Hamilton nyert, Räikkönen és Bottas az utolsó körben ütközött

Események

528111569 Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) celebrates his victory on the podium as Russian President Vladimir Putin (2nd R) and second placed Ferrari's German driver Sebastian Vettel stand behind after the Russian Formula
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) celebrates his victory on the podium as Russian President Vladimir Putin (2nd R) and second placed Ferrari's German driver Sebastian Vettel stand behind after the Russian Formula One Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit on October 11, 2015. AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Rosberg az élről esett ki a gázpedál hibája miatt, Grosjean óriási balesetet szenvedett. Pérez a Safety Car alatt kereket cserélt, és kihúzta a célig a 3. helyen, miután Bottas és Räikkönen az utolsó körben megelőzték, de utána összeütköztek az Orosz Nagydíjon. Räikkönent megbüntették, így a Mercedes behúzta a konstruktőri vb-t.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Lewis Hamilton nyerte az incidensekkel teli Orosz Nagydíjat, miután csapattársa, Nico Rosberg a gázpedál hibája miatt az élről kiesett, így még az összetett 2. helyét is elvesztette a dobogó középső fokán végző Sebastian Vettellel szemben. Sergio Pérez pályafutása során ötödször állhatott fel a pódiumra, köszönhetően a Force India ügyes stratégiájának, valamint annak, hogy Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, akik az utolsó előtti körben megelőzték, pár kanyarral a leintés előtt összeütköztek.

Hamilton a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Sennát - katt a galériához! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A verseny már drámaian is kezdődött. Nico Hülkenberg az első féktáv után, a 2-es kanyarban a műfűre sodródva magától megpördült, és a pályára visszagurulva begyűjtötte Marcus Ericssont és Max Verstappent is. Közülük csak a fiatal holland tudta folytatni a versenyt egy kerék- és orrkúpcsere után, és be kellett küldeni a Safety Cart. Amelynek később, a 13. körben volt egy második jelenése is, amikor Romain Grosjean Jenson Button szélárnyékában kicsúszott a 3-as kanyarból, és a védőfalba csapódva ripityára törte a Lotust.

„Látva, hogy mi történik, éreztem, hogy nagy csatt lesz, úgyhogy befeszítettem az izmaimat, lehunytam a szememet, és vártam, hogy vége legyen" – mesélte az orvosi vizsgálat után a francia. "Nem volt a világ legkellemesebb érzése, de jól vagyok, a HANS és az autó elvégezte a dolgát."

Ez az incidens hozta játékba Daniel Ricciardót és Pérezt is,

akik néhány társukhoz hasonlóan megragadták a lehetőséget, és kereket cseréltek. Még 40 kör volt hátra, de mivel Szocsi sima aszfaltja kíméletesen bánik a gumikkal, volt rá esély, hogy kihúzzák a végéig. A hajrában aztán mindkettejüket utolérte a frissebb Pirelliken rohamozó Bottas és Räikkönen, akik Ricciardót már a 45. illetve 48 körben megelőzték, ám Pérezzel, aki szokásához híven ügyesen vigyázott a gumijaira, csak a leintés előtt tudtak elbánni.

Hülkenberg a rajt után megforgott, és begyűjtötte Ericssont is - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Ekkor úgy tűnt, minden kicsúszott a kezünkből" – mondta Pérez. „Nagyon mérges voltam magamra, de éreztem, hogy mindent megtettem, amit lehetett. Addigra rengeteg kört teljesítettem azokon a gumikon, már durván elhasználódtak."

A Force India ezzel 28 pontra növelte az előnyét közvetlen ellenfelével, a Lotusszal szemben, míg Ricciardo a 48. körben – valószínűleg a futómű hibája miatt – leparkolta a Red Bullját a pálya szélére. Danyiil Kvjat viszont hazai pályán a 6. helyen ért célba, maga mögé utasítva a sauberrel későn kereket cserélő Felipe Nasrt.

Rosbergnek megint pechje volt

Hamilton a rajtnál ismét rámenős volt, de Rosberg ezúttal keményen ellenállt, és a 2-es kanyarnál későn fékezve visszaverte csapattársa támadását, aztán az első Safety Car-fázis utáni újraindításnál is elöl maradt. Ám már az 5. körben arra kezdett panaszkodni, hogy a gázpedálja beragad, és hiába engedi fel, a fordulatszám nem esik teljesen vissza. A végén megpróbálta teljesen leemelni róla a lábát, de az sem segített, ráadásul a térdétől nem tudott kormányozni sem, úgyhogy kénytelen volt kiállni a garázsba.

Rosberg ezúttal megőrizte a vezetést a rajtnál - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Elég veszélyes volt. A jó rajt után vezettem a versenyt, és magabiztos voltam a győzelem felől" – mondta. „A világbajnoki cím így még messzebbre került, de természetesen úgyis lehetetlen megnyernem, ha ilyen bagatell hibák hátráltatnak."

Hamiltonnak két hét múlva,

Austinban elég lesz Rosbergnél 2 ponttal, Vettelnél pedig 9-cel többet szereznie ahhoz, hogy harmadszor is világbajnok legyen.

