Társoldalunk:

Massa odavert, a Red Bull egyetlen kört tett meg

2014.03.01., 06:51

A Williams brazil versenyzője az elmúlt két hét legjobb körével zárta az élen a 2014-es előszezon utolsó előtti tesztnapját, 2 tizedet verve Rosbergre, akivel párban 2 másodperccel megelőzték még a 3. helyezett Räikkönent is. A Renault-motoros csapatoknak felemás napjuk volt: a Caterham 117 kört tett meg, a Lotus azonban végig műszaki hibákkal küzdött, a Red Bull pedig még egy teljes kört sem tudott menni.

14.12 |

Räikkönen lassabb Alonsónál

No persze csak egyelőre. Versenyszimulációjának első etapja az Autosport szerint 3 körrel hosszabb volt, mint Alonsóé tegnap, de átlagosan 3 tizeddel lassabb is. Az előbb kiállt a bokszba, és a második etapjára már közepes keverékű gumikat vételezett.

14.09 |

A Lotus napjának annyi

"Befejeztük a körözést. Átnézzük az autót. Úgy tűnik, Romain ma korán mehet tusolni. Vagy csatlakozhat Seb Vettelhez a medencében..." - írják a Twitteren. Egész nap csupán 33 kört tettek meg; mégiscsak hiányozni fog nekik az a négy nap Jerezben, hiába tagadták.

14.05 |

A sorrend

Az eredmény szűk másfél órával a tesztnap vége előtt:

1. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:36.172  - 59 kör
2. Rosberg (Mercedes W05) 1:36.293 - 76 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:36.993 - 51 kör
4. Massa (Williams FW36) 1:37.224 - 78 kör
5. Kvjat (Toro Rosso STR9)  1:37.584 - 50 kör
6.Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.000  - 96 kör
7. Ericsson (Caterham CT05) 1:41.614 - 90 kör
8. Bianchi (Marussia MR03) 1:41.889  - 67 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:42.166  - 33 kör
10. Sutil (Sauber C33) - 1 kör
11. Vettel (Red Bull RB10) - 1 kör

14.00 |

Hülkenberg harmadik etapja

A piros zászlók miatt nem tudta befejezni a versenyszimulációját, de az utolsó etapból teljesített 16 köre a lágy gumikon így festett az Auto Motor und Sport szerint:

1:40.8 - 1:40.9 - 1:41.1 - 1:41.3 - 1: 41.1 - 1:41.2 - 1:41.4 - 1:41.6 - 1:41.5 - 1:41.5 - 1:42.0 - 1:42.1 - 1:42.0 - 1:41.6

13.54 |

Hamilton autogramot oszt

Itt éppen egy kissrác labdáját írja alá. Amúgy nem ő az egyetlen: a versenyzők most amolyan közös autogramosztást tartanak a bahreini paddockban.

13.51 |

Räikkönen tovább köröz

Még az első etapjában tart, csendben visszalassult 1:43.658-ra, majd 1:44.825-re. Érdekes módon a lágy gumikon vágott neki a távnak, ami ugyan logikusan hangzik, de Hülkenberg például a közepeseken kezdett.

13.42 |

Kvjat javít

1:37.584-es idejével felkapaszkodott a 4. helyre. Úgy tűnik, Räikkönen végre tényleg elkezdhette a versenyszimulációját: 1:41.9-es körrel indít.

13.38 |

Vettel még mindig vár

Már beöltözött, de még a garázs előtt lófrál. Az Auto Motor und Sport kérdésére, hogy mikor végeznek az akkumulátor-cserével, mosolyogva azt feleli: "Még időbe telhet..." Ma egész nap csak egy ellenőrző kört tett meg - pontosabban felet. Közben a pályán Kvjat, Rosberg és Ericsson is beszállt a buliba,

13.36 |

Zöld zászló!

Massa és Räikkönen hajt ki először a pályára. A Ferrarinak sietnie kell, ha be akar fejezni egy versenyszimulációt a nap végéig: már csak szűk két óra van hátra.

