Az Osztrák Nagydíj első szabadedzésének eredményei alapján a spielbergi pályán is a Mercedesek tűnnek a legerősebbnek, bár a Ferrari formájáról egyelőre nem sokat lehetett megtudni, miután Sebastian Vettel alatt már az első mért köre után leállt az autó.
A pályát éjszaka órákig áztatta az első, és a délelőtti gyakorlás is borongós időben, enyhén nedves aszfalton kezdődött meg. Az első köridőkre így sem kellett sokat várni, Nico Rosberg pedig már az első fél órában megfutotta az 1:10.401-es körét, amellyel az edzés végéig az élen maradt, és amely majdnem 9 tizeddel jobb, mint a tavalyi első gyakorláson futott ideje. Lewis Hamilton mintegy 3 tizeddel kapott ki a csapattársától, de sok következtetést nem lehet levonni a kettejük közötti erősorrendről, hiszen az edzés nagy részében eltérő beállításokkal és üzemanyagszinttel próbálkoztak.
Az Osztrák Nagydíjra nagy reményekkel érkező Ferrarinak nem indult jól a hétvégéje: Kimi Räikkönen ugyan 6 tizedes hátránnyal megszerezte a 3. helyet a Mercedesek mögött, de Sebastian Vettel már az edzés elején leparkolta a meghibásodott Ferrariját. A rádióban arra panaszkodott, hogy 4-es sebességi fokozatban megszűnt az autójában a hajtás, és később kiderült, hogy váltóhiba miatt kellett az edzés hátralévő részét a garázsban töltenie.
Csak néhány kört tudott megtenni Fernando Alonso is, aki egy 5. motorral és számos fejlesztéssel körözött volna az edzésen. A McLaren már az első ellenőrző köre után megadta magát, és több mint egy óráig szerelték a garázsban, de a csapat szerint ezúttal nem a motorral volt probléma.
Jobban indult a hétvégéje a Williamsnek, Valtteri Bottas a 4. helyen végzett Räikkönen mögött, bár Felipe Massa – aki egy ijesztő pillanatnak is részese volt – csak a 9. pozícióban zárt. Bottas mögött némi meglepetésre Felipe Nasr végzett a Sauberrel, és a Red Bullok is viszonylag jól kezdték a hétvégét.
A csúszós pályán rengeteget hibáztak a versenyzők, a legtöbben az utolsó előtti, illetve az 1-es kanyart rontották el. Komoly incidens azonban nem történt, és délutánra várhatóan javulni fog a pálya állapota.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!