Társoldalunk:

Massa odavert, a Red Bull egyetlen kört tett meg

2014.03.01., 06:51

A Williams brazil versenyzője az elmúlt két hét legjobb körével zárta az élen a 2014-es előszezon utolsó előtti tesztnapját, 2 tizedet verve Rosbergre, akivel párban 2 másodperccel megelőzték még a 3. helyezett Räikkönent is. A Renault-motoros csapatoknak felemás napjuk volt: a Caterham 117 kört tett meg, a Lotus azonban végig műszaki hibákkal küzdött, a Red Bull pedig még egy teljes kört sem tudott menni.

10.45 |

Räikkönen csak ebéd után folytatja

Negyedóra múlva kezdődik a 30 perces ebédszünet Bahreinben. A Ferrari az Auto Motor und Sport szerint egy "csatlakozási problémával" küzd, de hogy pontosan milyennel, azt nem tudjuk. Múlt pénteken a telemetria hibájából vesztettek el fél napot.

10.42 |

Sok benzin van a Mercedesben

Legalábbis abból ítélve, hogy az Autosport pálya mellett álló újságírója hallja, amint a W05 padlólemeze lecsattan az aszfaltra a féktávok elején. Rosberg a motorcsere után most szorgalmasan rója a köröket.

10.37 |

Meglepőek a Renault problémái

Legalábbis a McLaren új csapatfőnöke - illetve "versenyigazgatója" -, Eric Boullier szerint, aki tavaly még a Lotusnál dolgozott. "Igen, bizonyos értelemben megleptek, de ezt nem akarom kommentálni. Inkább annyit mondanék, hogy azon is meglepődtem, a Mercedes milyen sokat elért, és mennyire odafigyelt a részletekre" - nyilatkozta. "Mivel a Red Bull-lal és a Lotusszal karöltve fejlesztették az új motorokat, amelyek bevezetését nem csupán pártolták, hanem ők kezdeményezték, mindenki arra számított, hogy a Renault mostanra jobb helyzetben lesz."

10.32 |

Nincs jó napja a Ferrarinak

Räikkönen mindössze 9 kört tett meg az első három és fél órában, pedig a kilomérek terén már így is alaposan le van maradva Alonsóhoz képest. Amikor ő vezet, a csapatnak valamiért több gondja van. Közben Rosberg feljött a 3. helyre, Massa és Hülkenberg mögé. Az ideje 1:38.557.

10.29 |

A Red Bull nem készülődik

Az autót beindították a garázsban, de Vettel nincs ott: elvitték egy portréfotózásra, vagyis mostanában nem fog vezetni. Közben Helmut Marko a csapat sátra előtt beszélget Niki Laudával, aki tegnap hajnalban egy nem várt telefonhívással ébresztette. Marko akkor még Grazban tartózkodott, ahol csak 6 óra volt...

10.24 |

Megvan a Lotus első körideje

Grosjean igyekszik bepótolni az elvesztegetett időt, egyelőre 1:43.088-cal áll. Közben Ericsson versenyszimulációt bonyolít le a Caterhammel - az elsőt a Renault motorjával.

10.20 |

Vettel segített visszatolni a Red Bullt

Egy négyszeres világbajnoknak sem büdös a munka... Figyeljük meg a Sky Sports fotóján a kis zöld fényeket a felső légbeömlő fölött, a kamukamera alatt! Azt jelzik, hogy az ERS biztonságos, nem fenyeget az áramütés veszélye. Horner egyébként a Sky-nak ma azt mondta, a Red Bull "tíz napos lemaradásban" van a tesztelés terén, és cáfolta azt a pletykát, hogy Vettel Jerezben kiborult a csapat helyzete miatt. "Még a hangját sem emelte fel soha" - jelentette ki.

10.18 |

Hülkenberg javít

Eddig nem igazán láttunk frenetikus köridőket, Rosberg 1:33.283-as eredménye egyre távolibbnak tűnik. Hülkenberg most 1:38.000-ra javított, 0,776 másodpercre közelítve meg Massát, de maradva a 2. helyen.

10.13 |

Grosjean a pályán

A Lotusnál átrágták magukat az ellenőrző kör adatain, és úgy tűnik, mindent rendben találtak, mert újra kiküldték az autójukat a pályára. Talán megkezdhetik végre az érdemi munkát. Az első tíz (illetve az ő esetükben hat) napban még az 1000 km-t sem érték el, holott a Mercedes 4000-nél is többet tett meg. Íme a teljes lista tegnapig:

1. Mercedes 4036 km
2. Williams 3773 km
3. Ferrari 3617 km
4. McLaren 3558 km
5. Sauber 3061 km
6. Force India 2952 km
7. Caterham 2106 km
8. Toro Rosso 1625 km
9. Red Bull 1289 km
10. Lotus 936 km
11. Marussia 934 km

10.10 |

A Red Bull újra megáll

Ezek szerint az előbbi hibát elhárították, mert Vettel megint ki akart menni a pályára, az autója azonban ezúttal már a bokszkijáratnál megállt. Valószínűleg a szoftverrel van gond. Közben Massa, aki továbbra is az élen áll, a közepes gumikkal van kint, és a legutóbbi körét 1:38.325 alatt teljesítette.

