A szerdai zárónapon a mezőny sok kilométert tett meg, az élen ismét a Ferrari, a Sauber és a Mercedes végzett. A McLaren csak 3 körrel jutott tovább, mint kedden.
Az első előszezoni teszt négy napjából harmadszor végzett egy Ferrari az élen, Kimi Räikkönen ráadásul gyorsabb körrel zárta az élen a gyakorlást, mint Sebastian Vettel eddig verhetetlennek bizonyuló, hétfőn elért ideje. A jerezi teszt zárónapján nem történtek meglepetések, a csapatok továbbra is kisebb-nagyobb problémákkal küszködtek, de a legtöbben elégedetten távozhattak Spanyolországból.
A teszt utolsó napja is hasonló körülmények között kezdődött, mint kedden: a hajnali eső után még nedves volt a pálya, ezért az első órában a legtöbben esőgumikkal vagy intermediate-ekkel próbálkoztak. A pálya lassan népesedett be, mivel mindenki a jobb pályaviszonyokra várt, de a második órától kezdve már érdemi munkát végezhettek a csapatok.
Räikkönen már a legelső mért körével az élre állt, majd a nap során folyamatosan javítva végül másfél órával a leintés előtt futotta meg 1:20.841-es körét. Ez 1 tizeddel jobb idő, mint amit csapattársa, Vettel ért el hétfőn a Ferrarival, de hozzá kell tenni, hogy a finn a gyorsabb lágy gumikon teljesítette a legjobb körét, a német viszont a közepes abroncsokat használta. Räikkönen egyébként a nap nagy részét azzal töltötte, hogy a lágy gumikon néhány körös etapokat futott, míg a többi élcsapat inkább a közepes abroncsokat használta.

Räikkönen szerint a köridők „nem sokat jelentenek", de bizakodva nyilatkozott a nap végén. „Egyértelmű, hogy sokat jobban indul az évünk, mint tavaly" – jelentette ki. „Még mindig sokat kell dolgoznunk, de legalább van egy jó alapunk, amin javíthatunk. Ezzel elégedettek lehetünk. Az biztos, hogy én sokkal jobbnak érzem az autómat."
A 2. helyen az első két naphoz hasonlóan egy Sauber végzett, de Marcus Ericsson a lágy gumikon sem tudta megközelíteni Räikkönen idejét: 1,1 másodperccel lassabb volt a Ferrarinál, és Felipe Nasr keddi eredményétől is elmaradt. A svéd 111 kört tett meg a nap során, az utolsó percekben viszont le kellett állítani miatta az edzést, mert az üzemanyag-rendszer tesztelése közben kifogyott a benzin az autójából. Ericsson úgy véli, a Sauber egyre jobb teljesítményre lehet képes, ezért „izgatottan" várja az idényt. „Mindenki bizakodva vágott neki a teszteknek, ez a hét pedig csak felerősítette ezt az érzést" – mondta. „Még nem hoztunk ki mindent az autónkból, és a Ferraritól is további javulásra számíthatunk, ez mindenképpen reménnyel tölt el minket."
Hamiltont meglepte a W06 megbízhatósága
Lewis Hamilton 1,3 másodperces lemaradással a 3. helyen végzett, de sejthető, hogy a Mercedes továbbra sem mutatta meg, mit tudna valójában kihozni az autójából. Szerdán is ők teljesítették a legtöbb kört, Hamilton ezúttal 116-szor hajtott körbe a jerezi pályán. Ez a napja sem alakult azonban problémamentesen: alig több mint egy órával a gyakorlás kezdete után le kellett állítani az edzést, miután a brit keresztbe állt a pályán az autójával. Vélhetően a fűre hajtott rá, és ettől pördült meg, de nem sokkal később már újra a pályán volt. "Nedves volt a pálya, és először hajtottam ki a slick gumikon - egyszerűen megcsúsztam" - ismerte el, hozzátéve, hogy az első teszteken minden évben nehezebben tudja kezelni az autóját.
Hamilton a teszt után elárulta, meglepte, hogy a Mercedes milyen megbízhatóan működött Jerezben: 2285 kilométert teljesítettek, hatszázzal többet, mint az utánuk következő Sauber. „Ez mindannyiunkat meglepett" – mondta. „Ráadásul könnyen beazonosítottuk azokat a területeket, ahol még dolgoznunk kell. A többiek idejét nem nagyon figyeltem, hiszen mi a saját feladatunkra koncentráltunk, de úgy hallottam, hogy a Ferrari mindig rövidebb etapokat futott, kevesebb üzemanyaggal. Ezért még felesleges aggódni, persze rajtuk tartjuk a szemünket."
Max Verstappen célja megint az volt, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön az F1-es debütálása előtt, és ez sikerült is neki: 97 kört futott, és a rajtot is sokat gyakorolta. „A tempónkra sem panaszkodhatunk, de az a legfontosabb, hogy az autónk általánosságban megbízható volt, és sok időt tölthettem a pályán" – magyarázta a 17 éves holland.
A Williams szerdán is beleszürkült a mezőnybe – nyilvánvaló problémájuk nem volt, de Felipe Massa 2,2 másodperces lemaradással csak az 5. helyen végzett. A Mercedeshez hasonlóan valószínűleg a Williams sem hozta ki magából a legtöbbet Jerezben, a többiek a visszafogott kezdés ellenére is tarthatnak a tavaly remeklő istállótól. „Ismét megmutattuk, milyen megbízható az FW37-es, hiszen problémamentes napunk volt" – nyilatkozta Massa. „Az autónk egyenletes teljesítményre volt képes a négy nap során, és sikerült előrelépnünk. Kijelöltünk néhány területet, ahol még javulnunk kell a barcelonai tesztig."
Grosjean elégedett
A tabella 6. helyén záró Romain Grosjean idén először ülhetett autóba, miután a Lotus az első napot kihagyta, hétfőn és kedden pedig Pastor Maldonado vezette az autót. A francia napja idő előtt, 53 kör után véget ért a hajtáslánc hibája miatt, de Grosjean optimistán nyilatkozott a gyakorlás után. Maldonadóhoz hasonlóan úgy érzi, hogy a Lotus sokat javult a tavalyi idényhez képest. „Az első benyomásaim nagyon jól az E23-asról" – nyilatkozta. „A hajtáslánccal és a kasztnival is jó irányba haladunk. Több mint ötven kört teljesítettem ma, és őszintén mondhatom, hogy mindegyiket élveztem. Nagyon sokat javultunk ahhoz képest, ahol tavaly ilyenkor tartottunk."
