Hamilton nyert, Bianchi megsérült a Japán Nagydíjon
2014. október 05. 07:43
A vártnál is nagyobb káosz alakult ki vasárnap a Japán Nagydíjnak otthont adó Szuzukában, ahol a Phanfone tájfun közeledése miatt viharos volt az időjárás , így a futam már két Safety Car mögött megtett kör után megszakadt. A versenyzők némi várakozást követően újraindultak, de a folytatás nem tartott sokáig Fernando Alonso számára, aki néhány száz méter megtétele után elektronikai hiba miatt félreállt Ferrarijával.
A Safety Car a 10. körben távozott a pályáról, mivel a pálya állapota lehetővé tette, hogy intermediate abroncsokra válthassanak a versenyzők. Ezt Jenson Button rögtön meg is tette, amivel a 3. helyre lépett előre a szinte más kategóriában autózó Mercedesek mögé.
A pole pozícióból induló Rosberg eleinte ki tudta használni, hogy ő látott egyedül rendesen a pályán, de a német versenyző túlkormányzottságra kezdett panaszkodni, és csapattársánál hamarabb elkoptatta hátsó gumijait, így Hamilton fel tudott zárkózni mögéje.
A brit a 29. körben került annyira közel Rosberghez, hogy a 24. körtől engedélyezett DRS használatával a célegyenes végén körbe tudta őt autózni. Hamilton innentől uralta a versenyt, és egészen a 46. körig az élen maradt, amikor Jules Bianchi balesete miatt megszakították a futamot.
"Esőben mindig nagyon nehéz vezetni. Az autó nagyon izgága volt, nehezemre esett utolérni Nicót, de a körülmények nem voltak annyira durvák, mint a múltban néhányszor. A 2008-as (Brit Nagydíj) vizesebb volt Silverstone-ban" - emlékezett vissza a Szuzukában első győzelmét arató Hamilton.
"Csalódott vagyok a második hely miatt, de nem igazán ez jár a fejemben" - nyilatkozta Rosberg a futam után. "Nem éreztem jól magam az autóban, nem tudtam támadni vele, és nem találtam megoldást, hogy kiegyensúlyozzam a viselkedését."
Bár az időmérőn gyengébben szerepeltek, a futamon jól teljesítettek a már tegnap az esőre spekuláló Red Bull versenyzői. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo látványos csatákban verekedték át magukat az esőben szenvedő Williams-eken és Button McLarenjén. Vettel - különösen friss gumikon - gyakran a mezőny leggyorsabb versenyzője volt, és a tempója alapján a futam második felében már a 2. helyezett Nico Rosbergre is kezdett veszélyes lenni.
"Nagyon trükkösek voltak a mai körülmények. Egy ideig eltartott, mire el tudtuk kezdeni a versenyt, de aztán nagyon élvezetes volt. Jókor cseréltünk kereket, és aztán szerencsém is volt" - nyilatkozta Vettel.
Sokáig úgy tűnt, hogy a kerékcserék jó időzítésének köszönhetően Button lehet a legesélyesebb a dobogó harmadik fokára, de a Red Bullok tempója és a McLarenek elektronikai nehézségei miatt végül az 5. helyre csúszott vissza. A wokingi csapat mindkét autóján kormánykereket kellett cserélni a bokszkiállások során, amivel sok időt vesztettek.
A csapat várakozásainak megfelelően visszaesett a Williamsek tempója az esős futamon, de Valtteri Bottas és Felipe Massa így is pontszerző helyeken, a 6. és 7. pozícióban értek célba. Nagyon feljavult a Force Indiák formája, Nico Hülkenberg a 8., Sergio Pérez pedig a 10. helyen zárt, közéjük a 21. helyről rajtoló Jean-Eric Vergne érkezett, aki ezzel legyőzte a jövőre a Red Bullhoz igazoló csapattársát, Danyiil Kvjatot. Az orosz versenyző 11. lett.
Mindössze három versenyző adta fel a Japán Nagydíjat, közülük is csak Fernando Alonso volt kénytelen műszaki hiba miatt félreállni. A spanyol autójának elektronikai rendszere az újraindítás után, a Safety Car mögött haladva egyszerűen kikapcsolt, Kimi Räikkönen pedig mindössze a 12. helyen tudott célba érni.
