Vettel nyert, Hamilton kiesett Szingapúrban

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Szingapúri Nagydíj
Vágólapra másolva!
Az év leghosszabb versenyén a Ferrari ásza kimerítő állóképességi harcot nyert meg  Ricciardóval szemben. Räikkönen tőlük lemaradva 3. lett, a Mercedes Rosberget is csak a 4. helyre tudta feltornázni. A pályán bóklászó rövidnadrágos néző miatt is be kellett küldeni a Safety Cart.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés
Vettel idei harmadik győzelmét aratta a Ferrarival - katt a galériához! Forrás: AFP/Mohd Rasfan

Sebastian Vettelnek a szokásos Safety Car-fázisok miatt kétszer is újra ki kellett építenie az előnyét a kitartó Daniel Ricciardóval szemben, de végül idei harmadik, pályafutása 42. győzelmét aratta a Szingapúri Nagydíjon, így megelőzte Ayrton Sennát, és feljött az örökranglista 3. helyére Michael Schumacher és Alain Prost mögé. A Ferrari idei legjobb versenyét futotta annak köszönhetően, hogy Kimi Räikkönen is a dobogón végzett, bár a két éllovassal nem tudta tartani a lépést, míg a világbajnokságot vezető Lewis Hamilton hajtáshiba miatt kiesett a több mint 2 óra hosszú éjszakai futamról.

A Mercedes érthetetlen szenvedése az előrejelzéseknek megfelelően vasárnap is folytatódott.

Habár a csapat megpróbálkozott egy rendhagyó taktikával, a második etapra vállalva be a keményebb keverékű Pirelliket, az első Safety Car-fázis után hiába tartották így is a lépést a gumikat dédelgető élhármassal, végül nem mentek vele semmire. Hamilton a 26. körben arra kezdett panaszkodni, hogy a motorja elvesztette az erejét, és gyorsan hátra is esett a mezőnyben.

Mint kiderült, a motor pillangószelepe nem nyílt ki teljesen a drive-by-wire gázpedál-vezérlés problémája miatt.

– mondta Hamilton. „Úgy éreztem, lehet ebből egy jó verseny, de aztán elfogyott az erő a motoromból. Azt hittem, a bokszban talán kijavíthatják, ez azonban nem sikerült."

A Mercedesnél úgy gondolták, a stratégiájuknak köszönhetően akár a győzelemre is esélyesek lehettek volna.

Ám Nico Rosbergnek nem nyílt alkalma rá, hogy a verseny végén bevesse a szuperlágy keveréket, mert a 37. körben másodszor is beküldték a Safety Cart, ezúttal egy pályán bóklászó rövidnadrágos néző miatt. Ez mindenkit kerékcserére kényszerített, de a szuperlágy gumikhoz még túl korán volt, és a 4. helyezett Rosberg – aki Monzában motorhiba miatt kiesett, most viszont csak 12 ponttal csökkentette a hátrányát Hamiltonhoz képest – elkeseredettebben állt a kamerák elé, mint valaha.

A Mercedes pilótái közül csak Rosberg maradt talpon, de a Ferrarikkal és a Red Bullokkal ő sem bírt - katt a galériához! Forrás: AFP/Mohd Rasfan

„Egy kis pozitívum, hogy ledolgoztam valamennyit a hátrányunkból, de óriási csalódás, hogy ennyire le voltunk maradva a többiektől, és fogalmunk sincs, miért. A következő pályán remélhetőleg visszatérünk a csúcsra" – mondta. „Viszonylag optimista vagyok, de ez a hétvége tényleg nagyon aggasztó volt. Ki tudja, hogy csak egyszeri visszaesésről van-e szó?" Rosberg kínjait fokozta, hogy a verseny során valami belement a szemébe, amikor felnyitotta a sisakrostélyt, beengedni alatta egy kis levegőt.

Vettel okosan taktikázott

Az egyetlen talpon maradt Mercedes a két Safety Car-fázis ellenére is csaknem 25 másodperccel a győztes Ferrari mögött ért célba, és valószínűleg merő illúzió volt, hogy az alternatív taktikával nyerhettek volna. Vettelhez ugyanis leginkább azért tudtak közel maradni a bokszkiállások első fordulója után, mert ő akkor szándékosan lassan ment, miután az első etapban túl korán lépett rá a gázra, és a végére elhasználta a gumikat. Most spórolt velük, de a Ferrarinak erről nem szólt, ezért a bokszban először nem értették, mitől lassult le.

Vettel pályafutása 42. győzelmét aratta Szingapúrban - katt a galériához! Forrás: AFP/Mohd Rasfan

„Daniel keményen szorongatott hátulról, nagyon jó versenyt futott, ügyesen vigyázott a gumijaira. A második etapban óvatosan adagoltam a tempót" – mondta Vettel, aki aztán a 27. körben fokozta az iramot, és hamar 4 másodperc fölé növelte az előnyét, nehogy Ricciardo bevághasson elé a bokszban. A harmadik etapban aztán mindketten teljes erőbedobással hajtottak, de a Ferrarin kibírták a gumik, és a különbség sohasem csökkent 2,5 másodperc alá közöttük. Vettel így már a negyedik győzelmét aratta Szingapúrban.

