A második bahreini tesztciklus nyitónapján már a Mercedes három csapata is versenyszimulációt teljesített, miközben a Red Bull és a Lotus tovább nyűglődött a műszaki hibákkal, a Ferrari pedig a pálya szélén zárta a napot.
A Force Indiát vezető Sergio Pérez állt az élre Bahreinben, ahol a Forma-1-es csapatok csütörtökön megkezdték az előszezoni tesztelés harmadik, utolsó ciklusát. Immár második hete folytatták a felkészülést az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra a szahíri pályán, így már kilencen túl vannak az összesen tizenkét tesztnap közül, a Renault partnerei azonban továbbra is állandó műszaki problémákkal küszködnek. Pedig elvileg péntek a motorok homologizációjának határideje, amely után a szabályok szerint már nem lehet változtatni rajtuk, a fejlesztésüket be kell fagyasztani.
A címvédő Red Bull ma érte el eddigi legjobb időeredményét Bahreinben, Daniel Ricciardo azonban ennek ellenére csak 7. lett a tabellán, és mindössze 39 kört tudott megtenni. Noha ez több, mint amennyit az előző napok többségén a csapat teljesíteni tudott, az RB10 öt órán át vesztegelt a garázsban. Ricciardo autója az után is füstölni kezdett, hogy fél órával a leintés előtt végre vissza tudott térni a pályára, ezúttal azonban nem a hűtés volt a hibás.
„Következetes etapokat tudtunk teljesíteni minden gond nélkül, és az volt a tervünk, hogy fokozatosan egyre több kört teszünk meg egyhuzamban" – magyarázta a Red Bull versenymérnök-koordinátora, Andy Damerum. „Így is történt. Kiküldtük Danielt egy viszonylag hosszú etapra, amelyet azonban 5 kör után félbe kellett szakítanunk, mert a szenzorok hibát jeleztek. Behívtuk őt a bokszba, átvizsgáltuk az autóját, és felfedeztünk egy problémát a kipufogón."

Hasonlóan döcögős napot zárt a Lotus is, amely Pastor Maldonadóval még kevesebb, 31 kört tett meg. Az E22-höz mintegy 120 új alkatrészt vittek Bahreinbe, de épp ebből származott a bonyodalom. „A mai napunk jól indult, délelőtt az aerodinamikai fejlesztéseinket próbáltuk ki" – magyarázta a csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane. „Sajnos az új specifikációjú kipufogónk tönkrement, kárt téve az autó közelben lévő más részeiben is. Emiatt a tervezettnél korábban be kellett fejeznünk a munkát." Permane hozzátette, hogy a Lotus a biztonság kedvéért pénteken a régi kipufogóját fogja használni.
A Renault csapatai közül a Red Bull kistestvére, a Toro Rosso töltötte a pályán a legtöbb, 56 kört, de az utolsó három órában az ő autójuk is a garázsban rostokolt, miután Danyiil Kvjat alatt megállt a 2-es kanyarnál.
A francia motorokkal a múlt héten legeredményesebbnek számító Caterham egy szoftverhibával bajlódott, ezért Kamui Kobajasinak sem volt lehetősége 19 körnél többet vezetni.
Versenyszimulációk a Mercedes csapatainál
Ezzel szemben három csapat is volt, amely átlépte a bűvös százas határt: a McLaren, a Force India és a Williams egyaránt teljesített egy-egy versenyszimulációt a nap folyamán. Mivel Nico Rosberg már az első nyolc tesztnap alatt lebonyolított kettőt, a Mercedes mind a négy alakulata túl van ezen a fontos mérföldkövön, amit még sem a Ferrari, sem a Renault nem ért el eddig.
A nap legjobb köridejét bő három órával a tesztnap kezdete után Sergio Pérez érte el, 1,2 másodpercet verve csapattársa, Nico Hülkenberg múlt heti eredményére. „Nagyon szükségünk volt rá, hogy jól kezdjük a hetet, és ez ma összejött" – mondta Pérez, aki reggel a különféle keverékű gumik összehasonlításával indította a munkát. „Sok kört tettünk meg, kipróbáltuk a gumikat és többféle motorvezérlési beállítást, úgyhogy fantasztikusan sokat tanultunk az autónkról."

A 2. legjobb időt Valtteri Bottas autózta a Williamsszel röviddel a leintés előtt, miután a nap nagy részét a középmezőnyben töltötte amiatt, hogy a versenytávot értelemszerűen magasabb üzemanyagszinttel teljesítette. Pérezhez hasonlóan ő is lefaragott múlt heti időeredményéből, és 692 km-nek megfelelő 128 körével új napi távolságrekordot állított fel. „Délelőtt aerodinamikai alkatrészek tesztelésével kezdtünk, amelyek mind megfeleltek annak, amit a szélcsatornában gyűjtött adataink alapján vártunk tőlük" – árulta el Rod Nelson, a Williams vezető tesztmérnöke.