Danyiil Kvjat a hétfői kínos bakija után ezúttal ugyan első vezetőszárnnyal körözhetett, de szerdán is több órát kellett kihagynia az ERS hibája miatt. Végül 63 kört tudott megtenni, s bár délután folyamatosan faragni tudott az idejéből, csak az utolsó előtti helyen végzett. Ennek ellenére viszonylag elégedetten nyilatkozott, és a Red Bull „eddigi legeredményesebb napjának" nevezte a szerdait. „Délelőtt volt egy kis problémánk, de megoldottuk, és a délután már viszonylag sima volt" – mondta. „Még korai lenne megmondani, hogy állunk a többiekhez képest, de azt tudjuk, hogy hova szeretnénk eljutni, és keményen dolgozunk érte."
A McLaren tudja, mire lenne képes
Kvjat azt a Jenson Buttont tudta megelőzni, aki ma 35 kört teljesített a McLarennel, többet, mint amennyire az istálló a teszt első három napján képes volt. A problémák azonban most sem kerülték el a McLarent: Button délelőtt többször is lefulladt, amikor ki akart hajtani a bokszból, majd az olajszinttel gyűlt meg a bajuk, végül pedig a benzinpumpa hibája miatt kellett idő előtt befejezniük a gyakorlást.
A McLaren egyik vezető mérnöke, Matt Morris elmondta, az autó tempója miatt nem aggódnak, hiszen ők tudják, mire lennének képesek valójában. „Most még nem hoztuk ki a maximumot az autónkból" – mondta Morris, aki szerint az év végi abu-dzabi teszten jelentkezett nagyobb problémákat megoldották, Jerezben kisebb gondok hátráltatták őket. „Ha arra gondolok, hogy valójában hol kellene állnunk, nem aggódom. Persze jó lett volna kicsit előrébb végezni a tabellán, de igazából nincs miért aggódnunk."
A következő tesztet február 19-22. között rendezik majd a barcelonai pályán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Most tényleg vége
Az utolsó tesztnap is véget ért Jerezben. A szerdai nap végső sorrendje:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:20.841 - 106 kör
2. Ericsson (Sauber C34) 1:22.019 - 112 kör
3. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.172 - 117 kör
4. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:22.553 - 97 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:23.116 - 73 kör
6. Grosjean (Lotus E23) 1:23.802 - 53 kör
7. Kvjat (Red Bull RB11) 1:23.975 - 64 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:27.660 - 35 kör
Mégis újraindították a gyakorlást
Már csak 11 másodperc volt hátra a teszt végéig, amikor ismét zöldre váltott a bokszutca lámpája. Hamilton és Kvjat kihasználja az utolsó perceket, a pályára hajtottak.
A benzin fogyott ki a Sauberből
Nem romlott el az autó, a csapat az üzemanyag-rendszert tesztelte. A Sauber a mai napjával is elégedett lehet, Ericsson 111 kört futott, és a tabella 2. helyén végzett.
Hamilton gratulál a csapatának
Még ki akart hajtani egy etapra, de a piros zászló miatt erre már nem lesz ideje. Helyette a rádión megköszönte a Mercedes munkáját, úgy érzi, remekül alakult az első teszthét a csapat számára. Ma 114 kört tett meg.
Megint leállították a tesztet
Ericsson rögtön kihajtott a pályára, ahogy megadták a zöld jelzést, de az első körében megállt a 9-es és 10-es kanyar között.
.@Ericsson_Marcus - @SauberF1Team red flag.
#boniphoto#Jerez#F1#GPnaF1pic.twitter.com/kKicFAZUYN
— Xavi Bonilla (@bonycnt9) February 4, 2015
Máris szabad a pálya
Ez gyors volt, az egyik sportbíró már el is tüntette az akadályt. Állítólag az a tábla került valahogyan az aszfaltra, amivel a DRS-zóna kezdetét jelzik.
Piros zászló!
Valami a pályára került az utolsó kanyar kijáratánál, de egyelőre nem derült ki, mi az. Az Autosport szerint nem egy autó hagyott el valamilyen alkatrészt.
Räikkönen is 100 kör felett
A finn most egy hosszabb etapot teljesít, 1:24-es körökkel. Az utóbbi percekben senki nem javított, Ericsson 1:27-es, Verstappen 1:25-ös köröket fut.
Kvjat is javít
Az utolsó előtti helyről nem tud elmozdulni, de már csak 2 tized a lemaradása Grosjean mögött. A csapatok igyekeznek kihasználni az utolsó fél órát, most négy autó - a Ferrari, a Sauber, a Mercedes és a Toro Rosso - is a pályán van.
Ericsson bejött Hamilton elé
A Sauber a lágy gumikon ért el 1:22.019-es időt, ezzel másfél tizeddel megelőzte Hamiltont, de Räikkönen ugyanilyen abroncsokon futott idejénél 1,1 másodperccel lassabb. Ericsson 104 kört tett meg eddig, csak 4 körrel marad el Hamiltontól.
Egyre többen a pályán
Eddig Hamilton, Verstappen és Ericsson körözött, most Massa is csatlakozott hozzájuk. A Williams egy 1:24.8-as idővel nyitott, úgy tűnik, továbbra sem hoznak ki mindent az autójukból.
Felipe heads out again as we approach half an hour left of this first test #WeAreRacingpic.twitter.com/OpOH958EQQ
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 4, 2015
Räikkönen rövid etapokat fut
A Ferrari mindig egy-két gyors körre küldi ki a pályára a lágy gumikon. A legutóbbi próbálkozása 3 tizeddel maradt el a korábbi legjobb idejétől, majd rögtön visszatért a bokszba. Ericssonnal együtt ő lehet a következő, akik átlépik a 100 körös határt.
Ericsson a 3. helyre ugrott előre
Úgy tűnik, a Sauber ma is az élmezőnyben szeretne végezni: a svéd 1:22.388-as kört futott lágy gumikon, és visszaelőzte Massát, de még 8 tizededdel elmarad Nasr tegnapi idejétől.
Räikkönen megint gyors
A Ferrarit újra a lágy gumikon küldték a pályára. Az első mért körében abszolút legjobb időt futott az első két szektorban, de mégis 1 tizedes lemaradással zárt. Egy lassú kör után 1:21.6-os idővel folytatta.
A McLaren is befejezte
Azt mondják, a hátralévő egy órában már tudnák megszerelni a benzinpumpát, ezért a Lotushoz hasonlóan az ő napjuk is korán véget ért. Ma 35 kört sikerült teljesíteniük, ami az első két nap problémái után jelentős előrelépés, de ma is ők töltötték a legkevesebb időt a pályán.
