Rosberg Hamiltont is 3 tizedes előnnyel utasította maga mögé az Osztrák Nagydíj délelőtti szabadedzésén, Räikkönen pedig több mint fél másodpercet kapott az egyetlen talpon maradt Ferrarival. A versenyzők sokat hibáztak a csúszós aszfalton, Alonso autója megint elromlott.
Az Osztrák Nagydíj első szabadedzésének eredményei alapján a spielbergi pályán is a Mercedesek tűnnek a legerősebbnek, bár a Ferrari formájáról egyelőre nem sokat lehetett megtudni, miután Sebastian Vettel alatt már az első mért köre után leállt az autó.
A pályát éjszaka órákig áztatta az első, és a délelőtti gyakorlás is borongós időben, enyhén nedves aszfalton kezdődött meg. Az első köridőkre így sem kellett sokat várni, Nico Rosberg pedig már az első fél órában megfutotta az 1:10.401-es körét, amellyel az edzés végéig az élen maradt, és amely majdnem 9 tizeddel jobb, mint a tavalyi első gyakorláson futott ideje. Lewis Hamilton mintegy 3 tizeddel kapott ki a csapattársától, de sok következtetést nem lehet levonni a kettejük közötti erősorrendről, hiszen az edzés nagy részében eltérő beállításokkal és üzemanyagszinttel próbálkoztak.
Az Osztrák Nagydíjra nagy reményekkel érkező Ferrarinak nem indult jól a hétvégéje: Kimi Räikkönen ugyan 6 tizedes hátránnyal megszerezte a 3. helyet a Mercedesek mögött, de Sebastian Vettel már az edzés elején leparkolta a meghibásodott Ferrariját. A rádióban arra panaszkodott, hogy 4-es sebességi fokozatban megszűnt az autójában a hajtás, és később kiderült, hogy váltóhiba miatt kellett az edzés hátralévő részét a garázsban töltenie.

Csak néhány kört tudott megtenni Fernando Alonso is, aki egy 5. motorral és számos fejlesztéssel körözött volna az edzésen. A McLaren már az első ellenőrző köre után megadta magát, és több mint egy óráig szerelték a garázsban, de a csapat szerint ezúttal nem a motorral volt probléma.
Jobban indult a hétvégéje a Williamsnek, Valtteri Bottas a 4. helyen végzett Räikkönen mögött, bár Felipe Massa – aki egy ijesztő pillanatnak is részese volt – csak a 9. pozícióban zárt. Bottas mögött némi meglepetésre Felipe Nasr végzett a Sauberrel, és a Red Bullok is viszonylag jól kezdték a hétvégét.
A csúszós pályán rengeteget hibáztak a versenyzők, a legtöbben az utolsó előtti, illetve az 1-es kanyart rontották el. Komoly incidens azonban nem történt, és délutánra várhatóan javulni fog a pálya állapota.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Vége az edzésnek
A végső sorrend: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Nasr, Kvjat, Ricciardo, Verstappen, Massa, Pérez. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a részletes eredménylistával és az összefoglalóval.
Nasr az 5. helyre jött fel
1.11.633-as kört tudott futni a Sauberrel. Az utolsó percekben járunk, már nem várható sok változás a sorrendben.
Verstappen az autójára panaszkodik
Szerinte a 8-as kanyarban annyira túlkormányzott a Toro Rosso, hogy "vezethetetlen". Többször is hibázott ebben a kanyarban, de összességében nem áll rosszul, a 7. pozíciót foglalja el.
Räikkönen visszavette a 3. helyet
1:11.028-as kört futott, most 6 tized a hátránya Rosberg mögött. Alonso teljesítette az első mért körét, a 17. helyre fért be.
Sokan hibáznak
A pálya állapota nem ideális az éjjeli eső után, a versenyzők rengeteget csúszkálnak. A legtöbben a pálya utolsó kanyarjaiban hibáznak, de eddig mindenki gond nélkül folytatni tudta a körözést.
Alonso a pályán
Még negyed órája van rá, hogy kipróbálja a McLaren fejlesztéseit. Úgy tűnik, Vettelt már nem láthatjuk ezen az edzésen, és Räikkönen sem tett meg túl sok kört, csak 9-nél tart.
Kvjat a harmadik
Átugrotta a Toro Rossókat, és 3 századdal még Räikkönent is megelőzte. Csapattársa, Ricciardo is javított, de ő csak a 8. helyre tudott feljönni, 1 ezreddel marad el Sainztól.
Alonso beült az autójába
Hamarosan kiküldhetik a pályára a korai probléma után. A másik McLarennel Button egyelőre a 16. helyen áll, 2,5 másodperc a lemaradása Rosberg mögött.
A sorrend
25 perc van hátra az edzésből, az állás: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Verstappen, Pérez, Sainz, Kvjat, Hülkenberg, Palmer, Nasr.
Nagyot javítottak a Toro Rossók
Verstappen a 4., Sainz a 6. helyre ugrott előre. Az élen továbbra sem veszélyezteti senki a Mercedeseket, Räikkönen lemaradása majdnem 1 másodperc még a 2. helyen álló Hamilton mögött is.
Vettelnek váltóhibája lehet
A Sky Sports szerint ezért állhatott le az autója. A meghibásodás óta nem járt a pályán, ahogy Alonso sem.
Hibák az első kanyarban
Előbb Hamilton, majd Maldonado fordult túl szélesen, de a brit az előző körében már az utolsó előtti kanyart is elrontotta. Verstappen is a kör végén hibázott, az utolsó két kanyart nem tudta rendesen bevenni.
