Hamilton simán nyert, Vettel nagyot vágtázott Montrealban

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Kanadai Nagydíj
Vágólapra másolva!
Bár az előnye a verseny egy szakaszában alig volt több egy másodpercnél, és a benzinnel is spórolnia kellett, Hamilton győzelme egy pillanatra sem forgott veszélyben. Räikkönen megpördülése miatt Bottas az idén először feljutott a dobogóra, Massa bemutatott egy gyönyörű előzést, Vettel kreatív taktikával 13 pozíciót javított.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Miután a 44-es rajtszámmal szombaton megszerezte 44. pole pozícióját, Lewis Hamilton zavartalanul aratta idei 4. győzelmét a Kanadai Nagydíjon. Habár 2,3 másodperccel mercedeses csapattársa, Nico Rosberg előtt szelte át a célvonalat, és az utolsó etapban sokáig alig volt 1 másodpercnél több az előnye, a pozíciója sohasem került veszélybe a versenyen, amelyet a megkeveredett rajtrács tett fordulatossá.

Mivel a Q1-ben rakoncátlankodott a motorjuk, Felipe Massának a 15., Sebastian Vettelnek pedig a 18. helyről kellett indulnia, de mindketten hamar megkezdték a felzárkózást. Eleinte Massa állt jobban, aki a keményebb gumikon startolt, a Ferrari azonban egy meglepő húzással már a 7. körben behívta a bokszba a szuperlágy Pirelliken rajtoló Vettelt, kihasználva, hogy a brazil nyomában beragadt Marcus Ericsson Sauberje mögé.

Hamilton simán aratta idei 4. győzelmét Forrás: AFP/Clive Mason

Noha a szerelők sokáig bajlódtak a bal hátsó kerekével, ezért 6,6 másodpercig vesztegelt a bokszban, a lágy gumikon Vettel végigelőzgette a fél mezőnyt, aztán a 35. körben másodszor is beállt a bokszba, így sikerült a csak egyszer, a 37. körben kereket cserélő Massa elé vágnia. Hat körrel később átvészelt egy necces manővert, melynek során Nico Hülkenberg védekezés közben megpördült mellette az utolsó kanyar rázókövén, és kis híján eltrafálta a Ferrarit, de végül mindössze 4 másodperccel a 3. kockából rajtoló Kimi Räikkönen mögött ért célba.

„Ez volt a legtöbb, amit tehettünk. Kicsit kár érte, mert itt kifejezetten kellemes felállni a dobogóra, és a büntetés nélkül lett volna esélyünk rá" – célzott Vettel arra, hogy egy piros zászlós szabálytalanság miatt 5 hellyel hátrébb sorolták a rajtrácson. „Az autónk a verseny során egyre gyorsabb lett. Az első körökben nem voltam túl elégedett magammal, mert hiába próbáltam agresszíven vezetni, nem haladtam eléggé. Majd ki kell elemeznem, mit csinálhattam volna jobban, a versenynek abban a szakaszában ugyanis rengeteg időt lehet nyerni – öt, hat, hét másodpercet."

Massa és Vettel pár körre beragadt Ericsson mögé, a Ferrari ekkor lépett Forrás: AFP/Clive Mason

Miután a Vettellel vívott párharcot elvesztette, Massa a szuperlágy gumikon teljesítette a versenytáv második felét, és többé-kevésbé tartotta a lépést a Ferrarival, hogy a 6. helyen érhessen célba. Az utolsó 20-25 körben ők ketten voltak a leggyorsabbak a pályán, és Massa alighanem a szezon egyik legszebb előzését mutatta be, amikor egy több kanyaron át tartó kerék-kerék elleni csatában, DRS nélkül utasította maga mögé Ericssont. A Williams és a Sauber többször majdnem összekoccant.

„Nagyon jól szórakoztam, csak sok időt vesztettem a forgalomba beragadva" – mondta a brazil. „A második szetten különösen szép munkát végeztünk, több mint 30 kört lehúztunk a szuperlágy gumikkal."

Räikkönen kikapott Bottastól

Egy Williams és egy Ferrari harcolt egymással a dobogó legalsó fokáért is, s bár a rajt után sokáig Räikkönen állt a 3. helyen, közvetlenül a kerékcseréje után megpördült a hajtűből való kigyorsítás közben, amivel elvesztette a pozíciót. „Pontosan az történt, mint egy évvel ezelőtt. Az edzéseken nem volt ilyen gondunk, de a versenyen valamiért mindkét kivezető körben furcsán viselkedett az autóm. Túl nagy volt a gázfröccs, és nem tudtam szabályozni" – magyarázta a csalódott finn.

Räikkönent a Ferrari az eredeti stratégiáján változtatva a 40. körben másodszor is behívta a bokszba, ahol a szuperlágy gumikra váltott, Bottast azonban már így sem sikerült utolérnie. „Az eredmény nem az volt, mint vártuk" – ismerte el. „A gumik többé-kevésbé jól működtek, de ezen a pályán nagy szerepe van az üzemanyagspórolásnak, ami végül komolyan behatárolta a tempónkat."

Räikkönen megpördült a hajtűben, ezzel vesztette el a 3. helyet Forrás: AFP/Clive Mason

Miután megörökölte a 3. helyet, Bottas nem is adta ki azt többé a kezéből: mivel ő csak egyszer cserélt kereket, a verseny végén lassabb volt Räikkönennél, ahhoz azonban nem eléggé, hogy a honfitársa az extra kiállását követően veszélyesen közel kerüljön hozzá. „Mi is megváltoztattuk a stratégiánkat, szerintem nagyon dinamikusak voltunk" – vélte Bottas, aki a Williams idei első dobogós helyezését szerezte meg.