A sorrend
Egy óra múlva vége a tesztnek, a jelenlegi állás:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:20.841 - 85 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.172 - 104 kör
3. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:22.553 - 88 kör
4. Massa (Williams FW37) 1:23.116 - 68 kör
5. Ericsson (Sauber C34) 1:23.257 - 84 kör
6. Grosjean (Lotus E23) 1:23.802 - 53 kör
7. Kvjat (Red Bull RB11) 1:24.164 - 55 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:27.660 - 35 kör
Grosjean optimista
A Lotus a Twitteren is megerősítette, hogy a jerezi teszt számukra véget ért, miután a hajtáslánccal voltak gondjaik Grosjean utolsó etapjában. A francia annak ellenére is optimistán várja a következő, barcelonai gyakorlást, hogy Jerezben csak ma ülhetett autóba, és nem is tudta kihasználni a rendelkezésére álló időt. Egyetért Maldonadóval, a komolyabb problémákat szerinte is sikerült kijavítaniuk a téli szünetben.
Really good first feeling behind the wheel of the #E23 ! Looking forward to be in #Barcelona#r8main#Jerez#F1pic.twitter.com/KI63YGc6Am
— Romain Grosjean (@RGrosjean) February 4, 2015
Räikkönen most nem tud javítani
3 tizeddel elmaradt az eddigi legjobbjától, majd visszavett a tempóból, és egy 1:29-es kört futott. Utána újra felgyorsult, 1:21.9-es idővel folytatta az etapját, majd visszatért a bokszba. Most Massa és Ericsson osztozik a pályán.
Hamilton javít a 100. körében
3 tizedet faragott le az eddigi idejéből, 1:22.172-es idővel áll a második helyen. Továbbra is a közepes gumikat használja, Räikkönen viszont megint a lágy abroncsokon hajtott a pályára.
Az F1 25 legbefolyásosabb személyisége
Ami azt illeti, az elsőt meglepően kevesen ismerik. Nem talált! Az F+1 Blogon lehoztuk a teljes listát.
Most a benzinpumpa romlott el a McLarennél
Button ezért nem tudta folytatni a körözést, de a McLaren már dolgozik a hiba kijavításán, és a hátralévő szűk másfél órában még szeretnék a pályára küldeni a 2009-es világbajnokot.
Fuel pump issue for Jenson - but he's got a decent amount of laps done so far. Fixing it now. #Jerez#SizeZeroF1Carpic.twitter.com/r0Khu7kebu
— McLaren (@McLarenF1) February 4, 2015
Räikkönené a hét eddigi legjobb köre
A lágy keverékű Pirelliken 1:20.841-es időt futott, ez egy tizeddel jobb, mint Vettel hétfői leggyorsabb köre - igaz, a német a közepes abroncsokkal érte el ezt az időt. Räikkönen most 1,6 másodperccel vezeti a gyakorlást Hamilton előtt. A Ferrari nagyon rövid etapot futott, egy mért kör után vissza is tért a bokszba.
Hamilton és Nicole végleg szakított?
A pályán túl: a Mirror azt írja, a hét éve hol közös, hol külön utakon járó pár kapcsolatának végleg befellegzett néhány "karácsonyi veszekedést" követően. A brit bulvárlap szerint Scherzinger mondta ki, hogy legyen vége, és "nagyon feldúlt" a történtek miatt. Állítólag azért döntött a szakítás mellett, mert "meggyőződött róla, hogy Lewis soha nem fogja megkérni a kezét." Ez leginkább amiatt érdekes, hogy Hamilton teljesítményét korábban híresen befolyásolni tudta a magánélete - meglátjuk, most is így lesz-e.
Kvjat tovább javít
A közepes gumikon küldték a pályára, és 2 tizedet javított az eddigi idején, a legtöbbet a középső szektorban tudott gyorsulni. Közben Räikkönen is a pályán van, vajon lejjebb tudja szorítani az eddigi szintidőt?
Tényleg jobbnak tűnik a Ferrari
Az Autosport technikai szakírója, Craig Scarborough szerint óriásit léptek előre. „Már csak egy utolsó erőfeszítésre lenne szükségük, hogy beérjék a Mercedest. Az új autójuk sokkal stabilabbnak tűnik, a motor erősebb lett, a vezethetősége a kanyarokban is kedvező hatással van a balanszra, és az aerodinamikája láthatóan sokkal hatékonyabban működik, mint tavaly. A diffúzort beborító áramlásjelző festék mintázata igazán jó áramlási struktúrát mutat, pedig a tavalyi autó alja alól még felkavarodott levegő jött ki.” Ez biztató, de azért Barcelona pontosabban fogja mutatni az erőviszonyokat.
#RedTest1 Sessione pomeridiana a Jerez. Afternoon session at Jerez. pic.twitter.com/jFVyHkRphE
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 4, 2015
Button újra a pályán
Már a 35. körét teljesíti, de ezúttal sem maradt annyi ideig a pályán, hogy mért kört is futhasson. Közben a Mercedes is élvezi a "csodálatos", napsütéses jerezi délutánt a reggeli eső után. Hamilton közeledik a 100. köréhez, ezt hétfőn nem sikerült elérnie.
Glorious afternoon here @circuitodejerez as @LewisHamilton continues to HAMmer round - he's right #BackToWork! #F1pic.twitter.com/6DI1fRPxnQ
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 4, 2015
Grosjean napjának vége
Az Auto Motor und Sport beszélt a franciával, aki annak ellenére elégedett, hogy az utolsó két órában már nem hajthat pályára. "Újra azt tudom csinálni az autóval, amit akarok. A legnagyobb hibáinkat sikerült kijavítanunk a tavalyi év után, elégedett vagyok" - mondta a francia, aki 53 kört teljesített ma.
Nem a McLaren mentené meg a Marussiát
Legalábbis ők ezt állítják, de egy reménysugár mindenképpen felcsillant a kis csapat előtt. A részletekről itt írtunk.
Massa fél másodpercet javít
A legutóbbi körében 1:23.116-os időt futott, és Ericssont megelőzve feljött a 4. helyre. Nem volt hosszú etap, két mért kör utána bokszba hajtott, és az első szárnyán is állítottak.
A quick stop for @MassaFelipe19 with a few front wing adjustments before heading back out #WeAreRacingpic.twitter.com/YFhkBEKrt6
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 4, 2015
A sorrend
Két óra van hátra, az állás:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:21.516 - 69 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.497 - 85 kör
3. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:22.553 - 83 kör
4. Ericsson (Sauber C34) 1:23.551 - 64 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:23.692 - 49 kör
6. Grosjean (Lotus E23) 1:23.802 - 53 kör
7. Kvjat (Red Bull RB11) 1:24.300 - 45 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:27.660 - 33 kör
Hamilton feljött a 2. helyre
1:22.497-es időt futott a jobbelső oldalán áramlásjelzővel befestett Mercedesszel, de Räikkönentől így is majdnem egy másodperccel elmarad. A következő körében megfutotta eddigi legjobbját az első szektorban, de végül 4 tizeddel lassabb kört futott.