Ő maga is elismerte: „Nicónak hihetetlen pechje van, hogy mindig őt sújtja valamilyen probléma." Hamilton Szocsiban a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Ayrton Sennát az örökranglistán, és holtversenybe került Vettellel. A futam végén a hátsó vezetőszárnya – feltehetően valamilyen törmeléktől – „instabillá" vált, ezért Hamilton kicsit lelassított, és közelebb engedte magához a vetélytársát, a helye azonban soha nem forgott veszélyben.

Hamilton hátsó szárnyába a verseny végén törmelék ragadt - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„A rajt jól sikerült" – magyarázta. „Az volt a lényeg, hogy Nico szélárnyékába kerüljek. Megpróbáltam kivágni mögüle, de nem voltam elég gyors, és ő kitartott."

Bár a pólókat már legyártották hozzá, a Mercedes a leintés után még nem ünnepelhette a konstruktőri vb-győzelmet, mert ez attól függött, hogy Räikkönen megtarthatja-e az 5. helyét a Bottasszal történt ütközés ellenére is. Végül 30 másodperces büntetést kapott, amivel visszacsúszott nyolcadiknak, így a Mercedes mégiscsak behúzta zsinórban második címét.

A Ferrari jól taktikázott

Räikkönen egyébként a két Mercedesnél is jobban rajtolt, és rögtön feljött a 3. helyre, amelyet azonban Bottas az első újraindítást követően vissza tudott venni tőle. Ezután Vettellel gyűlt meg a baja, aki tolta lefelé a pályáról, de amikor a 17. körben beszúrt mellé, ő nem hagyta magát, és kötelékben lesodródtak a 2-es kanyarban. Räikkönen csak a bukótérben elfordulva maradt a csapattársa előtt, ezért a rádióban kikérte a Ferrari tanácsát. „El kell engednem, vagy nem?" – kérdezte, majd röviddel később azt mondta: „Oké, elengedem."

Vettel ekkor került Räikkönen elé, majd levadászta, és a 25. körre utolérte a 2. helyen haladó Bottast.

A Williams pislogott először, és egy körrel később kihozta a bokszba a finnt, aki azonban forgalomba került.

Így Vettel még 4 kört megtehetett a kerékcseréjéig, ahonnan sikerült visszatérnie Ricciardo és a még mögötte haladó Bottas elé. A Ferrari kis híján Räikkönennel is megelőzte a bokszban a Williamst, de ez pár méter híján nem jött össze nekik.

Vettel megelőzte Rosberget az egyéni összetettben - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Vettel pozíciójára innentől kezdve senki nem jelentett fenyegetést, sőt a lágy (tehát a keményebb keverékű) gumikon tartotta a lépést Hamiltonnal, és még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. „Az autóm fantasztikusan ment, egyre jobban. Egy ponton úgy éreztem, van egy kis esélyem utolérni Lewist, de még bőven volt tartalékja" – ismerte el a német. „Kicsit fejlődnünk kell, hogy igazán megszorongassuk a Mercedest. Még ők vannak elöl, de egyre közelebb kerülünk hozzájuk."

Räikkönen és Bottas nem ért egyet

A második etapban a Ferrari egyértelműen gyorsabb volt a Williamsnél, és miután a bokszból pont melléje érkezett meg, Räikkönen nem szakadt le Bottastól. Az utolsó körben, a végzetes pillanatban megpróbálta elvenni tőle a 3. helyet egy kétségbeesett manőverrel, de nagyon későn fékezett, és Bottas a normális íven elfordulva, a kanyar csúcspontjánál nekiment a Ferrarinak.

– magyarázta Räikkönen. „Nem voltam túl messze tőle, ezért úgy döntöttem, megint megpróbálom. Miután belevágtam a manőverbe, már nem hátrálhattam ki belőle. Fogalmam sincs, hogy számított-e rám, vagy látta-e, hogy jövök. Megpróbáltam minél beljebb fordulni, de nem volt hová menekülnöm, és összeütköztünk."

Bottas azonban nem értett egyet a honfitársával abban, hogy egyszerű versenybaleset történt.

– vélte. „Borzasztóan csalódott vagyok, hiszen az utolsó körben már a 3. helyen álltam, mégis nulla ponttal kell távoznom innen. Nagy kár." Míg Räikkönen behozta ötödiknek a megrongálódott Ferrarit, Bottas nem tudta folytatni a versenyt.

A Williams legfeljebb azzal vigasztalódhatott, hogy az időmérőt elrontó Felipe Massa, aki a keményebb gumikon rajtolt a 15. helyről, a zavarosban halászva feljött 4.-nek. Tegnapi balesete után rajthoz állt a futamon Carlos Sainz is, s bár a mezőny végéről kellett nekivágnia az 53 körös távnak, pontszerző helyen haladt, amikor fékhiba miatt megpördült, és 7 körrel a vége előtt kiesett.

Button a 9. helyen végzett a McLarennel - katt a galériához! Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Az incidensekből a McLaren húzta a legnagyobb hasznot: Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak is sikerült pontot gyűjtenie, ami a Honda motorral küzdő csapatnak az idén még csak negyedszer sikerült. Alonso azonban utólag 5 másodperces büntetést kapott a 16-os kanyar többszöri levágása miatt, amivel elvesztette a 10. helyet, így az utolsó pont végül Verstappen ölében landolt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!