Javított korábbi köridején a Ferrari is: Kimi Räikkönen 8 századot vert Fernando Alonso múlt csütörtöki legjobbjára, bár Rosberg 1:33.283-as etalonját továbbra sem tudta 3 másodpercen belül megközelíteni. Noha órákig vesztegelt a garázsban egy nyilvánosságra nem hozott műszaki hiba következtében, Räikkönen azt állította, nem aggódik túlzottan a Ferrari formája miatt. „Biztosra veszem, hogy ha ma meg tudtunk volna tenni 100 kört is, ha akarunk" – mondta. „Sokféle feladatot el kellett végeznünk, hogy feltérképezzük a módosítások hatásait, és tanuljunk valamit az autóról, mert a futamhétvégéken nincs sok idő variálni. Most legalább már sejtjük, milyen irányt érdemes követnünk."

Noha eddig a Mercedes GP-t tartják a favoritnak, ma az ő munkájukat is apróbb műszaki hibák akadályozták. „Oké, a mi autónk egy kicsit megbízhatóbbnak tűnik, mint néhány másik csapaté, de még mi is a határon egyensúlyozunk" – ismerte el Rosberg. „Borzasztóan nehéz mindent bombabiztossá tenni Melbourne-ig. Optimista vagyok. De magabiztos? A gyorsaság nem elég hozzá, hogy eljussunk a célig." A Mercedes több új fejlesztést kipróbált a nap folyamán, és igyekeztek a melbourne-ihez minél közelebbi konfigurációban használni az autójukat, s bár a múlt héten felmerült problémáikat megpróbálták orvosolni, egyelőre nem jártak teljesen sikerrel. Rosberg egyébként a nap nagy részében hosszabb etapokat tett meg a közepes keverékű Pirelliken.
A Marussiának jó napja volt: csak ma több kört töltöttek a pályán, mint a múlt héten összesen, és Max Chilton 4 másodpercet javított akkori köridején, beférkőzve a Red Bull és a Toro Rosso közé.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A tesztnapnak vége
Tulajdonképpen mindegy, mert az idő úgyis letelt, a Ferrari ezzel már nem vesztett semmit. A második bahreini teszt első napjának vége, köszönjük a figyelmet. Ne menjenek messzire, mert hamarosan bővítjük a cikket az eredménylistával és a részletes összefoglalóval is!
Piros zászló
Na, vajon ki miatt szakították meg a tesztet 3 perccel a leintés előtt? Nem talált: nem a Red Bull, hanem a Ferrari állt meg a hátsó egyenesben. Úgy tűnik, Räikkönen nem tud a garázsban befejezni egy tesztnapot!
Füstöl a Red Bull
A túlmelegedést nyilván nem sikerült orvosolni, mert amikor legutóbbi köre után az imént visszatért a garázsba, Ricciardo autójából megint dőlni kezdett a füst, amely kiszivárgott a garázs ajtaján is. Ez súlyos probléma, a csapatnak egyelőre láthatóan beletörik a bicskája.
Újra kint a Red Bull
Ez meglepetés: Ricciardo néhány perccel ezelőtt megtett egy újabb ellenőrző kört, pedig már úgy öt órája nem is járt a pályán. Most csak Pérez van kint, pedig csupán tizenöt perc van hátra. Bottas már felállította az új rekordot: 118 kört tett meg egyetlen nap alatt.
A sorrend
Szűk fél órával a teszt vége előtt ez a helyzet:
1. Pérez (Force India VJM 07) 1:35.290 - 91 kör
2. Bottas (Williams FW36) 1:36.184 - 115 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:36.432 - 43 kör
4. Rosberg (Mercedes W05) 1:36.624 - 89 kör
5. Sutil (Sauber C33) 1:37.700 - 61 kör
6. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:37.825 - 109 kör
7. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:37.908 - 32 kör
8. Chilton (Marussia MR03) 1:38.610 - 38 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:39.242 - 56 kör
10. Maldonado (Lotus E22) 1:40.599 - 31 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:42.285 - 17 kör
Hatan a pályán
Már az utolsó fél órában vagyunk, meg is élénkült a forgalom: Pérez, Bottas, Räikkönen, Rosberg, Sutil és Kobajasi körözget odakint. A Williams lassan eléri múlt heti, 116 körös rekordját.
Räikkönen megelőzi Rosberget
1:36.432-es ideje a legjobb, amire a Ferrari eddig képes volt Bahreinben - Räikkönen 3 tizedet vert vele saját múlt heti eredményére. Ezzel a 3. helyen áll, Pérez és Bottas mögött.
Bottas már második
A versenyszimulációja után most fut egy gyorsabb kört is, a közepes keverékű gumikon 9 tizedre közelítve meg Pérezt a tabellán. Ezzel hátrébb szorítja Rosberget és Räikkönent is.
A Red Bull a hibás
Az Autosport úgy tudja, nem a Renault hibája, hogy a Red Bull ma is alig tudott kimenni a pályára: az RB10 hűtési gondjaiból adódóan túlmelegszik, ahányszor a pilótája komolyabban rálép a gázra. Nem túl biztató.