Már pakolnak a csapatok
Két óra még hátra van a mai tesztnapból, de az Auto Motor und Sport helyszínen lévő fotósa szerint a Ferrari, a Mercedes és a Lotus már bepakolta az első ládákat a kamionokba. Az autók ettől persze még kihajthatnak a pályára, de nyilvánvaló, hogy az istállók a legkisebb időveszteséget is szeretnék kiküszöbölni.
Button a 33. körét futja
Ezzel a McLaren megdöntötte az eddigi rekordját, tegnap Fernando Alonso 32 körre volt képes. Button közepes gumikon hajtott a pályára, de nem futott mért kört. A Sauber közben annak örül, hogy egyre jobbak az időjárási körülmények.
Kvjat is hosszú etapon
Egyelőre konstans 1:25-ös köröket fut a Red Bull-lal. Most Verstappen csatlakozott hozzá és Ericssonhoz a pályán, a Toro Rossóra kemény gumikat tettek fel.
A Mercedes 14 körös etapot teljesített
Hamilton csak az utolsó három körében lassult le, addig stabilan 1:24-es időkre volt képes. Már 81 körnél jár, egyelőre ő volt a legszorgalmasabb a mai gyakorláson. Most Räikkönen, Ericsson és Kvjat vannak a pályán.
Hamilton rendületlenül köröz
Már a 79. körét kezdte meg, az etapon belül pedig már 12 körnél jár. Most nyilvánvalóan nem az a célja, hogy javítson az idején: először zsinórban tíz 1:24-es kört futott, most némileg lelassult, a legutóbbi ideje már 1:25-ös. Kvjat 4 tizedet faragott az idejéből, de maradt az utolsó előtti helyen.
Az olajszint okozott gondot a McLarennél
Az Autosportnak sikerült beszélnie a McLaren egyik vezető mérnökével, Matt Morrisszal, aki elmondta, hogy Buttont korábban egy "olajszinttel kapcsolatos probléma" hátráltatta. Délután aerodinamikai teszteket szeretnének elvégezni. Közben kisütött a nap, és a levegő hőmérséklete 11 fokig emelkedett.
Hamilton javít
De alig 2 századot, ez a tabella 4. helyéről nem mozdítja el. Az első szektorban Räikkönen is megfutotta az eddigi legjobb idejét, de a kör végére másfél tizedes hátrányt szedett össze, majd vissza is tért a bokszba.
Csak Hamilton maradt a pályán
Hirtelen mindenki a bokszba hajtott, Hamilton azonban folytatja a körözést, miután a rajtot gyakorolta. Első körében 1:24-es időt futott, közben pedig Räikkönen is készülődik egy újabb etapra.
A sorrend
Az első öt óra után így fest a tabella:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:21.516 - 57 kör
2. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:22.553 - 72 kör
3. Ericsson (Sauber C34) 1:23.551 - 52 kör
4. Hamilton (Mercedes W06) 1:23.633 - 64 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:23.692 - 41 kör
6. Grosjean (Lotus E23) 1:23.802 - 53 kör
7. Kvjat (Red Bull RB11) 1:24.758 - 32 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:27.660 - 31 kör
Button befejezte az etapját
Ha jól számoljuk, 9 kört tett meg egyhuzamban. A délelőtti vergődéshez képest ez csillagászati előrelépés. Most Räikkönen, Ericsson, Hamilton, Massa és Kvjat is kint körözget.
Räikkönen begyorsult
Massa feljött az 5. helyre, 2,176 mp-vel van Räikkönen mögött. Aki most a közepes keveréken egy teljes másodpercet javított, 1:21.516-ra. Ez még bő fél másodpercre van Vettel hétfői legjobbjától. A Ferrari tovább menetel...
Legalább 50 százalékig elégedett a McLaren
Eric Boullier az imént nyilatkozott a Sky-nak, és azt mondta, a döcögősnek tűnő kezdet ellenére a McLaren legalább a feladatlista 50 százalékán végig ért. A kérdésre, hogy kifejti-e a felmerült problémákat, azt felelte: „Nem, mert túl sokáig tartana. A csapatok tavaly is szenvedtek, ez része egy teljesen új hajtáslánc bejáratásának. Ebben az autóban elképesztő technológia lakik, csak időbe telik a finomhangolása. Minden részleten végig kell mennünk, nehogy lerobbanjunk a pályán.”

Boullier hozzátette, hogy Alonso és Button nem panaszkodtak magára az autóra, vagyis „az alapok jónak tűnnek.” Azt viszont nem merte kijelenteni, hogy az idénynyitóig beérik a Mercedest, amelyről elismerte, hogy már Jerezben olyan feladatokat hajtott végre (alighanem Rosberg tegnapi versenyszimulációjára gondolt), amelyeket az első teszthéten még nem szokás.
Verstappen még közelebb Räikkönenhez
Már csak 16 ezredre van lemaradva a 17 éves újonc, aki a többséggel ellentétben a lágy Pirelliket használja. Kvjat 1:24.758-ra, Button pedig 1:27.660-ra farigcsálta le az idejét. Mindkettejük autóján a közepes slickek vannak.
Autók a pályán
Riadó! Hirtelen többen is kirobogtak a bokszból, így Verstappen, Hamilton, Kvjat, sőt Button is.
A McLaren elégedett
Na, nyilván nem teljesen: de egy tweetben azért megemlékeztek Button erőfeszítéséről, amellyel futott egy 1:27-es kört. Ez messze a McLaren-Honda eddigi legjobb ideje, Alonsoé ugyanis tegnap 1:35.553 volt.
Solid effort from @JensonButton as he takes the MP4-30 into the 1m27s for the first time. #Jerezpic.twitter.com/1WGASIQ6C0
— McLaren (@McLarenF1) February 4, 2015
Csend van Jerezben
Most épp senki nincs a pályán. Bepótolják az elmaradt ebédet? Bevalljuk, mi is pont így próbáltunk tenni az elmúlt fél órában, már amennyire az írogatás mellett lehet.
A Mercedes alja
Érdekes kép, amely jól mutatja, hogy az orrkúp alja mennyire fontos az autó egészére jellemző áramlásviszonyok szempontjából. Felülről egyszerűbbnek tűnik, nem? A csapatok nagy hangsúlyt fektetnek erre a területre - már csak azért is, mert az új szabályok miatt először elég jelentős leszorítóerőt vesztettek az első tengelyen.
