Az Osztrák Nagydíj utolsó edzésének felénél leszakadt az ég, s mivel Fernando Alonso sokadik műszaki hibája miatt pont előtte szakították meg néhány percre a tréninget, a mezőny nagy része nem tudta kipróbálni a szuperlágy gumikat. Száraz körülmények között Vettel, Hamilton és Kimi Räikkönen volt az első három sorrendje, a vizes pályán sokszor kicsúsztak a versenyzők.
A péntekinél hűvösebb körülmények fogadták a mezőnyt az Osztrák Nagydíj utolsó edzésén, amelynek az első fele száraz pályán zajlott, mielőtt percre pontosan megérkezett az előre jelzett eső. A mezőny nagy része csak a lágy típust próbálhatta ki a két slick keverékből, ugyanis a tréning megszakítását előidézve Fernando Alonso McLarenje pont akkor robbant le a célegyenesben, amikor az esőtől tartva sokan épp arra készültek, hogy még gyorsan felrakják a szuperlágy keveréket.
Így a lámpák zöldre váltásakor hiába hajtott ki szinte a komplett mezőny a bokszutcából, a szakadó esőben mindenki azonnal térhetett vissza oda. Nagy veszteség vélhetően azért nem érte őket, mert az időmérőn hasonló, vizes körülmények várhatók.

A lágy gumikon Sebastian Vettel érte el a legjobb időt, 17 ezreddel előzte meg Lewis Hamiltont és 183-mal Kimi Räikkönent. Nico Rosberg mindkét Ferraritól, valamint a legjobb idejét a szuperlágy keveréken jegyző Sergio Péreztől is kikapott. A Williams elfoglalta helyét a Ferrari és a Mercedes mögött (Felipe Massa 6., Valtteri Bottas 7. lett), és továbbra is úgy tűnik, hogy őket pedig a Lotus követi az erősorrendben.
A vizes aszfaltra eleinte nem akartak kimerészkedni a versenyzők, de az edzés utolsó perceiben néhány kivételtől - például Hamiltontól és a Lotus párosától - eltekintve mindenki újra volán mögé ült. A kezdeti óvatosság érthető volt, ugyanis mind az intermediate, mind az extrém esőgumikon sokszor kicsúsztak a versenyzők, és szerencséjük volt, hogy senki sem törte össze az autóját. A 2-es és a 3-as kanyarnál történt a legtöbb kisodródás.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Vége az edzésnek
A versenyzők még felállhatnak a rajtrácsra egy próbarajtra, de az edzés véget ért. Vettel volt a leggyorsabb Hamilton és Räikkönen előtt, de az időiket a lágy gumin jegyezték. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az eredménylistával és az összefoglalóval. 14 órától időmérő!
Tömegjelenet a 2-es kanyarnál
Räikkönen, Nasr és Verstappen majdnem koccantak, miután a holland kicsúszott, és kissé merészen jött vissza a bukótérből.
Hamilton már a mérnökökkel cseveg
Neki nem fontos, hogy feltérképezze a vizes pályát, de rajta kívül csak a Lotus és a Manor párosa gondolja így, még Rosberg is visszatért.
Räikkönen más vonalvezetést követ
Az extrém esőgumikon kicsúszott a 3-as kanyarnál, és az itteni mellékutakon tért vissza a pályára. Ez a kanyar azért nehéz esőben, mert lejtős a féktáv, vagyis itt több víz gyűlhet össze.
Ezt elkiabáltuk
Vettel nem tudta bevenni a 2-es kanyart, Sainz pedig lecsúszott a kavicságyba a 3-asnál, és majdnem el is ásta magát benne. Räikkönen, Verstappen és a két Sauber is kidugta az orrát a garázsból.
Vettel bevállalja az intereket
Sainz egy mért körnek is nekivág az extrém esőgumikon, Vettel viszont az intermediate keveréken jött ki. Egyelőre pályán tudott maradni...
Így tolták vissza a McLarent
A McLaren szerelőinek ez az ebédszünet is kimarad. Sainz közben kijön a pályára, a kék festésű extrém esőgumikon.
20 rajthelyes bünti vár @alo_oficial-ra, mert most cserélték ki a hajtáslánc-elemeket a @McLarenF1-ében, és most ez! pic.twitter.com/Js5BZFK6dU
— [origo] GPhírek (@origoGPhirek) June 20, 2015
Levették sisakjaikat a pilóták
De a pilótafülkéből még nem szálltak ki. Ilyen körülmények között nem akarják megkockáztatni, hogy egy kicsúszással kárt tegyenek az autóban az időmérő előtt.
Hülkenberg felmérte a viszonyokat
Intermediate gumikon tett látogatást a pályán, de az egyik kanyarnál kicsúszott. "Nagyon csúszós a felület, egyáltalán nincs tapadás" - jelentette rádión. Negyedórával az edzés vége előtt mindenki a fedett garázsok szárazságát élvezi.