Pérez is túl van a versenyszimuláción
Ez azt jelenti, hogy mostanra a Mercedes mind a négy csapata teljesített legalább egyet (a Mercedes GP és a McLaren kettőt is), de senki más nem jutott el idáig. Ez elég beszédes bizonyítéka annak, hogy motorszállítóként ők tartanak a legelőrébb...
Rosberg a kiállásokat gyakorolja
A Mercedes a Twitteren azt írja, a tesztnap utolsó órájában Rosberg "a bokszban megállás különféle procedúráit" gyakorolja. Hogy ez a kerékcseréken túl pontosan mit jelent, nem világos, de azért egy fotót közöltek róla.
A versenyszimulációknak vége
Magnussen és Bottas majdnem egyszerre fejezte be az imitált futamot. Az utolsó etapjuk az Auto Motor und Sport szerint így festett:
Bottas (24 kör, közepes gumi)
1:38.3 - 1:39.3 - 1:40.1 - 1:40.3 - 1:40.1 - 1:40.0 - 1:40.0 - 1:40.1 - 1:40.1 - 1: 40.3 - 1:40.6 - 1:40.8 - 1:40.6 - 1:41.0 - 1:40.9 - 1:41.3 - 1:41.6 - 1:41.8 - 1:42.4 - 1:43.5 - 1:43.9 - 1:45.5
Magnussen (21 kör, lágy gumi)
1:40.0 - 1:39.8 - 1:39.8 - 1:39.9 - 1:40.4 - 1:40.8 - 1:40.8 - 1:40.8 - 1:40.9 - 1:41.1 - 1:41.7 - 1:42.0 - 1:43.0 - 1:42.7 - 1:43.3 - 1:43.7 - 1:44.2 - 1:45.0 - 1:45.8
A Williams ismét sokkal gyorsabb volt - kérdés, hogy az összehasonlítás reális-e.
A Lotus napjának vége
A már említett kipufogóhiba végleg a garázsba kényszerítette őket. "A kipufogó és a tartozékai cseréje azt jelenti, hogy ma korán megyünk fürdeni, de holnap korán reggel visszatérünk" - ígérik a Twitteren. Maldonado egész nap csak 31 kört tett meg.

A Mercedes a legstabilabb
Az Autosport pálya szélén álló megfigyelője arról számolt be, hogy a Mercedes-motoros autók simán, egyenletesen és korán felváltogatva gyorsítanak ki az 1/2-es kanyarból, a Räikkönen viszont jobban kihúzatja a Ferrarit, de a váltásai furcsán következetlenek. Magnussen különösen agresszívan fordul be a hátsó egyenesre vezető hajtűbe, még Bottashoz és Rosberghez képest is.
A Caterham lerobbant
Már másodszor történt meg az elmúlt egy órában, hogy amikor Kobajasi ki akart hajtani a garázsból, a bokszutcában megállt az autója. A csapatot a nap korábbi részében egy szofterhiba hátráltatta, ezért még mindig csak 15 körnél tartanak.
A sorrend
Szűk másfél órával a teszt vége előtt ez a helyzet:
1. Pérez (Force India VJM 07) 1:35.290 - 74 kör
2. Rosberg (Mercedes W05) 1:36.624 - 84 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:37.288 - 39 kör
4. Sutil (Sauber C33) 1:37.700 - 48 kör
5. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:37.825 - 106 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:37.908 - 32 kör
7. Bottas (Williams FW36) 1:38.390 - 106 kör
8. Chilton (Marussia MR03) 1:38.610 - 26 kör
9. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:39.242 - 56 kör
10. Maldonado (Lotus E22) 1:40.599 - 31 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:42.285 - 15 kör
A Williams gyorsabb a McLarennél
A legutóbbi, hasonló hosszúságú etapban mindkét autón a közepes gumik voltak. Az Auto Motor und Sport szerint a köridők így alakultak:
Bottas (21 kör)
1:40.4 - 1:41.1 - 1:41.5 - 1:41.9 - 1:41.9 - 1:41.3 - 1:41.7 - 1:41.6 - 1:41.6 - 1:41.9 - 1:41.8 - 1:41.9 - 1:42.0 - 1:42.5 - 1:42.4 - 1:42.9 - 1:43.3 - 1:43.4 - 1:43.7
Magnussen (22 kör)
1:40.5 - 1:41.5 - 1:41.9 - 1:42.0 - 1:42.0 - 1:42.0 - 1:41.8 - 1:42.7 - 1:43.4 - 1:43.1 - 1:43.1 - 1:43.5 - 1:43.7 - 1:44.1 - 1:44.3 - 1:45.0 - 1:45.2 - 1:45.8 - 1:46.4 - 1:46.6
Főleg az etap végén lassult le a McLaren a Williamshez képest. Persze az üzemanyagszinteket nem ismerjük.
Ketten is a 100-asok klubjában
Bottas és Magnussen fej-fej mellett halad, jelenleg mindkettejük neve mellett 101 kör áll a listán. Alaposan rávertek mindenkire: a 3. legszorgalmasabb Rosberg is csak 80 kört tett meg eddig. Most öten vannak kint: hármukon kívül Pérez és Sutil.