#TJ13 >>> #F1:Modified “Bat-Wing” of Mercedes AMG http://t.co/GQEn27MjWZ by Pate68 http:… http://t.co/wy5aRBTcP5pic.twitter.com/4XkTszUrg5
— theUsher13 (@theJudge13Twts) February 4, 2015
Button újra a bokszban
Ami azt illeti, a McLaren már így is 21 körnél jár, ami nem marad el túlzottan a tegnapi 32 körtől. Button még 1:27.872-re faragta le az idejét, mielőtt visszatért a garázsba, de ez még mindig 5,3 mp-vel lassabb Räikkönen eredményénél. Most csak Kvjat van a pályán.
Kvjat javít
Mai 11. körében 1:27.056-os időt ér el, így visszaelőzi Buttont, aki egyébként maga is pár tizeddel, 1:28.054-re javított. Massa és Verstappen is a pályán van.
Time for round two. @Dany_Kvyat jumps back behind the wheel of the #RB11, ready to hit the track. #F1#CamoBullpic.twitter.com/T4pLDD67dY
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 4, 2015
A McLaren újra pályán!
Button ismét akcióba lendült, sőt Kvjat is megjelent a Red Bull-lal az ERS-hiba után! Ericsson pedig Hamiltont hátrébb szorítva a tabellán feljött a 3. helyre a közepes gumikon. Egyébként úgy tűnik, Verstappen az előbb a lágy keverékkel jött fel másodiknak.
Verstappen megközelíti Räikkönent
A 60. körét 1:22.817 alatt tette meg, ez csak 0,280 mp-vel lassabb a nap eddigi legjobbjánál. A Toro Rosso egyedül rója a köröket.
A sorrend
Most meg teljesen üres a pálya, ami jó alkalom arra, hogy áttekintsük a listát:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:22.537 - 51 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:23.633 - 52 kör
3. Grosjean (Lotus E23) 1:23.802 - 53 kör
4. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.101 - 57 kör
5. Ericsson (Sauber C34) 1:25.081 - 40 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:25.136 - 27 kör
7. Button (McLaren MP4-30) 1:28.309 - 14 kör
8. Kvjat (Red Bull RB11) 1:37.195 - 8 kör
Ericsson egyedül van a pályán
Mindenki más a garázsban kushad, úgyhogy viszonylagos nyugi van Jerezben, ahol az aszfalt már 21 fokos - vagyis majdnem használható...
A McLaren visszatért a bokszba
Előbb még 1:28.309-re szorította le a legjobbját, aztán 6 körrel a háta mögött befejezte az etapját. Hát, ennyit egyhuzamban ma még nem ment. A maga 8 körével a Red Bull egyelőre rosszabbul áll a McLarennél. Közben 57 körével Verstappen átvette a vezetést a kilométerlistán.
Button javít
Végre: a jelöletlen téligumikon 1:28.550-es eredményt ér el, amivel a világot még nem fogja megváltani, de kezdetnek elmegy. 9 kört tett meg ma. Talán a délután jobb lesz?
Fun in the sun: Jenson's putting more miles on MP4-30 this morning. A 1m30.706s best so far. #Jerez#F1pic.twitter.com/1YLZ8UsPCQ
— McLaren (@McLarenF1) February 4, 2015
Így tolták vissza a McLarent
Az előbbi malőr után. Viszont most Button újra a pályán van, és befejezte az ellenőrző körét!
McLaren mechanics dashed to retrieve the MP4-30 after Button got as far as the pitlane exit pic.twitter.com/Ng8EWIkMMr
— James Galloway (@JamesGallowayF1) February 4, 2015
Közben Grosjean egy 1:23.802-es körrel feltornázta a 3. helyre a Lotust, míg Räikkönen visszatért a bokszba.
Räikkönen alaposan odaver
Még mielőtt Hamilton megfoszthatta volna az 1. helytől, gyorsan futott egy 1:22.537-es kört, ismét 1 másodperc fölé növelve az előnyét, még mindig a kemény keverékű Pirelliken. Most egyedül ő van a pályán, 45 kört tett meg eddig. Csak Hamilton és Verstappen van előtte, ők 52-nél tartanak.
Upsz, a McLaren megint lefulladt
Button nekiindult volna a 8. körének, de az MP4-30 még a bokszutcában megállt, úgyhogy a szerelők visszatolták a garázsba. Ez ma már másodszor fordul elő - nem túl jó jel.
Hamilton visszakapaszkodik Räikkönen mögé
1:24.177-es időt ér el a kemény Pirelliken (Räikkönen is ezeken volt), viszont Verstappen 1:24.155-tel azonnal visszavág, és megfosztja a 2. helytől. Sebaj, Hamilton 1:23.633-mal válaszol. Ericsson és Massa is kint körözget, de ők ebbe a buliba nem szálltak be.
Már Ericsson a 3.
Massa nem tartotta sokáig a helyét, Ericsson ugyanis a Sauberrel futott egy 1:25.081-es kört, hátrébb szorítva őt a tabellán. Most négyen vannak odakint, köztük Hamilton, a McLarennek viszont megint nem láttuk nyomát az előző, 3 körös "gyakorlás" óta.
Massa megelőzi Grosjeant
A legutóbbi, még csak 20. körével kereken 1 századot vert a Lotus-Mercedesre, így már ő áll a 3. helyen. Räikkönen visszagurult a garázsba, helyette most Ericsson van a pályán Grosjean és Massa mellett.
ERS-hibával küzd a Red Bull
Na, végre mondtak valamit a Kvjatot reggel óta a garázsban tartó problémáról: az ERS lehet a ludas, de dolgoznak az ügyön.
It looks like an ERS problem... The Team are on the case and looking to get Dany back on track soon. #F1pic.twitter.com/w5Yf3SUd47
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 4, 2015
A sorrend
Három óra után így néz ki a tabella:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:23.200 - 40 kör
2. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.321 - 46 kör
3. Grosjean (Lotus E23) 1:25.146 - 36 kör
4. Massa (Williams FW37) 1:25.346 - 17 kör
5. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.111 - 44 kör
6. Ericsson (Sauber C34) 1:26.184 - 25 kör
7. Button (McLaren MP4-30) 1:30.706 - 7 kör
8. Kvjat (Red Bull RB11) 1:37.195 - 8 kör
Räikkönen tovább gyorsul
1:23.200 alatt teljesíti mai 38. körét. Pedig az előző legjobbja még a közepes gumikon született. Így már 1,1 másodperc az előnye a 2. helyezett Verstappenhez képest. Persze az üzemanyagszinteket nem ismerjük, de a Ferrari továbbra is jól látszik működni.
Button egyelőre lassan körözget
Már megtett 3 kört a Pirelli jelöletlen téligumijain, de nem javított korábbi, 1:30.706-os eredményén. Most vissza is tért a bokszba, pedig Alonsónak tegnap 11 kört is sikerült mennie zsinórban. Räikkönen újra a pályán van, a változatosság kedvéért ezúttal a kemény keverékű slickeken. Rajta kívül még Grosjean köröz most.
