Társoldalunk:

Pérez ismét az élen, feljött a Red Bull

2014.02.28., 06:54

Az utolsó tesztciklus második napján is a Force India volt a leggyorsabb, de a legtöbb kört teljesítő Ferrari is csak 64 ezreddel maradt le az első helyről. A Red Bull a nap végére egyre biztatóbb formát mutatott, a McLaren és a Mercedes viszont műszaki problémákkal küzdött.

12.40 |

Lángra kapott a Lotus

A csapat a Twitteren elismerte, hogy az E22-t egy "tüzes bemutató" után kellett visszaszállítani a garázsba, ahol most alaposan átvizsgálják. Négy versenyző kivételével most mindenki a pályán köröz, de az elmúlt percekben senki nem javított. Lehetséges, hogy a Williams megint belekezdett egy versenyszimulációba.

12.35 |

Nagy a forgalom

Pérez, Alonso, Massa, Hamilton, Vergne és Gutiérrez is a pályán van. A Sauber mexikói versenyzőjének sikerült is javítania, 1:39.976-os körével ma először tudott 1:40 alatti kört futni.

12.32 |

Ricciardo javít

Előreugrott a 6. helyre, miután az etap első mért körében rögtön 1:39.155-ös időt futott. A többieknek azért még nem kell tartaniuk a Red Bull tempójától, Pérez idejétől így is 3,5 másodperccel elmarad.

12.28 |

Zöld zászló

Az edzés újraindult, de a csapatok egyelőre nem tolonganak a bokszkijáratnál. Végül Ricciardo Red Bullja töri meg a csendet, talán most érdemben is tudja növelni köreinek számát. 

12.24 |

Generátorhiba a Mercedesnél

Az Auto Motor und Sport szerint ez az oka annak, hogy Hamilton a szünet óta mindössze egyszer járt a pályán. Közben még mindig piros zászló van érvényben. Maldonado autója állítólag füstölt a leállás után, de még nem tudni, mi romlott el.

12.20 |

Elszállították a Lotust

Hamarosan folytatódhat a gyakorlás, bár Bahreinben rendszerint tovább tart a piros zászlós időszak, mint a spanyolországi teszteken. Maldonado egyébként 6 kört tudott megtenni egyhuzamban, mielőtt a Lotus megadta magát.

12.17 |

Hosszabb etapokat tervez a Sauber

Délután több hosszabb etapot próbálnak majd teljesíteni, amelyek összességében kitesznek egy teljes versenytávot. Igazi versenyszimulációt azonban csak holnapra terveznek. Gutiérrez eddig 34 kört tett meg ma. 

12.12 |

Piros zászló

Ma a harmadik. No, vajon melyik autó állt meg a pályán? Hát persze, hogy a Lotus. Maldonado leparkolta a 4-es kanyarnál, és biztonságban kiszállt belőle.

12.05 |

Maldonado javít

1:41.613-ra faragja le az idejét, de így is marad a 10. helyen. Alonso és Bianchi is kihajtott a pályára: akcióba lendülnek a csapatok.

12.03 |

Autók a pályán

Maldonado és Ericsson megtörte a csendet a Lotusszal illetve a Marussiával. A Caterham ebéd előtt új alkatrészeket szerelt az autójára.

11.58 |

Két kerékcsere lehet az uralkodó

A Jordan korábbi technikai igazgatója, Gary Anderson úgy véli, általában véve ez a boksztaktika lehet az optimális az idén, bár egyelőre mindenki sötétben tapogatózik. Ezért a tesztek folyamán "tesztelnek 100 kg benzinnek, hogy megnézzék, az autójuk és a gumik miként fognak viselkedni a verseny elején; kb. 60 kg-mal, hogy ellenőrizzék ugyanezt az első kiállás után; és 30 kg-mal, hogy kapjanak információkat az utolsó etapra vonatkozóan" - mondta az Autosportnak. "Azt senki nem akarja felfedni, hogy milyen köridőre képes az autója, ezért biztos nem mennek 30 kg alá, hacsak nem kell lenyűgözniük a szponzoraikat."

11.49 |

Csend van Bahreinben

Már 20 perce ki lehetne menni a bokszból, de egyelőre senki nem erőlteti meg magát. Addig itt a cikkünk arról, hogy a Renault mentességet kér a motorok ma éjféli homologizációs határideje alól.

11.40 |

Feloszlik a FOTA

Ez persze már nem igazán meglepetés, de a csapatok szövetsége szép lassan felbomlott: 2001 végén a Ferrari és a Red Bull, majd a Sauber és a Toro Rosso is kilépett, aztán az istállók közötti, eredendő érdekellentét szétmállasztotta a szervezetet. Ennél intőbb jel arra nézve, hogy a csapatok képtelenek lennének közösen menedzselni az F1-et, nem is kell...

11.34 |

Zöld zászló!

A pályát megnyitották az ebédszünet után, de egyelőre senki nem sietett ki rá.

11.04 |

A sorrend

A délelőtti végeredmény:

1. Pérez (Force India VJM 07) 1:35.570  - 33 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:35.634 - 45 kör
3. Button (McLaren MP4-29) 1:36.901  - 20 kör
4. Bianchi (Marussia MR03) 1:38.198  - 33 kör
5.Hamilton(Mercedes W05) 1:39.041 - 61 kör
6. Massa (Williams FW36) 1:39.323 - 44 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:39.756  - 30 kör
8. Gutiérrez (Sauber C33) 1:40.428- 42 kör
9. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:40.867 - 15 kör
10. Maldonado (Lotus E22) 1:41.762- 24 kör
11. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.516 - 22 kör

Akárcsak tegnap, péntek délelőtt is Pérez volt a leggyorsabbForrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography
11.01 |

Ebédszünet!

Az imént Ricciardo is megjelent a pályán, de a leintés pillanatában csak Massa, Vergne, Gutiérrez és Maldonado volt kint. Most fél óra szünet következik, aztán egészen 15.30-ig folytatódik a móka.

10.57 |

Bianchi már a negyedik

1:38.198-as köre a Marussia eddigi legjobbja Bahreinben - tegnap Chilton fél másodperccel lassabb volt. A csapat rengeteget nyert azzal, hogy a Ferrari motorjait választotta. A szezon elején, amíg a Renault küszködik, akár arra is esélyük lesz, hogy megszerezzék történetük első pontjait.

10.54 |

Egyre melegebb van

A levegő már 27 fokos. A Mercedes a maximális hűtést biztosító motorburkolatot használja, amelynek a végén nagy nyílások vezetik ki a levegőt - ennek az ára természetesen nagyobb légellenállás. Ezen a képen látszik, hogy a Red Bull milyen sufnituninggal igyekszik gyors megoldást találni a túlmelegedési problémáira. Figyeljék az oldaldoboz alját!

10.45 |

Még mindig szerelik a McLarent

Vizsgálják, hogy miért robbant le Button autója. Bíznak benne, hogy az ebédszünet után folytathatják a körözést, de arról nem adtak ki információt, hogy milyen hibáról volt szó. Közben Maldonado kint van a pályán, és a végsebessége nagyobb, mint eddig: 280 km/ó. Jelenleg 299-vel Vergne tartja a napi csúcsot.

10.39 |

Alonso majdnem javít

A pálya első szektorában abszolút legjobb részidőt futott a lágy gumikon, de azután elvette a gázt, és visszagurult a bokszba. Pérez a szuperlágy keverékű Pirelliken van kint, de nem javít. Még 20 perc van hátra a félórás ebédszünet kezdetéig.