Társoldalunk:

Massa odavert, a Red Bull egyetlen kört tett meg

2014.03.01., 06:51

A Williams brazil versenyzője az elmúlt két hét legjobb körével zárta az élen a 2014-es előszezon utolsó előtti tesztnapját, 2 tizedet verve Rosbergre, akivel párban 2 másodperccel megelőzték még a 3. helyezett Räikkönent is. A Renault-motoros csapatoknak felemás napjuk volt: a Caterham 117 kört tett meg, a Lotus azonban végig műszaki hibákkal küzdött, a Red Bull pedig még egy teljes kört sem tudott menni.

12.37 |

Ismét szorgalmas a Williams

Ahogy a múlt héten, úgy az e heti teszt első két napján is ők tették meg a legtöbb kört Bahreinben, és Massa már ma is 59-nél tart. Hülkenberghez és Rosberghez hasonlóan jelenleg ő is versenybeállításokkal köröz, így Magnussen idejét nem veszélyezteti. Button a Sky-nak azt mondta, szerinte a teljes versenytávon pillanatnyilag a Williams autója a leggyorsabb - bár az igazat megvallva ezt azért még korai megítélni.

12.31 |

Hülkenberg versenyszimuláción

Az első, 21 körös etapját már be is fejezte a közepes keverékű Pirelliken. A köridejei az Auto Motor und Sport szerint így festettek:

1:43.7 - 1:43.5 - 1:43.5 - 1:43.6 - 1:43.6 - 1:43.7 - 1:43.8 - 1:44.3 - 1:44.1 - 1 : 44.9 - 1:44.6 - 1:44.8 - 1:44.5 - 1:44.1 - 1:45.5 - 1:45.0 - 1:45.8 - 1:45.7

Räikkönen szintén pályán van, de ő rövidebb etapokat teljesít.

12.21 |

Vettel tovább vigyorog

Úgy tűnik, a Red Bull nyilvánvaló nyűglődése nem szegte kedvét: az Autosport egyik fotósa lekapta, amint jókedvűen cseveg a paddockban.

12.18 |

Räikkönen feljön másodiknak

A lágy gumikon 1:36.993-as kört fut a Ferrarival. Magnussen a szuperlágyakon állt az élre az előbb, míg Rosberg 1:33.283-as, múlt heti eredménye szintén a sima lágy gumikon született.

12.13 |

Jó tempót diktál a McLaren

Miután az előbb az élre állt, Magnussen továbbra is 1:37-es köröket fut. Bár Button azt állította, a McLaren nyers tempója még nem elég jó, azért mégis elég tűrhetően szerepelnek. Persze az üzemanyagszintekről semmit sem tudunk.

Egyelőre Magnussen a leggyorsabbForrás: McLaren
12.10 |

Vettel tovább vesztegel

A szóvivője a BBC-nek megerősítette, hogy magyar idő szerint délután 2 előtt nem fogjuk látni a pályán. A Red Bull nem jut egyről a kettőre...

12.06 |

A sorrend

Magnussen épp az imént vette át a vezetést, úgyhogy az eredmény öt órányi tesztelés után:

1. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:36.172  - 31 kör
2. Massa (Williams FW36) 1:37.224 - 48 kör
3.  Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.000  - 44 kör
4. Rosberg (Mercedes W05) 1:38.557 - 32 kör
5. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:39.164 - 12 kör
6. Kvjat (Toro Rosso STR9)  1:39.297- 41 kör
7. Ericsson (Caterham CT05) 1:41.849 - 69 kör
8. Bianchi (Marussia MR03) 1:41.889  - 55 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:42.166  - 24 kör
10. Sutil (Sauber C33) - 1 kör
11. Vettel (Red Bull RB10) - 1 kör

12.01 |

Räikkönen tovább javít

Ezúttal 1:39.164-re, amivel már feljebb kapaszkodik a tabellán is, egész pontosan az 5. helyre, Rosberg mögé. A Ferrari eddigi legjobbja Bahreinben Alonso tegnapi, 1:35.634-es köre. Räikkönen ma még mindig csupán 16 kört teljesített, míg csapattársa az előző napon mindenkinél többet, 122-t.

11.57 |

Ilyen most egy rajt

Amíg csak a hosszú etapokra koncentráló Hülkenberg körözget odakint, hallgassunk meg egy gyakorlórajtot a Saubertől! Gutiérrez is szörnyen szokatlan pillanatokban váltogatott fel...

