Társoldalunk:

Massa odavert, a Red Bull egyetlen kört tett meg

2014.03.01., 06:51

A Williams brazil versenyzője az elmúlt két hét legjobb körével zárta az élen a 2014-es előszezon utolsó előtti tesztnapját, 2 tizedet verve Rosbergre, akivel párban 2 másodperccel megelőzték még a 3. helyezett Räikkönent is. A Renault-motoros csapatoknak felemás napjuk volt: a Caterham 117 kört tett meg, a Lotus azonban végig műszaki hibákkal küzdött, a Red Bull pedig még egy teljes kört sem tudott menni.

09.14 |

Mégsem kért halasztást a Renault

Taffin azt mondja, nem volt rá szükségük, bár a Stratégiai Munkacsoport tegnapi ülésén megtárgyalták, és - ahogy az várható volt - visszautasították, hogy néhány hónappal kitolják a motorok lejáró homologizációs határidejét. "Minden segít a teljesítmény és a megbízhatóság terén, amit három hónap alatt csinálni tudunk" - mondta az Autosportnak. "De nem hiszem, hogy szükségünk volt erre az időre. A motorunkat jóváhagyta az FIA, így azzal a verzióval megyünk Melbourne-be. A szokványos homologizációs eljárást követtük mi is. Megépítettük a motort, és átvizsgáltattuk az FIA-vel." A hardver fejlesztése tegnap lényegében véget ért; mostantól csak a "megbízhatóság, a biztonság és a költségcsökkentés" indokolhatja a változtatásokat.

Taffin elismerte azt is, hogy a rajtprocedúra, amely az új hajtáslánccal még bonyolultabbá vált, egyelőre gondokat okoz a Renault-nak. Viszont hozzátette, hogy a gyártó legalább egyik csapata képes lesz versenyszimulációt végezni a hétvége folyamán.

09.12 |

A kis csapatok dolgoznak

A Marussia és a Caterham autója van a pályán. Ma eddig szokatlan módon Bianchi teljesítette a legtöbb (35) kört.

09.06 |

A sorrend

A második óra után így állunk:

1. Massa (Williams FW36) 1:37.224 - 14 kör
2.Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.845  - 22 kör
3. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:40.252  - 7 kör
4. Kvjat (Toro Rosso STR9)  1:41.221- 16 kör
5. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.542 - 7 kör
6. Ericsson (Caterham CT05) 1:41.849 - 18 kör
7. Bianchi (Marussia MR03) 1:43.181  - 35 kör
8. Sutil (Sauber C33) - 1 kör
9. Rosberg(Mercedes W05)- 0 kör
10. Vettel (Red Bull RB10) - 0 kör
11. Grosjean (Lotus E22) - 0 kör

08.59 |

A Renault nem az ERS-szel küzd

Mindenki azt hiszi, hogy a hibrid rendszerrel gyűlik meg a bajuk, Rémi Taffin azonban mást állít. "Valószínűleg meg fognak lepődni: sokkal magabiztosabb vagyok az ERS-szel, mint a V6 turbóval kapcsolatban. A turbóval sokkal több dolgunk van még, ez az év teljesen arról szól" - mondta tegnap. Elismerte azt is, hogy a Renault előtt még hosszú út áll, ugyanakkor hozzátette: "A motor már tisztábban üzemel... Persze nem száz százalékosan. Ha vezetnem kellene, én is panaszkodnék, de tudjuk, hogy még sok a teendőnk. Ugyanakkor nagy fejlődési potenciálunk van, mert a cél az, hogy eljussunk a V8-as szintjére, amely a vezethetőség szempontjából rendkívül jó tulajdonságokkal rendelkezett."

08.56 |

Újra kint a Ferrari

Räikköne bő 40 perces szünet után merészkedett ki a garázsból, és egy 1:41-es körrel iratkozott fel a tabellára. Kezd forrósodni a pite: ma megérkezett a paddockba a csapat főnöke, Stefano Domenicali is.

08.53 |

Szerel a McLaren

"Kevin Magnussen korai körei után most az autón dolgozunk. Működik, de ki akarunk vizsgálni egy apróbb problémát, mielőtt újra kimegyünk a pályára" - közölték az imént a Twitteren.

08.49 |

Massa javít

Mégpedig nem is keveset, 1,4 másodpercet: a nap új etalonja 1:37.224. Igaz, Bottas tegnapelőtt 1:36.184-et autózott, úgyhogy még a Williams legjobbjától is messze van. Hülkenberg is kint van a pályán, de úgy tűnik, a Force Indiát jobban megtankolták. Az aszfalt egyre melegebb, már 42 fokos.

08.45 |

Mennyire nyomják keményen?