Gyakorlás teszi a mestert?
Hát, ezt a 2 perccel ezelőtti tweetet a Hondától legfeljebb öniróniaként tudjuk értelmezni, tekintve, hogy Button eddig összesen 4 kört tett meg... De az igaz, hogy e pillanatban kiment a pályára. Hurrá!
Back out for the final #Jerez test day with @JensonButton. Practice makes perfect. pic.twitter.com/GEecOM8kXR
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) February 4, 2015
Verstappen javít
Még mindig a közepes gumikon 0,509 másodpercre megközelíti az élen álló Räikkönent. Az aszfalt hőmérséklete már a viszonylag kellemes 17 fok, a Nap szépen süt Jerezben.
Jos the Boss Jerezben van
A Sky szerint Michael Schumacher egykori benettonos csapattársa meglátogatta a fiát, és a garázsból kilépve azt mondta, "eddig minden rendben megy" a napjával. Ugyanez nem mondható el Red Bullról, amelynek nyomát sem láttuk Kvjat magyarázat nélkül hagyott kicsúszása óta. Egyébként Verstappen épp most törte meg az ebédszünet fenyegető csendjét azzal, hogy kihajtott a pályára.
Üres a pálya
Úgy tűnik, a csapatok ma korán mennek ebédelni, mert senki nincs a pályán. Hamilton is visszatért a bokszba. A körök listáját 44-gyel így is ő vezeti.
Hamilton rögtön folytatja
Úgy tűnik, tényleg nem lehetett komoly műszaki gikszer az autójával az előbbi kipördülésnél, mert a Mercedes azt írja, mindjárt visszatér a pályára. És tényleg: már meg is jelent, mégpedig a kemény Pirelliken.
Quick turnaround and @LewisHamilton is ready to get #BackToWork@circuitodejerez! Let’s go... #SechsyBeast#F1pic.twitter.com/4GRxMJufSE
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 4, 2015
Ketten vannak a pályán
Räikkönen visszatért a bokszba, úgyhogy most Massa és Grosjean körözget. Mindketten a közepes keverékű gumikat használják, és a 3-4. helyen állnak. Az FW37 így "napfürdőzik" a Williams szerint:
Felipe currently basking in the Spanish sun #WeAreRacingpic.twitter.com/EiPyflRKLd
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 4, 2015
Hamilton megcsíphette a füvet
Még a világbajnokok is hibáznak: az Auto Motor und Sport úgy tudja, Hamilton a fűre sodródott a kanyarban, és ettől pördült meg. A Mercedes még nem nyilatkozott az esetről. Button visszatért a garázsba, Räikkönen viszont egy kicsit még tovább javított, ezúttal 1:23.812-re. Már 30 kört tett meg ma.
A McLaren a pályán!
Hihetetlen, de igaz! Sőt, az első ellenőrző kör után megkezd egy másodikat is. És megvan az első ideje: 1:30.706! Kvjatot kapásból megelőzte vele.
Räikkönen tovább javít
A pályaviszonyok egyre kedvezőbbek, Räikkönen - továbbra is a közepes slickeken - 1:23.924-re faragta le az idejét. Verstappen felzárkózott mögé 0,781 másodperces hátránnyal, megelőzve Hamiltont, aki elé most Massa is beférkőzött. Grosjean is csatlakozott a murihoz.
Zöld zászló!
A Mercedes nem közölte, hogy mi történt Hamiltonnal. Verstappen és Massa is kirobogott a pályára - a Williamset ma sem láttuk túl sokat, csak 5 kört töltött a pályán. Eddig.
Készülődik a McLaren?
Az Autosport azt írja, 5-10 percen belül szeretnék kiküldeni Buttont végre. Le kellett szedni a padlólemezt, hogy ellenőrizzenek valamit a hajtásláncon. A nehéz szerelhetőség a szűk beépítés egyik káros mellékhatása.
Elszállítják a Mercedest
Egyelőre nem világos, hogy mi történt. Mindenesetre a Mercedesnek sem volt egyetlen problémamentes napja sem.
@LewisHamilton stops on track #JerezTestpic.twitter.com/YeQJWF10wc
— LAT Photographic (@latphotographic) February 4, 2015
A Mercedes megpördült
Piros zászló! Hamilton autója a menetiránnyal szemben áll a 11-es és 12-es kanyar között, vagyis lehet, hogy megpördült. Ahhoz még túl korán van, hogy kifogyassák belőle a benzint - ezt az ebédszünet előtt szokták megtenni, vagy a nap végén.
A csapatok kilométerlistája
Miközben Ericsson Grosjeant megelőzve feljött a 3. helyre, egy gyors áttekintés, hogy a csapatok hány km-t teljesítettek a teszt első három napján:
1. Mercedes 1767
2. Sauber 1191
3. Toro Rosso 1129
4. Ferrari 1067
5. Williams 908
6. Lotus 607
7. Red Bull 447
8. McLaren 195
A McLaren és a Red Bull mellett ma sem nőnek a számok, úgyhogy kezdhetnek komolyabban aggódni.
A sorrend
Két óra után így néz ki a tabella:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:25.011 - 21 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.111 - 41 kör
3. Grosjean (Lotus E23) 1:26.610 - 12 kör
4. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:27.423 - 28 kör
5. Kvjat (Red Bull RB11) 1:37.195 - 8 kör
6. Ericsson (Sauber C34) 1:37.533 - 22 kör
7. Massa (Williams FW37) 1:46.701 - 5 kör
8. Button (McLaren MP4-30) - 1 kör
Grosjean javít
Ő is a közepes Pirellinek van kint, 1:29.522-vel iratkozotott fel a tabellára, így a 4. helyen áll. Räikkönen visszatért a bokszba.
Hülye alkatrész hátráltatta a Red Bullt
A Renault sportprogramjának főnöke, Cyril Abiteboul nemes egyszerűséggel „hülye alkatrésznek” nevezte azt a kis, az ERS vízpumpájához tartozó fémtengelyt, amely Jerezben arra kárhoztatja a francia motorszállító csapatait, hogy csak korlátozott hosszúságú etapokat tehessenek meg. Erről bővebben itt írtunk az imént.
Verstappen visszamenekült a bokszba
Még a bokszbejáratot is levágta hozzá, az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy bemegy. Helyette most Ericsson csatlakozott Räikkönenhez és Hamiltonhoz. Amúgy a finn tovább javított, ezúttal 1:25.011-re. Hamilton már a 34 körnél jár: ismét a Mercedes vezeti a kilométerlistát. A McLarennek továbbra sincs nyoma, Button ma csak egy ellenőrző kört teljesített.
