Lewis Hamilton a Japánban aratott győzelmével öt futammal a szezon vége előtt 48 pontra növelte előnyét Nico Rosberggel szemben a tabellán. A brit ezúttal csak a 2. helyet szerezte meg az időmérőn, de az első kanyarig tartó sprintben lenyomta csapattársát, aki további két pozíciót vesztett Sebastian Vettellel és Valtteri Bottasszal szemben, így azonnal szertefoszlottak győzelmi reményei.
Hamilton a 41. - kényelmes előnnyel szerzett - győzelmével beérte példaképét, Ayrton Sennát az örökranglistán, és egyelőre nem képes szavakba önteni az érzéseit ezzel kapcsolatban. Annak viszont nagyon örül, hogy a múlt heti szingapúri botlást feledtetni tudták. "Fontos volt, hogy visszavágjunk. A Ferrari hihetetlenül gyors volt az előző versenyen. Az elmúlt napokban vissza kellett térnünk az alapokhoz, és elintézni, hogy erősen érkezzünk ide. Az autó szenzációsan ment" - mondta. A rajtját megköszönte a Mercedesnek, "mivel kemény munkával elérték, hogy minden rendben menjen az indulásnál."
Rosberg elismerte, hogy "Lewis egyszerűen jobban indult. Jót csatáztunk az első kanyarig, de a másodiknál már övé volt a belső ív. Ez lett a vége. Remek, hogy visszaküzdöttem magam a 2. helyre, mivel a 4. pozíció nem lett volna elfogadható." A vb-címre is halványodnak az esélyei. "Rossz irányba haladnak a dolgok, ma nyernem kellett volna. Nem sikerült, de legközelebb újra megpróbálom" - ígérte Rosberg.
A német a 17. körben fékezte ki Bottast a sikánnál, aki a mezőny többségével ellentétben a második etapra is a közepes keménységű gumikat választotta, Vettelt pedig a kerékcserék második fordulójánál ugorta át egy elévágással. A Ferrari azonnal reagált Rosberg 29. körben megejtette kiállására, de az egy környi eltérés elegendőnek bizonyult a mercedeses számára. Rosberget a futam elején a motor túlmelegedése hátráltatta, ami miatt néhány körre vissza kellett vennie a tempóból.
A megemelt keréknyomás miatti, gumikkal kapcsolatos félelmek egyébként túlzottak voltak, a versenyzők különösebb probléma nélkül, többnyire két kerékcserével teljesítették a távot. Hamilton ugyan panaszkodott vibrációra, de az egy elfékezés következménye volt.
Vettel elégedett
A Ferrari ezúttal nem tudott beleszólni az 1. hely sorsába. Vettel becsülettel hajtott, de az első etapban nem tudta tartani Hamilton iramát, az első bokszkiállásokig 7 másodperc hátrányt szedett össze. Rosberget többé-kevésbé követte, ám támadásra nem nyílt lehetősége.
"Szeretem ezt a pályát, az itteni szurkolókat és a serlegeket. Sajnos ma nem kaptam nagyobbat" - nyilatkozott jókedvét megőrizve a dobogón. "Összességében nagyon elégedett vagyok a mai versennyel." Mögötte 13 másodperc hátránnyal Kimi Räikkönen futott be a másik Ferrarival, aki a bokszkiállások második körénél előzte meg Bottast egy elévágással.
"Itt nehéz előzni. Sikerült a megfelelő gumikat a megfelelő időben feltenni egy jó kerékcsere során" - fogalmazott. "Örülünk a 3. és a 4. helynek, nem számítottunk arra, hogy Szuzuka a számunkra legkedvezőbb helyszínek egyike lesz."
Kettős pontszerzés a Lotusnál, a Red Bull nullázott
Az 5. Bottas mögött Nico Hülkenberg futott be a Force Indiával, miután az első kerékcseréknél szintén egy elévágásnak köszönhetően mindkét Lotust lehagyta. Az anyagi gondokkal küzdő enstone-i csapat ugyanakkor idén másodszor kettős pontszerzést ünnepelhet, Romain Grosjean-Pastor Maldonado sorrendben érkeztek be a pilótái.
Ehhez az is kellett, hogy a rajt után már az egyenesben zátonyra fusson két versenyző napja: a jól startoló Daniel Ricciardo megpróbált elslisszolni a Felipe Massa és Räikkönen autója közti kis résen át, de balhátsó kerekével nekikoccant a Williamsnek, amitől mindketten defektet kaptak. Csigalassúsággal értek be a bokszba, esélyük sem maradt a pontszerzésre. Rajtuk kívül Sergio Pérez is kénytelen volt beiktatni egy nem tervezett korai bokszkiállást, miután lesodródott az első kanyarnál.
A Red Bull így pont nélkül maradt, mivel az időmérőn elszenvedett hatalmas bukást követően a bokszutcából rajtoló Danyiil Kvjat sem jutott messzire (13. lett). A Toro Rosso párosa ellenben pontszerző lett: a 9. helyet Max Verstappen, a 10.-et Carlos Sainz kaparintotta meg. Sokáig Sainz haladt előrébb, és a Lotusokhoz is közeledett, de a második kerékcseréjére tartva letarolta a bokszutca bejáratánál lévő bóját, amitől megsérült a légterelője. Verstappen a 45. körben előzte meg a sikánnál.
A versenyt hivatalosan senki sem adta fel - Felipe Nasr néhány körrel a cél előtt leparkolta Sauberjét a garázsban, de utolsóként rangsorolták. Will Stevens majdnem eldobta autóját az ultragyors 130R-ben, azonban szépen megfogta keresztbe álló Manorját.
A McLaren, vagyis inkább a 11. Fernando Alonso autója rengeteget szerepelt a közvetítésben, ám ennek aligha örülnek a hazai környezetben lévő Hondánál. A spanyol szinte hisztérikusan kritizálta a rádión keresztül a motort, annyira frusztrálta, hogy megint tehetetlen. A verseny után viszont már lenyugodva nyilatkozott.
"A pályán most valóban nincs sok okom az örömre: az egyenesekben simán elmennek mellettünk a többiek, és a kanyarokban is, pedig még hibáznak is közben - elfékezik magukat, sokkal jobban csúszkálnak, mint mi, és mégis megelőznek minket" - mondta a Sky Sportsnak. "Ilyenkor tényleg kínosan érezzük magunkat, mert a többiek lehetetlen módon előznek meg minket."
A Toro Rossókkal nem tudott mit kezdeni Alonso, de Marcus Ericssont végül legyűrte, és Pérezt, illetve Kvjatot is megelőzte. Jenson Button a 16. helyen, Ricciardo mögött ért célba.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!