A kérdésre, hogy kitapossa-e az autó lelkét a teszten, Hamilton tegnap így felelt: "Csak beülök, és úgy próbálok vezetni, hogy ne törjem össze az autót. De megtettem, úgyhogy a szerelőknek volt dolguk a javítással!" - utalt tegnapi, egyébként ártalmatlan kicsúszására. És továbbra is igyekezett tagadni, hogy a Mercedes áll a legjobban az idénynyitó előtt. "Nem igazán tudjuk, hogyan állnak az egyes csapatok. Anélkül is van dolgunk bőven, hogy másokkal kellene foglalkoznunk!"

08.42 |

Üres a pálya

Bianchi, aki a Marussia szerint csak "a második hosszú etapját" teljesítette, visszatért a bokszba, így most éppen senki nincs kint. Pedig már tűkön ülünk, hogy lássuk, mire képesek az idei autók!

08.35 |

Bianchi versenyszimulációt teljesít?

Régóta kint van a pályán, már 27 körnél jár, és mostanában egyenletes, 1:44 körüli időeredményeket ér elé, ami azt sugallja, hogy a Marussiát elég jól megtankolták.

08.32 |

A Yota részesedést szerzett a Lotusban

Az egyik legérdekesebb új okostelefon, az egyik oldalán E-Ink kijelzőt használó YotaPhone orosz gyártója a pitpass.com értesülései szerint megvásárolta a Lotus F1-es csapatának 10 százalékát a Genii Capitaltől. Az istálló körül a télen rengeteg volt a kavarás; a titokzatos befektetővel, a Quantum Motorsportsszal továbbra sem realizálódott a szponzori szerződés.

08.28 |

Négyen a pályán

Bianchi, Kvjat, Massa és Ericsson köröz éppen. A Toro Rosso versenyzője az imént javított, bár még mindig 3 másodperces hátránnyal áll a 4. helyen. A Red Bullnak, a Lotusnak és a Mercedesnek továbbra sincs nyoma.

08.20 |

Már a Toro Rossónak is van ideje

1:41.787-tel a 4. helyen kezd. Még mindig csak hatan tettek meg mért kört.

Kvjat is megtette mai első körét a Toro RossóvalForrás: Red Bull
08.14 |

Räikkönen a pályán

Csak egy gyors ki/be kört megy a Ferrarival, aztán visszatér a bokszba. Ez az utolsó tesztnapja az előszezonban, úgyhogy nagy szüksége lenne rá, hogy teljesítsen egy versenyszimulációt. A Saubernél közben vizsgálják, hogy mitől gyulladt ki Sutil autója.

08.09 |

A sorrend

Az első óra után így állunk:

1. Massa (Williams FW36) 1:38.603 - 10 kör
2.Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.845  - 14 kör
3. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:40.252  - 5 kör
4. Ericsson (Caterham CT05) 1:41.849 - 9 kör
5. Bianchi (Marussia MR03) 1:43.181  - 17 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14T)- 3 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) - 1 kör
8. Sutil (Sauber C33) - 1 kör
9. Rosberg(Mercedes W05)- 0 kör
10. Vettel (Red Bull RB10) - 0 kör
11. Grosjean (Lotus E22) - 0 kör

08.04 |

Massa átveszi a vezetést

1:38.603-as idejét azonban még nem érdemes különösebben megtapsolni. A Williams tegnapelőtti versenyszimulációja elég gyors volt, jó időmérő kört viszont még nem futottak. Most csak ő és Hülkenberg van kint a pályán, a Force India azonban 10 másodperccel lassabb köröket fut.

08.01 |

A McLaren nem elég gyors

Bár korábban az egyik legígéretesebb autónak tűnt, a Button tegnap azt mondta a McLarenről, hogy még nem elég gyors - igaz, egyelőre alig volt rajta új, már az idénynyitóra szánt alkatrész. "Az első versenyre szánt csomagunk remélhetőleg közelebb fog repíteni minket a többiek némelyikéhez, mert pillanatnyilag elég sok csapattól le vagyunk maradva, valószínűleg jobban, mint vártuk. De nem aggódom" - jelentette ki Button. "Az autónkban kétségkívül van potenciál. Jó benyomásaim vannak róla. Alaposan megértettük a hajtáslánc viselkedését, és azt, hogy miként kell használni az ERS-t, a nyers tempónk azonban egyelőre nincs meg."

07.58 |

Őket még nem láttuk

A Red Bullt, a Lotust és a Mercedest. Az utóbbiról tudjuk, hogy a motorcserét fejezi be, a másik két csapat viszont semmilyen tájékoztatást nem adott arról, hogy minek tudható be a késlekedésük.

07.54 |

A Caterham egyedül köröz

Megint nem túl nagy az aktivitás odakint. Bianchi 17 kör után tért vissza a bokszba az imént. A Marussia programja a finisben kezd lendületbe jönni.

07.48 |

Sutil autója égett is

Amint ezen a képen látható. Nem túl biztató kezdet a Sauber számára... Ericsson is feliratkozott a tabellára, az ideje 1:41.849.