– jelentette ki Vettel. „Az itatópalackom valamikor a verseny felénél bedöglött, úgyhogy elég szomjas vagyok! Még néhány ilyen hétvége, és igen, elkaphatjuk a Mercedest. Teljes gázzal igyekszünk. Talán mégis lehetséges a lehetetlen – mindenképpen megpróbáljuk."

Több mint két órán át tartott az éjszakai száguldás - katt a galériához! Forrás: AFP/Mohd Fyrol

Míg Vettel 8 pontra közelítette meg Rosberget az összetettben, Räikkönen a 3. helyének köszönhetően elhúzott Valtteri Bottastól, de tapadáshiánnyal küzdött, úgyhogy a két éllovassal nem tudta tartani a lépést. „Valamiért már szombaton is szenvedtem, ezért meglepődtem, hogy az időmérőn harmadikként tudtam végezni, és ma megint gondjaim voltak. Az első két helyért folytatott harcba esélyem sem volt beleszólni" – ismerte el a finn, aki Bahrein óta először állhatott fel a dobogóra.

A Safety Car keresztbe tett a Red Bullnak

Habár Vettel kétszer is elvesztette az előnyét miatta, a Safety Car Ricciardónak is rosszkor jött, mert lerövidítette az etapokat, így a Red Bull nem használhatta ki, hogy a Ferrarinál kíméletesebben bánik a gumikkal.

– erősítette meg Christian Horner. Ugyanígy látta Ricciardo is: „A Safety Car-fázisok nélkül megpróbálkozhattunk volna az elévágással, de pont a legrosszabbkor jöttek."

A másik Red Bullt vezető Danyiil Kvjat még rosszabbul járt, mivel mindkétszer éppen a biztonsági autó beküldése előtt cserélt kereket,

így először a Mercedesek, majd Bottas is eléje került a bokszban, és az időmérőhöz képest két pozíciót veszítve csak a 6. helyen végzett.

Először Hülkenberg és Massa ütközése miatt küldték pályára a Safety Cart - katt a galériához! Forrás: AFP/Philippe Lopez

A Williamsnek a McLarenhez hasonlóan váltóproblémái voltak. Felipe Massa, akit az első kiállása után oldalról meglökött Nico Hülkenberg, végül ki is esett emiatt, Bottas viszont eljutott a célig. „Az 5. hely nem rossz azon a versenyen, amely valószínűleg a leggyengébb volt számunkra az idén" – mondta a finn. A Williams hátránya azonban egyetlen hétvége alatt így is 30 ponttal nőtt a Ferrarihoz képest.

Csörte a Toro Rossónál

Míg Hülkenberg begyűjtött egy 3 rajthelyes büntetést a Massával történt ütközés okozásáért, a Force India másik versenyzője, Sergio Pérez 7. lett, miután sikerült maga mögött tartania a hajrában a szuperlágy gumikon rohamozó Toro Rossókat. Max Verstappen a rajtrácson ragadt, és körhátrányból vágott neki a távnak, amit az első Safety Car mögött dolgozhatott le, de így is csodaszámba ment, hogy vissza tudta verekedni magát a pontszerzők közé. Sainz pedig számtalan pozíciót bukott, amikor a váltója beragadt üresbe az újraindítás alá – ennek ellenére neki is sikerült újra helyzetbe hoznia magát.

A Toro Rosso pilótái azonban összetűzésbe keveredtek,

mert Sainz szerette volna, ha csapattársa elé engedik, hogy ő is megpróbálhasson elmenni a keményebb gumikon védekező Pérez mellett. „Láttam, hogy a Red Bull mit művelt Monacóban, és azt gondoltam, ki kell játszanunk a csapatjáték-kártyát" – magyarázta. „Mindegy, nem csinálok belőle problémát. Miután lecsapjuk a sisakrostélyt, úgyis mindig riválisok vagyunk." Sainz azt állította, visszaadta volna a helyét, ha mégsem tud előzni, de a bokszból hiába kérték meg, Verstappen nem volt hajlandó félreállni előle.

– jelentette ki a fiatal holland. „Szerintem fordított esetben ő is így tett volna." A Toro Rosso főnöke, Franz Tost szintén Verstappen mellé állt, mondván, „Carlosnak újabb gumijai voltak, ezért azt gondoltuk, előre tessékeljük. De nem került elég közel Maxhez, úgyhogy neki igaza volt, amikor nem állt félre."

Az utolsó pontszerző helyet végül Felipe Nasr csípte el a Sauberrel, jórészt annak köszönhetően, hogy Romain Grosjean Lotusán a fináléban elkoptak a gumik. Sokáig a McLarenek is az első tíz között haladtak, de mindkettőben túlmelegedett a sebességváltó, ráadásul Jenson Button a csata hevében össze is ütközött Pastor Maldonadóval, és az autójáról letört az első szárny.

A szezon a jövő hétvégén Szuzukában folytatódik.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!