Nico Rosberg az első bahreini teszthét zárónapján keményen rálépett a gázpedálra, és a sikeres nagydíjszimulációja közben elért legjobb köridejével legalább másfél másodpercet vert mindegyik vetélytársára. Ezúttal különösen sok volt a műszaki hiba, amelyek a Mercedest sem kerülték el, Kimi Räikkönen pedig falhoz csapta a Ferrarit.
Ericsson hetének vége
A Caterham szerelői keményen dolgoznak, hogy helyrehozzák a két órája elromlott autót, de azt írják, jó esetben csak délutánra készülnek el vele, amikor már Kobajasi ülhet volán mögé.
Räikkönen javít
Ma sem a Ferrari a legaktívabb a mezőnyben, de Räikkönennek sikerül hat tizedet gyorsulnia, így most 1:37.645-tel áll a 3. helyen. Rosbergtől 4,3, Buttontól 0,9 másodperc a lemaradása. Rosberg egyébként ezt a legjobb idejét is a lágy Pirellikkel érte el.
Rosberg megállíthatatlan
Újabb sprintjével négy tizedet javított, 1:33.283 az új szintidő. Úgy tűnik, hogy a Mercedes egy nagydíj szimulációját végzi, és most járnak az időmérőnél. Ha helyes a következtetésünk, délután egy versenyszimulációt is láthatunk tőlük.
Ezüstös autók a pályán
Button McLarenjének és Rosberg Mercedesének hangja járja át most a bahreini pályát. Sok változás nem figyelhető meg a korábbi napokhoz képest: azok a csapatok, amelyek sokat tudtak gyakorolni, most is aktívak, mások viszont - többek között a Red Bull - értékes időt vesztenek.
Hamilton megnyúzza a Mercedest
A heti tesztprogramját befejező brit reméli, hogy az összes rejtett hibát megtalálja csapata a tesztek folyamán. "Örülök minden problémának, ami itt üti fel a fejét, és nem a versenyen. Szeretném a lehető legkeményebben meghajtani az autót, hogy a mérnökök minden problémát megfigyelhessenek" - közölte. Ami az autót illeti, jó benyomásai vannak róla. "Nem kell változtatnom a vezetési stílusomon az új autóhoz, ami jó. Máris sokkal jobban érzem magam ebben, mint a tavalyiban" - mondta.
Pérez első mért köre
1:39.258, ezzel az 5. helyre ékelődik be Nasr és Vergne közé. A Force India később hosszabb etapokat tervez. Vergne Toro Rossójával valami zűr lehet, mert másfél órája nem tűnt fel a pályán.
Nemsokára feltűnhet a Marussia
Állítólag körülbelül 20 perc kell még nekik, hogy rendbe rakják az autót, és megtegyék első körüket a mai nap folyamán. Rosberg egyébként a lágy gumikkal futotta meg az etalont.
Új csúcs Rosbergtől
Övé a hét legjobb körideje, 1:33.662! Ráadásul nem is az első mért körében futotta meg. A Mercedes egyelőre utolérhetetlennek tűnik. Button és Nasr tartózkodik még a pályán e pillanatban.
Az állás
Rosberg közel fél másodpercre van a teszthét leggyorsabb idejétől, de Hamiltonnal ellentétben ő nem a lágy, hanem a közepes keveréken futotta meg a legjobb körét.
1. Rosberg (Mercedes W05) 1:34.810 - 13 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:36.732 - 15 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:38.250 - 10 kör
4. Nasr (Williams FW36) 1:39.129 - 12 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:41.784 - 6 kör
6. Ericsson (Caterham CT05) 1:45.094 - 4 kör
7. Pérez (Force India VJM 07) - 10 kör
8. Maldonado (Lotus E22) - 2 kör
9. Ricciardo (Red Bull RB10) - 1 kör
Button javított
Három tizedet faragott előző legjobbjából, most 1:36.732-nél tart, majdnem két másodperccel lemaradva Rosbergtől a 2. pozícióban. Nasr szintén gyorsult, de maradt a 4. helyen.
Lefulladt a Mercedes
Nem történt komoly baj, írják, csupán a bokszból kihajtva lefulladt az autó. Hamarosan folytatni tudják a munkát. A Red Bullnál viszont nem ennyire vidám a helyzet: Ricciardo az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy gondjuk van a hajtáslánccal, és leghamarabb talán egy óra múlva körözhetnek. Pedig a csapat tegnap pont azért hagyta abba idő előtt a munkát, hogy rendesen felkészülhessenek a mai napra...
Zöld zászló
Ez rövid megszakítás volt, máris folytatódhat a munka. Räikkönen egy hosszabb szünet után hajt ki a pályára a Ferrarival.
A Lotus megkapta, amit akart
Közölték, hogy sikeresen zajlott az aerodinamikai adatok gyűjtése, most látnak hozzá a számok kibogozásához. A Force India szintén végzett a hasonló munkával, ezután az alapvető beállítások megtalálására fognak koncentrálni.
Piros zászló a Mercedes miatt
No, eddig tartott a Mercedes jó szele - Rosberg alatt megállt az autó az első kanyarkombinációban. Ez a nap második megszakítása.
Rosberg a közepes gumikon ment
A közepes keménységű abroncsokkal futott 1:34.8-at, miközben Hamilton a lágyakkal érte el a hét eddigi legjobbjának számító 1:34.2-t, vagyis a nyers tempót tekintve szinte azonosan teljesített a két versenyző. Az üzemanyagszintekről persze semmit sem tudunk.
Maldonado a pályán
A Lotus végre elkezdhette a napi munkát, és Maldonadót ennek örömére egy nagy áramlásmérő kerettel küldték pályára. Az eszközt az autó balelső kereke elé helyezték el, amellyel az első szárny mögötti áramlási viszonyokat vizsgálják.
Rosberg belehúz
1:34.810-re vitte le az etalont, ezzel bő fél másodpercre megközelítette a teszthét eddigi legjobb idejét, melyet csapattársa, Hamilton jegyzett pénteken. Rosberg a második nekifutásra hét tizeddel elmaradt saját legjobbjától.
Ezért hívják tesztelésnek
"A tesztelés tesztelés, ezért hívják tesztelésnek" - osztja meg a világmegváltó bölcseletet a Caterham a Twitter-oldalán ahhoz kapcsolódóan, hogy szakembereik elkezdték kutatni a műszaki hibájuk okát. Ma eddig csak a Caterham miatt volt szükség piros zászlóra. Pérez közben újra kijött a pályára, de gyaníthatóan csak egy újabb villámlátogatásra.
Áramlásjelző a Williamsen
Az Autosport megfigyelői szerint a csapat használja az áramlásjelző festéket az autóján - emellett azonban a hasznosabb mérőkeretet is bevetette már ma. Most ismét csend van a pályán.
Áll a Lotus
Nem végeztek a javítással, és a Sauberről, valamint a Marussiáról sincs hír, ezért Maldonado, Sutil és Bianchi kénytelen tovább várni. Bizonyára idegőrlő nekik és csapataiknak, hogy a riválisok eközben egyre több és több információhoz jutnak.