"Kár a mai napért. Elektronikai problémám volt, valamilyen kontakthiba. Jó lehetőséget szalasztottunk el ma" - mondta Alonso, aki így is a hétvége egyik főszereplője volt Japánban.
A verseny előtt napokig foglalkoztatta a közvéleményt, hogy a Phanfone tájfun ellehetetleníti-e a Japán Nagydíj megrendezését, de az időjárás végül viszonylag kegyes volt a mezőnyhöz. Bár a futamot a heves esőzés miatt a 2. körben meg kellett szakítani, a mezőny végül a 46. körig eljutott komolyabb problémák nélkül, sőt a versenyzők a 10. körtől már intermediate gumikat kezdtek használni.
Az időjárás a 40. körtől kezdett ismét rosszabbra fordulni, majd a 43. körben Adrian Sutil a Dunlop kanyarból kifelé a gumifalnak ütközött. A német pilóta balesete nem volt súlyos, a sportbírók meg is kezdték a beavatkozást, de a következő körben a Safety Car és a Medical Car is a pályára hajtott, mert Jules Bianchi a Saubert menteni próbáló daruskocsinak ütközött. A versenyigazgató a 46. körben leállította a futamot, Bianchit eszméletlenül szállították kórházba. Az állapotáról itt adunk folyamatosan hírt.
Mivel a mezőny meghaladta a versenytáv 75%-át, a versenyzők teljes értékű pontszámokat érdemeltek, így Hamilton 10 pontra növelte az előnyét Rosberggel szemben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Japán Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Szuzukában az előrejelzéseknek megfelelően esik, és vizes a pálya, de a körülmények egyelőre nem kezelhetetlenek.
Az alacsony tempó ellenére megcsúszott egy vízátfolyáson a pályára tartó Sergio Pérez az Esses kanyarban. A mexikói pilóta vissza tudott térni a pályára. Jenson Button a rossz látási viszonyokra panaszkodott. "Ez elég ijesztő" - mondta a Sky Sports-nak. A brit pilóta elkerülhetetlennek tartja a Safety Car mögötti rajtot.
A Pirellit képviselő Paul Hembery a Sky Sports-nak elmondta, akár 65 liter vizet is kiszoríthat egy esőgumi másodpercenként, míg az intermediate abroncs darabja 25 liter vizet távolít el. Hembery a gumik tartósságát nem tudta egyértelműen megbecsülni.
A jelenlegi helyzet egy nehéz, de egyelőre nem lehetetlen esőversenyt vetít előre, de az időjárás jelentések szerint a 25. kör környékén tovább romolhatnak a körülmények. A verseny helyi idő szerint 15:00-kor rajtol, tiszta időben az FIA szerint 17:20-kor sötétedik be, így elhúzódó futamra semmiképpen sem lehet számítani.
Az FIA bejelentése szerint a Safety Car felvezetésével kezdődik meg a Japán Nagydíj. Ennek a pole pozícióból induló Nico Rosberg bizonyára örül. A versenyzőket egyelőre nem a pálya állapota, hanem a látási viszonyok aggasztják.
Kapkodnak a Lotus szerelői Romain Grosjean autója körül. A francia versenyző visszapillantó tükrei párásodni kezdtek. Még a rutinos csapatokat is nehéz helyzetbe hozza, ha úgy kell esős versenyre készülniük, hogy előtte csak száraz időjárási körülmények között edzettek.
A szabályok szerint mindössze két kört kell megtenniük a versenyzőknek - akár a Safety Car mögött is -, hogy a pontszerzők megkapják a helyezésükért érő pontok felét. Teljes pontszámok a táv legalább 75 százalékának megtétele után járnak, Szuzukában tehát minimum 40 kört kell menniük a versenyzőknek, hogy teljes pontokat kapjanak. Futamgyőzelem esetén Nico Rosberg mindenképpen visszaveszi a vezetést a pontversenyben.
Az, hogy Sebastian Vettel a szezon végén elhagyja a Red Bullt, és minden bizonnyal a Ferrarinál folytatja a pályafutását. Fernando Alonso még nem hozta nyilvánosságra a terveit, s bár azt állítja, ott fog versenyezni, ahol akar, a McLarennél azt állítják, még nem állapodtak meg vele. De vajon mi lesz a sorsa? Erről itt írtunk bővebben.
A viharos időjárás megérkezésével természetesen sokkal hűvösebb van, mint a hétvége során eddig bármikor. A levegő 19, a pálya 23 fokos, a páratartalom 98 százalék. Igen erősen esik az eső, és több vízátfolyás is látható a pályán.
Mivel a Safety Car mögött kezdődik a verseny, már az első megtett kör is beleszámít a versenytávba. Innentől a versenyt maximum két óra alatt, négy órán belül teljesíteni kell, de a várakozások szerint ennél jóval hamarabb besötétedik majd Szuzukában.
A rajtrácson várakozás alatt sokat romlott a pálya állapota, figyelmeztette mérnöke Lewis Hamiltont, aki azt válaszolta, hogy a Safety Carnak sokkal gyorsabban kellene mennie.
Kicsúszott az utolsó kanyarban, majd jelentős hátránnyal újra tudott indulni a caterhames Marcus Ericsson. A svéd pilótát a pályabírók segítették vissza a versenybe.
A második körben a versenyigazgató megszakította a Japán Nagydíjat és szokatlan módon a bokszutca végén sorakoztatja fel a mezőnyt. A versenyt vezető Nico Rosberg a bokszutcában átlépte a rajt-cél vonaalat, ezzel megkezdte a harmadik kört, így elméletileg akár pontokat is lehetne osztani, bár a piros zászló bemutatásakor a versenyzők még csak egy kört tettek meg.
A sportszabályzat szerint a jelenlegi helyzetre a parc fermé szabályai érvényesek, így külön tájékoztatás nélkül komolyabb módosításokat nem lehet végrehajtani az autókon.
Több versenyző, köztük az év végén a Ferrarihoz távozó Sebastian Vettel is kiszállt autójából és sisakjukat levéve eltűntek a garázsokban. Lewis Hamilton adatokat elemez, miközben Nico Rosberg továbbra is az autójában ül, sisakkal a fején. Jules Bianchi párásodó sisakrostélyát kezeli.
Újra megpróbálkozik a versenyirányítás a futam megtartásával, 10 perc múlva, helyi idő szerint 15:25-kor folytatódik a Japán Nagydíj.
Ritkán látható spontán egyeztetés zajlik a Mercedes bokszfalánál. Toto Wolff, Christian Horner és Eric Boullier egyeztet valamiről, miközben az eső továbbra is esik, de mintha valamelyest javultak volna a körülmények.
A Lotus csapat Twitter csatornája szerint "az eső olyan gyorsan elállt, ahogy jött". Az értesülést a Sky Sports is megerősítette. A versenyirányítás szerint a Safety Car egy körnél többet fog megtenni a pályán, kötelező esőgumikat használni. Hülkenberget arról tájékoztatták, hogy a következő 30 percben egy száraz időszak következik, utána viszont ismét eső jöhet.
Még a verseny leállítása előtt arra kérte csapatát Lewis Hamilton, hogy figyelmeztessék az előtte haladó Nico Rosberget, hogy ne fékezzen nagyokat, mert a vízfüggönyben nem látja az előtte haladó Mercedest. Az eső elállt Japánban, így remélhetőleg a versenyzőket aggasztó a látási viszonyok is javulni fognak.
A Japán Nagydíj harmadik körében a Safety Car mögött újraindult a mezőny a bokszutcából. A spanyol pilóta a pálya szélére húzódott és komótosan kivette autójának kormányát, majd kiszállt a Ferrariból. Műszaki hiba állhat a háttérben.
A visszajátszás szerint Alonso versenyautójának kormányán kialudtak a fények, ez alapján szinte biztos, hogy valamilyen elektronikai hiba lépett fel a Ferrarin csupán néhány száz méter megtétele után. A spanyol pilóta az elmúlt három futamból kettőt adott fel műszaki hiba miatt.
A fékeire panaszkodott Hamilton a csapatrádión, de mérnöke nem tudott információval szolgálni neki, mert a szenzorok nem működnek megfelelően a Mercedesen. Nico Rosbergnél a telemetria mondta fel a szolgálatot.
A hatodik körben jár a továbbra is a Safety Car mögött haladó mezőny, Bottast arról tájékoztatta mérnöke, hogy az eső a vártnál később érkezik meg, várhatóan csak a 40. kör körül. Ez pont az a határ, amit ha a versenyzők el tudnak érni, már teljes pontszámot kapnak.
A Sauber Twitter csatornája szerint egyelőre nincs új információ arról, hogy mikor engedhetik versenyezni a mezőnyt, holott Jean-Eric Vergne és Christian Horner szerint a pálya már alkalmas lenne erre. Lewis Hamilton a csapatrádión közvetlenül megszólította Charlie Whiting versenyigazgatót és javasolta, hogy a Safety Car távozzon a pályáról.
...mondta Lewis Hamilton a csapatrádión. Az biztos, hogy a körülmények miatt ha esetleg felszáradna a pálya - amire gyakorlatilag semmi esély sincs -, akkor sem lenne kötelező mindkét száraz keverékű gumit feltenni a futam során.
A 10. körtől ténylegesen is elindul a Japán Nagydíj, a versenyigazgató úgy döntött, a pálya állapota már elég jó ahhoz, hogy a pilóták biztonságosan versenyezni tudjanak. A Red Bullnál is felmerült az intermediate abroncsok használata.
Lewis Hamilton szorosan rátapadt Nico Rosbergre, a Mercedes duója rögtön lerázta a harmadik helyezett Valtteri Bottast. Jenson Button a bokszba hajtott, valószínűleg intermediate gumikra váltott, a hajtűkanyarban Vettel az előtte haladó Magnussent támadta.
Kihasználja a jobb látási viszonyoknak köszönhető előnyét Nico Rosberg és 1:54.110-zel megfutja a leggyorsabb kört. Hamilton hátránya 1,3 másodperc, Bottasé már több, mint 6 másodperc.
A McLaren arról tájékoztatta Jenson Buttont, hogy a tempója a Mercedesekkel is versenyképes. Az ellenfelek reagálnak: Bottas, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen is kereket cserél. Massa a pályán maradt.
Nico Rosberg előnye már 2,1 másodperc az élen, miközben Jenson Button a nyolcadik helyre lépett előre korai kerékcseréjének köszönhetően. Azokat a versenyzőket megelőzte, akik utána látogattak ki a bokszba. Massa és Vettel is kereket cserél, utóbbi ezzel csapattársa elé került.
A két Mercedes mögött Jules Bianchi halad jelenleg a harmadik helyen, mert egyelőre még nem állt ki kereket cserélni. Button már a negyedik, Rosberget kihívta csapata intermediate gumikért. Hamilton egy kört így biztosan megy még.
Mindössze egy körrel csapattársa után Lewis Hamilton is a bokszba hajtott, és intermediate gumikra váltott. Bevezető körén Hamilton elhagyta a pályát a Spoon kanyarnál, ezen múlhatott, hogy nem tudta megtartani a vezetést. Az élen a helyzet változatlan, Rosberg 2,3 másodperccel vezet.
A McLaren bátor döntésének köszönhetően Jenson Button halad a harmadik helyen, miközben a két Mercedes szinte más kategóriában versenyez egymással. A negyedik helyen Bottas halad, mögötte Vettel és Ricciardo, aki a hajtűkanyarban előzte meg Massát. A további pontszerző helyeken Hülkenberg, Räikkönen és Kvjat következik.
A bokszkiállás utáni 2,3 másodperchez képest már csak 1,2 másodperc Lewis Hamilton hátránya Nico Rosberg mögött. A német versenyző túlkormányzottságra panaszkodott, csapata arról tájékoztatta, hogy 8 percen belül enyhén ismét esni elkezd az eső.
Ahogy erre az időmérő után számítani lehetett, a Williams szenved az esőben, a Red Bull viszont jobban teljesít. Sebastian Vettel a hajtűkanyar külső ívén, Daniel Ricciardo pedig az Essesben előzte meg Felipe Massát, szintén kívülről.
Hamiltonnal most azt közölték a csapatrádión, hogy a maradék 33 kör során már nem jön újabb eső, de a nehezen kiszámítható időjárási körülmények között ezt nem érdemes biztosra venni. Néhány perce Rosbergnek még azt mondták, pár perc múlva ismét eshet.
A nyolcadik helyen autózó Hülkenberg a kettes kanyarban kissé besokallt és kiengedte autóját a bukótérbe, de csak némi időt vesztett, helyezést nem. A Red Bullok most a leggyorsabbak a pályán, de hátrányuk jelentős még a harmadik helyezett Button mögött is. Eléggé széthúzódott a mezőny, nincsenek kialakulóban lévő csaták.
A 22. körben ismét a bokszba hajtott a sauberes Gutiérrez és a lotusos Grosjean. A francia pilóta szerelői 2,4 másodperc alatt végeztek is, mindkét csere problémamentes volt.
Nico Rosberg egyelőre őrzi a vezetést Lewis Hamilton előtt, de előnye már csak 0,7 másodperc. Mögöttük Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Hülkenberg, Räikkönen és Kvjat. Az élmezőnyben most Vettel a leggyorsabb.
A 14. helyre esett vissza Kimi Räikkönen, miután másodszor is kereket cserélt. A versenyigazgató engedélyezte a DRS használatát, ami segíthet Hamiltonnak, hogy támadja a versenyt vezető Rosberget.
Gyakran kényszerül korrekciókra és a rádión túlkormányzottságra panaszkodik a rádión Nico Rosberg. Hamilton egyelőre nem tudott előzési helyzetbe kerülni, de nyomás alatt tartja csapattársát, akinek hátsó gumijai már eléggé elkoptak.
Az 1-es kanyarban megcsúszott Lewis Hamilton, a bukótérből tért vissza, de a kör végére ismét utolérte Nico Rosberget. A német pilóta nagyon figyel arra, hogy az előzési pontok előtt jól gyorsítson ki, így Hamilton még a DRS-sel sem tudja igazán támadni, hiába tűnik sokkal gyorsabbnak.
Bátor manőverrel átvette a vezetést Lewis Hamilton a 29. kör kezdetén, miután a célegyenesben utolérte a belső ívre húzódó Nico Rosberget, és kihasználta, hogy a versenyvonalon jobbnak bizonyul a tapadás, mint a belső kerékvetőhöz közelebb.
8 másodpercre faragta hátrányát Jenson Button mögött Sebastian Vettel, amikor másodszor is kereket cserélt a 30. kör kezdetén. Továbbra is az intermediate gumik kerülnek az autókra.
Már csaknek 4 másodperc Lewis Hamilton előnye a második helyezett Nico Rosberg előtt. Hamilton 1:53-as, Rosberg 1:55-ös körökre képes, a német pilóta ezzel a harmadik helyen haladó Jenson Buttonnál és a negyedik Daniel Ricciardónál is lassabb, de aggódnia nem kell, előnye még 12 másodperc fölött van.
Csapattársához hasonlóan Jenson Button autóján is ki kellett cserélni a kormánykereket a tervezett bokszkiállás során. A brit pilóta ezzel Vettel mögé, az ötödik helyre esett vissza. A bajnoki címvédő Vettel megfutotta a leggyorsabb kört 1:52.191-gyel.
Körönként három (!) másodperccel közelített Sebastian Vettel a második helyezett Nico Rosberghez, mire a Mercedes reagált, és kereket cserélt a német autóján. Rosberg 3,8 másodpercig volt bent, Ricciardo mögé jött vissza.
A zöldbetonra futva megpördült a 2-es kanyarban Kevin Magnussen, de folytatni tudta a futamot. Lewis Hamilton közben lekörözéseket végrehajtva tartja a vezetést és rádión arról számol be, hogy a gumik egyelőre jó állapotban vannak Mercedesén.
Ideiglenesen Daniel Ricciardo áll az élen a másodszor is kereket cserélő Lewis Hamilton és Nico Rosberg előtt. Az ausztrál egyelőre jó köröket fut, de ismét esni kezdett a bokszutcánál, így várhatóan hamarosan neki is ki kell állnia.
Hajmeresztő manőverrel visszavette körét Daniel Ricciardótól a McLaren dán pilótája, Kevin Magnussen, ezután a Red Bull ausztrál versenyzője inkább a kerékcsere mellett döntött, ezzel az ötödik helyre esett vissza.
Sebastian Vettel kénytelen volt végighajtani a kavicságyon az Esses kanyarban, de folytatni tudta a futamot. Hamilton továbbra is vezet, a leggyorsabb kört is ő futotta 1:51.667-tel, a Williams-ek másodszor is kiálltak a bokszba.
Elérte a mezőny a versenytáv 75%-át, így ha megszakadna a verseny, a pontszerzők akkor is teljes pontszámot kapnának. Hamilton vezet Rosberg, Vettel, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Massa, Pérez és Kvjat előtt. Hamiltoné ismét a leggyorsabb kör 1:51.600-val.
Hamilton jelentette a rádión, hogy az 1-es kanyarnál egyre jobban esik az eső, de csapata megnyugtatta, hogy továbbra is ő a leggyorsabb a pályán. A DRS használatát megtiltották a versenyzőknek. Ricciardo és Button látványos csatát vív a negyedik helyért.
Orral a gumifalba ütközött, ezzel kiesett a versenyből Adrian Sutil, miközben a pálya más pontján Daniel Ricciardo a hajtűkanyarból kigyorsítva megelőzte Jenson Buttont. A brit pilótát a baleset láttán azonnal a bokszba hívta a McLaren és extrém esőgumikat kapott, miközben ismét rosszabbra fordult az időjárás.
Nehézségei adódnak a pályabíróknak Adrian Sutil versenyautójának elszállítása terén, ezért ismét pályára lépett a Safety Car és - egyelőre ismeretlen okokból - a Medical Car is. Közvetlenül ezelőtt Button extrém esőgumikra váltott és az 5. helyre jött vissza, de példáját csak Kimi Räikkönen követte. Szintén kereket cserélt Sebastian Vettel is, de ő továbbra is intermediate-eket használ.
Adrian Sutil versenyautója továbbra is felemelve várakozik egy markolóra akasztva a Dunlop kanyar bukóterében. A 15-ös kanyarnál mentőautó is a pályára lépett. Mivel Adrian Sutil balesete nem volt annyira súlyos, feltehetőleg egy pályabírót érhetett baleset a mentés során.
Valószínűleg a Dunlop kanyarban történtek miatt ismét megszakadt a Japán Nagydíj. Bár az időjárás ismét romlani kezdett, a pálya állapota egyelőre nem tűnik annyira rossznak, hogy emiatt kelljen megszakítani a futamot. A kétórás időhatárból 23 perc maradt és körülbelül 30 perc múlva sötétedik Szuzukában, így elképzelhető, hogy a verseny nem fog újraindulni. A futamot ebben az esetben Lewis Hamilton nyerné, teljes pontszámot kapna.
Nem indul újra a Japán Nagydíj, amelyet Lewis Hamilton nyert meg Nico Rosberg és Daniel Ricciardo előtt. A további pontszerzők: Vettel, Button, Bottas, Massa, Vergne, Hülkenberg, Pérez.
Nagy az aggodalom a Marussia bokszában, mert a helyszíni információk szerint Jules Bianchit érhette baleset, de erről semmilyen képet nem lehet a televíziós közvetítésben látni. A Sky Sports riportere szerint "teljes káosz" van a pálya orvosi központjánál. Bianchi a Sutil autóját elszállító darus kocsinak ütközhetett.
Miután a Japán Nagydíjat a futam 45. körében szakították meg, a 44. kör végi eredmény alapján hirdetik ki a nem hivatalos végeredményt. A pontszerzők sorrendje: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Button, Bottas, Massa, Hülkenberg, Vergne, Pérez.
A himnuszok elhangzása után visszafogott mosollyal vették át trófeáikat Japán Nagydíj dobogósai. Hamilton, Rosberg és Vettel a pezsgőkkel csak koccintottak, de nem locsoltak, ez arra utal, hogy egyelőre aggódnak a baleset következményei miatt.
Egyelőre nem tudni biztosan, de a hírek szerint Jules Bianchi annak a darus járműnek mehetett neki, ami Adrian Sutil autóját mentette ki. Ebben a pillanatban még tartott a futam és a Safety Car sem volt még a pályán. Bianchit az időjárási körülmények miatt nem helikopterrel, hanem mentővel szállították kórházba.
Az FIA szóvivője megerősítette, hogy Jules Bianchi eszméletét vesztette a Japán Nagydíj 45. körében történt balesetben, a versenyzőt rendőri felvezetéssel kórházba szállították, mert a helikopterek az időjárási körülmények között nem repülhetnek.
A Sauber csapat Twitter csatornáján megerősítette, hogy Adrian Sutil jól van. A dobogósokkal interjút készítő Nigel Mansell és a versenyzők sem hozták szóba, hogy mi történhetett Jules Bianchival és milyen az állapota.
Miközben a paddockban mindenki arra vár, hogy új információk lássanak napvilágot Jules Bianchi egészségi állapotával kapcsolatban, a Japán Nagydíjról szóló tudósításunk nemsokára a futamösszefoglalóval folytatódik.