10.06 |

A sorrend

A harmadik óra után így állunk:

1. Massa (Williams FW36) 1:37.224 - 30 kör
2.Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.845  - 33 kör
3. Kvjat (Toro Rosso STR9)  1:39.297- 28 kör
4. Rosberg(Mercedes W05)1:39.675 - 4 kör
5. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:40.252  - 13 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.542 - 9 kör
7. Ericsson (Caterham CT05) 1:41.849 - 42 kör
8. Bianchi (Marussia MR03) 1:42.848  - 47 kör
9. Grosjean (Lotus E22) - 1 kör
10. Sutil (Sauber C33) - 1 kör
11. Vettel(Red Bull RB10) - 1 kör

10.01 |

A Lotus is motort cserélt

Megvan a késedelem oka: akárcsak a Mercedes, a Lotus is kénytelen volt új motort szerelni az autójába, amelyről kiderült, hogy tegnap a V6-os hibájából gyulladt ki. "Egy nem várt motorhibáról volt szó. Láttuk az adatokból, hogy be fog következni, de már semmit nem tehettünk" - magyarázta Rémi Taffin az Autosportnak. "Már tudjuk, a jövőben hogyan kerülhetjük el ezeket. A hiba olyan jellegű volt, amely a turbómotorok esetében megszokott, de mi nem számítottunk rá. Nem a hardver romlott el." A csapatok helyzetét nehezíti, hogy egy motorcsere, amely tavaly 45 percig tartott, az új hajtáslánccal még kb. 3 órába telik.

09.58 |

Rosberg a 4. helyen kezd

1:39.679-cel iratkozik fel a tabellára, majd egyetlen mért kör után begurul a bokszba. Most Massa, Kvjat és Ericsson van a pályán. A Ferrari sem túl aktív ma: Räikkönen mindössze 7 kört teljesített reggel óta.

09.54 |

Kijött a Mercedes is

Befejezték a motorcserét. Rosberg mindjárt kint is maradt a pályán, nem tért vissza a garázsba az első ellenőrző köre után. Felbukkant a McLaren is - ők egy "kisebb hibát" vizsgáltak ki az elmúlt órákban.

09.49 |

Pályán a Lotus

Röviddel Vettel után Grosjean is megpróbálkozik mai első ellenőrző körével. Siker! A Red Bull-lal ellentétben vissza is ér vele a bokszba, így ma már csak a Mercedes nem járt kint. Közben Kvjat 1:39.297-re javítva feljött harmadiknak, illetve kihajtott a pályára Massa és Ericsson is.

09.45 |

Zöld zászló

A Red Bullt visszaszállították a bokszba, a tesztet újraindították, Kvjat azonnal meg is jelent a pályán. A címvédő istálló legfőbb gondja minden bizonnyal a hűtés. Ezen a képen, amit már tegnap belinkeltünk, jól látszik, hogy az RB10 oldaldobozára extra be- és kivezető nyílást is vágtak. A neves technikai szakíró, Craig Scarborough szerint ezek vagy az ERS vezérlőegységét, vagy az üzemanyagtank alatt lévő akkumulátorokat hivatottak hűteni.

|

A Williams versenyzője tegnap este figyelmeztetett, hogy bár a Red Bull most gondokkal küszködik, ha megoldja azokat, ismét veszélyes lesz. "Láttuk, hogy minden nap küszködtek, de ma nem voltak rosszak a köridejeik" - mondta. "Nem szabad megfeledkeznünk a Red Bullról és a Lotusról, mert tudjuk, hogy jó autójuk van, tisztában vannak vele, hogyan kell győztes autót építeni. Talán jól esik azt hajtogatni, hogy a Red Bull bajban van, és a Caterhamekkel fognak harcolni, ezt azonban felejtsük el! Nem így lesz."

Jelenleg Massa áll az élenForrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh
09.31 |

Azonnal lerobbant a Red Bull

Ez a nap is jól kezdődik! Mármint számukra. Vettel végre kihajtott a garázsból, hogy megtegye az ellenőrző körét, de az RB10 másképp gondolta, és megállt a 4-es kanyarnál, előcsalogatva a piros zászlókat. A Red Bull szerelői máris a helyszínre siettek.

09.29 |

Volt ferraris ember a Marussiánál

Luca Colajanni, a Ferrari korábbi sajtófőnöke lényegében ügyfélkapcsolati menedzserként szerződött a Marussiához, amely persze a maranellóiak motorjait használja. Hát, érdekes lépés.

09.25 |

Továbbra sem láttuk a Red Bullt

Sem a Lotust és a Mercedest. Most is csak a Caterham és a Marussia vitézkedik odakint, bár a Force India a Twitteren azt írja, Hülkenberg hamarosan visszatér a pályára. "Nico programja folytatódik - a délelőtti munka a beállításokkal, a gumik kiértékelésével és a balansz optimalizálásával kapcsolatos. Nem fogunk unatkozni!"