Társoldalunk:

Hamilton az élen, a Red Bull ismét elakadt

2014.02.21., 07:01

A bahreini teszt harmadik napját a hét legjobb körével zárta a Mercedes, de a csapatnak ismét voltak műszaki problémái. A Ferrari a telemetria hibája miatt vesztett órákat, a Red Bull pedig megint kénytelen volt kora délután befejezni a munkát, mert az autójukon egy új, eddig ismeretlen műszaki hibát azonosítottak be. A McLaren teljesíteni tudott egy egész versenyszimulációt.

07.49 |

Piros zászló!

Chilton Marussiája füstölögve megállt, pedig már megélénkült a forgalom: Kvjat, Bottas, Hamilton és Ericsson is a pályán volt.

07.48 |

A Red Bullnak nincs nyoma

Ricciardo még nem járt a pályán, ahogy Pérez sem, bár a Force Indiánál közölték, hogy "még egy ideig" nem is fognak kimenni. Ezzel szemben Gutiérrez máris 12 kört tett meg.

07.44 |

A Williams a bokszban gyakorol

A grove-i istálló szerelőgárdája már a kerékcseréket próbálgatja. A csapatok a főhadiszálláson is napi rendszerességgel gyakorolják a kiállások összetett műveletét, de a pályán mégiscsak életszerűbbek a körülmények. Közben Kvjat is feliratkozott a tabellára 1:42.496-os idejével, Ericsson pedig 1:47.308-ra javított.

07.41 |

Gutiérrez tovább javít

Nem sokkal: 1:40.261-nél jár, s noha tartósan kint van a pályán, közben ki-be járkál a bokszba is. Ericsson 1:50.514 alatt szintén megtette az első mért körét a Caterhammel, és kint van a pályán Bottas is. Péreznek egyelőre nincs nyoma.

Egyelőre Gutiérrez vezet, de nem komoly köridővelForrás: Sauber
07.33 |

A Renault le van maradva

Noha ők azt mondják, kezdik megoldani a gondjaikat, Kobajasi szerint még mindig reménytelenül le vannak maradva a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, dacára annak, hogy a csapataik közül magasan a Caterham tette meg a legtöbb kört eddig. "Amikor másokkal találkozunk a pályán, világosan látjuk, hogy a Mercedes-motoros autók sokkal, 20-30 km/ó-val gyorsabbak az egyenesekben. Ekkora eltérés még a féktávokban is óriási különbséget jelent" - mondta a japán az Autosportnak. "Meglátjuk, mire megyünk a rendelkezésünkre álló rövid idő alatt. Pillanatnyilag kétségkívül késésben vagyunk."

Kobajasi hozzátette, hogy a Caterhamnek is "rengeteg problémája" volt a Renault motorral, amelynek a vezethetősége sem tökéletes. "Túl agresszívan adja le a teljesítményét, ezért a kigyorsításoknál nagyon nehéz kezelni" - árulta el.

07.29 |

Kvjat a pályán

A Toro Rosso újoncának nagyon szüksége van a körökre, hogy rutint szerezzen az idénynyitóig. A Renault problémái neki legalább annyira kínosak, mint csapatának, a Toro Rossónak, hiszen az első félidőben mindössze 67 km-t vezetett, míg a McLaren újonca, Magnussen már 1405-öt gyakorolt. Ez óriási különbség. Jó hír, hogy az autójuk kezd megbízhatóbbá válni: Vergne tegnap már 58 kört tett meg.

07.26 |

Maldonado kimegy

Ő is megteszi az első ellenőrző körét. Már vezette a Lotust, igaz, csak zárt ajtók mögött, a jerezi "forgatási napokon", ahol bejáratták az autót, miután az első kollektív tesztre nem utaztak el. Közben Gutiérrez 1:40.476-ra javított.

07.21 |

A Mercedes hibáiról

Rosberg W05-öse tegnap kétszer is megállt, de szerinte "ez annak a következménye, hogy sok kört tettünk meg. A problémák ilyenkor kezdenek előjönni. Feszegetnünk kell az autó határait, hogy kiderüljön, milyen gondok vannak vele, ezért nem feltétlenül rossz, ha lerobban a pályán." A régi frázis: jobb, ha a teszten derülnek ki a hibák, mint ha a versenyeken jelentkeznének először. Rosberg amúgy azt mondta, a Mercedes már elkezdett foglalkozni a beállításokkal is. A csapatok nagy része még inkább a hajtáslánc megbízható működésének biztosításán dolgozik.