Fotósok hada vette körül Alonsót
Így érkezett vissza a bokszutcába a spanyol az újabb műszaki hiba után:
Hát, @alo_oficial így is integetve sétált vissza a @McLarenF1 garázsába. És éppen ma jön a Honda-góré Spielbergbe #F1pic.twitter.com/1snEIHVZgt
— [origo] GPhírek (@origoGPhirek) June 20, 2015
Az állás
Vettel, Hamilton, Räikkönen, Pérez, Rosberg, Massa, Bottas, Verstappen, Maldonado, Grosjean az első tíz sorrendje, de Pérez kakukktojás, mert ő a szuperlágy gumikon futotta meg a legjobb idejét.
Räikkönen kicsúszott
A 6-os kanyart nem tudta bevenni a slick gumikon, de sikerült visszakecmeregnie a szürke felületre. Az aszfalt egyébként rögtön visszahűlt 4 fokot, ahogy leszakadt az ég, most csak 21 fokos.
Kijönnek a pilóták esőgumikon?
Mivel az időmérőn is vizes lehet a pálya, talán nem árthat némi tapasztalatot szerezni róla most. Egyelőre mindenki visszaszivárgott a garázsba.
Zuhog az eső
A szuperlágy gumikon felsorakozott a mezőny a bokszutcában, és ebben a pillanatban zöldre váltott a lámpa - de az eső is elkezdett zuhogni! Mindenki mehet vissza a bokszba.
Mozgolódnak a nézők
A felvételek szerint sokan nyúltak esernyőért, esőkabátért, miközben Alonso egykedvűen sétál vissza a garázsba. Pedig a spanyol hajtásláncába beszereltek egy csomó új részegységet, melyek miatt 20 rajthelyes büntetés vár rá (míg Buttonra 25).
Alonso megállt a célegyenesben
Meglep valakit?...Alonso elég lehangoltan tesz jelentést a rádión, és a rossz helyen, a bokszutca fala mellett álló McLaren miatt meg kell szakítani az edzést. Ez nem jó hír, ha perceken belül tényleg elered az eső.
Előkerültek a szuperlágy gumik
Alonso, Verstappen, Massa és Pérez már átváltott a puhább keverékre. Közben az előrejelzés esőt jósol 11:30-tól.
423 ezred az első 6 között
Ennyi választja el Vettelt Bottastól a lágy gumis időket tekintve, az időmérő izgalmasnak ígérkezik. Péntekhez képest ma kevesebbet hibáztak a versenyzők.
A bokszban rajtgyakorlatoznak a Mercedesek
Mivel a keskeny, emelkedőn lévő bokszutca végén erre nincs mód, kénytelenek a garázsuk előtt végrehajtani a műveletet. Utána rögtön vissza is térnek ide, így csak öten köröznek e pillanatban.
Räikkönen a 3. helyre sorolt be
1:10.177 az ideje, közel 2 tizeddel lassabb Vettelnél. A két Ferrari és Hamilton is visszatért a bokszba, a Williamsek ellenben Massa-Bottas sorrendben átvették az 5-6. helyet.
Péreznek defektje volt
A jobbelső gumija lyukadt ki, ezért csúszott ki az előbb az utolsó előtti kanyarnál. Hamilton javított az idején, de néhány ezreddel továbbra is lassabb Vettelnél.
Vettel az élre állt
Megszületett a nap első 1:10 alatti ideje, konkrétan 1:09.994 Vetteltől. Hamilton, Rosberg, Verstappen, Hülkenberg, Maldonado, Sainz, Alonso, Pérez, Kvjat áll mögötte. Pérez és Kvjat is szélesre vette az egyik kanyart.
Csepereg az eső
Erről számolt be több pilóta is rádión, de a szemerkélő eső egyelőre nem okoz komolyabb fennakadást. Érkeznek a Ferrarik is a pályára.
Rosberg kicsúszott
A 2-es kanyar féktávján blokkoltak a kerekei, és kicsúszott a bukótérbe. Hamilton 1:11.131-gyel átvette a vezetést, 2,5 tizeddel megelőzve Maldonadót. 9 versenyzőnek van eddig mért köre.
Nyuszi a pályán
Az egyik kanyarnál vágtatott át a pályán a kis jószág, szerencsére nem lett baja - 1987-ben Stefan Johansson viszont elütött itt egy őzet.
Rosberg 1:12-vel nyit
1:12.469 az első mért ideje, Maldonadót és Stevenst előzi meg a tabellán. Egyelőre a lágy gumik vannak az autókon.
Eshet is az eső
Ennek jelenleg 40% a valószínűsége, eléggé felhős az ég. A lámpa közben zöldre váltott, Merhi és Grosjean hajtott először pályára.
Hűvösebb a levegő
Pénteken 16-17 fok között mozgott a hőmérséklete az edzések során, de most csak 11 fokos. Az aszfalt 22 fokos, bár ez gyorsabban melegszik majd.
Az utolsó edzés következik
Szép napot kívánunk mindenkinek! 60 perce maradt a csapatoknak a felkészülésre a pályán az Osztrák Nagydíjra, az utolsó szabadedzés 11 órakor kezdődik Spielbergben. Mivel ez a szezon legrövidebb pályája a köridők tekintetében, tegnap sűrű volt az élmezőny mind az abszolút legjobb köridők, mind a hosszú etapos tempók alapján.