„A csapat szép munkát végzett, és szerintem én sem voltam rossz. Azt hiszem, nagyon szükségünk volt erre az eredményre. Tavaly is láttuk, hogy mennyire növeli az önbizalmunkat. Most ismét tudjuk, hogy élcsapat vagyunk, és képesek vagyunk a dobogóért harcolni." A Williams az idén először gyűjtött több pontot a Ferrarinál egy hétvégén.

Rosberg hiába támadott

Eközben Hamilton annak ellenére magabiztosan kontrollálta az előnyét az élen, hogy spórolnia kellett a benzinnel – igaz, az őt üldöző Rosbergnek meg a fékekre kellett vigyáznia. Mindketten csak egyszer jártak a bokszban, és a kettejük közötti különbség előtte már 4 másodperc volt, de a kiállások során megfeleződött. Rosberg ezt kihasználva a csapattársára tapadt, DRS-távolságba azonban sohasem került hozzá képest.

„Megpróbáltam támadni, csakhogy ez egyáltalán nem működött. Nem sikerült őt semmilyen hibára kényszerítenem" – ismerte el a német, akinek a hátránya az összetettben 17 pontra nőtt. „Két körre lehetőségünk van többet kihozni az akkumulátorból. Én be is kapcsoltam ezt az üzemmódot, csak az a baj, hogy Lewis mérnöke is látta, ezért ő is bekapcsolta, és így nem tudtam közelebb kerülni hozzá."

Rosberg végig közel volt Hamiltonhoz, de nem eléggé Forrás: AFP/Charles Coates

A monacói stratégiai bakit feledtetve Hamilton a 4. győzelmét aratta a kanadai pályán, ahol 2007-ben először állhatott fel egy F1-es dobogó tetejére. Útközben ugyanakkor gyakran elfékezte magát a hajtű előtt, és meg is erősítette, hogy „a balansszal nem voltam igazán elégedett, alulkormányzottsággal küszködtem." Igaz, hozzátette, hogy nem érezte komolyan fenyegetve magát. „Nico gyors volt, de az volt a benyomásom, hogy kézben tartom az irányítást. Amikor kellett mozgósítani tudtam még tartalékokat" – mondta.

A Mercedes főnöke, Toto Wolff egyetértett Rosberggel abban, hogy ha ő rajtolhat előrébbről, megnyerhette volna a versenyt. Elismerte azt is, hogy a Ferrari azért nem jelentett rájuk veszélyt, mert Vettelnek hátulról kellett indulnia. „Sebastiant csak a problémás időmérő száműzte a mezőny végére, úgyhogy nem dőlhetünk hátra" – figyelmeztetett. „Tovább kell dolgoznunk, mert vissza fognak vágni."

Maldonado megszerezte idei első pontjait

Az első hat helyet a papírforma szerint elfoglaló Mercedesek, Williamsek és Ferrarik mögött a várakozásoknak megfelelően a Lotus és a Force India harcolt egymással. Miután az első hat verseny közül ötről kiesett, Pastor Maldonado most végre hetedikként ért célba.

Romain Grosjean a táv nagy részében előtte haladt, de a 49. körben, Will Stevens lekörözése közben túl hamar tért vissza az ideális ívre, és nekiment a Manornak. Emiatt rögtön ki kellett menekülnie a bokszba új gumikért, s bár kiosztottak neki egy 5 másodperces büntetést, így is sikerült bebiztosítania magának a 10. helyet. Közvetlenül az incidens után még Stevensre panaszkodott, a levezető körben viszont már azt mondta a rádión, „ha az én hibám volt, elnézést kérek."

A Renault-nak Kvjat mentett meg 2 pontot Montrealban Forrás: AFP/Clive Mason

Hülkenberg a 8. helyre hozta be a Force Indiát. Amikor Vettel ellen védekezve megpördült az utolsó kanyarban, Massa is elment mellette, de úgy vélte, ez az eredményén végül nem változtatott. „320-szal érkezünk meg oda, és a tapadás elég necces" – magyarázta. „Vettel autója persze jobban tapadt egy kicsit, ráadásul nekem a gumitörmeléken fékezve eleve nehéz dolgom volt. Visszatekintve talán nem kellett volna ennyire erőltetnem a védekezést, de tulajdonképpen mindegy, mert úgysem tudtuk volna magunk mögött tartani."

A Renault csapatai a várakozásoknak megfelelően nem voltak képesek labdába rúgni a montreali erőpályán. Danyiil Kvjat részéről bravúr volt, hogy megkaparintotta a 9. helyet, Daniel Ricciardo autójával viszont valami nem stimmelt, így ő az idén először pont nélkül maradt. A McLarenek műszaki hiba miatt kiestek, Fernando Alonso azonban utólag azt állította, nem dühösen reklamált a rádión, miután benzinspórolásra kérték.

A Williams most jutott fel először a dobogóra az idén Forrás: AFP/Mark Thompson

„Takarékoskodnom kellett volna a benzinnel, a gumikkal, de három-négy figyelmeztetés után úgy voltam vele, hogy inkább hagyjanak rendesen versenyezni, mert ez most, amikor benne vagyok a küzdelem közepében, jó motiváció" – mondta. „Spórolni ráértünk volna a verseny végén."