13.33 |

Bajban a Force India társtulajdonosa

Az F+1 Blogon arról írtunk, hogy letartóztatták Subrata Royt, a Sahara cégcsoport vezérét. Pedig a csapat autója a pályán ígéretes formát mutat...

13.29 |

Ez a Force Indiának rosszkor jött.

Hülkenbergnek félbe kellett hagynia a versenyszimulációját a megszakítás miatt, pedig már kezdett közeledni a végéhez.

13.21 |

Piros zászló!

Vajon ki a bűnös? Aha... A Lotus megállt a hátsó egyenesben. Egyébként még Räikkönen sem tudta megkezdeni a versenyszimulációját: egy ideig ki-be járkált a bokszba, aztán visszatért a garázsba. Valami nem stimmelhet.

13.18 |

Rábólintottak az új időmérőre

Erről itt írtunk részletesen, ha valaki esetleg lemaradt volna róla. A Q3 résztvevői kapni fognak egy plusz szett opciós gumit.

13.16 |

Megélénkült a forgalom

A délután folyamán először megjelent a pályán a Marussia és a Toro Rosso is, a Red Bullt, a Lotust és a Saubert viszont még mindig javítják.

13.10 |

A sorrend

Az eredmény hat órányi tesztelés után:

1. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:36.172  - 55 kör
2. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:36.993 - 31 kör
3. Massa (Williams FW36) 1:37.224 - 63 kör
4.  Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.000  - 93 kör
5. Rosberg (Mercedes W05) 1:38.557 - 55 kör
6. Kvjat (Toro Rosso STR9)  1:39.297- 42 kör
7. Ericsson (Caterham CT05) 1:41.614 - 80 kör
8. Bianchi (Marussia MR03) 1:41.889  - 60 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:42.166  - 31 kör
10. Sutil (Sauber C33) - 1 kör
11. Vettel (Red Bull RB10) - 1 kör

13.07 |

Räikkönen nekivágott a versenynek

Előre megmondta, hogy nagy szüksége lesz lebonyolítani egy versenyszimulációt: most itt az alkalom. Egyelőre úgy tűnik, a rajt előkészületeinél tart. Közben Rosberg is visszatért a pályára, miután Mercedesének módosították a beállításait.

13.04 |

Készülődik a Red Bull

Noha nemrég még úgy hírlett, délután 2 előtt nem végeznek a javítással, az Auto Motor und Sport szerint Vettel kb. negyedóra múlva kimehet a pályára. Hülkenberg nemrég befejezte versenyszimulációjának második, 17 körös etapját is a lágy gumikon, és a harmadikra ugyancsak lágyakat vételezett.

13.00 |

Büszkék a Williamsnél

"Az egyik, amire nagyon büszkék vagyunk, hogy mi vagyunk az egyetlen csapat, amely egyetlen piros zászlós megszakítást sem okozott a téli tesztek folyamán. Egyszer sem robbantunk le a pályán, ami óriási dicséret az autónk minőségére nézve" - mondta a Sky-nak. "Az elején elvesztegettünk egy egész napot egy, az üzemanyagrendszer elektronikájával kapcsolatos kábelezési probléma miatt, de az autónk ettől eltekintve úgy ment, mint egy álom."

12.55 |

Ericsson javít

2 tizedet lefarag az eddigi idejéből, 1:41.614-re szorítva le a lécet a Caterhammel. Ezzel továbbra is a 7. helyen áll. Ő ugyebár délelőtt már lebonyolított egy majdnem teljes versenyszimulációt, amit csak egy piros zászlós megszakítás miatt kellett félbehagynia.

12.45 |

Rosberg befejezte az etapját

12 kört tett meg egyhuzamban. Közben a Red Bullnál még dolgoznak az akkumulátor cseréjén: a garázs rolója teljesen le van húzva. Félig a Lotusé is. A Ferrari közben felkészült egy versenyszimulációra.