Lewis Hamilton zárta az élen a 2014-es előszezon utolsó tesztnapját Bahreinben, bár Felipe Massa szombati idejétől 2 századdal elmaradt. A Williams ismét remekelt, a Ferrari pedig szokás szerint befurakodott a Mercedes-motoros csapatok közé. A műszaki hibákkal tarkított gyakorláson Vettel is kicsúszott, de végül viszonylag sok kört teljesített.
A Force India napjának is vége
A Lotushoz hasonlóan nekik is idő előtt be kell fejezniük az utolsó tesztnapot. A motor romlott el, de komoly okuk nincs az aggodalomra, hiszen az erőforrás amúgy is az élettartama vége felé járt már.
Hamilton javított
Néhány századdal közelebb került Bottashoz, de a finn idejét így sem veszélyezteti, 1:35.404-es köre még 6 tizeddel elmarad a Williamsétől. Pedig az első szektorban még az övé volt az abszolút legjobb idő.
Folytatódhat a körözés
Jó lenne, ha az utolsó egy órát már kihúznánk piros zászló nélkül. A Mercedes közben kiszámolta, hogy a Williams jelenleg 34 kilométerrel vezet előttük az előszezonban megtett távolságot tekintve. Szeretnék átvenni az első helyet, ezért rögtön ki is küldték Hamiltont a pályára.
Kobajasi elérte a 100 körös határt
Egyelőre ő az egyetlen, akinek ez ma sikerült, bár Bottas is közel jár hozzá a 94 körével. Alonso Ferrariját közben visszavitték a bokszba, hamarosan újraindulhat az edzés.
Megint leállítják az edzést
Alig pár percre tudták megnyitni a pályát, ismét lengetni kell a piros zászlókat. Ezúttal Alonso az, aki nem jutott túl a hátsó egyenesen. Hatodszor kellett megszakítani a tesztnapot.
Zöld zászló
Gutiérrez, Hamilton és Alonso azonnal a pályára hajt, miután a VJM07 visszaszállítása után újra megnyitották a pályát. A Force India csak annyit írt ki Twitterre, hogy vizsgálják a megállás okát.
A sorrend
Másfél órával a nap vége előtt így állunk:
1. Bottas (Williams FW36) 1:34.797 - 93 kör
2. Hamilton (Mercedes W05) 1:35.473- 34 kör
3. Alonso (Ferrari F14T) 1:35.509 - 44 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:35.577 - 74 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:35.701 - 56 kör
6. Sutil (Sauber C33) 1:36.467 - 91 kör
7. Gutiérrez (Sauber C33) 1:37.303 - 44 kör
8. Button (McLaren MP4-29) 1:38.111 - 21 kör
9. Kobajasi (Caterham CT05) 1:38.653- 101 kör
10. Grosjean (Lotus E22) 1:39.302 - 32 kör
11. Vettel (Red Bull RB10) 1:39.708 - 64 kör
12. Chilton (Marussia MR03) 1:41.242 - 32 kör
Peches a Mercedes
Megint akkor kezdték lengetni a piros zászlókat, amikor Hamilton egy újabb etapra készült kihajtani. Hülkenberg autója a 3-as kanyarnál állt meg, már zajlik az eltávolítása.
Piros zászló
Ötödször kell megszakítani a gyakorlást, úgy tűnik, ezúttal Hülkenberg miatt. Az istállók bosszankodhatnak, már csak másfél órájuk maradt.
Bottas utolérte Sutilt
A némethez hasonlóan ő is 91 körnél jár, persze Sutilnak a délelőtti órákba kellett belesürítenie ezt a mennyiséget. Bottas állítólag a szuperlágy gumikon járt kint, de javítani nem tudott.
Alonso a pályán
Szüksége is van a pályán töltött időre, hiszen a váltóproblémája miatt még csak 41 kört teljesített. Érdekesség, hogy ő a szuperlágy gumikon érte el a legjobb idejét, az első két helyen álló Bottas és Hamilton viszont a lágy abroncsokat használta.
Vettel hosszú etapon van túl
Nem futott gyors köröket, de az a lényeg, hogy több mint 15 kört tudott megtenni zsinórban, összesen pedig már 63-nál jár. Ennél több kört ma csak a Williams, a Sauber, a Force India és a Caterham tudott teljesíteni.
Már pakolnak a paddockban
A csapatok két hetet töltöttek Bahreinben, s bár még két óra hátra van a mai tesztnapból, a Williams képén is látszik, hogy a csapatok minél előbb szeretnék elhagyni a helyszínt. A következő két hétben még sok munka vár rájuk a gyárakban.
Hamilton a második
Alig 7 tizeddel marad el Bottas idejétől, 1:35.473-as kört futott. Közben Vettel egy hosszabb etapot teljesít, de nagyon lassú, 1:45-ös köröket fut.
Újra pályán a Marussia
Végre kijavították az elektronikai hibát, Chilton egy felvezető kör erejéig visszatért a pályára. Eddig ők tették meg a legkevesebb kört, 11-et.
A Lotus befejezte
Az Auto Motor und Sport azt írja, a Lotus nem tudja 2 óra alatt kijavítani a legutóbbi hibát, ezért össze is pakolnak. Számukra nagyon rosszul alakult az előszezon: az első tesztet kihagyták, az elmúlt két hétben pedig folyamatosan megbízhatósági problémákkal küszködtek.
Hamilton egyre gyorsabb
1:35.860-as körével most az 5. helyre jött fel, majdnem sikerült egy másodpercen belül kerülnie Bottashoz képest. A finn egyébként továbbra is a szuperlágy gumikon köröz, de javítania nem sikerült. Az is lehet, hogy egy versenyszimulációnak kezd neki.
Kigyulladt a Lotus
Ezért kellett legutóbb megszakítani a gyakorlást. A Lotus szerint az E22 "nagy lángokkal égett, de jelentős felszíni sérülés nincs". Vizsgálják a hiba okát.
A sorrend
Hat óra után az állás:
1. Bottas (Williams FW36) 1:34.797 - 82 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:35.509 - 36 kör
3. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:35.577 - 49 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:35.701 - 51 kör
5. Sutil (Sauber C33) 1:36.467 - 91 kör
6. Hamilton (Mercedes W05) 1:36.183 - 15 kör
7. Gutiérrez (Sauber C33) 1:37.303 - 20 kör
8. Button (McLaren MP4-29) 1:38.111 - 21 kör
9. Kobajasi (Caterham CT05) 1:38.653- 74 kör
10. Grosjean (Lotus E22) 1:39.302 - 32 kör
11. Vettel (Red Bull RB10) 1:39.708 - 45 kör
12. Chilton (Marussia MR03) 1:41.242 - 10 kör
Vettel visszatért
Betartotta az ígéretét, két és fél órával a tesztnap vége előtt ismét a pályára hajtott. Az ellenőrző körét sikeresen teljesítette, majd visszavitte az RB10-et a bokszba.