Vágólapra másolva!
A Force India német versenyzője Rosberget és Vettelt előzte meg az Orosz Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, amely fél órával rövidebb volt a tervezettnél az aszfaltra került szennyeződés miatt, s amelyen végig nagyon csúszós maradt a pálya.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül27 bejegyzés

Gyakorlatilag haszontalanul zárult a csapatok számára az Orosz Nagydíj első szabadedzése, miután a reggeli órákban egy szervizjárműből nagy mennyiségű olaj folyt a pályára, amit még a tréning első fél órája során próbáltak eltávolítani. Ennek eredményeként a szabadedzés a szokásos 90 helyett csak 60 perces volt, és a 6-os, valamint a 10-es kanyar között igen nedves és csúszós aszfalt várta a pilótákat, akik általában intermediate, sőt néhányan rögtön esőgumival próbáltak szerencsét.

Az elhalasztott kezdés azt is jelentette, hogy az FIA döntése értelmében a pilóták egy szett száraz abronccsal kevesebbet használhattak a megszokottnál, így még kevesebb lehetőségük nyílt, hogy megbarátkozzanak a legtöbb pályánál simább aszfaltjáról ismert félig utcai helyszínnel. Eleinte bátortalan is volt a mezőny: sokáig csak Fernando Alonsónak és Marcus Ericssonnak volt ideje, a mezőny többi tagja igazából csak az utolsó negyed órában kezdett több kört egymás után megtenni.

Hülkenberg kezdett az élen Szocsiban Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

A csapatok addig is igyekeztek viszonylag hasznosan tölteni az időt: Nico Rosberg többször is rajtot gyakorolt a bokszutca végén, majd lassan körbe ment a pályán. Később Sebastian Vettel is így tett, ő viszont a garázs előtti területre is égetett némi gumit, hogy később jobb legyen a tapadás. Ericsson közben próbált a pálya száraz szakaszán adatokat gyűjteni, de arra panaszkodott, hogy autójának alja túlságosan leér bizonyos kanyarokban. Ezt később a többiek szikrázó autóin is lehetett látni.

Többen is kicsúsztak a síkos aszfalton: Kimi Räikkönen és Vettel többször átlépte a fehér vonalat, Valtteri Bottas a bokszbejáratnál sokallt be, a hazai pályán autózó Danyiil Kvjat nem sokkal kerülte el a falat, Felipe Massa pedig épp Lewis Hamilton előtt pördült meg, de szerencsére nem ütköztek össze. Hamilton az edzés hajrájában maga is megforgott, ő a száraz 1-es kanyarban vesztette el uralmát a Mercedes fölött, de ő autója nem tört össze.

A köridőknek nem érdemes különösebb jelentőséget tulajdonítani a pénteki kezdés után, hiszen szokatlanul előnytelen volt a pálya állapota. Mindössze néhány kanyar volt nedves és csúszós, de eleinte annyira állt a víz, hogy szükség volt az intermediate gumikra, amelyek viszont nem voltak ideálisak a pálya hosszabb, teljesen száraz részén. Ennek megfelelően sokáig Alonso 2 perces körrel állt a – meglehetősen rövid – időtáblázat élén, és csak a végén sikerült 1:44-re faragni az eredményt.

A körülmények és részben a forgalom miatt nem igazán fontos, hogy a Force India pilótája, Nico Hülkenberg zárt az élen péntek délelőtt Szocsiban. A német versenyző 1:44.355-öt ért el honfitársa, Nico Rosberg (1:44.407) és Sebastian Vettel (1:44.986) előtt. Jó eredményt ért el a másik Force Indiával a mexikói Sergio Pérez is (4.), mögötte Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen és Kimi Räikkönen zárta az első 10 sorrendjét.

A körülmények miatt egyelőre nem sok derült ki a Fernando Alonso autójába szerelt új Honda erőforrásról sem. A spanyol sokáig szinte az egyetlen volt, aki mért köröket is teljesített, és eleinte még akkor is az élmezőnyben tartózkodott, amikor javulni kezdtek az idők, de végül megint csak a 14. lett, ráadásul Jenson Button a 11. helyen tudott zárni a régi változattal. A helyszíni beszámolók szerint Alonso motorjának hangja más, mint Buttoné, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy ez az eredményekben is tükröződik-e majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!