Társoldalunk:

Pérez ismét az élen, feljött a Red Bull

2014.02.28., 06:54

Az utolsó tesztciklus második napján is a Force India volt a leggyorsabb, de a legtöbb kört teljesítő Ferrari is csak 64 ezreddel maradt le az első helyről. A Red Bull a nap végére egyre biztatóbb formát mutatott, a McLaren és a Mercedes viszont műszaki problémákkal küzdött.

14.14 |

Ricciardo tovább javít

Több mint 20 perces szünet után visszatért a pályára, és azonnal bevitte 1:36 alá a Red Bullt. 1:35.743-as idejével már csak 173 ezreddel marad el Pérez mögött.

14.08 |

Ericcson autója leállt

A tesztet azonban nem kellett megszakítani: a Caterham a bokszbejáratnál adta meg magát, a szerelők így gyorsan odafutottak, és eltolták az útból. 

14.04 |

A sorrend

Másfél óra van hátra, a jelenlegi állás:

1. Pérez (Force India VJM 07) 1:35.570  - 80 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:35.634 - 101 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:36.340 - 37 kör
4. Button (McLaren MP4-29) 1:36.901  - 20 kör
5. Bianchi (Marussia MR03) 1:38.198  - 61 kör
6Hamilton (Mercedes W05) 1:39.041 - 89 kör
7. Massa (Williams FW36) 1:39.323 - 87 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:39.756  - 52 kör
9. Gutiérrez (Sauber C33) 1:39.976- 66 kör
10. Maldonado (Lotus E22) 1:41.613- 31 kör
11. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.516 - 37 kör

13.58 |

Probléma a Williamsnél?

Úgy tűnik, Massa idő előtt befejezte a versenyszimulációját: futott egy lassú, 1:54-es kört, majd a bokszba hajtott. Most Alonso a leggyorsabb a pályán, és már a legtöbb kört is ő tette meg, 99-et.

13.52 |

A Ferrari a kerékcserét gyakorolja

Éles helyzetet próbáltak szimulálni, a szerelők csak akkor futottak ki a garázsból, amikor Alonso az utolsó kanyarba fordult be. Közben megtudtuk, hogy Ricciardo a lágy gumikon futotta meg eddigi legjobb idejét, csakúgy, mint korábban Pérez és Alonso. A Red Bull az egyetlen mért kör után vissza is tért a bokszba.

13.46 |

Ricciardo már a 3.

1:36.340-es kört futott, először fordult elő idén, hogy a Red Bull 1:37 alatti időre volt képes Bahreinben. 36 körnél jár,  mindjárt utoléri Ericssont. 

13.42 |

Többen futnak versenyszimulációt

A köridőket nehéz összehasonlítani, hiszen eltérő programon vannak. Pérez a lágy gumikon 13 kört tett meg, Massa pedig a bokszkiállása előtt 21 körig bírta a közepeseken. Értelemszerűen Pérez etapja volt gyorsabb. 

13.38 |

Hamilton már 87 kört tett meg

Most éppen a garázsban van, de a csapat jelezte, hogy már készen is áll egy újabb etapra. A megtett körök számát tekintve Alonso szorosan követi őt, már 86 kör áll a neve mellett. A sereghajtó továbbra is a McLaren 20 körrel.

13.32 |

Ricciardo a negyedik

1:37.685-ös körrel fért be Bianchi elé, ez több mint 2 tizeddel gyorsabb, mint amire tegnap képes volt. Az élmezőnytől így is több mint 2 másodperccel elmarad. Közben kiderült, hogy a közepes gumikat használta.

13.30 |

A Lotus befejezte mára

A Twitteren megerősítették, hogy a nap végéig már nem tudják újra pályára küldeni Maldonadót, az E22-ben keletkezett tűz okát továbbra is vizsgálják. A csapat újabb gyenge napot zárt: csak 31 kört tettek meg, és Maldonado legjobb ideje a 10. helyre elég.

13.25 |

Jól halad a Sauber programja

Egyelőre sikerül teljesíteniük, amit elterveztek: Gutiérrez hosszabb etapokat fut, és a bokszkiállásokat is gyakorolják. Ricciardo közben már 30 körnél jár, a nehéz délelőtti kezdet után talán belelendül a Red Bull. 

13.20 |

Bizakodik a Caterham

Annak örülnek a Twitteren, hogy ezen a délutánon egyelőre megbízhatóbbnak bizonyult az autójuk, mint korábban. Bár a legjobb köridőtől 6,9 másodperccel elmaradnak, ők elégedettek a 35 megtett körrel.

13.16 |

Nincs hír a McLarenről

Button a délelőtti lerobbanása óta még mindig nem járt a pályán, továbbra is csak 20 kör áll a neve mellett. Közben Hamilton a leggyorsabb a viszonylag forgalmas pályán, 1:39-es köröket fut.

13.11 |

Felfújják a dupla pontok jelentőségét

Az FIA elnöke, Jean Todt szerint az emberek túl sokat foglalkoznak az idén bevezetésre kerülő dupla pontos szabállyal, pedig ennek jelentősége valójában nagyon kicsi. "Igazából nem vagyok túl izgatott miatta" - mondta a dupla pontokról. "Sok más dologhoz viszonyítva ez egy elenyésző tényező." Todt szeretné, ha a csapatok inkább a költségcsökkentés kérdésével foglalkoznának. Szerinte nincs szükség csapatonként 800 emberre ahhoz, hogy két versenyautót felkészítsenek 20 versenyre. 

13.07 |

A sorrend

Két és fél órával a nap vége előtt így állunk:

1. Pérez (Force India VJM 07) 1:35.570  - 45 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:35.634 - 66 kör
3. Button (McLaren MP4-29) 1:36.901  - 20 kör
4. Bianchi (Marussia MR03) 1:38.198  - 52 kör
5.Hamilton (Mercedes W05) 1:39.041 - 72 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:39.155 - 29 kör
7. Massa (Williams FW36) 1:39.323 - 61 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:39.756  - 35 kör
9. Gutiérrez (Sauber C33) 1:39.976- 50 kör
10. Maldonado (Lotus E22) 1:41.613- 31 kör
11. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.516 - 35 kör

13.00 |

Ricciardo egyenletes köröket fut

Most ő a leggyorsabb versenyző a pályán, bár a legjobb idejénél stabilan 2 másodperccel lassabb - 1:41.1-es - köröket fut. A Williams közben azt magyarázza a Twitteren, hogy mindegyik hosszabb etapjuk különbözik kicsit, eltérő beállításokat próbálgatnak. 

12.58 |

Bianchi már 50 körnél jár

Egyelőre nagyon jól alakul a Marussia napja, csak a Williams, a Ferrari és a Mercedes teljesített náluk több kört, ráadásul továbbra is a tabella 4. helyén állnak.

12.53 |

Alonso hosszabb etapot fut

A lágy gumikat teszteli. A pályán lévők közül most Massa a leggyorsabb, de ő is csak 1:42-es köröket fut. 

12.48 |

Vége Maldonado napjának?

A Lotus nem biztos benne, hogy a venezuelait a tesztnap vége előtt még ki tudják küldeni a pályára. Még vizsgálják, mi okozta a tüzet. 

12.44 |

Még bírja a Red Bull

Ricciardo már 7 kört tett meg egyhuzamban, és még mindig kint van a pályán. A generátor megjavítása után Hamilton is visszatért a pályára.