Räikkönen egyre gyorsabb
Már 1:25.208 az ideje, ezzel az előnye (az alighanem versenyszimulációt teljesítő) Hamiltonnal szemben 1,5 másodpercre nőtt. Az mindenképpen biztosnak tűnik, hogy a Ferrarival nem kell erőlködni a gyors körökért, ami még semmire nem garancia, de azért jó jel.
Räikkönen átveszi a vezetést
Hamilton kétszer is lejjebb szorította a lécet, már 1:26.701-nél jár, de Räikkönen 1:26.307 alatt ért körbe az imént. Verstappen csatlakozott hozzájuk, mégpedig a lágy keverékű Pirellikkel. A Red Bull garázsában lázasan dolgoznak.
A Red Bull tényleg csak megállt
Vagyis ezúttal nem Kvjat volt a ludas, aminek azért az ő szempontjából, mitagadás, felettébb örülünk. Ezt írják a Twitteren:
8 early laps for Dany on Day 4 in Jerez before the car stopped on track. The Team are investigating as we speak... pic.twitter.com/X0ioRKjnkT
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 4, 2015
Räikkönen visszatér
Most már ő is a közepes keverékű slickeket kapta meg a Ferraritól. Hamilton legutóbb 1:27.360 alatt tette meg a körét. Csak egy hajszállal lett melegebb reggel óta: a levegő 9, az aszfalt 12 fokos jelenleg.
Hamilton tovább javít
Már 1:27.651-nél jár. Jelenleg egyedül köröz a pályán, és ha így folytatja, hamarosan átveszi a vezetést a kilométerlistán is Verstappentől: még 3 kör kell hozzá.
Hamilton megelőzte Räikkönent
Igen, a pályán, mégpedig az utolsó kanyarban. De egyben átvette a vezetést is: ha minden igaz, a közepes keverékű slickeken 1:28.977-es kört futott, 4,045 másodpercet verve Räikkönen intereken elért idejére. Már Ericsson is slickeken van kint, bár a rázókövek még meglehetősen vizesek, különösen a pálya végén.
A McLarenen tovább dolgoznak
Annak ellenére, hogy nemrég azt írták, csak a kedvezőbb pályaviszonyokra várnak, az Autosport szerint a motorborítás továbbra sincs rajta az autón, amelyen még mindig dolgoznak. Lehet, hogy közben Hamilton már egy versenyszimuláció első etapjának vágott neki - az idejét is 1:35.511-re faragta le.
Räikkönen rögtön az élre áll
Folytatódik a Ferrari szárnyalása Jerezben: a finn a legelső mért körét 1:33.022 alatt teljesíti, 2,2 másodpercet verve az eddig kitartóan szorgoskodó Verstappenre. Hiába, a szorgalom nem minden... Hamilton is javított, de csak 1:37.382-re. Már csak Button nem tett meg mért kört ma.
Räikkönen a pályán
Őt a reggeli ellenőrző köre óta nem láttuk, de a Ferrari végre kiküldte. Verstappen és Hamilton tovább körözget, a fiatal holland már 18 kört teljesített.
Hamilton megteszi az első mért kört
Elkiabáltuk: mégiscsak van ideje. Egy nem túl izgi 1:38.818-as körrel kezd, szintén az intermediate gumikon. A Lotushoz hasonlóan a Sauber is arra vár, hogy a pálya szárazabb legyen. Verstappen már 1:35.221-re faragta le az idejét.
Verstappen tovább javít
Még mindig intereken 1:35.464-re faragja le az idejét. Hamilton továbbra is a rajtokat gyakorolja, már 8 körnél jár, de ideje egyelőre nincs. Ericsson újra megjelent a pályán. A Lotus a Twitteren azt írja, a kedvezőbb pályaviszonyokra vár, addig "itt az ideje egy csésze" kávénak vagy teának.
Vajon mi történt Kvjattal?
A tréleren állítólag a kavicságyból származó kövek voltak, de ez a kép inkább azt sugallja, hogy műszaki hibáról lehetett szó:
A difficult test for Red Bull isn't getting any better early on Day Four at Jerez: http://t.co/nbcZdggnNVpic.twitter.com/IaITOlG9kD
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 4, 2015
Előbb-utóbb kiderül. Közben Hamilton is csatlakozott Verstappenhez a pályán.
A sorrend
Ericsson egy kör után visszatért a bokszba a kemény keverékű slickeken, úgyhogy most csak Verstappen van kint. Az első óra után így állunk:
1. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:37.170 - 9 kör
2. Kvjat (Red Bull RB11) 1:37.195 - 8 kör
3. Ericsson (Sauber C34) 1:37.533 - 15 kör
4. Grosjean (Lotus E23) 1:45.736 - 5 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:46.701 - 4 kör
6. Hamilton (Mercedes W06) - 6 kör
7. Button (McLaren MP4-30) - 1 kör
8. Räikkönen (Ferrari SF15-T) - 1 kör
Verstappen kimegy
Senki nem rohamozta meg a pályát, amikor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, de Verstappen most kihajtott rá, és a rajtolást gyakorolja. Mondjuk újoncként nyilván rá is fér, mert az F1-es rajtprocedúra nem egyszerű. De azért át is vette a vezetést, 1:37.170-re javítva - miközben Ericsson slickeken hagyta el a bokszot...
Zöld zászló!
Kvjat már korábban visszatért a bokszba, de az autóját - amely ugyanott, a 9-es kanyarnál áll, mint ahol tegnap délelőtt Nasr kicsúszott - csak most hozta vissza a tréler. Egyelőre nem világos, hogy mi történt, de lehet, hogy Kvjat is kipördült a nedves pályán.
A McLaren csak kivár?
Hát, a Twitteren azt sugallják, hogy nincs semmi gáz, csak "arra várunk, a pálya felszáradjon egy kicsit." Ámen!
Jenson's completed his installation. Now waiting for the track to dry a little... #Jerez#SizeZeroF1Carpic.twitter.com/vQwS5ArLgU
— McLaren (@McLarenF1) February 4, 2015
Piros zászló!
Ez nem tartott sokáig: háromnegyed óra után megvan az első. Úgy tűnik, Kvjattal történt valami, mert Ericsson és Verstappen épségben visszatért a bokszba. Szóval sem a Red Bull, sem a McLaren napja nem kezdődik jól; az MP4-30-ról leszedték a motorborítást, és elkezdtek dolgozni rajta.
A McLaren megveszi a Marussiát?