And moments later the world champion locks up at Turn 1 - he has 0.308 to find on his team-mate #AustrianGP#FP1pic.twitter.com/3gEjLCVVaN
— Formula 1 (@F1) June 19, 2015
Hamilton javított
1:10.709-es időt futott, most 3 tized a hátránya az edzést vezető Rosberg mögött. Továbbra is Räikkönen a 3., Pérez a Force Indiával feljött a 4. helyre.
A Lotus végsebessége a legjobb
Legalábbis a szabadedzés első 50 perce alapján. Maldonado 323 km/ó-val hajtott az egyenesben, a lista 3. helyén pedig a Grosjean autóját vezető tesztpilóta, Palmer áll.
SPEED TRAP: @Pastormaldo flexing his muscles in his @Lotus_F1Team car #FP1#AustrianGPpic.twitter.com/0zI4lzEQ6A
— Formula 1 (@F1) June 19, 2015
A Sauberek a pályán
Nasr és Ericsson törte meg a csendet, de már a többiek is készülődnek. A McLaren garázsában már Alonso motorját is beindították, úgy tűnik, visszatérhet a pályára.
Megint felhősödik
Nemrég több fokkal is emelkedett a hőmérséklet, de most visszahűlt 16 fokra. Az aszfalt 25 fokos. Egyelőre mindenki a garázsban várakozik az újabb etapjára.
Marcus is also back in the garage and giving some feedback from the previous run #FP1#ME9#F1#AustrianGPpic.twitter.com/TeAOjXUCNB
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) June 19, 2015
Mindenki a bokszban
Letelt az első fél óra, vissza kell adni a Pirellinek az eddig használt lágy gumikat. A sorrend 30 perc után: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Kvjat, Maldonado, Massa, Pérez, Bottas, Verstappen, Ricciardo.
Rosberg javított
Már 1:10.401-es idővel vezeti az edzést. Tavaly 1:11.295-ös idővel nyerte meg az első gyakorlást, ennél már most majdnem 9 tizeddel jobb kört futott.
Vettel alatt megállt a Ferrari
A rádión jelentette, hogy az autójában 4-es sebességi fokozatban megszűnt a hajtás. A leparkolt Ferrari nem akadályozza a körözést, nem kellett megszakítani az edzést.
"Lost drive, lost drive..." #Vettel tells the team after his smoking Ferrari grinds to a halt #AustrianGP#FP1pic.twitter.com/lRVe58rIcv
— Formula 1 (@F1) June 19, 2015
Rosberg vezet
1:11.389-es kört futott, Räikkönen, Massa és Hamilton előtt vezeti a tabellát. Már mindenkinek van körideje, de Vettel első próbálkozása csak a 18. helyre volt elég.
Alonso 5. motorjával van gond
Hiába szerelték be az új erőforrást az autójába, egy kört sem bírt ki problémák nélkül. A szerelők dolgoznak az autóján, Alonso gondterhelt arccal ácsorog a bokszban.
Massa az élen
Az elmúlt percekben többen is megfutották az első mért körüket, egyelőre a Williamsek a leggyorsabbak. Massa 1:14.271-es körrel vezet, ennél látunk majd sokkal jobb időket is. Hamilton is kijött a pályára, és rögtön mért körrel kezdett, egyelőre az 5. helyen áll.
Hamilton még nem járt a pályán
A többiek már legalább egy ellenőrző kört megtettek. Most a garázsban dolgoznak az autóikon, csak Nasr köröz a Sauberrel. Mért köre még senkinek nincs.
Alonso a régi orrkúppal kezd
A spanyol számos fejlesztést kap az Osztrák Nagydíjra, többek között egy rövidebb orrkúpot is. Az edzés első perceiben azonban még a régi, hosszabb orral hajtott ki a pályára. A McLaren a kör végén nagyon lassan hajtott vissza a bokszba, és azonnal betolták a garázsba - lehet, hogy máris problémái vannak?
Early problems for Fernando Alonso and his @McLarenF1 car as it gets pushed back into the garage #FP1#AustrianGPpic.twitter.com/Petqs6qMDU
— Formula 1 (@F1) June 19, 2015
Még nedves az aszfalt
Legalábbis a Mercedes szerint. A pályát azonban szárazzá nyilvánították, és mindenki száraz pályás gumikkal hajtott ki a garázsból. Ezen a hétvégén egyébként a lágy és a szuperlágy gumikat lehet majd használni, zsinórban a harmadik futamra választotta ezt a két keveréket a Pirelli.
Elkezdődött az edzés
Kvjat, Räikkönen, Ericsson és Sainz hajtott a pályára, óvatos tempóban teljesítik az első ellenőrző körüket.
Még elég hűvös van
A levegő hőmérséklete 15, az aszfalté pedig 23 fok. Kezd kisütni a nap, ezért az edzés közben gyorsan emelkedhet a hőmérséklet.
A büntetések hétvégéje lesz
A Red Bull tegnap erősítette meg, hogy mindkét autójukba beszerelik az idei ötödik belső égésű motort, ezért Ricciardo és Kvjat is 10 rajthelyes büntetésre számíthat. Alonso is kap egy frissített motort, ő még nagyobb büntetésre számíthat.
Esett az eső
Már elállt, de az éjszakai eső után a műfű és a kerékvetők még vizesek lehetnek az első edzés kezdetén. Egyébként van rá esély, hogy délután újra elered az eső, és szombatra is várnak csapadékot.
Hamarosan kezdünk
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Osztrák Nagydíj első szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A versenyzők negyed óra múlva hajthatnak ki a gyönyörű környéken, a stájerországi hegyekben fekvő pályára. Részletes spielbergi előzetesünket itt olvashatják.