11.52 |

Magnussen már második

1:37.668-as idejével megelőzte Hülkenberget, és 0,444 másodpercre közelítette meg Massát. Múlt heti, 1:34.910-es egyéni legjobbjától azonban még messze van. Furcsa, hogy a csapatok még ma sem erőltetik a gyors köröket.

11.47 |

Kevésbé kritikus a váltások időzítése

A turbók nagy nyomatékának köszönhetően jórészt versenyzői preferencia kérdése lett, hogy valaki mikor vált fel a következő sebességfokozatba - az időzítés már nem olyan kritikus, mint a szívómotorok idején volt. Ennek tudható be, hogy a különböző autók ugyanabból a kanyarból kigyorsítva látszólag teljesen eltérően kapcsolgatnak fel. "Nem igazán számít, szinte bármilyen fokozatot bevesz" - idézi Buttont az Autosport. "Jerezben Kevin négy-öt ezerrel alacsonyabb fordulatszámon váltott fel, mint én, a kanyarból mégis egyforma sebességgel jöttünk ki, úgyhogy a fokozatok manapság már nemigen számítanak. Tényleg nem. Furcsa!"

11.45 |

Räikkönen javít

Az új eredménye 1:40.609, ezzel azonban maradt a 6. helyen. Rosberg és Magnussen is kint van a pályán, az előbbi egyenletes köröket fut a Mercedesszel, amelyben délelőtt motort cseréltek.

11.39 |

Ne várjuk a Red Bullt!

Az Auto Motor und Sport azt írja, a csapat most elektronikai zűrökkel küszködik, és ki kell cserélnie az akkumulátorokat. Vettelt így délután 1 óra előtt valószínűleg nem láthatjuk majd a pályán.

11.35 |

Meglepő aktivitás

Räikkönen, Rosberg, Magnussen és Rosberg is belecsapott a lecsóba. A Lotus versenyzője mindjárt javított is, egész pontosan 1:42.166-ra - de még így is a 9. helyen áll.

11.30 |

Zöld zászló

Egyelőre, ahogy az előző két napban megszokhattuk, senki nem rohan ki fejvesztve a pályára. Pedog van néhány csapat, amelyre ráférne egy kis körözés - hogy a Ferrarit és a Red Bullt ne említsük...

11.17 |

A Caterham majdnem befejezte a versenyt

Ők az elsők a Renault csapatai közül, amelynek sikerült. Illetve majdnem. "Kis híján befejeztük a teljes versenyszimulációt, csak a piros zászlós megszakítás akadályozott meg minket abban, hogy a végére érjünk." Ez jó hír. A francia gyártó partnereinek sorában a tesztelés eddigi részében is az ő autójuk ment a legmegbízhatóbban.

Ericsson majdnem befejezett egy teljes versenyszimulációtForrás: Caterham
11.03 |

A sorrend

A délelőtti végeredmény:

1. Massa (Williams FW36) 1:37.224 - 48 kör
2.  Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.000  - 42 kör
3. Rosberg (Mercedes W05) 1:38.557 - 22 kör
4. Kvjat (Toro Rosso STR9)  1:39.297- 41 kör
5. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:40.252  - 24 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.542 - 9 kör
7. Ericsson (Caterham CT05) 1:41.849 - 69 kör
8. Bianchi (Marussia MR03) 1:41.889  - 54 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:43.088  - 14 kör
10. Sutil (Sauber C33) - 1 kör
11. Vettel (Red Bull RB10) - 1 kör

10.58 |

Bianchi a rajtot gyakorolta

"Jules a rajt gyakorlása után tapasztalt egy hibajelenséget, ezért nem tudta befejezni a körét. Most próbáljuk kideríteni, hogy mi volt a probléma" - írta a Marussia a Twitteren. Pedig már 54 kört tettek meg reggel óta, ami nem rossz eredmény.

10.51 |

Piros zászló!

Bianchi Marussiája megállt az 1-es és 2-es kanyar között. Már elkezdték menteni, de a Williams azt írja a Twitteren, hogy a tesztet az ebédszünet előtt nem indítják újra. Az akció tehát magyar idő szerint 11.30-kor fog folytatódni, egészen 15.30-ig.

10.47 |

Motort cserél a Sauber is

Szintén az Auto Motor und Sport írja, hogy a Mercedes és a Lotus után a C33-ban is ki kell cserélni a motort - tehát mindhárom gyártó találkozott már kijavíthatatlan hibával. Sutil autója kora reggel már az ellenőrző körének a végén kigyulladt a bokszbejáratnál. Szerencséje lesz, ha délután megtehet majd néhány kört.

Sutil reggel csak egy ellenőrző körig jutottForrás: Sauber