07.17 |

Räikkönen a pályán

A hét folyamán először finn is kiviszi a Ferrarit, míg Gutiérrez megteszi a nap első mért körét, az ideje 1:40.865. Maldonado, Ricciardo, Pérez és Kvjat még nem járt a pályán.

07.11 |

Hamilton meggondolja magát

Úgy tűnt, be akar menni a bokszba, de az utolsó pillanatban elrántotta a kormányt, és kint maradt a pályán, hogy megtegyen egy második kört is. A Mercedes napja ezúttal simán kezdődik: Rosberg alatt tegnap már az ellenőrző körében megállt az autó, sőt később újra lerobbant egyszer. Most épp üres a pálya.

07.05 |

A mai felállás

Sok csapatnál ma van turnusváltás: a Ferrarinál Alonso átadja a stafétabotot Räikkönennek, a McLarennél Magnussen Buttonnak, a Force Indiánál Hülkenberg Péreznek, és ma láthatjuk először a Lotus uniformisában Pastor Maldonadót. A Williams úgy döntött, mindkét versenyzőjét szerepelteti: délelőtt Bottas, délután Massa vezet majd. Ennek vélhetően az az oka, hogy a brazil tegnapelőtt csak néhány kört tudott megtenni a benzinpumpa hibája miatt, Bottas viszont tegnap mindenkinél többet, 116-ot.

Red Bull - Ricciardo
Mercedes - Hamilton
Ferrari - Räikkonen
Lotus - Maldonado
McLaren - Button
Force India - Pérez
Sauber - Gutiérrez
Toro Rosso - Kvjat
Williams - Bottas, Massa
Marussia - Chilton
Caterham - Ericsson

07.00 |

Zöld zászló

A pályát megnyitották. Bottas Williamse robog ki rá elsőként, majd Ericsson Caterhamje, Gutiérrez Sauberje és Chilton Marussiája hajt ki a bokszból, hogy megtegye az első ellenőrző körét. Bahreinben szokás szerint kellemes, napos idő van, a levegő 18 fokos.

06.55 |

Túl vagyunk a félidőn

A tegnapi volt a hatodik tesztnap a tizenkettőből, azaz túl vagyunk az előszezon felén. A csapatok által megtett kilométerek egyelőre így állnak:

1. Mercedes 2229
2. Ferrari 1983
3. McLaren 1772
4. Sauber 1459
5. Williams 1430
6. Force India 1388
7. Caterham 1062
8. Toro Rosso 580
9. Red Bull 488
10. Marussia 241
11. Lotus 141

Az első hat helyezettből tehát négy a Mercedes, kettő a Ferrari csapata. A versenyzők között már Alonso vezet 1637 km-rel, őt Magnussen (1405) és Rosberg (1292) követi.

A Mercedes tette meg a legnagyobb távolságot az első félidőbenForrás: Mercedes
06.50 |

Gyors volt a McLaren

Tegnap már kaptunk némi ízelítőt az idei autók tempójából, és kiderült, hogy az F1 nem lassult le jelentősen a korábbiakhoz képest: Kevin Magnussen olyan köridővel zárta az élen a napot, amely alig 2,5 másodperccel volt gyengébb Nico Rosberg pole-t érő eredményénél a tavalyi Bahreini Nagydíjon. Igaz, hogy a McLaren újonca a szuperlágy Pirelliket használta ehhez, de az autók zömén még nincs is rajta az idénynyitóra szánt, végleges aerocsomag, a beállításokat sem tökéletesítették, és valószínűleg a motorokat sem járatják a csúcsra. A csütörtöki tesztnapról készült részletes összefoglalónk itt olvasható.

06.45 |

Jó reggelt!

Köszöntünk mindenkit az első bahreini tesztciklus harmadik napjáról percről percre készülő tudósításunkban! A csapatok szerda óta gyakorolnak a szahíri pályán, hogy felkészítsék radikálisan új, turbómotoros autóikat a március 16-i idénynyitóra. Ma is igyekezni fogunk minél több érdekességgel szolgálni a tesztről.

Előző
Következő »