Ez a legújabb pletyka, de egy jó adag fenntartással érdemes kezelni: a McLaren állítólag B-csapatként használná a Marussia jogutódját, a Manort, elsősorban azért, hogy többet tesztelhesse a Honda hajtásláncát. Nem teljesen kizárt, mindenesetre mérget ne vegyünk rá! Viszont úgy tűnik, a cég ellen február 19-én tényleg megszűnik a csődeljárás, ami biztató jel.
Ericsson tovább köröz
0,338 másodpercre megközelítette az élen álló Kvjatot, aki azonban erre ismét megjelent a pályán. Egyébként Button volt az első, aki már slickeken teljesítette első - eddig egyetlen - ellenőrző körét. Most azonban kiszállt a pilótafülkéből, és a szerelők megszállták a McLaren hátulját. Nem akarunk vészmadárkodni...
A McLaren most tényleg a pályán
Az autót beindították, Button rendben megteszi vele az első ellenőrző kört. Közben Hamilton a mostoha pályaviszonyok miatt még mindig a rajtolást gyakorolja, rajta kívül csak Ericsson maradt a pályán.
Ijesztő hírek a Force Indiáról
Bár a csapatnál eddig makacsul cáfolták, hogy bajban lennének, tegnap már a helyettes csapatfőnökük, Bob Fernley is elismerte, hogy nem megy minden a tervek szerint. „Mindannyian pokolian igyekszünk, de nagyon valószínű, hogy a VJM08 csak február végén, az utolsó barcelonai teszten mutatkozik majd be” – ismerte el az Autosportnak. „Ez azt jelenti, hogy a következő teszten a 2014-es autónkat fogjuk használni. Még van annyi kilométer a VJM07-ben, hogy próbálgassuk vele a Pirelli 2015-ös keverékeit.”

A Force India német források szerint azért volt kénytelen kihagyni a jerezi tesztet, mert tartozik a beszállítóinak, ezért nem kapta meg az új vázat sem az autójához. Fernley ezt tagadta, mint ahogy azt is, hogy veszélyben van a csapat melbourne-i indulása. „Az tény, hogy ilyenkor költjük a legtöbbet, és rá vagyunk utalva a beszállítóinkra” – ismerte el. „Bár valóban elszenvedtünk némi késedelmet a gyártási folyamat során, a vázat megkaptuk, és folytatjuk az előkészületeket.”
Massa is feliratkozik a tabellára
1:46.701-es idővel a 2. helyet foglalja el. Grosjean 1:58-cal kezd. Az Autosport szerint a McLaren ezúttal nem bedöglött, hanem Button lefullasztotta a motort, amikor Hamilton elhúzott előtte. Reméljük!
Megélénkült a forgalom
Miközben a McLaren ismét a garázsban vesztegel, most Ericsson, Hamilton, Grosjean és Massa is a pályán van. Hamilton intereken gyakorolja a rajtolást.
Button a pályán! - majdnem
Előbb Hamilton, majd ő is kihajtott a bokszból. Csakhogy a motorja megállt, így visszatolták a garázsba. Ajjaj!
It's time. The engineers are finishing up. Now it's down to @JensonButton and the power unit. #McLarenHondapic.twitter.com/8NGSPPiVrA
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) February 4, 2015
Kvjat javít, a McLaren izzít
A Red Bull pilótája 1:37.195-re szorította le az idejét, és már 6 kört tett meg, míg a McLaren garázsából a motor túráztatását és a légkulcsok visítását lehet hallani. Van remény?
Kvjat átveszi a vezetést
Az intereken 1:37.779-es kört fut a Red Bull-lal. Ezúttal megúszta anélkül, hogy a felvezető körében letörte volna az első szárnyat - tegnapelőtt ugyanis így járt, aminek pótalkatrész hiányában az lett az eredménye, hogy bizarr módon szárny nélkül vezette végig a napot.
Grosjean is kimegy
Vagyis már csak a McLaren-Honda nem járt a pályán, pedig tegnap Alonso is az elsők között ment ki. Délután a hűtővíz elfolyása vetett véget a napjának 32 kör után.
Kicsit mégis nedves a pálya
Merthogy eddig mindenki interen vagy esőgumin teljesítette a köreit. Ideje továbbra is csak Ericssonnak van (ő rendes esőgumikon volt kint), de Verstappen is 3 ellenőrző kört tett meg.
Megvan az első mért kör
Ericsson teljesítette 1:58.596 alatt a Sauberrel. Már csak Grosjean és Button nem járt a pályán. A Mercedest most a balhátsó kerék előtt szerelték fel egy áramlásmérő kerettel:
Jerez Day Four - Let's Do This! #BackToWork#F1#SechsyBeast@LewisHamilton@circuitodejerezpic.twitter.com/ClStmhgagp
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 4, 2015
Reméljük, megússzuk technikai hiba nélkül
Különösen a McLarennek és a Red Bullnak van égető szüksége rá, hogy végre zökkenőmentes napot teljesítsenek, de reméljük, ezúttal minket is messziről elkerül a technika ördöge, mert tegnap volt miatta egy bő kétórás kihagyásunk.
Zöld zászló!
A pályát megnyitották. Räikkönen, Hamilton, Ericsson, és Verstappen azonnal kihajt a bokszból, hogy megtegye az ellenőrző körét. Jobb az idő, mint tegnap, amikor az előző esti eső miatt az aszfalt még a nap nagy részében nedves volt. Most száraz.
Ők vezetnek ma
Érdemes megjegyezni, hogy Grosjean most próbálhatja ki először a Lotust, ők ugyanis csak hétfőn csatlakoztak a többiekhez Jerezben, és az elmúlt két napon Pastor Maldonado ült a volánnál.
Mercedes - Lewis Hamilton
Red Bull - Danyiil Kvjat
Williams - Felipe Massa
Ferrari - Kimi Räikkönen
Sauber - Marcus Ericsson
McLaren - Jenson Button
Toro Rosso - Max Verstappen
Lotus - Romain Grosjean
Eddig tarol a Ferrari
Jobban mondva a Ferrari-motoros autók: az első két napon Sebastian Vettel, majd tegnap a Sauber újonca, Felipe Nasr volt a leggyorsabb, de Kimi Räikkönen is megelőzte a Mercedest. Nico Rosberg el is ismerte, hogy meglepte őket a Ferrari teljesítménye - ugyanakkor tekintettel kell lenni arra is, hogy a sokéves tapasztalatok szerint a jerezi eredmények ritkán tükrözik a valós erőviszonyokat.

Nemsokára kezdődik a tesztelés
Köszöntjük kedves olvasóinkat a jerezi tesztsorozat zárónapjáról élőben készülő tudósításunkban! A csapatok ma befejezik az elsőt a három előszezoni tesztciklus közül. Egyelőre éppolyan hűvös van, mint tegnap ilyenkor: a levegő 8, az aszfalt csak 7 fokos.