Társoldalunk:

Hamilton az élen, a Red Bull ismét elakadt

2014.02.21., 07:01

A bahreini teszt harmadik napját a hét legjobb körével zárta a Mercedes, de a csapatnak ismét voltak műszaki problémái. A Ferrari a telemetria hibája miatt vesztett órákat, a Red Bull pedig megint kénytelen volt kora délután befejezni a munkát, mert az autójukon egy új, eddig ismeretlen műszaki hibát azonosítottak be. A McLaren teljesíteni tudott egy egész versenyszimulációt.

09.25 |

Nagy mérőkeret a Lotuson

Ezt a más csapatoknál már látott áramlásmérő keretet szerelték az E22-re. Nem szép, de hatékony! Az autók áramlási struktúráját csak ilyenekkel lehet pontosan feltérképezni a pályán - a nyomjelző festék olcsó, de csak 2-dimenziós alternatíva, raádásul a rivális mérnökök számára is árulkodó.

09.17 |

A Mercedes tényleg gyors

Érdemes megjegyezni, hogy Hamilton 1:34.813-as köridejét már közvetlenül össze lehet hasonlítani azzal az 1:32.330-cal, amely a tavalyi Bahreini Nagydíjon a pole-ba repítette Rosberget, mert mindkettőt a közepes keverékű gumikon érték el, míg Magnussen tegnapi, 1:34.910-es legjobbja  lágyabb Pirelliken született. Ráadásul a gumik az idén keményebbek is lettek, ezáltal romlott a tapadásuk. Ezért már most látszik, hogy felesleges aggódni az új F1 tempója miatt: ha már most 2,5 másodpercre vagyunk a tavalyi időkhöz képest (bár ez nyilván pályafüggő), a csapatok hamar vissza fogják szerezni a lendületüket.

09.13 |

A Williams tovább gyakorol

Bottas már 26 körnél jár, de még mindig nincs időeredménye, mert folyamatosan ki-be járkál a bokszból: a csapat szorgalmasan gyakorolja a kiállásokat. Maldonado visszatért a garázsba, és az első két órában 18 kört teljesített, ami ígéretes a Lotus számára. Most épp Ricciardo és Gutiérrez van a pályán.

09.07 |

A sorrend

Az állás a második óra után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.813- 19 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:38.359- 14 kör
3. Gutiérrez (Sauber C33)  1:39.325 - 23 kör
4. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642- 18 kör
5.Pérez (Force India VJM 07)1:40.369 - 4 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336- 12 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:41.612 - 12 kör
8. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:42.789- 9 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:43.602 - 19 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
11. Bottas (Williams FW36) - 25 kör

09.03 |

Hamilton megint javít

Az új legjobbja 1:34.813, ez már gyorsabb Magnussen tegnapi etalonjánál is - és ha minden igaz, a közepes keverékű gumikon teljesítette! A Mercedesnek remekül megy, nem vitás. Közben Pérez az aerodinamikai adatgyűjtésben segédkezik a Force Indiánál.

08.57 |

Pic a Lotus tartalékja

A Lotus tegnap este formálisan is leleplezte az autóját, amit egyébként már mindenki látott, és bejelentette, hogy a Caterhamtől menesztett Charles Pic lett a tartalékversenyzője. Tesztpilótának leigazolták Marcus Sorensent és Nicolas Prostot is. Íme a teljes felállás:

Nicolas Prost, Pastor Maldonado, Romain Grosjean, Charles Pic és Marcus SorensenForrás: Lotus
08.55 |

Räikkönen javít

1:41.336-os idejével felkapaszkodik az 5. helyre, megelőzve Kvjatot. Ricciardo is megtette az első mért körét, igaz, csak 1:47.847 alatt.

08.52 |

Pérez is kijön

Utolsóként a Force India teljesíti az első körét. Közben Räikkönen megkezdte a mért köröket, egyelőre 1:42.477-nél jár a Ferrarival. Bottas már 22 kört tett meg, de a tabellára még egyáltalán nem iratkozott fel.

08.46 |

Hamilton tovább gyorsul

Lefaragott pár tizedet az előbbi köridejéből, már 1:35.505-nél jár. Ez a hét második legjobbja Magnussen tegnapi, 1:34.910-es eredménye után. Ricciardo közben megtett egy második ellenőrző kört is, a Red Bull elejét bekenték a neonzöld áramlásjelző festékkel.

08.39 |

Óvnak a Ferrari ellen?

Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes és a Renault nincs kibékülve a Ferrari motorok egyik megoldásával, hiába adta rá áldását az FIA. Az előírások szerint gondoskodni kell róla, hogy ha az akár 125 ezres percenkénti fordulatszámmal forgó turbina elszabadul, ne repülhessen ki az autóból, hiszen úgy sérüléseket okozhat. Ők ezt úgy biztosították, hogy megerősítették a motorburkolatot, a Ferrari viszont nem tett így, amivel 3 kg-ot spórolt - ez soknak számít. Nem egészen világos, a maranellóiak hogyan védik a turbinát. Az egyik változat szerint a turbó házát erősítették meg, amivel összességében sikerült csökkenteniük a súlyt, ráadásul az extra tömeg is alacsonyabbra került, mint ha a motorburkolatban lenne. Egy másik teória szerint viszont az elektronikát állították be úgy, hogy a motort azonnal lekapcsolja, ha a közelgő hiba legkisebb jelét észleli a turbón. A Mercedes és a Renault állítólag éppen ezt nem tartja elég biztonságosnak, ezért akár óvhat is a Ferrari ellen.

08.37 |

Készülődik a Force India

Az Autosport úgy tudja, eddig csak azért nem jártak a pályán, mert nem sikerült befejezniük a tegnap estéről megmaradt munkálatokat, nincs semmilyen konkrét problémájuk. Pérez már ráállt a mérlegre, hogy ellenőrizzék a súlyát, és beindították a motort is, úgyhogy vélhetően mindjárt indulnak.

08.32 |

Lassan kezd a Ferrari

Már hét versenyzőnek van körideje, köztük Maldonadónak a Lotusszal, de Räikkönen nem tartozik közéjük. Noha a Ferrari az időeredmények tekintetében nem villogott eddig, Alonso tegnap azt állította, nem aggódnak a Mercedes-motoros csapatok kirobbanónak tűnő formája miatt. "Jerez és az itt töltött két nap után a Mercedes tényleg jó helyzetben van, de ez még csak teszt" - mutatott rá. "Nem igazán tudjuk, mennyi benzin volt az autóikban, milyen gumikat használtak, ilyesmi. Úgyhogy számunkra ez nem aggasztó."

08.24 |

Megélénkült a forgalom

Hamilton és Button mellett Kvjat és Maldonado is a pályán van. Az imént Räikkönen is kijött a bokszból, de csak egyetlen kört tett meg.

08.21 |

Hamilton az élen

Itt a nap első komoly körideje: 1:35.828. Ami azt illeti, ez a Mercedes e heti legjobbja, 1,1 másodperccel gyorsabb annál, mint amivel Rosberg tegnap zárta a tesztet. Button is 1:38.359-re javított.

08.19 |

Pályán a Red Bull

Végre az RB10 is kidugta az orrát a garázsból, bár egyelőre csak egy ellenőrző kör erejéig, ahogy az elsőre lenni szokott. Közben Hamilton és Button is feliratkozott a tabellára, sőt az utóbbi egy 1:38.995-ös körrel azonnal át is vette a vezetést.

08.14 |

Zöld zászló

A Marussia mentését befejezték, de egyelőre senki nem siet ki a pályára.

08.08 |

A sorrend

Az első óra után így állunk:

1. Gutiérrez (Sauber C33)  1:40.261 - 12 kör
2. Kvjat (Toro Rosso STR9) -1:41.954 - 6 kör
3. Ericsson (Caterham CT05) 1:46.617 - 10 kör
4. Chilton (Marussia MR3) 1:46.762 - 4 kör
5. Bottas (Williams FW36) - 12 kör
6. Button (McLaren MP4-29) - 5 kör
7. Maldonado (Lotus E22) - 2 kör
8. Hamilton (Mercedes W05) - 2 kör
9. Räikkönen (Ferrari F14T) - 1 kör
10.Pérez (Force India VJM 07)- 0 kör
11. Ricciardo (Red Bull RB10) - 0 kör

08.04 |

Új motorburkolat a Mercedesen

A csapatok természetesen még kísérleteznek az alkatrészekkel, de egyelőre az a legfőbb céljuk, hogy az autóikat megbízhatóvá tegyék, és különösen a megfelelő hűtést biztosítani tudják. Erre Bahrein, ahol ilyenkor is meleg van, tökéletes helyszín.

08.00 |

Még mindig zárva a pálya

A lerobbant Marussiát mentik. Az Autosport szerint a megszakítások Bahreinben azért hosszabbak a megszokottnál, mert az itteni trélereken nincs daru, ezért egy külön daruskocsival kell a platójukra emelni az autókat, ami értelemszerűen bonyolultabb művelet.

07.55 |

Bizakodó a Renault

A Lotus nyilvános tesztje nem indult jól: Grosjean az első két napon összesen 26 kört tudott teljesíteni az E22-vel. A Renault programját irányító Rémi Taffin azonban nem lát rá okot, hogy pénteken ne tehessenek meg 60-70 kört, mint csütörtökön a többi csapatuk. "Ha egy adott alkatrésszel kapcsolatos hibákat nem tudjuk kiküszöbölni, egy olyat fogunk beszerelni helyette, amely biztosan működik" - magyarázta. Sajtóértesülések szerint a Renault most már szinte kizárólag vezérlési problémékkal küszködik. "A hardveres gondokat néha nehezebb megoldani, mert ré kell jönni, pontosan mi okozza őket" - mondta Taffin. "A szoftverrel egyszerűbb a helyzet, azt ugyanis sokkal könnyebb tesztelni, és módosítani is egyszerűbb." Maldonado az első órában 2 kört teljesített.