz négy futammal a bajnokság vége előtt bebiztosította bajnoki címét. A holland pilóta végig nagy fölényben volt az idei szezon során, és sokáig még a McLaren egyik jövő évi ülésére is volt esélye, de az végül Jenson Buttoné lett. Egyelőre nem tudni, hogy a wokingi istálló keres-e neki helyet jövőre az F1-ben, de valójában csak a Manor-Mercedes és esetleg a Lotus (Renault) egyik autója jöhet szóba számára, mivel a Haas-Ferrari nem akar újoncot szerződtetni Romain Grosjean mellé. Vandoorne viszont kénytelen megmérkőzni Kevin Magnussennel is, aki szintén versenyzői helyet keres.

Origo
12:50

Ecclestone áttételesen a Hungaroringet is szóba hozta

Az F1 régi-új ügyvezetőjét tavaly sokat bírálták, mert a malajziai légitársaság gépének ukrajnai lelövése után az F1 gondolkodás nélkül Oroszországba látogatott, de a brit üzletember ezt továbbra sem tartja rossz ötletnek. „Szerintem a Forma-1 rengeteg országnak ajtót nyitott” – mondta a De Telegraafnak.

„Ez a sport fejlesztésének része, e nélkül még mindig Zandvoortban lennénk” – utalt a holland futamra, amit a Magyar Nagydíj szorított ki a versenynaptárból 1986-ban, az első olyan versenyként, amit a Vasfüggöny mögött rendeztek meg. „Számos fejlődő gazdaság kapta el a fonalat, és kezdett dolgozni, miközben régi pályák vezetői hátrafelé néztek, és semmit sem tettek a javulás érdekében.”

Origo
12:47

A személyi kultusz még él

Oroszországban úgy tűnik, továbbra is nagy jelentősége van a prominens személyiségek megjelenítésének. A tribünök oldalán ilyen óriási Danyiil Kvjat fotók láthatók, a paddock bejáratánál pénteken pedig még egy hatalmas kép is látható volt, amelyen Bernie Ecclestone és Vlagyimir Putyin fog kezet. Ez szombatra a Sky Sports szerint eltűnt.

Origo
12:43

2019 végéig a Pirelli marad a gumiszállító

Bernie Ecclestone az oroszországi rajtrácson nemrég fogott kezet a gyártó képviselőjével a Sky Sports kamerája előtt. A Pirelli újabb hároméves szerződést kap, ami 2017-től lép életbe, de a BBC szerint a Pirelli még csak annyit erősített meg, hogy "a tárgyalások jól haladnak."

Origo
12:38

A Mercedes készül a bajnoki címre

Az Ezüstnyilak megnyerik a konstruktőri bajnokságot, ha három ponttal többet szereznek a Ferrarinál. Erre jó esély van, mert Nico Rosberg és Lewis Hamilton rajtol az élről, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen pedig csak a 4-5. kockát érdemelte ki. A bajnoki címre törő istálló már ünnepi pólókat is gyártatott, úgyhogy számíthatunk arra, hogy számos fotó készül majd ezeket viselve a leintés után.

Bár a közönség az egyéni trófeát értékeli többre, a konstruktőri bajnokság is fontos, mert ez alapján fizetik ki a csapatoknak járó jogdíjakat, és az alkalmazottak is ennek köszönhetően kapnak bónuszokat a fizetésük mellé.

Origo
12:38

Sainz szerint a legjobb, ha versenyezhet

Ezért elindul az Orosz Nagydíjon, miután az FIA orvosai zöld utat adtak neki, de kijelentette, ha nem érzi jól magát, fel fogja adni a futamot. A Toro Rosso pilótája a harmadik szabadedzésen bukott nagyot, de úgy véli, az ijedtség nagyobb volt a tényleges bajnál, és semmi olyan gondja nincs, amit fájdalomcsillapítók nem oldanak meg. Kiderült azóta, hogy Sainz 204 km/h sebességgel ütközött az autó bal oldalával a betonfalnak, majd 150 km/h sebességgel csapódott be a speciális védősávba, 46 G-s lassulást átélve. A spanyol versenyző elmondta, biztos abban, hogy a következő versenyzői eligazításon felmerül majd a kérdés, hogy autója miként csúszhatott be a védőfal elemei alá.

Origo
12:34

Bizonytalan verseny jön

Köszöntünk mindenkit az Orosz Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Szocsiban most is kicsit felhős, de a tegnapinál kellemesebb idő van, a levegő 17, az aszfalt 28 fokos. A csapatok az ismeretlenbe fognak elrajtolni, mert egyik szabadedzésen sem volt alkalmuk rendesen gyakorolni a versenyre - cserébe viszont a szuperlágy/lágy gumikkal is sima egykiállásos taktika várható, úgyhogy nem vészesen nagy a bizonytalanság.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: