Társoldalunk:

Hamilton végzett az élen, 8 piros zászló az utolsó napon

2014.03.02., 06:54

Lewis Hamilton zárta az élen a 2014-es előszezon utolsó tesztnapját Bahreinben, bár Felipe Massa szombati idejétől 2 századdal elmaradt. A Williams ismét remekelt, a Ferrari pedig szokás szerint befurakodott a Mercedes-motoros csapatok közé. A műszaki hibákkal tarkított gyakorláson Vettel is kicsúszott, de végül viszonylag sok kört teljesített.

10.48 |

Fékhibája volt Vettelnek

Állítólag az egyik első féktárcsája robbant szét, ezért csúszott ki nagy tempóval - szerencséje volt, hogy éppen a korlát előtt meg tudott állni, és nem törte össze az autóját. A Red Bull most vizsgálja, mi okozhatta a hibát. 

10.43 |

Hamilton a pályán

Közel négy órával a tesztnap kezdete után végre a Mercedes is kimerészkedett a garázsból. Rögtön mért kört is fut, 1:38.650-es körével máris a 7. helyen találja magát. Még negyed órát körözhet az ebédszünet előtt.

10.40 |

Bottas a leggyorsabb

Nem csak összesítésben vezet, jelenleg is ő a leggyorsabb a pályán, körülbelül 2 tizeddel fut gyorsabb köröket, mint a szintén pályán lévő Sutil, Kobajasi és Hülkenberg.

10.35 |

Grosjean a lágy gumikon

Eddig csak a közepesekkel próbálkozott, de a gyorsabb abroncsokon sem tud javítani, marad a 8. helyen. Hamilton közben megjelent a Mercedes garázsában, talán ez azt jelenti, hogy hamarosan autóba ülhet.

10.28 |

Mallya is megérkezett

A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya személyesen is kilátogatott az utolsó tesztnapra, a bokszutcából figyeli az eseményeket. Sutil közben egy hosszú etapot fut, már zsinórban 21. alkalommal ért körbe a pályán. Összesen 75 körnél jár. 

10.22 |

Hülkenberg javít

A 3. helyre jött fel, 1:35.577-es köre majdnem 8 tizeddel rosszabb Bottasénál. Az Autosport helyszínen lévő riportere közben azt írja, Vettel Red Bullja nagyjából sértetlennek tűnik, viszont valami beragadhatott alá, mert a szerelők nehezen tudták visszatolni a garázsba. 

Nico Hülkenberg

 

10.18 |

Gondok a Marussiánál

A csapat a Twitteren közölte, hogy egy elektronikai hiba akadályozza a munkájukat, most nem is tudják a pályára küldeni az autót. Csak 10 kört tettek meg, bár még ezzel is jobban állnak, mint a Mercedes. 

10.15 |

Zöld zászló

Az RB10-et visszaszállították a bokszba, tízperces szünet után újra a pályára engedik a versenyzőket. Vergne, Sutil és Hülkenberg ezt azonnal ki is használja. 

10.10 |

Vettel a korlátnál állt meg

Ezen a nem túl éles képen látszik, hogy a Red Bull a pályától messze, a pályát övező korlátok mellett állt meg. Egyelőre nem tudni, hogy Vettel kicsúszott-e, vagy egyszerűen csak ott parkolta le az autóját egy műszaki hiba után. 

10.04 |

Piros zászló!

Valószínűleg senki számára nem okoz nagy meglepetést, hogy Vettel Red Bullja állt meg az első kanyarnál. Az autó félig meg is pördült, és füstöl. A német eddig 42 kört tudott megtenni, a mostani leállása egy etap 10. körében történt. 

10.00 |

A sorrend

Három óra telt el, az állás:

1. Bottas (Williams FW36) 1:34.797  - 48 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:35.509 - 27 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR9)  1:35.701 - 27 kör
4. Sutil (Sauber C33) 1:36.467 - 64 kör
5. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:36.637  - 20 kör
6. Button (McLaren MP4-29) 1:38.111 - 17 kör
7. Kobajasi (Caterham CT05) 1:38.653- 47 kör
8. Grosjean (Lotus E22) 1:39.517 - 15 kör  
9. Vettel (Red Bull RB10) 1:39.708 - 39 kör
10. Chilton (Marussia MR03) 1:41.242 - 10 kör

09.52 |

Grosjean javít

A 8. helyre fért be, Vettel elé, de majdnem egy másodperccel elmarad Kobajasi idejétől. Most Bottas a leggyorsabb a pályán, de ő is csak 1:38-as köröket fut. 

09.46 |

Alonso a bokszban ragadt

Ki akart hajtani a pályára, de mindössze 50 métert tudott megtenni, mielőtt az F14T hirtelen leállt. A szerelők visszatolták a garázsba. Alonso az autóban maradt, talán nincs nagy probléma a Ferrarival. 

09.42 |

A Lotus a szoftverén dolgozott

A frissítés után visszatértek a pályára. Grosjean közelebb került a többiekhez, de a legutóbbi mért köre után is csak az utolsó helyen áll. Hamiltonon kívül eddig ő volt a legpasszívabb, 8 kört tett meg. 

09.38 |

Sutil 50 körnél jár

Nem csoda, hogy ennyire igyekszik, hiszen a tegnapi napja teljes egészében kárba veszett, délután pedig át kell adnia az autót Gutiérreznek. Bottas közben még mindig a pályán van, felváltva fut gyorsabb és lassabb köröket, legutóbb egy 1:36.9-es próbálkozása volt. 

09.33 |

Bottas tovább javít

Növelte az előnyét, 1:34.797-es körének köszönhetően már több mint 7 tizeddel vezet Alonso előtt. Még mindig a lágy gumikat használja, Massa tegnap a szuperlágyakon érte el a legjobb idejét. 

09.31 |

Vettel hosszú etapot futott

15 kört tett meg a közepes gumikon. Az első körében 1:39.7-es időt futott, majd fokozatosan lassult, az etap végére 1:41.9-es körökre volt képes. Ez nem tűnik rossznak. 

09.26 |

Még várni kell a Mercedesre

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, Hamilton még legalább 45 percig nem hajthat ki a pályára. Most éppen az olajszivárgást próbálják elállítani a váltóban. A Mercedes így legalább 3 órát elpazarol az utolsó tesztnapon. 

09.21 |

Vettel nem jósolgat

A német szerint egyelőre „lehetetlen megítélni”, hogy lesz-e esélye sorozatban ötödszörre is megnyerni a bajnoki címet. "A megbízhatóság terén még nyilvánvalóan gyengék vagyunk, különben sokkal több kört tennénk meg" - ismerte el. "A tempónkat azonban lehetetlen megítélni. A célunk hasonló, mint az elmúlt néhány évben. A szezon elején mindig alacsonyabbak az elvárásaink, hiszen nem tudhatjuk, mennyire vagyunk versenyképesek. Amint kiderül, hogy azok vagyunk, egyértelműen nyerni akarunk. Idén is ez a célunk."

09.17 |

A Williams még köröz

Bottas már zsinórban a 7. körét kezdi meg, ezek szerint nem túl alacsony üzemanyagszinttel futotta meg a legjobb köridőt. Kiderült, hogy a lágy gumik vannak fent a Williamsen, Alonso pedig a szuperlágyakon van kint. A levegő hőmérséklete közben kicsit csökkent, most 22 fok van, az aszfalt pedig 41 fokos.